Google: hogyan használd a keresési operátorokat SEO-ra? (Frissítve, 2021.11.29.)

A Google adott ki nemrég tájékoztatást arról, hogy milyen keresési operátorokat ajánl, és azokat hogyan lehet keresőoptimalizálási tevékenységre használni. (Frissítés,2021.11.29.: Milyen keresési operátorokat használhatsz még SEO-ra?)

2021. 11. 29. - tovább olvasom

Mi az a CTR (átkattintási arány)? Van olyan, hogy jó CTR?

Az átkattintási arány (CTR) egy online marketingben használt mérőszám, mellyel a felhasználói aktivitás mérhető. Nézzük, hogy mit árul el ez a szám, és hogyan lehet rajta javítani!

2021. 11. 25. - tovább olvasom

Megérkezett az új PageSpeed Insights – Hogyan használd?

A Google még november elején jelentette be, hogy teljesen újratervezi a PageSpeed Insightsot, mely november közepére aztán élesedett is egy teljesen új webcímen. Megmutatjuk, hogyan használhatod.

2021. 11. 18. - tovább olvasom

Strukturált adatok, Schema, JSON-LD: hogyan használd őket a weboldaladon? (Frissítve, 2021.09.14.)

Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (Frissítés, 2021.10.18. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen strukturált adatokat használnak a leggyakrabban a cégek?)

2021. 10. 18. - tovább olvasom

Mi az a marketing-tölcsér? És hogyan alakítsd ki a sajátod?

Ha nem vagy járatos a marketingben, akkor furcsán hangozhat számodra a szó, de ha szoktad olvasgatni a bejegyzéseinket, akkor már többször belefuthattál. Igaz, eddig még nem magyaráztuk el, hogy miről is van szó, így most pótoljuk.

2021. 07. 01. - tovább olvasom

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj? (Frissítve, 2021.09.13.)

Kevés szó esik általában a LinkedInről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. Igaz ugyanakkor, hogy miközben sokan regisztrálják magukat és töltik fel adataikat – valamiféle munkával kapcsolatos homályos cél reményében – az aktivitás meglehetősen alacsony. Talán mert nem ismerjük? (2021.09.13. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi az a Creator Mode a LinkedInen? Hogyan használd?)

2021. 09. 13. - tovább olvasom

Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők? (Frissítve: 2021.11.26.)

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul mindig változik, így egy folyamatosan frissülő anyagban vesszük át, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2021.11.26. – Egy új fejezettel bővítettünk: A visszafordulási arány rangsorolási tényező?A visszafordulási arány rangsorolási tényező?)

2021. 11. 26. - tovább olvasom

Hogyan válassz domainnevet? 12 szempont és tanács a jó döntéshez

Miközben igyekszel lecsapni egy, még rendelkezésre álló domainnévre, érdemes megfontolni néhány kérdést. Többek között azt, hogy pontosan mit akarsz, mi fog működni, és mi az, amit hosszú távon sem fogsz megbánni? A megfelelő domain név és domain-végződés kiválasztásához adunk most néhány tanácsot. (Frissítés, 2021.05.05. – Egy új fejezettel bővítettünk: Néhány tévhit a domainnevek kapcsán)

2021. 05. 05. - tovább olvasom

Így zajlik egy Google Ads (Adwords) kampány kezelése és optimalizálása! (Frissítve, 2021.11.12.)

Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2021.11.12. – Egy új fejezettel bővítettünk: Videóhirdetés a YouTube-on a Google Ads segítségével: hogyan állítsd be?).

2021. 11. 12. - tovább olvasom

Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad?

Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2021.04.23. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen az a szöveg, ami elad? A 7 lépéses technika).

2021. 04. 23. - tovább olvasom

Mi az a HTML, CSS, JavaScript? És hogyan működnek a weboldaladon? (Frissítve, 2021.09.06)

Ha nem vagy programozó, akkor is hallhattál már a HTML-ről, a CSS-ről és a JavaScriptről a webbel kapcsolatban, hiszen ezek minden weboldal alapjai. Ugyanakkor ennél többet nem feltétlenül tudsz róluk, mert a web használatához nincs rájuk szükséged. Ha viszont van egy weboldalad, akkor nem árt tisztában lenni az alapokkal. (Frissítés, 2021.11.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi az a HTML5? Miben különbözik a HTML-től?)

