sebesség

Weboldalsebesség: miért fontos, és hogyan javíts rajta?

A weboldalsebesség rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Elmondjuk, hogy miért okoz gondot a lassúság, mennyi pénzt buksz ezzel, és arra is adunk tanácsot, hogyan tudsz javítani – objektív és szubjektív módon – a weboldalad sebességén. (2020.02.24. – Újabb tanácsokkal egészítettük ki ezt a fejezetet: Hogyan csökkentsd a képek méretét?)

2020. 02. 24. - tovább olvasom

Mi az az AMP? Hogyan optimalizálhatod az AMP-s oldalad?

Mindenki azt szeretné, ha mobilon is egy szempillantás alatt töltődnének be a kívánt webes tartalmak. A Google ezért 2015 végén elindította az Accelerated Mobile Pages szabványt. Az AMP lényege a weboldalak mobilos megjelenésének gyorsítása, ami javítja a felhasználói élményt.  Egyre többen kezdik használni, de érdemes neked is foglalkoznod vele? Melyek az előnyei és a hátrányai számodra? (Frissítés, 2020.02.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: A hozzászólások megjelenítése nem kritikus tényező az AMP-nél)

2020. 02. 19. - tovább olvasom

konverzió

Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad?

Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2020.02.18. – Kicsit átdolgoztuk az alapokat: Mi az a konverzió, mi az a konverziós arány, és hogyan mérheted?, illetve az értékesítési tölcsér fogalmát is körüljártuk).

2020. 02. 18. - tovább olvasom

Helyi SEO: hogyan szerezz jó helyet a térképes találatok között?

Egyre fontosabbak lesznek a térképes találatok a helyi Google kereséseknél. Ha van egy céged, ami főleg egy adott földrajzi területen belül keresi az ügyfeleit, akkor szükséged van arra, hogy megjelenj – lehetőleg jó pozícióban – a Google térképes találatai között. De mi az, ami számít, ha a térképen is jó helyen akarsz megjelenni? (Frissítés, 2020.02.17. – Egy új fejezettel bővítettünk: A Google Cégem leírásban szereplő kulcsszavak számítanak a rangsorolásnál?)

2020. 02. 17. - tovább olvasom

google seo

Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők?

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul évről-évre mindig módosul kicsit. De azért egy cikkben összeszedtük, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2020.02.11. – Egy új fejezettel bővítettünk: Az URL hossza rangsorolási tényező?)

2020. 02. 11. - tovább olvasom

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj?

Kevés szó esik általában a Linkedinről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. Igaz ugyanakkor, hogy miközben sokan regisztrálják magukat és töltik fel adataikat – valamiféle munkával kapcsolatos homályos cél reményében – az aktivitás meglehetősen alacsony. Talán mert nem merjük használni? Azon oknál fogva, hogy nem ismerjük? (2020.02.07. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit mutat meg a Linkedin irányítópultja?)

2020. 02. 07. - tovább olvasom

404-es oldal

Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?

Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2020. 02. 06. – Több változtatáson is átesett a bejegyzés, így frissítettük a Mire figyelj a 404-es oldalad kialakításánál? című fejezetet is.)

2020. 02. 06. - tovább olvasom

Milyen a jó meta description? És milyen hibákat ne kövess el a megírásánál?

A meta description ugyan nem befolyásolja helyezésünket a találati listán, vagyis a Google nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, ennek ellenére jelentős a szerepe. Ha nem elég vonzó, akkor a keresőből érkezők közül kevesebben lesznek kíváncsiak a weboldaladra, bármilyen jól sikerült is a tartalma. Mire figyelj, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a néhány karakterből? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítés 2020. 02. 05. – Új fejezettel bővítettünk: Mennyire fontos még a meta description?)

2020. 02. 05. - tovább olvasom

search console

Mire és hogyan használd a Google Search Console-t?

A Google Search Console használata során rengeteg olyan adatot és funkciót találhatsz, melyeket a weboldaltulajdonosként hatékonyan bevethetsz a keresőoptimalizálási munkánál. De, ha nem is foglalkozol a SEO-val, akkor is segít a weboldalad “karbantartásában”, valamint sok információhoz hozzáférhetsz a teljesítményéről. (Frissítés, 2020. 02. 03. –  Egy új fejezettel egészítettük ki a bejegyzést: Új eszközzel bővült a Search Console: hogyan működik az “Eltávolítások” eszköz?).

2020. 02. 03. - tovább olvasom

google ads

Így zajlik egy (Google Ads) Adwords kampány kezelése és optimalizálása

Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2020.01.24. – Egy új fejezettel bővítettünk: Melyek a leggyakoribb okai annak, hogy a Google visszautasítja a hirdetésed?).

2020. 01. 24. - tovább olvasom

Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek

Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2020. 01. 16. – Egy új fejezettel bővítettünk: hogyan optimalizálhatsz a BERT-re?)

