Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők?

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul mindig változik, így egy folyamatosan frissülő anyagban vesszük át, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2021.05.11. – Bővítettük ezt a fejezetet: Rangsorolási tényező-e a horgonyszöveg?).

2021. 05. 11. - tovább olvasom

Hogyan válassz domainnevet? 12 szempont és tanács a jó döntéshez

Miközben igyekszel lecsapni egy, még rendelkezésre álló domainnévre, érdemes megfontolni néhány kérdést. Többek között azt, hogy pontosan mit akarsz, mi fog működni, és mi az, amit hosszú távon sem fogsz megbánni? A megfelelő domain név és domain-végződés kiválasztásához adunk most néhány tanácsot. (Frissítés, 2021.05.05. – Egy új fejezettel bővítettünk: Néhány tévhit a domainnevek kapcsán)

2021. 05. 05. - tovább olvasom

Így zajlik egy Google Ads (Adwords) kampány kezelése és optimalizálása!

Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2021.04.27. – Bővítettük ezt a fejezetet: Hogyan indíts Google Ads kampányt kevés pénzből?).

2021. 04. 27. - tovább olvasom

Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad?

Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2021.04.23. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen az a szöveg, ami elad? A 7 lépéses technika).

2021. 04. 23. - tovább olvasom

Mi az a HTML, CSS, JavaScript? És hogyan működnek a weboldaladon?

Ha nem vagy programozó, akkor is hallhattál már a HTML-ről, a CSS-ről és a JavaScriptről a webbel kapcsolatban, hiszen ezek minden weboldal alapjai. Ugyanakkor ennél többet nem feltétlenül tudsz róluk, mert a web használatához nincs rájuk szükséged. Ha viszont van egy weboldalad, akkor nem árt tisztában lenni az alapokkal. (Frissítés, 2021.04.09. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mire és hogyan használhatod az oldal elemeinek vizsgálata funkciót a böngészőben?)

2021. 04. 09. - tovább olvasom

Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj?

Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés, 2021.04.08. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen félelmekkel érkezhetnek a felhasználóid a weboldaladra vagy alkalmazásodba? És hogyan oszlasd el ezeket a félelmeket?)

2021. 04. 08. - tovább olvasom

A Facebook használata: hogyan, mikor, mit posztolj?

Habár már túl vagyunk a közösségi média tanácsok aranykorán, azért jónak láttuk összefoglalni, ami fontos lehet. De nem csak tippeket gyűjtöttünk össze, hanem azt is, hogy milyen kutatások alapozzák meg ezeket a tanácsokat, mit várnak a Facebook-oldaladtól a látogatóid, és milyen hibákat ne kövess el a Facebook használata során. (Frissítés, 2021.04.07. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan hozz forgalmat a weboldaladra a Facebook-borítóképeddel?)

2021. 04. 07. - tovább olvasom

Hogyan olvasunk online? És miért csak a weboldalad 20 százalékát olvassák el a látogatók?

Sokakat talán megdöbbent ez a 20 százalékos arány, pedig jó tisztában lenni azzal, hogy ez a valóság. Hiába írsz hosszú és tartalmas szövegeket, a látogatók nagy része csak átfut rajta. Nem új felfedezés ez, régóta ismert a jelenség a webdesignban, úgyhogy alkalmazkodni kell hozzá. (Frissítés, 2021.04.01. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit mutatnak a kutatások?)

2021. 04. 01. - tovább olvasom

Mi az a tartalommarketing? És Neked miért lehet hasznos a tartalomkészítés?

Habár a tartalommarketing, content marketing kifejezés már hosszú évek óta velünk él, nagyon sokan nem tudják, hogy pontosan mit értünk alatta. Most megpróbáljuk tisztázni, hogy mi ennek az inbound marketing eszköznek a fogalma, jelentése, miként néz ki a tartalommarketing stratégia, hogy akik eddig is éltek vele, tudatosabban tehessék. (Frissítés, 2021.03.22. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mikor lehet szükséged hosszú tartalomra?)

2021. 03. 22. - tovább olvasom

Miért fontos az analitika? És hogyan szerezz használható adatokat a Google Analyticsből?

Habár egy nagyon népszerű, ingyenesen elérhető analitikai eszközről van szó, nem kifejezetten egyszerű a Google Analytics használata. Különösen azoknak nem, akik most ismerkednek vele. Felsorolunk számukra néhány lehetőséget. (Frissítés, 2021.03.17. – Három új jelentés bemutatásával bővítettünk: A weboldaladról indított keresések, Többcsatornás útvonalak – segített konverziók, A legjobb konverziós útvonalak).