2021. 11. 19. - tovább olvasom

Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj? (Frissítve, 2021.08.19.)

Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés, 2021.08.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: Még mindig a weboldalak bal oldalán töltjük a legtöbb időt – hogyan igazodj ehhez?)

2021. 08. 19. - tovább olvasom

A Facebook használata: hogyan, mikor, mit posztolj?

Habár már túl vagyunk a közösségi média tanácsok aranykorán, azért jónak láttuk összefoglalni, ami fontos lehet. De nem csak tippeket gyűjtöttünk össze, hanem azt is, hogy milyen kutatások alapozzák meg ezeket a tanácsokat, mit várnak a Facebook-oldaladtól a látogatóid, és milyen hibákat ne kövess el a Facebook használata során. (Frissítés, 2021.06.25. – Egy új fejezettel bővítettünk: Megszűnik a Facebook Analytics – mit használhatsz helyette?)

2021. 06. 25. - tovább olvasom

Miért csak a weboldalad 20 százalékát olvassák el a látogatók? És hogyan tedd könnyebben átfuthatóvá a weboldalad? (Frissítve, 2021.10.22.)

Sokakat talán megdöbbent ez a 20 százalékos arány, pedig jó tisztában lenni azzal, hogy ez a valóság. Hiába írsz hosszú és tartalmas szövegeket, a látogatók nagy része csak átfut rajta. Nem új felfedezés ez, régóta ismert a jelenség a webdesignban, úgyhogy alkalmazkodni kell hozzá. (Frissítés, 2021.10.22. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit mutatnak a kutatások?)

2021. 10. 22. - tovább olvasom

Mi az a tartalommarketing? És Neked miért lehet hasznos a tartalomkészítés? (2021.11.11.)

Habár a tartalommarketing, content marketing kifejezés már hosszú évek óta velünk él, nagyon sokan nem tudják, hogy pontosan mit értünk alatta. Most megpróbáljuk tisztázni, hogy mi ennek az inbound marketing eszköznek a fogalma, jelentése, miként néz ki a tartalommarketing stratégia, hogy akik eddig is éltek vele, tudatosabban tehessék. (Frissítés, 2021.11.11. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan találd meg a tartalmi réseket a weboldaladon?)

2021. 11. 11. - tovább olvasom

A Google Analytics használata: melyek a fontos adatok? És mit kezdj velük? (Frissítve, 2021.11.22.)

Habár egy nagyon népszerű, ingyenesen elérhető analitikai eszközről van szó, nem kifejezetten egyszerű a Google Analytics használata. Különösen azoknak nem, akik most ismerkednek vele. Felsorolunk számukra néhány lehetőséget. (Frissítés, 2021.11.22. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan állítsd be a Google Analytics 4-et a Google Tag Managerben?).

2021. 11. 22. - tovább olvasom

Mi az a weboldal redesign? Mikor és miért van rá szükséged?

Ma már az emberek az első benyomásukat a cégedről az interneten, a honlapodon keresztül szerzik. Ezért kell odafigyelned arra, hogy milyen a weboldalad. Követned kell a változásokat, igazodnod kell a felhasználói igények változásaihoz is. Erről szól egy redesign. (Frissítés, 2021.03.11. – Egy új fejezettel bővítettünk: Miért utálják a felhasználók a redesignt?)

2021. 03. 11. - tovább olvasom

Weboldalsebesség: miért fontos, és hogyan javíts rajta?

A weboldalsebesség rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Elmondjuk, hogy miért okoz gondot a lassúság, mennyi pénzt buksz ezzel, és arra is adunk tanácsot, hogyan tudsz javítani – objektív és szubjektív módon – a weboldalad sebességén. (2021.06.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan csökkentsd a HTTP-lekérések számát?)

2021. 03. 04. - tovább olvasom

Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?

Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2021.03.02. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit szól hozzá a Google, ha “túl sok” 404-es oldalad van?)

2021. 03. 02. - tovább olvasom

Mire figyelj az Instagram használata során? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítve, 2021.08.13.)

Az Instagramon sokkal mélyebb kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel, mint más platformokon. De mi kell egy jól működő Instagram-fiók kialakításához? (Frissítés, 2021.08.13. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen fióktípusok közül választhatsz az Instagramon?)

2021. 08. 13. - tovább olvasom