Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?

Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2021.03.02. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit szól hozzá a Google, ha “túl sok” 404-es oldalad van?)

2021. 03. 02. - tovább olvasom

Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők?

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul mindig változik, így egy folyamatosan frissülő anyagban vesszük át, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2021.02.26. – Kiegészítettük most ezt a fejezetet néhány új információval: Milyen hosszú legyen a meta címsor?)

2021. 02. 26. - tovább olvasom

Mi az a tartalommarketing? És Neked miért lehet hasznos a tartalomkészítés?

Habár a tartalommarketing, content marketing kifejezés már hosszú évek óta velünk él, nagyon sokan nem tudják, hogy pontosan mit értünk alatta. Most megpróbáljuk tisztázni, hogy mi ennek az inbound marketing eszköznek a fogalma, jelentése, miként néz ki a tartalommarketing stratégia, hogy akik eddig is éltek vele, tudatosabban tehessék. (Frissítés, 2021.02.24. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mivel tudod mérni a tartalommarketinged eredményét?)

2021. 02. 24. - tovább olvasom

A Facebook használata: hogyan, mikor, mit posztolj?

Habár már túl vagyunk a közösségi média tanácsok aranykorán, azért jónak láttuk összefoglalni, ami fontos lehet. De nem csak tippeket gyűjtöttünk össze, hanem azt is, hogy milyen kutatások alapozzák meg ezeket a tanácsokat, mit várnak a Facebook-oldaladtól a látogatóid, és milyen hibákat ne kövess el a Facebook használata során. (Frissítés, 2021.02.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan növeld a Facebook-csoportodat?)

2021. 02. 19. - tovább olvasom

Mire figyelj az Instagram használata során? És milyen hibákat ne kövess el?

Az Instagramon sokkal mélyebb kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel, mint más platformokon. De mi kell egy jól működő Instagram-fiók kialakításához? (Frissítés, 2021.02.17.: Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan szerezz és hogyan használd a felhasználók által generált tartalmakat?)

2021. 02. 17. - tovább olvasom

Strukturált adatok, Schema, JSON-LD: hogyan használd őket a weboldaladon?

Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (Frissítés, 2021.02.09. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen eszközöket használhatsz a strukturált adataidhoz?)

2021. 02. 09. - tovább olvasom

Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj?

Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés, 2021.01.26. – Bővítettük ezt a fejezetet: Milyen legyen a “köszönjük” oldal a weboldaladon?)

2021. 01. 26. - tovább olvasom

Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad?

Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2021.01.07. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hány CTA legyen egy weboldalon?).

2021. 01. 07. - tovább olvasom

Miért fontos az analitika? És hogyan szerezz használható adatokat a Google Analyticsből?

Habár egy nagyon népszerű, ingyenesen elérhető analitikai eszközről van szó, nem kifejezetten egyszerű a Google Analytics használata. Különösen azoknak nem, akik most ismerkednek vele. Felsorolunk számukra néhány lehetőséget. (Frissítés, 2020.12.29. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit árul el a weboldalad sebességéről az Analytics?)

2020. 12. 29. - tovább olvasom

Karácsony a Websharknál

Idén december 19-én kezdődik a téli szünet a Websharknál

Ahogy minden évben, úgy idén is leáll a Websharknál a munka az év végi ünnepek idejére: a 2020. december 19. és 2021. január 3. közötti időszakban szabadságon vagyunk.

2020. 12. 07. - tovább olvasom

Videó, háttérvideó a weboldalon: miért jó? Mire és hogyan használhatod?

Az online videó egyre népszerűbb tartalmi forma a neten. A számok azt mutatják, hogy hatékony is, amikor fel kell kelteni a közönség figyelmét. Elgondolkodtál már azon, hogy talán Neked is videókkal kellene elkápráztatnod a célcsoportodat? De nem tudod, hogy miről és hogyan készíts videókat? (Frissítés, 2020.12.02. – Egy új fejezettel bővítettünk: Miért vágnak bele a cégek videók készítésébe?)

2020. 12. 02. - tovább olvasom

Mire és hogyan használd a Google Search Console-t?

