Webdesign a Websharknál

Milyen legyen egy hatékony űrlap? És hogyan optimalizáld mobilra?

Egy űrlap kitöltése sokszor riasztó az emberek számára: fárasztó a sok gépelés, és nem akarunk személyes információkat sem kiadni magunkról. Viszont egy űrlapnak nem muszáj ijesztőnek lenni. Adunk néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy miként tehetjük őket barátságosabbá. De azt is eláruljuk, hogy ez nem csak a hosszúságukon múlik, és egyéb trükköket is bevethetünk. (Frissítés, 2019.06.07. – Több ponton is kiegészítettük a beviteli mezők kialakításáról szóló részeket és belekerült az ikonok használatát bemutató fejezet is.)

2019. 06. 07. - tovább olvasom

Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj?

Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés 2019.06.05. – Bővítettük a weboldalak egyensúlyának kialakításáról szóló fejezetet: Hogyan alakítsd ki az egyensúlyt a weboldaladon?)

2019. 06. 05. - tovább olvasom

Így zajlik egy (Google Ads) Adwords kampány kezelése és optimalizálása

Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2019.06.04. – 2019 júniusának végén kivezet két ajánlattételi stratégiát a Google, erről írtunk pár bekezdést).

2019. 06. 04. - tovább olvasom

Milyen a jó meta description? És milyen hibákat ne kövess el a megírásánál?

A meta description ugyan nem befolyásolja helyezésünket a találati listán, vagyis a Google nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, ennek ellenére jelentős a szerepe. Ha nem elég vonzó, akkor a keresőből érkezők közül kevesebben lesznek kíváncsiak a weboldaladra, bármilyen jól sikerült is a tartalma. Mire figyelj, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a néhány karakterből? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítés 2019. 05. 27. – Új fejezettel bővítettünk: néhány meta description típus, melyek közül válogathatsz a weboldaladnál.)

2019. 05. 27. - tovább olvasom

Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők?

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul évről-évre mindig módosul kicsit. De azért egy cikkben összeszedtük, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők 2017-ben a Google számára. (Frissítés, 2019. 05. 21. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan is zajlik a rangsorolás? Hogyan kalkulál a Google?)

2019. 05. 21. - tovább olvasom

Színek

Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket?

A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre.  (Frissítés, 2019. 05. 16. – Új fejezettel bővítettünk: Mit tud a szürke szín?)

2019. 05. 16. - tovább olvasom

Instagram

Mire figyelj az Instagram használata során? És milyen hibákat ne kövess el?

Számos olyan profillal találkozhatsz az Instagramon, melyeknek tulajdonosai már tudják, miként működik ezen a közösségi média csatornán kommunikáció, hogyan lesz számukra optimális az Instagram használata. Itt sokkal mélyebb kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel, mint más platformokon. De mi kell egy jól működő Instagram-fiók kialakításához? (Frissítés, 2019.05.10.: Egy új fejezettel bővítettünk: Változóban az Instagram esztétikája)

2019. 05. 10. - tovább olvasom

Szolgáltatás-kimaradás május 15-én hajnalban IP-hálózat fejlesztése miatt

A szolgáltatás minőségének és üzembiztonságának növelése érdekében IP-hálózatfejlesztési munkálatokra kerül sor a Magyar Telekom szerverparkjában május 15-én, a hajnali órákban.

2019. 05. 04. - tovább olvasom

Mi az a HTML? Mi az a CSS? És hogyan működik?

Ha nem vagy programozó, akkor is hallhattál már a HTML-ről a webbel kapcsolatban, hiszen minden weboldal alapja. Ugyanakkor ennél többet nem feltétlenül tudsz róla, mert a web használatához nincs rá szükséged. Ha viszont van egy weboldalad, akkor nem árt tisztában lenni a HTML alapokkal.

2019. 04. 24. - tovább olvasom

Google Analytics

Miért fontos az analitika? És hogyan szerezz használható adatokat a Google Analyticsből?

Habár egy nagyon népszerű, ingyenesen elérhető analitikai eszközről van szó, nem kifejezetten egyszerű a Google Analytics használata. Különösen azoknak nem, akik most ismerkednek vele. Felsorolunk számukra néhány lehetőséget. (Frissítés, 2019. április. 16. – Két egyszerű adatot vizsgáltunk meg mélyebben: a forgalomra és a keresőből érkező forgalomra vonatkozót.)

