Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők?

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul mindig változik, így egy folyamatosan frissülő anyagban vesszük át, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2020.08.10. – Egy újabb rangsorolási tényezővel bővítettünk: Google: nem a linkek jelentik a legfontosabb rangsorolási tényezőt!)

2020. 08. 10. - tovább olvasom

Google Ads (Adwords), SEO, közösségi média vagy tartalommarketing? Mikor, melyiket válaszd?

Az ideális az lenne, ha mindegyikkel foglalkoznál az online, illetve digitális marketinged részeként. A költségek azonban sokszor korlátozzák a mozgásteret, és vannak helyzetek, amikor választanod kell közöttük. Ilyenkor végig kell gondolnod, hogy az adott helyzetben Neked melyik éri meg jobban. (Frissítés, 2020.08.06. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a különbség a SEO és a SEM között?)

2020. 08. 05. - tovább olvasom

Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj?

Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés, 2020.07.31. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mikor érdemes megkérdőjelezni a következetesség elvét a webdesignban?)

2020. 07. 31. - tovább olvasom

Mik azok a long tail kulcsszavak a SEO-ban? És hogyan optimalizálj rájuk?

A long tail, azaz magyarul hosszú farok egy marketingben használt kifejezés, mely felbukkan a SEO-ban a kulcsszavakra vonatkozóan is. A long tail kulcsszavak alatt azokat a kifejezéseket értjük, melyekre kevés találat érkezik, viszont sok van belőlük, így összességében jelentős forgalmat képesek generálni. Optimalizálni viszont egész máshogy kell rájuk, mint a nagy forgalmú kulcsszavakra. (Frissítés, 2020.07.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Érdemes kérdésekre optimalizálni a tartalmaidat?)

2020. 07. 30. - tovább olvasom

Mi az a weboldal redesign? Mikor és miért van rá szükséged?

Ma már az emberek az első benyomásukat a cégedről az interneten, a honlapodon keresztül szerzik. Ezért kell odafigyelned arra, hogy milyen a weboldalad. Követned kell a változásokat, igazodnod kell a felhasználói igények változásaihoz is. Erről szól egy redesign. (Frissítés, 2020.07.28. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit javasol a Google, ha redesignról van szó?)

2020. 07. 28. - tovább olvasom

Mi az a reszponzív design? És milyen hibákat követhetsz el a használatánál?

Elmondjuk, mi az a reszponzív design, mire és hogyan használhatod, miként működik, miért nem hoz automatikusan jó konverziós arányokat mobilon, vagyis milyen hibákat követhetsz el a használatánál, miben különbözik az adaptív designtól, és mi lesz a jövője. (Frissítés, 2020.07.21. – Egy új fejezettel bővítettünk: néhány példát hoztunk reszponzív megoldásokra).

2020. 07. 21. - tovább olvasom

Közösségi média

Mi a helyzet a közösségi médiában? Mit mutatnak a statisztikák?

A közönséged megfelelő célzása érdekében nem árt, ha tisztában vagy azzal, melyik közösségi média csatornát ki és hogyan használja – azaz mit mutatnak a statisztikák -, de azt is érdemes tudni, hogy miért úgy használjuk a közösségi média csatornákat ahogyan. (Frissítés, 2020.07.14. – Kiegészítettük a statisztikákat néhány újabb, 2019-es és 2020-as adattal)

2020. 07. 14. - tovább olvasom

Strukturált adatok, Schema, JSON-LD: hogyan használd őket a weboldaladon?

Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (Frissítés, 2020.07.10. – Egy új fejezettel bővítettünk: Megszűnik a strukturált adatok tesztelő eszköze, elkészült a Bővített találatok tesztelője)

2020. 07. 10. - tovább olvasom

Hogyan alakítsd ki a közösségi média stratégiád és kommunikációd?

Mi kell ahhoz, hogy sok megosztást és hozzászólást érj el egy közösségi médiában megjelent bejegyzéssel? Nem elég hozzá egyetlen odavetett mondat vagy kép. Kezdjük az általános tanácsokkal, majd folytatjuk az egyes csatornákkal, de beszélünk arról is, hogy mit tehetsz a közösségi médiában, ha unalmas a márkád. (Frissítés, 2020.07.07. – Kiegészítettük néhány új információval, tippel és tanáccsal a Pinterestről szóló fejezetet.)