2020. 01. 16. - tovább olvasom

Mi az a tartalommarketing? És Neked miért lehet hasznos a tartalomkészítés?

Habár a tartalommarketing, content marketing kifejezés már hosszú évek óta velünk él, nagyon sokan nem tudják, hogy pontosan mit értünk alatta. Most megpróbáljuk tisztázni, hogy mi ennek az inbound marketing eszköznek a fogalma, jelentése, miként néz ki a tartalommarketing stratégia, hogy akik eddig is éltek vele, tudatosabban tehessék. (Frissítés, 2019. 12. 20. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan hozz létre kiemelkedő tartalmat? A Google szerint)

2019. 12. 20. - tovább olvasom

Hozzászólás és komment

Van-e még értelme hozzászólásokat írni a weben?

A hozzászólás, azaz komment az off-page SEO egyik eleme, és még mindig gyakran látni, hogy többé vagy kevésbé spam jelleggel hozzászólások jelennek meg a blogok, weboldalak komment-részében, fórumokon. De van-e még bármiféle haszna SEO vagy akár tartalommarketing szempontból?

2019. 12. 16. - tovább olvasom

Google Analytics

Miért fontos az analitika? És hogyan szerezz használható adatokat a Google Analyticsből?

Habár egy nagyon népszerű, ingyenesen elérhető analitikai eszközről van szó, nem kifejezetten egyszerű a Google Analytics használata. Különösen azoknak nem, akik most ismerkednek vele. Felsorolunk számukra néhány lehetőséget. (Frissítés, 2019.12.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen értesítéseket érdemes beállítanod az Analyticsben?)

2019. 12. 04. - tovább olvasom

Instagram

Mire figyelj az Instagram használata során? És milyen hibákat ne kövess el?

Számos olyan profillal találkozhatsz az Instagramon, melyeknek tulajdonosai már tudják, miként működik ezen a közösségi média csatornán kommunikáció, hogyan lesz számukra optimális az Instagram használata. Itt sokkal mélyebb kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel, mint más platformokon. De mi kell egy jól működő Instagram-fiók kialakításához? (Frissítés, 2019.12.02.: Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan működik az Instagram algoritmusa?)

2019. 12. 02. - tovább olvasom

Hogyan válassz domainnevet? 12 szempont és tanács a jó döntéshez

Miközben igyekszel lecsapni egy, még rendelkezésre álló domainnévre, érdemes megfontolni néhány kérdést. Többek között azt, hogy pontosan mit akarsz, mi fog működni, és mi az, amit hosszú távon sem fogsz megbánni? A megfelelő domain név és domain-végződés kiválasztásához adunk most néhány tanácsot. (Frissítés, 2019.11.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a helyzet a használt domainnevekkel?)

2019. 11. 04. - tovább olvasom

Színek

Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket?

A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre.  (Frissítés, 2019. 10. 16. – Most kiegészítettük néhány új információval, és két tanulságos példával ezt a fejezetet: Hogyan tervezz sötét tónusú weboldalakat?)

2019. 10. 16. - tovább olvasom

Webdesign a Websharknál

Milyen legyen egy hatékony űrlap? És hogyan optimalizáld mobilra?

Egy űrlap kitöltése sokszor riasztó az emberek számára: fárasztó a sok gépelés, és nem akarunk személyes információkat sem kiadni magunkról. Viszont egy űrlapnak nem muszáj ijesztőnek lenni. Adunk néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy miként tehetjük őket barátságosabbá. De azt is eláruljuk, hogy ez nem csak a hosszúságukon múlik, és egyéb trükköket is bevethetünk. (Frissítés, 2019.10.14. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen legyen a név beviteli mezője az űrlapon?

2019. 10. 14. - tovább olvasom

reszponzív design

Melyek a leggyakrabban elkövetett webdesign hibák?

Összeállítottunk egy komoly, mondhatni ultimate listát, melyen a weboldalakon rendszeresen elkövetett webdesign hibák sorakoznak. Figyelem, sok van belőlük, terjedelmes, de rendkívül tanulságos anyag! (Frissítés, 2019. 10. 10. – Most néhány új ponttal bővítettük a tipográfiai hibák sorát).

2019. 10. 10. - tovább olvasom

Közösségi média

Mi a helyzet a közösségi médiában?

A közönséged megfelelő célzása érdekében nem árt, ha tisztában vagy azzal, melyik közösségi média csatornát ki és hogyan használja – azaz mit mutatnak a statisztikák -, de azt is érdemes tudni, hogy miért úgy használjuk a közösségi média csatornákat ahogyan. (Frissítés, 2019.10.08. – Kiegészítettük a statisztikákat a legfrissebb, 2019-es számokkal)

2019. 10. 08. - tovább olvasom