Melyek a jó SEO kulcsszavak? És hogyan találd meg őket? (Frissítve, 2023.12.01.)

A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési kifejezésekre szeretnénk megjelenni jó pozícióban a találati oldalakon. Nem mindegy azonban, hogy választod ki a kulcsszavaidat. (Frissítés, 2023.12.01. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mik azok a niche kulcsszavak? És hogyan találd meg őket?)

2023. 12. 01. - tovább olvasom

Google Analytics 4: milyen változást hozott? Hogyan használd? (Frissítve, 2023.11.30.)

A Google Analytics 4 komoly változást jelent a megszokott Analytics-környezethez képest: más adatokat gyűjt, máshogy tárolja ezeket, és máshogy jeleníti meg. Annak ellenére, hogy ez sokakat csak megzavar, előrelépésről beszélhetünk a Google analitikai rendszerében. (Frissítés, 2023.11.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan hozz létre egyéni eseményeket a GA4-ben?)

2023. 11. 30. - tovább olvasom

Mire figyelj a Google Ads Performance Max kampányodnál? (Frissítve, 2023.11.17.)

2021 novembere óta már elérhetők a Google Ads fiókokban az úgynevezett Performance Max, vagyis „teljesítménymaximalizáló” kampányok, melyeknek meglehetősen vegyes a fogadtatása. Elmondjuk, mit kell tudni az új kampánytípusról, és hogyan érdemes beállítani. (Frissítés, 2023.11.17. – Frissítettük ezt a fejezetet: Még „intelligensebb” lett a Performance Max)

2023. 11. 17. - tovább olvasom

Érdemes még QR-kódot használni? Mire és hogyan? (Frissítve, 2023.11.13.)

Habár a QR-kódok már több mint egy évtizede velünk vannak, és voltak hullámvölgyeik, úgy tűnik, hogy még mindig nem koptak ki, sőt ismét növekszik a népszerűségük. Van néhány tippünk a használatukhoz. (Frissítés, 2023.11.13. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mire lehet használni QR-kódot a céged marketingjében?)

2023. 11. 13. - tovább olvasom

Milyen AI-eszközöket használhatsz képi és írott tartalom készítéséhez? (Frissítve, 2023.11.08.)

Az elmúlt hónapokban az ChatGPT-től volt hangos a web, ugyanakkor az AI tartalomkészítő eszközök kínálata jóval szélesebb. Beletartoznak nem csak a szövegalkotó megoldások, hanem a kép- és videógyártó eszközök is. Ezek közül sorolunk fel néhányat. (Frissítés, 2023.11.08. – Bővítettük ezt a fejezetet: Milyen AI-eszközöket használhatsz videók készítésére)

2023. 11. 08. - tovább olvasom

Hogyan működik a YouTube algoritmusa? És hogyan használd marketingre? (Frissítve, 2023.10.30.)

A YouTube jelenleg a világ első számú videós platformja, mely jelentős részben annak köszönhető, hogy a közösségi platform által használt algoritmus egészen jól működik. De mégis hogyan? (Frissítés, 2023.10.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen trendek látszanak most a YouTube-marketingben?)

2023. 10. 30. - tovább olvasom

Mire használhatod a Lighthouse-t? Mit mutatnak meg az egyes mérőszámok? (Frissítve, 2023.10.24.)

Az elmúlt hónapokban elég sokat olvashattál nálunk is a webes vitals mutatókról, és ennek kapcsán gyakran felmerült a Lighthouse, mint mérőeszköz. A Lighthouse segítségével ugyanis pontosan meg tudod állapítani, hogy mi a gond a weboldaladdal és hogyan tudod optimalizálni a sebességét. Elmondjuk, hogyan tedd, mit olvashatsz ki az egyes mérőszámokból. (Frissítve, 2023.10.24. – Több ponton is bővítettük és aktualizáltuk a bejegyzést)

2023. 10. 24. - tovább olvasom

Mit tegyél meg naponta, hetente és havonta, ha vannak közösségi média oldalaid

Természetesen az itt szereplő, rendszeresen elvégzendő tevékenységek ütemezését a saját igényeidre szabhatod, hiszen nem minden közösségi média oldal egyformán aktív.

2023. 10. 09. - tovább olvasom

A Z-generációnak már nem a Google a kereső, hanem a TikTok

Úgy tűnik, hogy a Z-generáció már inkább a TikTokon keres, mert jobban szeretik a videóformátumban kapott eredményeket és a személyre szabottabb válaszokat. Legalábbis ez derül ki egy nemrég készült felmérésből.

2023. 10. 06. - tovább olvasom

Miért használunk sokszor lekerekített sarkokat a webdesignban? És miért lett ebből designtrend? (Frissítve, 2023.08.30.)

