Webdesign a Websharknál

Milyen legyen egy hatékony űrlap? És hogyan optimalizáld mobilra?

Egy űrlap kitöltése sokszor riasztó az emberek számára: fárasztó a sok gépelés, és nem akarunk személyes információkat sem kiadni magunkról. Viszont egy űrlapnak nem muszáj ijesztőnek lenni. Adunk néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy miként tehetjük őket barátságosabbá. De azt is eláruljuk, hogy ez nem csak a hosszúságukon múlik, és egyéb trükköket is bevethetünk. (Frissítés, 2019.08.16. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen legyen a beviteli mező telefonszám esetében?)

2019. 08. 16. - tovább olvasom

Weboldal template-ek: milyen előnyeik és hátrányaik vannak? Hogyan válassz témát?

Van-e létjogosultsága az egyedi webdesignnak akkor, amikor sablonok (template-ek, témák) segítségével is összedobhatsz egy weboldalt? És vajon a template-ek használatának milyen előnyei és hátrányai vannak? Valamint mit fontolj meg, amikor témát választasz? Ezekre a kérdésekre válaszolunk. (Frissítés, 2019. 08. 09. – Egy új fejezettel bővítettünk: miért ne várj túl sokat egy WordPress témától?)

2019. 08. 09. - tovább olvasom

Színek

Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket?

A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre.  (Frissítés, 2019. 08. 01. – Új fejezettel bővítettünk, melyben adunk néhány tippet sötét tónusú weboldalak tervezéséhez.)

2019. 08. 01. - tovább olvasom

Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők?

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul évről-évre mindig módosul kicsit. De azért egy cikkben összeszedtük, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők 2017-ben a Google számára. (Frissítés, 2019. 07. 29. – Egy új fejezettel bővítettünk: tévhitek a PageRank kapcsán.)

2019. 07. 29. - tovább olvasom

Mi az a HTML? Mi az a CSS? Mi az a JavaScript? És hogyan működik a weboldaladon?

Ha nem vagy programozó, akkor is hallhattál már a HTML-ről, a CSS-ről és a JavaScriptről a webbel kapcsolatban, hiszen ezek minden weboldal alapjai. Ugyanakkor ennél többet nem feltétlenül tudsz róluk, mert a web használatához nincs rájuk szükséged. Ha viszont van egy weboldalad, akkor nem árt tisztában lenni az alapokkal. (Frissítés, 2019.07.26. – Több ponton is bővítettük a CSS-ről szóló fejezetet.)

2019. 07. 26. - tovább olvasom

weboldaltervezés

Adwords, SEO, közösségi média vagy tartalommarketing? Mikor, melyiket válaszd?

Az ideális az lenne, ha mindegyikkel foglalkoznál az online, illetve digitális marketinged részeként. A költségek azonban sokszor korlátozzák a mozgásteret, és vannak helyzetek, amikor választanod kell közöttük. Ilyenkor végig kell gondolnod, hogy az adott helyzetben Neked melyik éri meg jobban. (Frissítés, 2019.07.24. – Több ponton is kigészítettük a SEO-ra és a PPC-re vonatkozó érveket és ellenérveket.)

2019. 07. 24. - tovább olvasom

Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj?

Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés, 2019.07.23. – Kiegészítettük néhány új ponttal a bizalom kialakításáról szóló fejezetet.)

2019. 07. 23. - tovább olvasom

Mire használhatod a Google Tag Managert?

Ha még nem próbálkoztál a Google Tag Manager (azaz Google Címkekezelő) használatával, akkor talán itt az ideje. Akad egy-két fontos dolog, amit lehet, hogy könnyebben megoldasz a segítségével, mint ha programozókra és más eszközökre hagyatkoznál. (Frissítés, 2019.07.19. – Új fejezettel bővítettünk: Videómegtekintések mérése)

2019. 07. 19. - tovább olvasom

Webdesign és pszichológia: hogyan tedd könnyebbé a weboldalad befogadását?

A webdesign és a UX-tervezés általában a pszichológiára hivatkozik. Nem véletlenül, hiszen a gyakorlat minden elemének visszavezethetőnek kell lennie az emberi agy működési alapelveire. (2019. 07. 17. – Egy új fejezettel bővítettünk: Az emberi elme mely tulajdonságait tudod kihasználni a webdesignban?)

2019. 07. 17. - tovább olvasom

Közösségi média

Hogyan alakítsd ki a közösségi média stratégiád és kommunikációd?

Mi kell ahhoz, hogy sok megosztást és hozzászólást érj el egy közösségi médiában megjelent bejegyzéssel? Nem elég hozzá egyetlen odavetett mondat vagy kép. Kezdjük az általános tanácsokkal, majd folytatjuk az egyes csatornákkal, de beszélünk arról is, hogy mit tehetsz a közösségi médiában, ha unalmas a márkád. (Frissítés, 2019. 07. 12. – Új fejezettel bővítettünk: Milyen számokra figyelj a közösségi médiában?)

