Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők?

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul évről-évre mindig módosul kicsit. De azért egy cikkben összeszedtük, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2019. 12. 10. – Kiegészítettük néhány új információval és a hibás használatra vonatkozó példával a Milyen legyen a meta címsor? című fejezetet.)

2019. 12. 10. - tovább olvasom

Google Analytics

Miért fontos az analitika? És hogyan szerezz használható adatokat a Google Analyticsből?

Habár egy nagyon népszerű, ingyenesen elérhető analitikai eszközről van szó, nem kifejezetten egyszerű a Google Analytics használata. Különösen azoknak nem, akik most ismerkednek vele. Felsorolunk számukra néhány lehetőséget. (Frissítés, 2019.12.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen értesítéseket érdemes beállítanod az Analyticsben?)

2019. 12. 04. - tovább olvasom

Instagram

Mire figyelj az Instagram használata során? És milyen hibákat ne kövess el?

Számos olyan profillal találkozhatsz az Instagramon, melyeknek tulajdonosai már tudják, miként működik ezen a közösségi média csatornán kommunikáció, hogyan lesz számukra optimális az Instagram használata. Itt sokkal mélyebb kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel, mint más platformokon. De mi kell egy jól működő Instagram-fiók kialakításához? (Frissítés, 2019.12.02.: Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan működik az Instagram algoritmusa?)

2019. 12. 02. - tovább olvasom

Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad?

Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2019. 11. 22. – Milyen legyen a CTA-gomb? Most bővítettük ezt a fejezetet néhány újabb hasznos tanáccsal)

2019. 11. 22. - tovább olvasom

Google

Mire és hogyan használd a Google Search Console-t?

A Google Search Console használata során rengeteg olyan adatot és funkciót találhatsz, melyeket a weboldaltulajdonosként hatékonyan bevethetsz a keresőoptimalizálási munkánál. De, ha nem is foglalkozol a SEO-val, akkor is segít a weboldalad “karbantartásában”, valamint sok információhoz hozzáférhetsz a teljesítményéről. (Frissítés, 2019. 11. 20. – Kibővítettük néhány gyakorlati információval ezt a fejezetet: Hogyan ellenőrizheted a weboldalad sebességét a Search Console-ban?).

2019. 11. 20. - tovább olvasom

Hogyan válassz domainnevet? 12 szempont és tanács a jó döntéshez

Miközben igyekszel lecsapni egy, még rendelkezésre álló domainnévre, érdemes megfontolni néhány kérdést. Többek között azt, hogy pontosan mit akarsz, mi fog működni, és mi az, amit hosszú távon sem fogsz megbánni? A megfelelő domain név és domain-végződés kiválasztásához adunk most néhány tanácsot. (Frissítés, 2019.11.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a helyzet a használt domainnevekkel?)

2019. 11. 04. - tovább olvasom

Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek

Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2019. 10. 29. – Egy új fejezettel bővítettünk, mivel megérkezett a BERT algoritmus.)

2019. 10. 29. - tovább olvasom

Színek

Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket?

A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre.  (Frissítés, 2019. 10. 16. – Most kiegészítettük néhány új információval, és két tanulságos példával ezt a fejezetet: Hogyan tervezz sötét tónusú weboldalakat?)

2019. 10. 16. - tovább olvasom

Webdesign a Websharknál

Milyen legyen egy hatékony űrlap? És hogyan optimalizáld mobilra?

Egy űrlap kitöltése sokszor riasztó az emberek számára: fárasztó a sok gépelés, és nem akarunk személyes információkat sem kiadni magunkról. Viszont egy űrlapnak nem muszáj ijesztőnek lenni. Adunk néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy miként tehetjük őket barátságosabbá. De azt is eláruljuk, hogy ez nem csak a hosszúságukon múlik, és egyéb trükköket is bevethetünk. (Frissítés, 2019.10.14. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen legyen a név beviteli mezője az űrlapon?

2019. 10. 14. - tovább olvasom

reszponzív design

Melyek a leggyakrabban elkövetett webdesign hibák?

Összeállítottunk egy komoly, mondhatni ultimate listát, melyen a weboldalakon rendszeresen elkövetett webdesign hibák sorakoznak. Figyelem, sok van belőlük, terjedelmes, de rendkívül tanulságos anyag! (Frissítés, 2019. 10. 10. – Most néhány új ponttal bővítettük a tipográfiai hibák sorát).

2019. 10. 10. - tovább olvasom

Közösségi média

Mi a helyzet a közösségi médiában?

A közönséged megfelelő célzása érdekében nem árt, ha tisztában vagy azzal, melyik közösségi média csatornát ki és hogyan használja – azaz mit mutatnak a statisztikák -, de azt is érdemes tudni, hogy miért úgy használjuk a közösségi média csatornákat ahogyan. (Frissítés, 2019.10.08. – Kiegészítettük a statisztikákat a legfrissebb, 2019-es számokkal)

2019. 10. 08. - tovább olvasom

Linkedin

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj?

