Google Analytics 4: milyen változást hozott? Hogyan használd? (Frissítve, 2022.05.13.)

A Google Analytics 4 komoly változást jelent a megszokott Analytics-környezethez képest: más adatokat gyűjt, máshogy tárolja ezeket, és máshogy jeleníti meg. Annak ellenére, hogy ez sokakat csak megzavar, előrelépésről beszélhetünk a Google analitikai rendszerében. (Frissítés, 2022.05.13. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan mérd a felhasználói elköteleződést a GA4-ben?)

2022. 05. 13. - tovább olvasom

Kontraszt a webdesignban: mire és hogyan használd?

Sokan, amikor a kontraszt szót meghallják, arra gondolnak, hogy az új weboldalukon fehér alapon fekete a szöveg, tehát jó a kontraszt, léphetünk tovább. A kontraszt azonban nem merül ki ennyiben, hiszen nem is csak a színek kapcsán beszélhetünk kontrasztról egy weboldalon, miközben rendkívül fontos a szerepe a webdesginban. A hiánya pedig teljesen használhatatlanná tehet egy weboldalt.

2022. 05. 05. - tovább olvasom

Mi az a CTR (átkattintási arány)? Van olyan, hogy jó CTR? (Frissítve, 2022.04.29.)

Az átkattintási arány (CTR) egy online marketingben használt mérőszám, mellyel a felhasználói aktivitás mérhető. Nézzük, hogy mit árul el ez a szám, és hogyan lehet rajta javítani! (Frissítés, 2022.04.29. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi számít jó CTR-nek?)

2022. 04. 29. - tovább olvasom

Mire használhatod a Lighthouse-t? Mit mutatnak meg az egyes mérőszámok?

Az elmúlt hónapokban elég sokat olvashattál nálunk is a webes vitals mutatókról, és ennek kapcsán gyakran felmerült a Lighthouse, mint mérőeszköz. A Lighthouse segítségével ugyanis pontosan meg tudod állapítani, hogy mi a gond a weboldaladdal és hogyan tudod optimalizálni a sebességét. Elmondjuk, hogyan tedd, mit olvashatsz ki az egyes mérőszámokból.

2022. 04. 21. - tovább olvasom

SEO: mire és hogyan használhatod a Google automatikus kiegészítés funkcióját?

A Google kereső automatikus kiegészítés funkciója egy hasznos eszköz a keresőoptimalizálásban, kulcsszavak, témák megtalálásához. Ha kulcsszókutatásról van szó, érdemes az automatikus kiegészítés előrejelzéseit az elsők között megvizsgálni.

2022. 04. 14. - tovább olvasom

Mi az az ember-központú webdesign? Miben különbözik a felhasználó-központú designtól?

Korábban foglalkoztunk már a felhasználó-központú webdesign kérdésével, azonban mindig felbukkannak új fogalmak, melyek jelentését érdemes tisztázni. Ilyen az ember-központú webdesign is. De miben különbözik a kettő? És miről szól egyáltalán az ember-központú design?

2022. 04. 07. - tovább olvasom

Mennyi időt töltenek a felhasználók egy weboldalon?

Mit várhatnál el Te is a weboldaladtól, ha összehasonlítod a többi weboldallal? Íme, a válaszok, és néhány tipp, amivel növelheted a weboldalon eltöltött időt.

2022. 03. 31. - tovább olvasom

Melyek a jó SEO kulcsszavak?

A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési kifejezésekre szeretnénk megjelenni jó pozícióban a találati oldalakon. Nem mindegy azonban, hogy választod ki a kulcsszavaidat.

2022. 03. 10. - tovább olvasom

Strukturált adatok, Schema, JSON-LD: hogyan használd őket a weboldaladon? (Frissítve, 2022.02.28.)

Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (Frissítés, 2022.02.28. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi lehet az oka, ha egy strukturált adat nem jelenik meg a keresőben?)

2022. 02. 28. - tovább olvasom

Google Ads: hogyan válts kiterjesztett szöveges hirdetésekről reszponzív keresési hirdetésekre?

