Veled építjük a sikered
Pörgesd fel a céged online!
Váltsd valóra az ötleteid!

Céljaidra szabott, egyedi weboldal készítése, profi megoldásokkal és 20 év tapasztalatával.

Kérd most ingyen árajánlatunkat!

Ajánlatkérés
+
20

Év szakmai tapasztalat

A Webshark egy nagy tapasztalattal rendelkező tervezőkből és fejlesztőkből álló csapat, mely egyedi megoldásokat készít Neked.
1
k
fejlesztés
+
15
csapattag
12
díjnyertes weboldal
+
1000
elégedett ügyfél

Referenciáink

Hírek

Tovább drágultak a Google Ads hirdetések, miközben egyre romlik a konverziós arányuk
Tovább drágultak a Google Ads hirdetések, miközben egyre romlik a konverziós arányuk
2024.06.13
Nem (csak) mi mondjuk, hanem a statisztika is azt állítja már évről-évre, hogy a hirdetőknek egyre többe kerül elérni a vevőket a Google hirdetési rendszerében. Eközben a Google hasít: profitja újabb rekordokat ér el. A fizetett keresőhirdetések konverziós aránya folyamatosan romlik sok iparágban, ráadásul egyre többe kerül a keresőhirdetések révén leadeket elérni. Röviden ennyi a LocalIQ legújabb, 2024-es vizsgálatának eredménye. Tehát azt, aki esetleg nem hitte el a tavalyi év ezen trendet körvonalazó számait, az újabb adatok talán már meggyőzik, hogy nem igazán haladnak jó irányba a dolgok a Google Adsben, ahol már ki sem látnak a hirdetők a rájuk boruló automatizációk és a mesterséges intelligencia mögül.  Legalábbis a hirdetők számára nem feltétlenül jó az irány, a Google, illetve anyacége az Alphabet ugyanis jó formában van, hiszen legutóbb is rekordnyereségről számolt be. Vagyis a cégnek úgy sikerül több pénzt kicsikarnia a szolgáltatásaiért a marketingjével, hogy azok egyre rosszabbak, hiszen egyre gyengébb eredményeket tudnak velük elérni a hirdetők. Mutatjuk. A 2024-es vizsgálatban is az átlagos konverziós arányokat, a leadenkénti költséget (CPL), az átkattintási arányt (CTR) és a kattntások költségét (CPC) vizsgálták. Így kiderült, hogy az átlagos konverziós arány 6,96 százalékos. Ezzel szemben tavaly még 7,04 százalék volt, míg 2022-ben 7,85 százalék. A csökkenés üteme kétségtelenül lassult az elmúlt évben, és a 23 vizsgálat iparágból 12 növelni tudta a konverziós arányát. Ugyanakkor jelentős visszaesést voltak kénytelenek elkönyvelni olyan ágazatok, mint a pénzügy és biztosítás (32,4 százalékos csökkenés) vagy a fogorvosok (19,57 százalékos esés). A divattal és ékszerekkel foglalkozó cégeknél viszont 112 százalékos növekedésre kerül sor, illetve a karrier és munka területén 80,97 százalékos volt a javulás. Eközben a leadenkénti költségnél átlagosan 25 százalékos drágulásra került sor. A vizsgált 23 iparág közül 19 volt kénytelen növekvő költséggel szembenézni, igaz, egy évvel korábban még 27 százalékos volt a drágulás mértéke. Mindenesetre a CPL értéke a legújabb felmérés szerint 66,69 dollár, míg 2023-ban még 53,52 dollár volt, illetve 2022-ben 44,70 dollár. Azért ezeket a számokat tekintve kénytelen vagyunk beismerni, hogy elég elég komoly drágulásra került sor. Na, de lépjünk tovább egy pozitívabb adathoz: az átkattintási arány ugyanis 6,42 százalékot ért el, ami 5 százalékos növekedés, és az iparágak 70 százaléka esetében javulás történt. Sokra persze nem mennek vele a cégek az eladásokat tekintve, de azért jó látni, hogy míg 2022-ben még 5,91 százalékos volt az átkattintási arány, illetve 2023-ban 6,11 százalékos, most 6,42 százalékot ér el. Ami viszont már komolyabb hatással van a mérlegre, hogy a kattintásonkénti költség (CPC) átlagosan 10 százalékkal nőtt, és az iparágak 86 százalékát tekintve drágulás következett be.  