2021. 03. 17. - tovább olvasom

Mi az a weboldal redesign? Mikor és miért van rá szükséged?

Ma már az emberek az első benyomásukat a cégedről az interneten, a honlapodon keresztül szerzik. Ezért kell odafigyelned arra, hogy milyen a weboldalad. Követned kell a változásokat, igazodnod kell a felhasználói igények változásaihoz is. Erről szól egy redesign. (Frissítés, 2021.03.11. – Egy új fejezettel bővítettünk: Miért utálják a felhasználók a redesignt?)

2021. 03. 11. - tovább olvasom

Weboldalsebesség: miért fontos, és hogyan javíts rajta?

A weboldalsebesség rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Elmondjuk, hogy miért okoz gondot a lassúság, mennyi pénzt buksz ezzel, és arra is adunk tanácsot, hogyan tudsz javítani – objektív és szubjektív módon – a weboldalad sebességén. (2021.03.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mennyivel lettek gyorsabbak a weboldalak az elmúlt években?)

2021. 03. 04. - tovább olvasom

Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?

Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2021.03.02. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit szól hozzá a Google, ha “túl sok” 404-es oldalad van?)

2021. 03. 02. - tovább olvasom

Mire figyelj az Instagram használata során? És milyen hibákat ne kövess el?

Az Instagramon sokkal mélyebb kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel, mint más platformokon. De mi kell egy jól működő Instagram-fiók kialakításához? (Frissítés, 2021.02.17.: Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan szerezz és hogyan használd a felhasználók által generált tartalmakat?)

2021. 02. 17. - tovább olvasom

Strukturált adatok, Schema, JSON-LD: hogyan használd őket a weboldaladon?

Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (Frissítés, 2021.02.09. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen eszközöket használhatsz a strukturált adataidhoz?)

2021. 02. 09. - tovább olvasom

Karácsony a Websharknál

Idén december 19-én kezdődik a téli szünet a Websharknál

Ahogy minden évben, úgy idén is leáll a Websharknál a munka az év végi ünnepek idejére: a 2020. december 19. és 2021. január 3. közötti időszakban szabadságon vagyunk.

2020. 12. 07. - tovább olvasom

Videó, háttérvideó a weboldalon: miért jó? Mire és hogyan használhatod?

Az online videó egyre népszerűbb tartalmi forma a neten. A számok azt mutatják, hogy hatékony is, amikor fel kell kelteni a közönség figyelmét. Elgondolkodtál már azon, hogy talán Neked is videókkal kellene elkápráztatnod a célcsoportodat? De nem tudod, hogy miről és hogyan készíts videókat? (Frissítés, 2020.12.02. – Egy új fejezettel bővítettünk: Miért vágnak bele a cégek videók készítésébe?)

2020. 12. 02. - tovább olvasom

Mire és hogyan használd a Google Search Console-t?

A Google Search Console használata során rengeteg olyan adatot és funkciót találhatsz, melyeket a weboldaltulajdonosként hatékonyan bevethetsz a keresőoptimalizálási munkánál. De, ha nem is foglalkozol a SEO-val, akkor is segít a weboldalad “karbantartásában”, valamint sok információhoz hozzáférhetsz a teljesítményéről. (Frissítés, 2020.11.27. –  Egy új fejezettel egészítettük ki a bejegyzést: Mit mutat meg a feltérképezési statisztika?)

2020. 11. 27. - tovább olvasom

Mire használhatod a Google Tag Managert?

Ha még nem próbálkoztál a Google Tag Manager (azaz Google Címkekezelő) használatával, akkor talán itt az ideje. Akad egy-két fontos dolog, amit lehet, hogy könnyebben megoldasz a segítségével, mint ha programozókra és más eszközökre hagyatkoznál. (Frissítés, 2020.11.24. – Új fejezettel bővítettünk: Mik azok a címkék, aktiválási szabályok és változók?)

2020. 11. 24. - tovább olvasom

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj?

Kevés szó esik általában a Linkedinről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. Igaz ugyanakkor, hogy miközben sokan regisztrálják magukat és töltik fel adataikat – valamiféle munkával kapcsolatos homályos cél reményében – az aktivitás meglehetősen alacsony. Talán mert nem ismerjük? (2020.11.23. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan hirdethetsz a Linkedinen?)

2020. 11. 23. - tovább olvasom