Mire figyelj a Google Ads Performance Max kampányodnál? (Frissítve, 2023.05.30.)
2021 novembere óta már elérhetők a Google Ads fiókokban az úgynevezett Performance Max, vagyis „teljesítménymaximalizáló” kampányok, melyeknek meglehetősen vegyes a fogadtatása. Elmondjuk, mit kell tudni az új kampánytípusról, és hogyan érdemes beállítani. (Frissítés, 2023.05.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Még „intelligensebb” lesz a Performance Max)
Milyen AI-eszközöket használhatsz képi és írott tartalom készítéséhez? (Frissítve, 2023.05.22.)
Az elmúlt hónapokban az ChatGPT-től volt hangos a web, ugyanakkor az AI tartalomkészítő eszközök kínálata jóval szélesebb. Beletartoznak nem csak a szövegalkotó megoldások, hanem a kép- és videógyártó eszközök is. Ezek közül sorolunk fel néhányat. (Frissítés, 2023.05.22. – AI-eszközök videók készítésére)
Érdemes cégként belevágni rövid videók készítésébe?
Elszaporodtak az utóbbi években rövid formátumú videók a neten, vagy inkább a közösségi médiában. A TikTok tette őket népszerűvé, aztán minden platformon egyre nagyobb számban jelentek meg. Érdemes felülnie egy cégnek erre a hullámra, ha egyébként nem a videókészítés a fő profilja? És ha igen, hogyan érdemes belevágni?
Hogyan állítsd be Facebook és Instagram hirdetéseid költségkeretét?
Sokan bizonytalanok abban, amikor a Facebookon és az Instagramon szeretnének hirdetni, hogy milyen költséggel számoljanak, hogyan állítsák be a költségkeretet. Nézzük, hogy mit kell megfontolni és hogyan állítsd be a büdzsét!
Melyek a jó SEO kulcsszavak? És hogyan találd meg őket? (Frissítve, 2023.04.27.)
A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési kifejezésekre szeretnénk megjelenni jó pozícióban a találati oldalakon. Nem mindegy azonban, hogy választod ki a kulcsszavaidat. (Frissítés, 2023.04.27. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi lehet az oka, ha egy kulcsszavadra hirtelen visszaesik a forgalom? És mit tehetsz ilyenkor?)
Mi történik most a Google Analytics fiókokkal? Hogyan zajlik az átállás UA-ról GA4-re?
Közeledik a Universal Analytics végleges leállása (július 1.), sokan már átálltak a GA4-re, de akik nem, azoknál is megkezdte vagy hamarosan megkezdi az átállási folyamatot a Google. A beállítások, adatok automatikus átvitele UA-ból GA4-be azonban némi kavarodást okozhat, és azoknál is sor kerülhet rá, akik már GA4-et használnak.
Már 5 link elhelyezését engedi az Instagram a bioban
Az Instagram-felhasználók most már akár 5 darab linket is elhelyezhetnek profiljuk biojában. A hírt Mark Zuckerberg jelentette be csatornáján. Mint mondta, valószínűleg ez volt az egyik leggyakrabban megfogalmazott kérés az Instagram felé a felhasználók részéről.
Milyen a jó onboarding egy alkalmazásnál? (Frissítve, 2023.04.19.)
Amikor egy felhasználó először találkozik egy mobil- vagy webes alkalmazással, akkor lehet, hogy be kell vezetni annak használatába, meg kell ismertetni vele az egyes funkciókat. Ez az onboarding. De mitől lesz jó az onboarding folyamata? (Frissítés, 2023.04.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen ne legyen az onboarding?)
Miért és hogyan érdemes elemezni a Google találati oldalait?
Egy találati oldal elemzése abban segít, hogy megállapítsd: működik-e egy kulcsszó a céged számára az elképzelt módon, vagy nem. De hogyan kezdj neki az elemzésnek?
Hogyan ellenőrizd és kezeld a Facebook-oldalad tartalmait?
Néha szükség lehet rendrakásra egy Facebook-oldal esetében is, ilyenkor át kell nézni az oldalon megjelent tartalmakat, majd szelektálni kell azokat. De hol és hogyan kezdj neki a néha nem kicsinek tűnő munkának?
