Mi az a HTML? Mi az a CSS? És hogyan működik?

Ha nem vagy programozó, akkor is hallhattál már a HTML-ről a webbel kapcsolatban, hiszen minden weboldal alapja. Ugyanakkor ennél többet nem feltétlenül tudsz róla, mert a web használatához nincs rá szükséged. Ha viszont van egy weboldalad, akkor nem árt tisztában lenni a HTML alapokkal.

2019. 04. 24. - tovább olvasom

Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők?

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul évről-évre mindig módosul kicsit. De azért egy cikkben összeszedtük, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők 2017-ben a Google számára. (Frissítés, 2019. 04. 18. – Új fejezettel bővítettünk: a PageRank, mint rangsorolási tényező.)

2019. 04. 18. - tovább olvasom

Google Analytics

Miért fontos az analitika? És hogyan szerezz használható adatokat a Google Analyticsből?

Habár egy nagyon népszerű, ingyenesen elérhető analitikai eszközről van szó, nem kifejezetten egyszerű a Google Analytics használata. Különösen azoknak nem, akik most ismerkednek vele. Felsorolunk számukra néhány lehetőséget. (Frissítés, 2019. április. 16. – Két egyszerű adatot vizsgáltunk meg mélyebben: a forgalomra és a keresőből érkező forgalomra vonatkozót.)

2019. 04. 16. - tovább olvasom

Kiesések lehetnek április 16-án hajnalban a szolgáltatásban

2019. április 16-án 0:00 és 5:00 között a Magyar Telekom az Adatparki szolgáltatás minőségének és üzembiztonságának növelése érdekében, IP-hálózat fejlesztési munkálatokat végez a cégünk szervereit érintő rendszerén. A karbantartás alatt a hálózati kapcsolatok rövid időre megszakadnak. Az esetleges problémákért előre is elnézést kérünk!

2019. 04. 11. - tovább olvasom

Így zajlik egy (Google Ads) Adwords kampány kezelése és optimalizálása

Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2019.11.12. – Miért jók az adaptív hirdetések a display kampányoknál? Most ezt a kérdést fejtegettük a korábbiaknál kicsit bővebben).

2019. 04. 11. - tovább olvasom

Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek

Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2019. 04. 09. – Mi a RankBrain? És hogyan optimalizálhatsz rá? Most frissítettük a fejezetet.)

2019. 04. 09. - tovább olvasom

Instagram

Mire figyelj az Instagram használata során? És milyen hibákat ne kövess el?

Számos olyan profillal találkozhatsz az Instagramon, melyeknek tulajdonosai már tudják, miként működik ezen a közösségi média csatornán kommunikáció, hogyan lesz számukra optimális az Instagram használata. Itt sokkal mélyebb kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel, mint más platformokon. De mi kell egy jól működő Instagram-fiók kialakításához? (Frissítés, 2019.04.04.: Egy új fejezettel bővítettünk: Mi az az Instagram bot? Mire és hogyan használhatod?)

2019. 04. 04. - tovább olvasom

A Facebook használata: hogyan, mikor, mit posztolj? Mit várnak az emberek?

Habár már túl vagyunk a közösségi média tanácsok aranykorán, azért jónak láttuk összefoglalni számotokra mindent, ami fontos lehet. De nem csak tippeket gyűjtöttünk össze, hanem azt is, hogy milyen kutatások alapozzák meg ezeket a tanácsokat, mit várnak a Facebook-oldaladtól a látogatóid, és milyen hibákat ne kövess el a Facebook használata során.

2019. 03. 29. - tovább olvasom

Weboldal template-ek: milyen előnyeik és hátrányaik vannak? Hogyan válassz témát?

Van-e létjogosultsága az egyedi webdesignnak akkor, amikor sablonok (template-ek, témák) segítségével is összedobhatsz egy weboldalt? És vajon a template-ek használatának milyen előnyei és hátrányai vannak? Valamint mit fontolj meg, amikor témát választasz? Ezekre a kérdésekre válaszolunk.

2019. 03. 27. - tovább olvasom

Színek

Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket?

A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre. Nagyon fontos tehát a gondos színválasztás, valamint a színek megfelelő kombinálása, amihez adunk néhány hasznos tanácsot, és bemutatjuk azt az 5 lépéses folyamatot, amivel magad is kiválaszthatod a legjobb színeket a weboldaladra. (Frissítés, 2019. 03. 11. – Kibővítettük a utolsó fejezetet: Tippek a megfelelő színek kiválasztásához)

2019. 03. 11. - tovább olvasom

404-es oldal

Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?

Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2019. 03. 08. – Bővítettünk a milyen legyen egy 404-es oldal? fejezeten, valamint néhány új tanácsot is adunk azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj a 404-es oldaladnál.)