A Google Search Console használata során rengeteg olyan adatot és funkciót találhatsz, melyeket a weboldaltulajdonosként hatékonyan bevethetsz a keresőoptimalizálási munkánál. De, ha nem is foglalkozol a SEO-val, akkor is segít a weboldalad “karbantartásában”, valamint sok információhoz hozzáférhetsz a teljesítményéről. (Frissítés, 2020.11.27. –  Egy új fejezettel egészítettük ki a bejegyzést: Mit mutat meg a feltérképezési statisztika?)

2020. 11. 27. - tovább olvasom

Mire használhatod a Google Tag Managert?

Ha még nem próbálkoztál a Google Tag Manager (azaz Google Címkekezelő) használatával, akkor talán itt az ideje. Akad egy-két fontos dolog, amit lehet, hogy könnyebben megoldasz a segítségével, mint ha programozókra és más eszközökre hagyatkoznál. (Frissítés, 2020.11.24. – Új fejezettel bővítettünk: Mik azok a címkék, aktiválási szabályok és változók?)

2020. 11. 24. - tovább olvasom

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj?

Kevés szó esik általában a Linkedinről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. Igaz ugyanakkor, hogy miközben sokan regisztrálják magukat és töltik fel adataikat – valamiféle munkával kapcsolatos homályos cél reményében – az aktivitás meglehetősen alacsony. Talán mert nem ismerjük? (2020.11.23. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan hirdethetsz a Linkedinen?)

2020. 11. 23. - tovább olvasom

Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket?

A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre.  (Frissítés, 2020.11.16. – Egy új fejezettel bővítettünk: Használd a színeidnél a 60-30-10-es szabályt?)

2020. 11. 16. - tovább olvasom

Így zajlik egy Google Ads (Adwords) kampány kezelése és optimalizálása!

Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2020.11.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: 2021 januárjában teljesen megszűnik a Maximális kattintásszám ajánlattételnél a “Célköltség”).

2020. 11. 04. - tovább olvasom

Mi az az átirányítás? Mire és hogyan használd a 301-es átirányítást?

A weben minden weboldalnak van egy címe, ez az URL (Uniform Resource Locator). Néha egy oldal tartalma egy URL alól átkerül egy másik URL alá. Ilyenkor válik szükségessé az átirányítás. Az átirányítás révén a böngésző automatikusan a korábbi URL-ről az új URL-re viszi a látogatót. Az átirányítás egy SEO szempontból is fontos, speciális fajtája a 301-es átirányítás. (Frissítés, 2020.10.16. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a különbség 301-es átirányítás és canonical tag között?)

2020. 10. 16. - tovább olvasom

Milyen a jó meta description? És milyen hibákat ne kövess el a megírásánál?

A meta description ugyan nem befolyásolja helyezésünket a találati listán, vagyis a Google nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, ennek ellenére jelentős a szerepe. Mire figyelj, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a néhány karakterből? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítés, 2020.09.29. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen gyakran írja át a Google a meta descriptiont?)

2020. 09. 29. - tovább olvasom

Hogyan alakítsd ki a közösségi média stratégiád és kommunikációd?

Mi kell ahhoz, hogy sok megosztást és hozzászólást érj el egy közösségi médiában megjelent bejegyzéssel? Nem elég hozzá egyetlen odavetett mondat vagy kép. Kezdjük az általános tanácsokkal, majd folytatjuk az egyes csatornákkal, de beszélünk arról is, hogy mit tehetsz a közösségi médiában, ha unalmas a márkád. (Frissítés, 2020.09.16. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen közösségi média posztokat készíthetsz?)

2020. 09. 16. - tovább olvasom

Google Ads (Adwords), SEO, közösségi média vagy tartalommarketing? Mikor, melyiket válaszd?

Az ideális az lenne, ha mindegyikkel foglalkoznál az online, illetve digitális marketinged részeként. A költségek azonban sokszor korlátozzák a mozgásteret, és vannak helyzetek, amikor választanod kell közöttük. Ilyenkor végig kell gondolnod, hogy az adott helyzetben Neked melyik éri meg jobban. (Frissítés, 2020.08.06. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a különbség a SEO és a SEM között?)

2020. 08. 05. - tovább olvasom