Mire figyelj a Google Ads Performance Max kampányodnál? (Frissítve, 2022.08.16.)
2021 novembere óta már elérhetők a Google Ads fiókokban az úgynevezett Performance Max, vagyis “teljesítménymaximalizáló” kampányok. Habár nem feltétlenül ugrottak rá a hirdetők az új lehetőségre, sokan azért váltottak PMax-re, mert intelligens shopping kampányt használtak. Ezért elmondjuk, mit kell tudni az új kampánytípusról, és hogyan érdemes beállítani. (Frissítés, 2022.08.16. – Új fejezetekkel bővítettünk: “Kinek érdemes használnia teljesítménymaximalizáló kampányt?” és “A teljesítménymaximalizáló Google Ads kampányok előnyei és hátrányai“.
Strukturált adatok, Schema, JSON-LD: hogyan használd őket a weboldaladon? (Frissítve, 2022.08.11.)
Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (Frissítés, 2022.08.11. – Egy új fejezettel bővítettünk: A Schema lett az új SEO-spam?)
Mire kell figyelned a weboldalad költöztetésénél? (Frissítve, 2022.07.14.)
Egy weboldal migrálására bármikor sor kerülhet, ilyenkor sokszor felmerül az ügyfelek részéről, hogy nem szeretnék, ha mindez a találati oldalakon való helyezésüket rontaná. Ezért figyelni kell a weboldalon azokra az elemekre, melyek keresőoptimalizálási szempontokból fontosak. (Frissítés, 2022.07.14. – Új fejezetekkel bővítettünk, de kiegészítettük a listát is.)
Melyek a jó SEO kulcsszavak? És hogyan találd meg őket? (Frissítve, 2022.07.11.)
A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési kifejezésekre szeretnénk megjelenni jó pozícióban a találati oldalakon. Nem mindegy azonban, hogy választod ki a kulcsszavaidat. (Frissítés, 2022.07.11. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a különbség kulcsszó és keresési kifejezés között?)
Mi az a HTTP/3? És miért lehet számodra is hasznos?
A HTTP protokoll – mely a kliens és a szerver közötti adattovábbításról szól -, az elmúlt években több fejlődési fokozaton ment át. Annak idején mi is írtunk a HTTP/2-ről, mára azonban eljutottunk a HTTP/3-ig, mely további előrelépést jelent, új funkciókkal.
Google Analytics 4: milyen változást hozott? Hogyan használd? (Frissítve, 2022.06.22.)
A Google Analytics 4 komoly változást jelent a megszokott Analytics-környezethez képest: más adatokat gyűjt, máshogy tárolja ezeket, és máshogy jeleníti meg. Annak ellenére, hogy ez sokakat csak megzavar, előrelépésről beszélhetünk a Google analitikai rendszerében. (Frissítés, 2022.06.22. – Egy új fejezettel bővítettünk: Miért nem tetszik a Google Analytics 4 a felhasználóknak?)
Miért kell a legtöbb WordPress-alapú oldal karbantartásához szakember?
Ha azt akarod, hogy a WordPress-alapú oldalad mindig stabilan és problémamentesen működjön, akkor folyamatos karbantartásra van szüksége. Ami csak alapszinten jelenti azt, hogy elegendő időnként belépni a vezérlőpultba és telepíteni a frissítéseket. Bár utóbbi egyszerűnek tűnik első pillantásra – és adja a WordPress egyik vonzerejét -, nem feltétlenül az.
Miben különbözik a Google és a Bing SEO-ja?
Habár Magyarországon az elmúlt két évben 4 százalék körül mozgott a Microsoft keresőjének, a Bingnek a részesedése, mégis a második legnagyobb keresőről van szó, így talán érdemes egy pillantást vetni arra – már csak érdekességképpen is -, hogy mit kell máshogy csinálni, ha Bingre próbálunk keresőoptimalizálni.
Mi az a Google Data Studio? És mire használhatod?
A Google Data Studio egy olyan, ingyenes eszköze a Google-nek, melynek segítségével többféle forrásból származó adatokat szervezhetsz egyetlen felületre, majd ezeket az adatokat egy vizuálisan elfogadható formában bemutathatod. A jelentések személyre szabhatók és könnyen megoszthatók, így jó eszköz lehet a weboldaltulajdonosok számára áttekinteni, rögzíteni és bemutatni a helyzetet.
