Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj?

Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés, 2020.05.29. – Most kiegészítettük a Milyen egy jó “rólunk oldal”?  című fejezetet.)

2020. 05. 29. - tovább olvasom

Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők?

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul mindig változik, így egy folyamatosan frissülő anyagban vesszük át, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2020.05.25. – Egy új fejezettel bővítettünk: A márkaemlítés vajon rangsorolási tényező?)

2020. 05. 25. - tovább olvasom

Miért fontos az analitika? És hogyan szerezz használható adatokat a Google Analyticsből?

Habár egy nagyon népszerű, ingyenesen elérhető analitikai eszközről van szó, nem kifejezetten egyszerű a Google Analytics használata. Különösen azoknak nem, akik most ismerkednek vele. Felsorolunk számukra néhány lehetőséget. (Frissítés, 2020.05.22. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi az a felhasználólista az Analyticsben? És mire használható?)

2020. 05. 22. - tovább olvasom

Adwords, SEO, közösségi média vagy tartalommarketing? Mikor, melyiket válaszd?

Az ideális az lenne, ha mindegyikkel foglalkoznál az online, illetve digitális marketinged részeként. A költségek azonban sokszor korlátozzák a mozgásteret, és vannak helyzetek, amikor választanod kell közöttük. Ilyenkor végig kell gondolnod, hogy az adott helyzetben Neked melyik éri meg jobban. (Frissítés, 2020.05.20. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan állapítsd meg, hogy megéri-e neked a Google Ads?)

2020. 05. 20. - tovább olvasom

Mikor lehet szükséged mobilalkalmazásra?

A mobilalkalmazások vagy mobil applikációk már jó egy évtizede velünk vannak az okostelefonjainkon. Habár sok esetben egy weboldal, webáruház tökéletesen kielégíti a felhasználók igényeit, vannak helyzetek, amikor valóban indokolt lehet egy applikáció elkészítése. De mikor?

2020. 05. 19. - tovább olvasom

Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad?

Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2020.05.14. – Bővítettük ezt a fejezetet: Néhány trükk a még több konverzió érdekében).

2020. 05. 14. - tovább olvasom

Hogyan alakítsd ki a közösségi média stratégiád és kommunikációd?

Mi kell ahhoz, hogy sok megosztást és hozzászólást érj el egy közösségi médiában megjelent bejegyzéssel? Nem elég hozzá egyetlen odavetett mondat vagy kép. Kezdjük az általános tanácsokkal, majd folytatjuk az egyes csatornákkal, de beszélünk arról is, hogy mit tehetsz a közösségi médiában, ha unalmas a márkád. (Frissítés, 2020.05.05. – Új fejezettel bővítettünk: Mikor posztolj a közösségi médiában?)

2020. 05. 05. - tovább olvasom

Így zajlik egy (Google Ads) Adwords kampány kezelése és optimalizálása

Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2020.04.15. – Most ismét elővettük ezt a témát: Mi az a kattintási csalás? És mit tehetsz ellene?).

2020. 04. 15. - tovább olvasom

Milyen a jó meta description? És milyen hibákat ne kövess el a megírásánál?

A meta description ugyan nem befolyásolja helyezésünket a találati listán, vagyis a Google nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, ennek ellenére jelentős a szerepe. Mire figyelj, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a néhány karakterből? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítés, 2020.04.09. – Most tovább részleteztük a választ erre a kérdésre: Miért írja át a Google a meta descriptiont? És mit tehetünk ellene?)

2020. 04. 09. - tovább olvasom

Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket?

A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre.  (Frissítés, 2020.04.07. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mik azok a mono gradiensek? És miért lehetnek hasznosak?)

2020. 04. 07. - tovább olvasom

Mire és hogyan használd a Google Search Console-t?

A Google Search Console használata során rengeteg olyan adatot és funkciót találhatsz, melyeket a weboldaltulajdonosként hatékonyan bevethetsz a keresőoptimalizálási munkánál. De, ha nem is foglalkozol a SEO-val, akkor is segít a weboldalad “karbantartásában”, valamint sok információhoz hozzáférhetsz a teljesítményéről. (Frissítés, 2020.04.02. –  Egy új fejezettel egészítettük ki a bejegyzést: A weboldalad teljesítményéről a találati oldalakon is tájékoztatást kapsz).