2019. 07. 12. - tovább olvasom

Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad?

Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2019. 07. 08. – Most tisztázzuk az alapokat a konverzióoptimalizálással kapcsolatban: Mi az a konverzióoptimalizálás?)

2019. 07. 08. - tovább olvasom

Videó, háttérvideó a weboldalon: miért jó? Mire és hogyan használhatod?

Az online videó egyre népszerűbb tartalmi forma a neten. A számok azt mutatják, hogy hatékony is, amikor fel kell kelteni a közönség figyelmét. Elgondolkodtál már azon, hogy talán Neked is videókkal kellene elkápráztatnod a célcsoportodat? De nem tudod, hogy miről és hogyan készíts videókat? (Frissítés, 2019. 06. 26. – Egy új fejezettel bővítettünk: Miért nem találnak rá az emberek a videóidra?)

2019. 06. 26. - tovább olvasom

Google

Mire és hogyan használd a Google Search Console-t?

A Google Search Console használata során rengeteg olyan adatot és funkciót találhatsz, melyeket a weboldaltulajdonosként hatékonyan bevethetsz a keresőoptimalizálási munkánál. De, ha nem is foglalkozol a SEO-val, akkor is segít a weboldalad “karbantartásában”, valamint sok információhoz hozzáférhetsz a teljesítményéről. (Frissítés, 2019. 06. 24. – Kivezet egy funkciót a Google a Search Console-ból: Ints búcsút az előnyben részesített domain beállításának!).

2019. 06. 24. - tovább olvasom

Így zajlik egy (Google Ads) Adwords kampány kezelése és optimalizálása

Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2019.06.04. – 2019 júniusának végén kivezet két ajánlattételi stratégiát a Google, erről írtunk pár bekezdést).

2019. 06. 04. - tovább olvasom

Milyen a jó meta description? És milyen hibákat ne kövess el a megírásánál?

A meta description ugyan nem befolyásolja helyezésünket a találati listán, vagyis a Google nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, ennek ellenére jelentős a szerepe. Ha nem elég vonzó, akkor a keresőből érkezők közül kevesebben lesznek kíváncsiak a weboldaladra, bármilyen jól sikerült is a tartalma. Mire figyelj, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a néhány karakterből? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítés 2019. 05. 27. – Új fejezettel bővítettünk: néhány meta description típus, melyek közül válogathatsz a weboldaladnál.)

2019. 05. 27. - tovább olvasom

Instagram

Mire figyelj az Instagram használata során? És milyen hibákat ne kövess el?

Számos olyan profillal találkozhatsz az Instagramon, melyeknek tulajdonosai már tudják, miként működik ezen a közösségi média csatornán kommunikáció, hogyan lesz számukra optimális az Instagram használata. Itt sokkal mélyebb kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel, mint más platformokon. De mi kell egy jól működő Instagram-fiók kialakításához? (Frissítés, 2019.05.10.: Egy új fejezettel bővítettünk: Változóban az Instagram esztétikája)

2019. 05. 10. - tovább olvasom

Szolgáltatás-kimaradás május 15-én hajnalban IP-hálózat fejlesztése miatt

A szolgáltatás minőségének és üzembiztonságának növelése érdekében IP-hálózatfejlesztési munkálatokra kerül sor a Magyar Telekom szerverparkjában május 15-én, a hajnali órákban.

2019. 05. 04. - tovább olvasom

Google Analytics

Miért fontos az analitika? És hogyan szerezz használható adatokat a Google Analyticsből?

Habár egy nagyon népszerű, ingyenesen elérhető analitikai eszközről van szó, nem kifejezetten egyszerű a Google Analytics használata. Különösen azoknak nem, akik most ismerkednek vele. Felsorolunk számukra néhány lehetőséget. (Frissítés, 2019. április. 16. – Két egyszerű adatot vizsgáltunk meg mélyebben: a forgalomra és a keresőből érkező forgalomra vonatkozót.)

2019. 04. 16. - tovább olvasom

Kiesések lehetnek április 16-án hajnalban a szolgáltatásban

2019. április 16-án 0:00 és 5:00 között a Magyar Telekom az Adatparki szolgáltatás minőségének és üzembiztonságának növelése érdekében, IP-hálózat fejlesztési munkálatokat végez a cégünk szervereit érintő rendszerén. A karbantartás alatt a hálózati kapcsolatok rövid időre megszakadnak. Az esetleges problémákért előre is elnézést kérünk!

2019. 04. 11. - tovább olvasom

Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek

Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2019. 04. 09. – Mi a RankBrain? És hogyan optimalizálhatsz rá? Most frissítettük a fejezetet.)

2019. 04. 09. - tovább olvasom