Ez azért kellemetlen, mert ezt a többletet a hirdető cégeknek ki kell fizetni - mint láttuk - a kevesebb vevőért. Az ingatlanszektor, a sport és pihenés vagy a személyes szolgáltatások ennél jóval nagyobb, 25 százalékos drágulást kénytelen elkönyvelni. Mindez dollárban kifejezve egyébként 4,66, míg 2023-ban még 4,22 dollár volt, 2022-ben pedig éppen csak átlépett a 4 dolláros szinten. Ezek tehát a legújabb számok, az okokat most ne boncolgassuk, hiszen az messzire vezet, és nem is lenne egyszerű megtalálni a probléma okát, leginkább csak találgatásra futná. Mindenesetre érdemes figyelembe venni, amikor keresőhirdetésben gondolkodunk, hogy a gyengébb számok és a magasabb költségek nem csak egy-egy céget sújtanak - egy esetleges rossz hirdetésbeállítás vagy gyenge landing oldalak miatt - hanem összességében és trendszerűen jelentkeznek. Legalábbis a Google Ads esetében, ugyanis a vizsgálat arra is felhívja a figyelmet, hogy a Microsoft hasonló hirdetési platformján éppen ellenkező irányú a trend, tehát csökken a kattintásonkénti és a leadenkénti költség.  
Tovább olvasom Tovább olvasom
Adatszivárgás a Google-nél: kiderült, mi is fontos valójában a SEO-ban?
Adatszivárgás a Google-nél: kiderült, mi is fontos valójában a SEO-ban?
2024.05.29
Jelentős mértékben alakíthatja át azt, amit eddig a SEO-ról gondoltunk, az a néhány napja nyilvánossá vált belső Google-dokumentum, mely feltételezések szerint keresési rangsorolási tényezőket sorol fel. Már amennyiben valóban a Google kereső működéséről szól. Sokak szerint fellebbent a fátyol a Google-kereső működéséről és valós rangsorolási tényezőiről, annak a jelentős oldalszámú dokumentumnak köszönhetően, mely még március elején jelent meg a GitHubon egy automatizált bot (yoshi-code-bot) révén, majd néhány héttel később - némi elemző munkát követően - Rand Fishkinnek, a SparkToro társalapítójának, a Moz korábbi vezetőjének köszönhetően vált nyilvánossá még május elején. Az adatok Erfan Azimi, az EA Eagle Digital digitális marketingügynökség vezérigazgatójának állítása szerint tőle kerültek Fishkinhez. Az információk egyébként a Google Content API Warehouse-ból származnak - mely egy belső verziója a nyilvános Document AI Warehouse áttekintésnek, mely hasonlóságot is mutat vele - , illetve egyes feltételezések szerint arra világítanak rá, hogy miként is működik a Google rangsorolási algoritmusa. Ennek kapcsán azért érdemes figyelembe venni, hogy itt egy “dokumentum-raktárról” van szó, tehát úgy tűnik, nem belső Google Search információk kerültek ki rangsorolásról és egyebekről, amit egyébként Fishkin sem állít (ellentétben Azimivel), pusztán belső Google-infókról van szó. Nagy kérdés, hogy a kiszivárgott adatoknak tényleg van-e közük a Google keresőhöz, vagy ahogy a neve is utal rá, csak egy külső API egy dokumentumtároló felépítéséhez. Ugyanakkor az információk így is árnyalják a SEO-ról eddig kialakított képet, annál is inkább, mivel abban megegyeznek a szakértők, hogy hiteles a dokumentum, tehát a Google-től származik. Azimi szerint ő is megmutatta korábbi Google-alkalmazottaknak a dokumentumokat, akik szintén megerősítették a hitelességét. De így járt el Fishkin is, aki három volt Google-alkalmazottal egyeztetett, és hasonló eredményre jutott. A Google viszont eddig nem nyilatkozott az ügyben. Mit állíthat a dokumentum, ha a keresésre vonatkoztatjuk? Fishkin, illetve az általa másik szakértőnek felkért Michail King, az iPullRank vezérigazgatója tehát ellenőrizte és elemezte a dokumentumokat, és néhány pontban összefoglalta, hogy mire jutott. És ha egyelőre kételyekkel közelítünk is hozzá, érdemes áttekinteni, mi is található benne, és milyen következtetést vonhatunk le a SEO-ra nézve, már ha valóban a keresésre vonatkozik, de most induljunk ki ebből. Az egyik legfontosabb megállapítás talán az lehet, hogy a Google szóvivőinek eddigi állításaival szemben a Google figyelembe veszi a felhasználói aktivitási adatokat. És persze az is fontos, hogy sok minden, amit eddig állítottak a rangsorolásról a Google szakemberei nem egészen úgy vannak, ahogy eddig mondták. A megállapítások: Az információk pontosak és márciusban még érvényben voltak. 