2020. 04. 02. - tovább olvasom

Mik azok a strukturált adatok? Mi az a Schema és a JSON-LD?

Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (Frissítés, 2020.03.23. – Egy új fejezettel bővítettünk: Koronavírushoz kapcsolódó, új strukturált adatok jelentek meg a Schema.org-on)

2020. 03. 23. - tovább olvasom

helyi seo terkep

Helyi SEO: hogyan szerezz jó helyet a térképes találatok között?

Ha van egy céged, ami főleg egy adott földrajzi területen belül keresi az ügyfeleit, akkor szükséged van arra, hogy megjelenj – lehetőleg jó pozícióban – a “helyi keresésekre”, a Google térképes találatai között. Elmondjuk, mire kell figyelni. (Frissítés, 2020.03.17. – Most több ponton is kiegészítettük a bejegyzést: így választ adunk arra a kérdésre, hogy mit mutatnak a vizsgálatok a helyi SEO rangsorolási tényezőkről?).

2020. 03. 17. - tovább olvasom

Koronavírus és a Webshark

A Websharknál is változásokat hozott a koronavírus

Megérkezett Magyarországra a koronavírus, így mi is meghoztuk a szükséges döntéseket a Websharknál: átálltunk home office-ra, és csak néhány kollégánk tartózkodik az irodánkban folyamatos jelleggel, de ők is külön irodahelyiségekben dolgoznak. Ami fontos: a munka tovább folyik, és valamennyi kommunikációs csatornánk él.

2020. 03. 16. - tovább olvasom

Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek

Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2020.03.11. – Most jó pár újabb algoritmust bemutatunk. Fusd át a listát!)

2020. 03. 11. - tovább olvasom

Videó, háttérvideó a weboldalon: miért jó? Mire és hogyan használhatod?

Az online videó egyre népszerűbb tartalmi forma a neten. A számok azt mutatják, hogy hatékony is, amikor fel kell kelteni a közönség figyelmét. Elgondolkodtál már azon, hogy talán Neked is videókkal kellene elkápráztatnod a célcsoportodat? De nem tudod, hogy miről és hogyan készíts videókat? (Frissítés, 2020.02.25. – Bővítettünk néhány új tippel ezen a fejezeten: Miért nem találnak rá az emberek a videóidra? Mi az a YouTube SEO?)

2020. 02. 25. - tovább olvasom

sebesség

Weboldalsebesség: miért fontos, és hogyan javíts rajta?

A weboldalsebesség rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Elmondjuk, hogy miért okoz gondot a lassúság, mennyi pénzt buksz ezzel, és arra is adunk tanácsot, hogyan tudsz javítani – objektív és szubjektív módon – a weboldalad sebességén. (2020.02.24. – Újabb tanácsokkal egészítettük ki ezt a fejezetet: Hogyan csökkentsd a képek méretét?)

2020. 02. 24. - tovább olvasom

Mi az az AMP? Hogyan optimalizálhatod az AMP-s oldalad?

Mindenki azt szeretné, ha mobilon is egy szempillantás alatt töltődnének be a kívánt webes tartalmak. A Google ezért 2015 végén elindította az Accelerated Mobile Pages szabványt. Az AMP lényege a weboldalak mobilos megjelenésének gyorsítása, ami javítja a felhasználói élményt.  Egyre többen kezdik használni, de érdemes neked is foglalkoznod vele? Melyek az előnyei és a hátrányai számodra? (Frissítés, 2020.02.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: A hozzászólások megjelenítése nem kritikus tényező az AMP-nél)

2020. 02. 19. - tovább olvasom

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj?

Kevés szó esik általában a Linkedinről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. Igaz ugyanakkor, hogy miközben sokan regisztrálják magukat és töltik fel adataikat – valamiféle munkával kapcsolatos homályos cél reményében – az aktivitás meglehetősen alacsony. Talán mert nem merjük használni? Azon oknál fogva, hogy nem ismerjük? (2020.02.07. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit mutat meg a Linkedin irányítópultja?)

2020. 02. 07. - tovább olvasom

404-es oldal

Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?

Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2020. 02. 06. – Több változtatáson is átesett a bejegyzés, így frissítettük a Mire figyelj a 404-es oldalad kialakításánál? című fejezetet is.)

2020. 02. 06. - tovább olvasom