Mint arról tavaly szeptemberben mi is beszámoltunk: 2022. június 30-ával megszünteti a Google a kiterjesztett szöveges hirdetéseket. Ha még nem tudod, hogy miként reagálj erre, van-e valami tennivalód, akkor olvass tovább!

2022. 02. 10. - tovább olvasom

Tényleg a nagy cégek uralják a találati oldalakat?

Sokan úgy érezhetik, miközben Google keresések során böngésznek a neten, hogy több keresésnél is kizárólag a nagy cégek találatai jelennek meg, a kicsik alig bukkannak fel az első oldalakon. Emiatt azt gondolják, hogy a Google előnyben részesíti  a “nagyokat”, legalábbis bizonyos keresésekre. De valóban így van?

2022. 01. 27. - tovább olvasom

Mit jelent a Google számára a friss tartalom?

Sokszor emlegetjük a keresőoptimalizálás és tartalom kapcsolatáról szóló anyagainkban a frissesség kérdését, mivel a jelek szerint valamilyen mértékben figyelembe veszi a Google a rangsorolásnál. Azt ugyanakkor még nem fejtettük ki bővebben, hogy vajon mit is érthet friss tartalom alatt.

2022. 01. 06. - tovább olvasom

Webáruház

Melyik volt a legjobb webáruház-platform 2021-ben?

Annak érdekében, hogy ezt megállapíthassák, a HTTPArchive 8,2 millió weboldalt elemzett. Az eredmények tartogatnak némi meglepetést.

2021. 12. 23. - tovább olvasom

Google: hogyan használd a keresési operátorokat SEO-ra? (Frissítve, 2021.11.29.)

A Google adott ki nemrég tájékoztatást arról, hogy milyen keresési operátorokat ajánl, és azokat hogyan lehet keresőoptimalizálási tevékenységre használni. (Frissítés,2021.11.29.: Milyen keresési operátorokat használhatsz még SEO-ra?)

2021. 11. 29. - tovább olvasom

Megérkezett az új PageSpeed Insights – Hogyan használd?

A Google még november elején jelentette be, hogy teljesen újratervezi a PageSpeed Insightsot, mely november közepére aztán élesedett is egy teljesen új webcímen. Megmutatjuk, hogyan használhatod.

2021. 11. 18. - tovább olvasom

Mi az a marketing-tölcsér? És hogyan alakítsd ki a sajátod?

Ha nem vagy járatos a marketingben, akkor furcsán hangozhat számodra a szó, de ha szoktad olvasgatni a bejegyzéseinket, akkor már többször belefuthattál. Igaz, eddig még nem magyaráztuk el, hogy miről is van szó, így most pótoljuk.

2021. 07. 01. - tovább olvasom

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj? (Frissítve, 2022.05.17.)

Kevés szó esik általában a LinkedInről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. (Frissítés, 2022.05.17. – Egy új fejezettel bővítettünk: Miért és hogyan használd a LinkedIn hírlevelet?)

2022. 05. 17. - tovább olvasom

Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők? (Frissítve, 2022.05.18.)

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul mindig változik, így egy folyamatosan frissülő anyagban vesszük át, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2022.05.18. – Bővítettük ezt a fejezetet: Mikor számítanak az URL-ben szereplő kulcsszavak?)

2022. 05. 18. - tovább olvasom

Hogyan válassz domainnevet? 12 szempont és tanács a jó döntéshez (Frissítve, 2022.01.11.)

Miközben igyekszel lecsapni egy, még rendelkezésre álló domainnévre, érdemes megfontolni néhány kérdést. Többek között azt, hogy pontosan mit akarsz, mi fog működni, és mi az, amit hosszú távon sem fogsz megbánni? A megfelelő domain név és domain-végződés kiválasztásához adunk most néhány tanácsot. (Frissítés, 2022.01.11. – Egy új fejezettel bővítettünk: Két típusú használt domaint érdemes elkerülni)

2022. 01. 11. - tovább olvasom

Így zajlik egy Google Ads (Adwords) kampány kezelése és optimalizálása! (Frissítve, 2022.05.10.)

Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2022.05.10. – Most új pontokkal bővítettük ki ezt a fejezetet: Hol ronthatod el az Ads kampányodat?).

2022. 05. 10. - tovább olvasom