2596 modulról tesz említést a dokumentáció, bennük 14 014 attribútummal. Csak a rangsorolási tényezőket sorolja fel, azok súlyozásáról nem tesz említést. King szerint olyan újra-rangsorolási tényezők szerepelnek benne, melyek egy-egy oldal pontszámát vagy annak rangsorolását módosítják vagy változtatják meg. Tartalmakat leértékelhet a Google olyan tényezők alapján, hogy például a link nem passzol a céloldalhoz, a találati oldali jelzések felhasználói elégedetlenséget mutatnak, a termékértékelések, a hely, a pontos egyezésű domain és a pornó jelenléte. A Google gyakorlatilag minden weboldalnak minden verzióját tárolja, melyet valaha indexelt. Tehát emlékszik minden változtatásra, ami egy adott weboldalon történt, ugyanakkor csak a legutolsó húsz változtatást használja fel az elemzéskor. A linkek fontosak: a linkek sokszínűsége és relevanciája továbbra is kulcsfontosságú tényező. A PageRank továbbra is működik: a főoldal PageRankjét figyelembe veszik a rangsorolásnál minden egyes aloldal esetében. A felhasználói kattintások számítanak a rangsorolásnál, ezeket mindenféle szempontból méri a Google a találati oldalakon: goodClicks, badClicks, lastLongestClicks, megtekintések, stb. A rövidebb tartalmak eredetiség alapján pontszámot kapnak 0-512 között, ahogy bizonyos témájú tartalmaknál is pontoz a Google, így például az egészség- vagy utazás-témáknál vagy a híreknél. King mindezek alapján azt a tanulságot vonta le, hogy a weboldalaknak “sikeres” kattintásokat kell lehetőleg gyűjteni minél több keresőkifejezésre, valamint a linkek sokszínűségére kell törekedni a jó helyezés érdekében. Tehát a minőségi forgalom növelésére kell törekedni, és ennek a forgalomnak jó felhasználó élményt kell nyújtani, ami azt jelzi a Google-nak, hogy az oldal megérdemli a rangsorolást. Egyébként az is kiderült, hogy a márkanév rendkívül fontos. Ezért Fishkin azt tanácsolja, hogy a cégeknek egy népszerű, jól ismert márka építésére kell törekedni az adott területen, mégpedig a Google-keresésen kívül, hogy aztán a Google-keresésben jól szerepelhessenek az oldalak. Az is figyelemre méltó, hogy miközben a Google korábban tagadta a weboldal-hitelességi pontszám létezését, úgy tűnik, hogy mégis használja.  A rangsorolásnál ugyancsak használja a Chrome böngészőből származó felhasználói adatokat, mind az egyes aloldalakra vonatkoztatva, mind a teljes dominre nézve. Úgy tűnik, hogy a Chrome-felhasználók teljes kattintási folyamatát figyelembe veszi a rangsorolásnál. (Amit egyébként szintén tagadtak a Google-szóvivők). Emellett vannak úgynevezett “fehérlistái” különböző téma-csoportokba tartozó domainekről, így például a választások vagy a Covid kapcsán. Ez azt jelenti, hogy bizonyos érzékeny témákban van arra befolyása, hogy milyen oldalak jelenjenek meg a keresésekre. A kis oldalakat külön értékeli, ugyanis erre létezik egy modulja, vagyis ez alapján segítheti vagy értékelhet le kisebb személyes oldalakat vagy blogokat. Ezt azonban pontosan nem lehet tudni a dokumentum alapján. További fontos tényezők: A frissesség számít: a Google figyelembe veszi az URL-ek és tartalmak dátumait a rangsorolásnál. Meghatározza, hogy egy tartalom a fő témájába tartozik-e egy oldalnak vagy sem. Tárolja a domainregisztrációs információkat. Az oldalak címei fontosak: a Google értékeli, hogy mennyire passzol egy oldal címe a keresőkifejezéshez. Ugyanakkor azt nem szabad elfelejteni, hogy mint korábban említettük, súlyozásról nem esik szó ezen rangsorolási tényezők kapcsán. Ez azt jelenti, hogy csak azért, mert valamiről szó esik az API-dokumentációban, annak mindjárt jelentős hatása van a keresési eredményekre (már ha egyáltalán a dokumentum a Google-keresésre vonatkozik). Nem véletlen, hogy szakértők egy része óvatosságra int az új információk alapján.  