Kevés szó esik általában a Linkedinről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. Igaz ugyanakkor, hogy miközben sokan regisztrálják magukat és töltik fel adataikat – valamiféle munkával kapcsolatos homályos cél reményében – az aktivitás meglehetősen alacsony. Talán mert nem merjük használni? Azon oknál fogva, hogy nem ismerjük? (2019.10.02. – Egy új fejezettel bővítettünk: Miért jó egy Linkedin csoport? És hogyan hozd létre?)

2019. 10. 02. - tovább olvasom

Mik azok a strukturált adatok? Mi az a Schema és a JSON-LD?

Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (2019.09.17., frissítés – Új részekkel bővítettünk: milyen jelölés típusai léteznek a strukturált adatoknak, és hova helyezd a JSON-LD-t a kódban?

2019. 09. 17. - tovább olvasom

Videó, háttérvideó a weboldalon: miért jó? Mire és hogyan használhatod?

Az online videó egyre népszerűbb tartalmi forma a neten. A számok azt mutatják, hogy hatékony is, amikor fel kell kelteni a közönség figyelmét. Elgondolkodtál már azon, hogy talán Neked is videókkal kellene elkápráztatnod a célcsoportodat? De nem tudod, hogy miről és hogyan készíts videókat? (Frissítés, 2019. 09. 03. – Egy új fejezettel bővítettünk: Egy Google kutatás: a vásárlók 55 százaléka használ videókat vásárlási döntéseinél)

2019. 09. 03. - tovább olvasom

Weboldal template-ek: milyen előnyeik és hátrányaik vannak? Hogyan válassz témát?

Van-e létjogosultsága az egyedi webdesignnak akkor, amikor sablonok (template-ek, témák) segítségével is összedobhatsz egy weboldalt? És vajon a template-ek használatának milyen előnyei és hátrányai vannak? Valamint mit fontolj meg, amikor témát választasz? Ezekre a kérdésekre válaszolunk. (Frissítés, 2019. 08. 09. – Egy új fejezettel bővítettünk: miért ne várj túl sokat egy WordPress témától?)

2019. 08. 09. - tovább olvasom

Mi az a HTML? Mi az a CSS? Mi az a JavaScript? És hogyan működik a weboldaladon?

Ha nem vagy programozó, akkor is hallhattál már a HTML-ről, a CSS-ről és a JavaScriptről a webbel kapcsolatban, hiszen ezek minden weboldal alapjai. Ugyanakkor ennél többet nem feltétlenül tudsz róluk, mert a web használatához nincs rájuk szükséged. Ha viszont van egy weboldalad, akkor nem árt tisztában lenni az alapokkal. (Frissítés, 2019.07.26. – Több ponton is bővítettük a CSS-ről szóló fejezetet.)

2019. 07. 26. - tovább olvasom

weboldaltervezés

Adwords, SEO, közösségi média vagy tartalommarketing? Mikor, melyiket válaszd?

Az ideális az lenne, ha mindegyikkel foglalkoznál az online, illetve digitális marketinged részeként. A költségek azonban sokszor korlátozzák a mozgásteret, és vannak helyzetek, amikor választanod kell közöttük. Ilyenkor végig kell gondolnod, hogy az adott helyzetben Neked melyik éri meg jobban. (Frissítés, 2019.07.24. – Több ponton is kigészítettük a SEO-ra és a PPC-re vonatkozó érveket és ellenérveket.)

2019. 07. 24. - tovább olvasom

Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj?

Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés, 2019.07.23. – Kiegészítettük néhány új ponttal a bizalom kialakításáról szóló fejezetet.)

2019. 07. 23. - tovább olvasom

Mire használhatod a Google Tag Managert?

Ha még nem próbálkoztál a Google Tag Manager (azaz Google Címkekezelő) használatával, akkor talán itt az ideje. Akad egy-két fontos dolog, amit lehet, hogy könnyebben megoldasz a segítségével, mint ha programozókra és más eszközökre hagyatkoznál. (Frissítés, 2019.07.19. – Új fejezettel bővítettünk: Videómegtekintések mérése)

2019. 07. 19. - tovább olvasom

Webdesign és pszichológia: hogyan tedd könnyebbé a weboldalad befogadását?

A webdesign és a UX-tervezés általában a pszichológiára hivatkozik. Nem véletlenül, hiszen a gyakorlat minden elemének visszavezethetőnek kell lennie az emberi agy működési alapelveire. (2019. 07. 17. – Egy új fejezettel bővítettünk: Az emberi elme mely tulajdonságait tudod kihasználni a webdesignban?)

2019. 07. 17. - tovább olvasom