2020. 07. 07. - tovább olvasom

Google Keen

Új szereplő a közösségi médiában: a Google Keen – Miért lehet hasznos egy cégnek?

Talán már hallottál a Keenről, mely néhány napja került be a köztudatba. A Google új közösségi média szolgáltatásáról van szó, és azért lehet előnyös a használata, mert egy új megoldással tudsz általa közönséget terelni a weboldaladra: a Google Keen ugyanis proaktívan ajánl új tartalmakat a felhasználóknak.

2020. 06. 24. - tovább olvasom

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj?

Kevés szó esik általában a Linkedinről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. Igaz ugyanakkor, hogy miközben sokan regisztrálják magukat és töltik fel adataikat – valamiféle munkával kapcsolatos homályos cél reményében – az aktivitás meglehetősen alacsony. Talán mert nem ismerjük? (2020.06.12. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen számokat érdemes figyelned a céges LinkedIn oldaladon?)

2020. 06. 12. - tovább olvasom

Miért fontos az analitika? És hogyan szerezz használható adatokat a Google Analyticsből?

Habár egy nagyon népszerű, ingyenesen elérhető analitikai eszközről van szó, nem kifejezetten egyszerű a Google Analytics használata. Különösen azoknak nem, akik most ismerkednek vele. Felsorolunk számukra néhány lehetőséget. (Frissítés, 2020.06.05. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan állapítsd meg, hogyan teljesítesz a többiekhez képest?)

2020. 06. 11. - tovább olvasom

Milyen legyen egy hatékony űrlap? És hogyan optimalizáld mobilra?

Egy űrlap kitöltése sokszor riasztó az emberek számára: fárasztó a sok gépelés, és nem akarunk személyes információkat sem kiadni magunkról. Viszont egy űrlapnak nem muszáj ijesztőnek lenni. Adunk néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy miként tehetjük őket barátságosabbá. (Frissítés, 2020.06.10. – Egy kis bővítés: Hová helyezd a CTA-gombot és más gombokat az űrlapon? Most részletesebben is megindokoljuk a választ.)

2020. 06. 10. - tovább olvasom

Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek

Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2020.06.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi az a kereső-algoritmus? És hogyan működik?)

2020. 06. 04. - tovább olvasom

Mire és hogyan használd a Google Search Console-t?

A Google Search Console használata során rengeteg olyan adatot és funkciót találhatsz, melyeket a weboldaltulajdonosként hatékonyan bevethetsz a keresőoptimalizálási munkánál. De, ha nem is foglalkozol a SEO-val, akkor is segít a weboldalad “karbantartásában”, valamint sok információhoz hozzáférhetsz a teljesítményéről. (Frissítés, 2020.06.02. –  Egy új fejezettel egészítettük ki a bejegyzést: Megjelentek az “alapvető webes vitals-mutatók” a Search Console-ban – mire és hogyan használd?).

2020. 06. 02. - tovább olvasom

Mikor lehet szükséged mobilalkalmazásra?

A mobilalkalmazások vagy mobil applikációk már jó egy évtizede velünk vannak az okostelefonjainkon. Habár sok esetben egy weboldal, webáruház tökéletesen kielégíti a felhasználók igényeit, vannak helyzetek, amikor valóban indokolt lehet egy applikáció elkészítése. De mikor?

2020. 05. 19. - tovább olvasom

Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad?

Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2020.05.14. – Bővítettük ezt a fejezetet: Néhány trükk a még több konverzió érdekében).

2020. 05. 14. - tovább olvasom

Így zajlik egy (Google Ads) Adwords kampány kezelése és optimalizálása

Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2020.04.15. – Most ismét elővettük ezt a témát: Mi az a kattintási csalás? És mit tehetsz ellene?).

2020. 04. 15. - tovább olvasom

Milyen a jó meta description? És milyen hibákat ne kövess el a megírásánál?

A meta description ugyan nem befolyásolja helyezésünket a találati listán, vagyis a Google nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, ennek ellenére jelentős a szerepe. Mire figyelj, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a néhány karakterből? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítés, 2020.04.09. – Most tovább részleteztük a választ erre a kérdésre: Miért írja át a Google a meta descriptiont? És mit tehetünk ellene?)

2020. 04. 09. - tovább olvasom

Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket?

A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre.  (Frissítés, 2020.04.07. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mik azok a mono gradiensek? És miért lehetnek hasznosak?)

2020. 04. 07. - tovább olvasom