Emellett figyelembe kell venni, hogy a dokumentum - még ha teljesen pontos is és a kersésre vonatkozik - csak a pillanatnyi állapotát tükrözheti a rangsorolási tényezőknek, márpedig a változás folyamatos.  Mit jelent mindez a SEO-ra nézve? Mindenesetre néhány következtetés levontható a kiszivárgott információk alapján. Egyrészt az, hogy érdemes figyelni a kattintási adatokra és a felhasználói aktivitásra, mivel ezek közvetlen rangsorolási tényezők, a Google korábbi állításaival szemben. Vagyis fontosak a jó címek és aktivitásra késztető meta leírások, melyek az átkattintási arányt növelhetik. A felhasználói élmény javítása érdekében fontos a gyors oldal, a könnyű navigáció az oldalon és az az oldalon belüli továbbkattintás elérése, hogy csökkenjen a visszafordulási arány, mert ezt figyelembe veszi a Google. És nem csak a keresőből származó forgalom számít, hanem a közösségi média platformokról és az e-mailekből származó is, melyek szintén pozitív aktivitási jelzést küldenek. Mindez egyébként azt is jelenti, hogy a tartalmaknál kiemelkedő fontossága van a minőségnek és a relevanciának, de a kattintásokra, aktivitásra összpontosításnak a minőségi tartalmakat kell támogatnia, nem pedig helyettesítenie. A linkekkel is érdemes foglalkozni, mégpedig azt figyelembe véve, hogy azoknak a linkeknek, melyek átkattintást eredményeznek, illetve látogatottab oldalra mutatnak, nagyobb a súlyuk, mint a kevésbé népszerű oldalakra mutatóknak. Ez persze nem mond ellent annak, amit eddig is tudtunk a linképítés kapcsán.  Ami viszont egy új szempont lehet, hogy mennyire fontos a márkanév, hiszen, mint kiderült: a Google márkával kapcsolatos jelzéseket használ a rangsorolásnál. Ide olyan mérőszámok tartozhatnak, mint a márkaemlítések, keresések a márkanévre, illetve a márka tekintélye. A SEO-ban tehát ezentúl hangsúlyozni kell a márkaépítés, a márkaismertség, a tekintély és hitelesség fontosságát, ami nem csak az online-ra érvényes, hanem offline is. Utóbbi tehát a gyakorlatban azt jelenti, hogy fontosak a megbízható médiaoldalakról származó márkamlítesek, - megjelenések és persze az innen származó linkek. Használni kell a hagyományos PR-t, a hirdetések, a szponzorációkat a márkaépítéshez. Azt kell elérni, hogy minél több márkakeresés történjen, ehhez pedig más marketing csatornákat kell használni a keresőn kívül. Jót tesz egy aktív közösség a social media platformokon a márkának. Tekintély és hitelesség építése a szakértelem és annak bemutatása révén. A cél, hogy minél több felhasználó keressen rá a márkádra és kapcsolódjon hozzá, mivel ezek adnak pozitív jelzést a Google számára. Egyelőre ennyi, de az elkövetkező napokban hetekben még nyilván rengeteg elemzéssel fogunk találkozni a szakértők tollából, hiszen a kiszivárgott információk elegendő alapanyagot adnak most a tartalomkészítéshez SEO témában. Ugyanakkor az látható, hogy a SEO alapjai még akkor sem rendültek meg, ha valóban a keresésre vonatkozónak az infók, hiszen az továbbra is érvényes, hogy a jó minőségű, releváns, felhasználó-központú tartalom a legfontosabb továbbra is. Mindössze az derült ki, hogy más szempontokat is figyelembe vesz ennek értékelésére a Google, mint amiről eddig beszéltek. 
Tovább olvasom Tovább olvasom