Strukturált adatok, Schema, JSON-LD: hogyan használd őket a weboldaladon? (Frissítve, 2023.03.28.)
Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (Frissítés, 2023.03.28. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan érdemes kombinálni a strukturált adatokat?)
Mi az az adatvezérelt marketing?
Az adatvezérelt marketing egy korszakot jelez, melybe az online marketing révén elérhető részletes analitikák által lépett be a marketing. A korábbinál lényegesen hatékonyabbá teszi a célzást és relevánsabbá az üzeneteket.
Ingyenes Google Shopping: megéri használni?
A Google Shopping rendszere általában akkor került szóba, amikor webáruházak Ads-hirdetéseiről van szó. Ugyanakkor a Google Shopping nem csak hirdetésként működik. De érdemes vajon így használni? És ha igen, hogyan?
Már nincs is értelme rács alapján tervezni a weboldalakat?
Sok weboldalnál úgy tűnik, hogy szét vannak szórva rajta a weboldal-elemek, és ezek ráadásul össze-vissza mozdulnak el a különféle kijelzőméreteknél. A reszponzív design hajnalán olyannyira elterjedt rácsszerkezetet mintha egyáltalán nem is használnák.
Mi az a marketing-tölcsér? És hogyan alakítsd ki a sajátod? (Frissítve, 2023.03.10.)
Ha nem vagy járatos a marketingben, akkor furcsán hangozhat számodra a szó, de ha szoktad olvasgatni a bejegyzéseinket, akkor már többször belefuthattál. Igaz, eddig még nem magyaráztuk el, hogy miről is van szó, így most pótoljuk. (Frissítés, 2023.03.10. – Most kibővítettük a marketingtölcsér szakaszainak bemutatását, további részletekre kitérve).
Mire használhatod a Lighthouse-t? Mit mutatnak meg az egyes mérőszámok?
Az elmúlt hónapokban elég sokat olvashattál nálunk is a webes vitals mutatókról, és ennek kapcsán gyakran felmerült a Lighthouse, mint mérőeszköz. A Lighthouse segítségével ugyanis pontosan meg tudod állapítani, hogy mi a gond a weboldaladdal és hogyan tudod optimalizálni a sebességét. Elmondjuk, hogyan tedd, mit olvashatsz ki az egyes mérőszámokból. (Frissítve, 2023.02.28. – Egy új fejezettel bővítettünk: Eltávolítja a Google a TTI-mutatót a Lighthouse-ból)
Mi az a tartalmi audit? És mi értelme van elvégezni időnként?
Szoktál tartalmakat, például blogbejegyzéseket kirakni a weboldaladra? Tisztában vagy vele, hogy mi a helyzet a két-három évvel ezelőtt kirakott anyagaiddal? Hogy teljesítenek ezek, segítik-e még a céljaid elérését? Ha a kérdésekre választ akarsz kapni, akkor egy tartalmi audit keretében érdemes felülvizsgálnod a tartalmaidat.
A régi Instagram halott – de érdemes az új Instagramon jelen lenni?
Ha minden nap nézegetted az elmúlt években az Instagramot, akkor talán fel sem tűnt a változás, de ha valakinek kimaradt az indulás utáni állapot és 2023 közötti jó pár év, akkor azt látja, hogy az akkor megismert, „eredeti” Instagramból nem sok minden maradt. Érdemes még ragaszkodniuk a cégeknek ehhez a platformhoz?
Eltávolítja a hasonló közönségeket a Google az Adsből – hogyan igazodj a változáshoz?
A Google még a tavalyi év végén jelentette be, hogy 2023-ban elkezdi kivezetni az úgynevezett hasonló közönségeket vagy hasonló szegmenseket hirdetési platformjáról. Milyen változásokat eredményez ez az Ads-kampányaidnál?
5 vizuális megoldás, mely nagymértékben javítja egy weboldal használhatóságát
Ha jól használhatóvá, akadálymentessé akarod tenni a weboldalad, akkor van néhány vizuális megoldás, melyeknek kiemelten fontos szerepe lehet ebben. Ezeket tehát mindenképpen alkalmazni kell a felületed designjában.