Talán megfigyelted már, hogy a gombok többnyire valamilyen mértékben lekerekített sarkokkal jelennek meg a weboldalakon vagy az applikációkban. De ugyanez a helyzet a valós, fizikai eszközöknél is. Ráadásul a lekerekített sarok az elmúlt években kifejezetten webdesign-trenddé alakult. De miért olyan hasznosak és népszerűek a lekerekített sarkok? (Frissítés, 2023.08.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Egyre elterjedtebbek a lekerekített sarkok a webdesignban)

2023. 08. 30. - tovább olvasom

5 vizuális megoldás, mely nagymértékben javítja egy weboldal használhatóságát és akadálymentességét (Frissítve, 2023.08.02.)

Ha jól használhatóvá, akadálymentessé akarod tenni a weboldalad, akkor van néhány vizuális megoldás, melyeknek kiemelten fontos szerepe lehet ebben. Ezeket tehát mindenképpen alkalmazni kell a felületed designjában. (Frissítés, 2023.08.02. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan találd meg az akadálymentességi problémákat a weboldaladon?)

2023. 08. 02. - tovább olvasom

Már 5 link elhelyezését engedi az Instagram a bioban (Frissítve, 2023.06.23.)

Az Instagram-felhasználók most már akár 5 darab linket is elhelyezhetnek profiljuk biojában. A hírt Mark Zuckerberg jelentette be csatornáján. Mint mondta, valószínűleg ez volt az egyik leggyakrabban megfogalmazott kérés az Instagram felé a felhasználók részéről. (Frissítés, 2023.06.23. – Két új fejezettel bővítettünk: Milyen előnyei és hátrányai vannak a kibővített linkeknek? és Hogyan adj hozzá több linket is a biohoz? Hogyan optimalizáld őket?)

2023. 06. 23. - tovább olvasom

Érdemes cégként belevágni rövid videók készítésébe?

Elszaporodtak az utóbbi években rövid formátumú videók a neten, vagy inkább a közösségi médiában. A TikTok tette őket népszerűvé, aztán minden platformon egyre nagyobb számban jelentek meg. Érdemes felülnie egy cégnek erre a hullámra, ha egyébként nem a videókészítés a fő profilja? És ha igen, hogyan érdemes belevágni?

2023. 05. 12. - tovább olvasom

Hogyan állítsd be Facebook és Instagram hirdetéseid költségkeretét?

Sokan bizonytalanok abban, amikor a Facebookon és az Instagramon szeretnének hirdetni, hogy milyen költséggel számoljanak, hogyan állítsák be a költségkeretet. Nézzük, hogy mit kell megfontolni és hogyan állítsd be a büdzsét!

2023. 05. 02. - tovább olvasom

Mi történik most a Google Analytics fiókokkal? Hogyan zajlik az átállás UA-ról GA4-re?

Közeledik a Universal Analytics végleges leállása (július 1.), sokan már átálltak a GA4-re, de akik nem, azoknál is megkezdte vagy hamarosan megkezdi az átállási folyamatot a Google. A beállítások, adatok automatikus átvitele UA-ból GA4-be azonban némi kavarodást okozhat, és azoknál is sor kerülhet rá, akik már GA4-et használnak.

2023. 04. 24. - tovább olvasom

Milyen a jó onboarding egy alkalmazásnál? (Frissítve, 2023.04.19.)

Amikor egy felhasználó először találkozik egy mobil- vagy webes alkalmazással, akkor lehet, hogy be kell vezetni annak használatába, meg kell ismertetni vele az egyes funkciókat. Ez az onboarding. De mitől lesz jó az onboarding folyamata? (Frissítés, 2023.04.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen ne legyen az onboarding?)

2023. 04. 19. - tovább olvasom

Miért és hogyan érdemes elemezni a Google találati oldalait?

Egy találati oldal elemzése abban segít, hogy megállapítsd: működik-e egy kulcsszó a céged számára az elképzelt módon, vagy nem. De hogyan kezdj neki az elemzésnek?

2023. 04. 14. - tovább olvasom

Hogyan ellenőrizd és kezeld a Facebook-oldalad tartalmait?

Néha szükség lehet rendrakásra egy Facebook-oldal esetében is, ilyenkor át kell nézni az oldalon megjelent tartalmakat, majd szelektálni kell azokat. De hol és hogyan kezdj neki a néha nem kicsinek tűnő munkának?

2023. 03. 29. - tovább olvasom

Strukturált adatok, Schema, JSON-LD: hogyan használd őket a weboldaladon? (Frissítve, 2023.03.28.)

Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (Frissítés, 2023.03.28. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan érdemes kombinálni a strukturált adatokat?)

2023. 03. 28. - tovább olvasom

Mi az az adatvezérelt marketing?

Az adatvezérelt marketing egy korszakot jelez, melybe az online marketing révén elérhető részletes analitikák által lépett be a marketing. A korábbinál lényegesen hatékonyabbá teszi a célzást és relevánsabbá az üzeneteket.

2023. 03. 24. - tovább olvasom