ELÉGEDETT ÜGYFELEINK

Az igazán sikeres együttműködések során mindig közösen gondolkodunk a megrendelővel. A közös cél határozza meg a weboldal vagy a webáruház készítésének folyamatát.
Az első kapcsolatfelvétel alkalmával olyan weboldal kivitelezésére kaptam ígéretet a Websharktól, amely megjelenésben és használhatóságban kielégíti a vendégek igényeit, ugyanakkor nagy mozgásteret biztosít a frissítéskor, szerkesztéskor a felhasználó számára is. Nem csalódtam. Nagyfokú rugalmasságot, hozzáértést és odafigyelést tapasztaltam a munka során és azt követően is.
Wagner Balázs - szállodaigazgató
Szépalma Hotel és Ménesbirtok
Egy könnyen áttekinthető, ügyfélbarát weboldalra volt szükségünk, ami modern és ízléses, a Webshark szakembereinek segítségével ügyfeleink gyorsan, egyszerűen és kényelmesen intézhetik ügyeiket új honlapunkon.
Kis Péter - ügyvezető igazgató
Aidaco Szolgáltató Kft.
Komoly céljaink voltak, nem szerettünk volna garázscéggel dolgozni! Tapasztalt céget kerestünk, és hosszú keresés után, egy ajánlás révén jutottunk a Websharkhoz. Korrekt kapcsolattartás, hozzáértő szakemberek jellemzik a céget. Elégedettek vagyunk a kapott eredménnyel.
Juhász Péter - ügyvezető igazgató
Újvilág Ékszer Óra

A kezdő lépéstől a sikeres weboldalig

Bemutatkozó oldal vagy webshop? Egy olyan rendszert adunk számodra, mely minden igényed kiszolgálja és vele lehagyhatod a konkurenciát.
Egyeztetés
Megbeszéljük a céljaid, egyeztetünk a tervekről, elképzelésekről. Szakértelmünkkel a legjobb opciót fogjuk ajánlani cégednek.
Tervezés
Grafikusaink megtervezik weboldalad megjelenését. Igényeidre, célcsoportodra és piacodra szabva.
Fejlesztés
Weboldalad megtervezése átkerül a következő fázisba. Itt a szakértő programozóink keze alatt funkciót és “formát” ölt a megálmodott oldal.
Tesztelés és tartalom
Már majdnem kész vagyunk. Most jön a lényeg! A tartalmad! Míg a feltöltés zajlik, addig kollégáink ellenőrzik a legapróbb kódig, hogy az oldalad úgy működik ahogy megálmodtuk közösen.
Weboldalad elindul
Most már céged az online térben is a siker útjára lépett. Újabb és újabb partnerek, vevők érnek el. Vállalkozásod elérte a következő szintet.

Kezdjük el a közös munkát!

Töltsd ki ajánlatkérő adatlapunkat, és kollégánk 24 órán belül felveszi veled a kapcsolatot.
AJÁNLATOT KÉREK
IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!
Érdekelnek a legfrissebb iparági hírek, legújabb blogbejegyzéseink?
Ajánlatkérés