Kontraszt a webdesignban: mire és hogyan használd?
Sokan, amikor a kontraszt szót meghallják, arra gondolnak, hogy az új weboldalukon fehér alapon fekete a szöveg, tehát jó a kontraszt, léphetünk tovább. A kontraszt azonban nem merül ki ennyiben, hiszen nem is csak a színek kapcsán beszélhetünk kontrasztról egy weboldalon, miközben rendkívül fontos a szerepe a webdesginban. A hiánya pedig teljesen használhatatlanná tehet egy weboldalt.
Mi az a CTR (átkattintási arány)? Van olyan, hogy jó CTR? (Frissítve, 2022.04.29.)
Az átkattintási arány (CTR) egy online marketingben használt mérőszám, mellyel a felhasználói aktivitás mérhető. Nézzük, hogy mit árul el ez a szám, és hogyan lehet rajta javítani! (Frissítés, 2022.04.29. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi számít jó CTR-nek?)
Mire használhatod a Lighthouse-t? Mit mutatnak meg az egyes mérőszámok?
Az elmúlt hónapokban elég sokat olvashattál nálunk is a webes vitals mutatókról, és ennek kapcsán gyakran felmerült a Lighthouse, mint mérőeszköz. A Lighthouse segítségével ugyanis pontosan meg tudod állapítani, hogy mi a gond a weboldaladdal és hogyan tudod optimalizálni a sebességét. Elmondjuk, hogyan tedd, mit olvashatsz ki az egyes mérőszámokból.
SEO: mire és hogyan használhatod a Google automatikus kiegészítés funkcióját?
A Google kereső automatikus kiegészítés funkciója egy hasznos eszköz a keresőoptimalizálásban, kulcsszavak, témák megtalálásához. Ha kulcsszókutatásról van szó, érdemes az automatikus kiegészítés előrejelzéseit az elsők között megvizsgálni.
Mi az az ember-központú webdesign? Miben különbözik a felhasználó-központú designtól?
Korábban foglalkoztunk már a felhasználó-központú webdesign kérdésével, azonban mindig felbukkannak új fogalmak, melyek jelentését érdemes tisztázni. Ilyen az ember-központú webdesign is. De miben különbözik a kettő? És miről szól egyáltalán az ember-központú design?
Mennyi időt töltenek a felhasználók egy weboldalon?
Mit várhatnál el Te is a weboldaladtól, ha összehasonlítod a többi weboldallal? Íme, a válaszok, és néhány tipp, amivel növelheted a weboldalon eltöltött időt.
Google Ads: hogyan válts kiterjesztett szöveges hirdetésekről reszponzív keresési hirdetésekre?
Mint arról tavaly szeptemberben mi is beszámoltunk: 2022. június 30-ával megszünteti a Google a kiterjesztett szöveges hirdetéseket. Ha még nem tudod, hogy miként reagálj erre, van-e valami tennivalód, akkor olvass tovább!
Tényleg a nagy cégek uralják a találati oldalakat?
Sokan úgy érezhetik, miközben Google keresések során böngésznek a neten, hogy több keresésnél is kizárólag a nagy cégek találatai jelennek meg, a kicsik alig bukkannak fel az első oldalakon. Emiatt azt gondolják, hogy a Google előnyben részesíti a “nagyokat”, legalábbis bizonyos keresésekre. De valóban így van?
Mit jelent a Google számára a friss tartalom?
Sokszor emlegetjük a keresőoptimalizálás és tartalom kapcsolatáról szóló anyagainkban a frissesség kérdését, mivel a jelek szerint valamilyen mértékben figyelembe veszi a Google a rangsorolásnál. Azt ugyanakkor még nem fejtettük ki bővebben, hogy vajon mit is érthet friss tartalom alatt.
Google: hogyan használd a keresési operátorokat SEO-ra? (Frissítve, 2021.11.29.)
A Google adott ki nemrég tájékoztatást arról, hogy milyen keresési operátorokat ajánl, és azokat hogyan lehet keresőoptimalizálási tevékenységre használni. (Frissítés,2021.11.29.: Milyen keresési operátorokat használhatsz még SEO-ra?)
Megérkezett az új PageSpeed Insights – Hogyan használd?
A Google még november elején jelentette be, hogy teljesen újratervezi a PageSpeed Insightsot, mely november közepére aztán élesedett is egy teljesen új webcímen. Megmutatjuk, hogyan használhatod.