2019. 04. 16. - tovább olvasom

Kiesések lehetnek április 16-án hajnalban a szolgáltatásban

2019. április 16-án 0:00 és 5:00 között a Magyar Telekom az Adatparki szolgáltatás minőségének és üzembiztonságának növelése érdekében, IP-hálózat fejlesztési munkálatokat végez a cégünk szervereit érintő rendszerén. A karbantartás alatt a hálózati kapcsolatok rövid időre megszakadnak. Az esetleges problémákért előre is elnézést kérünk!

2019. 04. 11. - tovább olvasom

Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek

Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2019. 04. 09. – Mi a RankBrain? És hogyan optimalizálhatsz rá? Most frissítettük a fejezetet.)

2019. 04. 09. - tovább olvasom

A Facebook használata: hogyan, mikor, mit posztolj? Mit várnak az emberek?

Habár már túl vagyunk a közösségi média tanácsok aranykorán, azért jónak láttuk összefoglalni számotokra mindent, ami fontos lehet. De nem csak tippeket gyűjtöttünk össze, hanem azt is, hogy milyen kutatások alapozzák meg ezeket a tanácsokat, mit várnak a Facebook-oldaladtól a látogatóid, és milyen hibákat ne kövess el a Facebook használata során.

2019. 03. 29. - tovább olvasom

Weboldal template-ek: milyen előnyeik és hátrányaik vannak? Hogyan válassz témát?

Van-e létjogosultsága az egyedi webdesignnak akkor, amikor sablonok (template-ek, témák) segítségével is összedobhatsz egy weboldalt? És vajon a template-ek használatának milyen előnyei és hátrányai vannak? Valamint mit fontolj meg, amikor témát választasz? Ezekre a kérdésekre válaszolunk.

2019. 03. 27. - tovább olvasom

404-es oldal

Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?

Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2019. 03. 08. – Bővítettünk a milyen legyen egy 404-es oldal? fejezeten, valamint néhány új tanácsot is adunk azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj a 404-es oldaladnál.)

2019. 03. 08. - tovább olvasom

Linkedin

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj?

Kevés szó esik általában a Linkedinről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. Igaz ugyanakkor, hogy miközben sokan regisztrálják magukat és töltik fel adataikat – valamiféle munkával kapcsolatos homályos cél reményében – az aktivitás meglehetősen alacsony. Talán mert nem merjük használni? Azon oknál fogva, hogy nem ismerjük? (2019. 03. 7. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mikor posztolj a LinkedInen?)

2019. 03. 07. - tovább olvasom

Miért érdemes https-re váltanod? És milyen problémák adódhatnak a váltásnál?

Még nem https-alapú a weboldalad? Akkor itt az ideje a váltásnak. Ma már a Google első oldali találatainak fele https-alapú, és egyre szigorúbb a Chrome is. (Frissítés, 2019. 02. 28. – Hogyan viszonyulnak az emberek a Chrome http-figyelmeztetéséhez? Egy kutatás megmutatta.)

2019. 02. 28. - tovább olvasom

Fejlesztés miatti, tervezett leállás a Galeus-oldalaknál és levelezésnél

A fejlődés olykor áldozatokkal jár. Reméljük azonban nem lesznek ezek elviselhetetlen súlyúak. És hogy még inkább enyhítsünk rajtuk, vagyis hogy csak minimális kellemetlenséget okozzunk Nektek, a hajnali órákra ütemezzük őket. Íme, a részletek!

2019. 02. 26. - tovább olvasom

Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad?

Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2019. 02. 06. – Milyen hibákkal ronthatod le a konverziós arányod? Most bővítettük a listát.)

2019. 02. 06. - tovább olvasom

Google

Mire és hogyan használd a Google Search Console-t?

A Google Search Console használata során rengeteg olyan adatot és funkciót találhatsz, melyeket a weboldaltulajdonosként hatékonyan bevethetsz a keresőoptimalizálási munkánál. De, ha nem is foglalkozol a SEO-val, akkor is segít a weboldalad “karbantartásában”, valamint sok információhoz hozzáférhetsz a teljesítményéről. (Frissítés, 2019. 03. 01. – Egy újdonság került a Search Console-ba: a teljes domain adatai egy felületre kerülnek).

2019. 02. 04. - tovább olvasom