2019. 03. 08. - tovább olvasom

Linkedin

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj?

Kevés szó esik általában a Linkedinről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. Igaz ugyanakkor, hogy miközben sokan regisztrálják magukat és töltik fel adataikat – valamiféle munkával kapcsolatos homályos cél reményében – az aktivitás meglehetősen alacsony. Talán mert nem merjük használni? Azon oknál fogva, hogy nem ismerjük? (2019. 03. 7. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mikor posztolj a LinkedInen?)

2019. 03. 07. - tovább olvasom

Miért érdemes https-re váltanod? És milyen problémák adódhatnak a váltásnál?

Még nem https-alapú a weboldalad? Akkor itt az ideje a váltásnak. Ma már a Google első oldali találatainak fele https-alapú, és egyre szigorúbb a Chrome is. (Frissítés, 2019. 02. 28. – Hogyan viszonyulnak az emberek a Chrome http-figyelmeztetéséhez? Egy kutatás megmutatta.)

2019. 02. 28. - tovább olvasom

Fejlesztés miatti, tervezett leállás a Galeus-oldalaknál és levelezésnél

A fejlődés olykor áldozatokkal jár. Reméljük azonban nem lesznek ezek elviselhetetlen súlyúak. És hogy még inkább enyhítsünk rajtuk, vagyis hogy csak minimális kellemetlenséget okozzunk Nektek, a hajnali órákra ütemezzük őket. Íme, a részletek!

2019. 02. 26. - tovább olvasom

Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad?

Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2019. 02. 06. – Milyen hibákkal ronthatod le a konverziós arányod? Most bővítettük a listát.)

2019. 02. 06. - tovább olvasom

Webdesign a Websharknál

Milyen legyen egy hatékony űrlap? És hogyan optimalizáld mobilra?

Egy űrlap kitöltése sokszor riasztó az emberek számára: fárasztó a sok gépelés, és nem akarunk személyes információkat sem kiadni magunkról. Viszont egy űrlapnak nem muszáj ijesztőnek lenni. Adunk néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy miként tehetjük őket barátságosabbá. De azt is eláruljuk, hogy ez nem csak a hosszúságukon múlik, és egyéb trükköket is bevethetünk. (Frissítés, 2019. február 5.: Hogyan jelezd a hibákat az űrlapon? Kiegészítettük és átalakítottuk ezt a fejezetet.)

2019. 02. 05. - tovább olvasom

Google

Mire és hogyan használd a Google Search Console-t?

A Google Search Console használata során rengeteg olyan adatot és funkciót találhatsz, melyeket a weboldaltulajdonosként hatékonyan bevethetsz a keresőoptimalizálási munkánál. De, ha nem is foglalkozol a SEO-val, akkor is segít a weboldalad “karbantartásában”, valamint sok információhoz hozzáférhetsz a teljesítményéről. (Frissítés, 2019. 03. 01. – Egy újdonság került a Search Console-ba: a teljes domain adatai egy felületre kerülnek).

2019. 02. 04. - tovább olvasom

Jelzőtábla nyíllal mutatja az irányt

Mi az az átirányítás? Mire és hogyan használd a 301-es átirányítást?

A weben minden weboldalnak van egy címe, ez az URL (Uniform Resource Locator). Néha egy oldal tartalma egy URL alól átkerül egy másik URL alá. Ilyenkor válik szükségessé az átirányítás. Az átirányítás révén a böngésző automatikusan a korábbi URL-ről az új URL-re viszi a látogatót. Az átirányítás egy SEO szempontból is fontos, speciális fajtája a 301-es átirányítás. (2019. 01. 22., Frissítés: Meddig tarts meg egy 301-es átirányítást?”)

2019. 01. 22. - tovább olvasom

sebesség

Weboldalsebesség: miért fontos, és hogyan javíts rajta?

A weboldalsebesség rendkívül fontos dolog a felhasználói élmény és így a konverziók, vagyis a bevételeid szempontjából. Az emberek a gyors weboldalakat szeretik. Amikor megtorpanás nélkül elérik az általuk keresett tartalmat. A gyorsaság jó a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Elmondjuk, hogy miért okoz gondot a lassúság, mennyi pénzt buksz ezzel, és arra is adunk tanácsot, hogyan tudsz javítani – objektív és szubjektív módon – a weboldalad sebességén. (2019. 01. 15., egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan mérd a weboldalad sebességét?)

2019. 01. 17. - tovább olvasom

Mire használhatod a Google Tag Managert?

Ha még nem próbálkoztál a Google Tag Manager (azaz Google Címkekezelő) használatával, akkor talán itt az ideje. Akad egy-két fontos dolog, amit lehet, hogy könnyebben megoldasz a segítségével, mint ha programozókra és más eszközökre hagyatkoznál.

2018. 12. 18. - tovább olvasom