Google Analytics 4: milyen változást hozott? Hogyan használd? (Frissítve, 2022.06.22.)
A Google Analytics 4 komoly változást jelent a megszokott Analytics-környezethez képest: más..
Egy weboldal költöztetésére bármikor sor kerülhet, ilyenkor sokszor felmerül az ügyfelek részéről, hogy nem szeretnék, ha mindez a találati oldalakon való helyezésüket rontaná. Ezért figyelni kell a weboldalon azokra az elemekre, melyek keresőoptimalizálási szempontokból fontosak.
A weboldalad költöztetése természetes része a cégek fejlődésének. SEO-szempontból azonban nem árt figyelni néhány dologra, mert bár egyszerűnek tűnik a dolog, nem az. Előfordulhatnak 404-es hibák, a keresőből eltűnő oldalak, hiányzó tartalmak.
Mielőtt belevágnál a költözésbe, érdemes feltérképezni azt, hogy mi is található a weboldaladon. Ebben olyan eszközök tudnak segíteni, mint például a Screaming Frog. Itt a cél az, hogy legyen egy listád az oldalaidról, melynek segítségével ellenőrizni lehet, hogy a költözés sikeres-e, minden oldal a helyére került-e. Ha megvan a listád, akkor jöhet a következő lépés.
Ehhez először készíts egy mentést a weboldaladról és az adatbázisodról. Ha valami félresikerül, akkor ehhez a mentéshez visszatérhetsz. Ideális esetben egy ideiglenes weboldalt is létrehozol, melynél tesztelheted az áttelepítést, így simábban fog menni élesben. Ha ez az átmeneti weboldal elkészült, akkor a következő lépések jönnek:
Ezek lennének az átirányítások beállítása előtti lépések.
Az átirányításokról kell lennie egy listának. Ez a lista tartalmazza a már meglévő átirányításokat, és azokat is, amelyeket még létre kell hozni.
Mik tartoznak az on-page technikai SEO-ba?
Érdemes áttekinteni a jelenlegi oldalaidon az ezekkel kapcsolatos beállításokat, így majd a költözés után is tudod, hogy mire kell figyelni. Mint látható a listák fontosak, mivel ezek segítségével tudsz ellenőrizni.
Itt arról van szó, hogy figyelned kell a következő dolgokra:
Az ezekhez kapcsolódó adatokat érdemes rögzíteni, majd a költözés után újra és újra ellenőrizni, hogy mennyiben változtak az értékek. Ha mondjuk azt veszed észre, hogy a weboldalad sebessége vagy a helyezésed romlott, akkor el kell kezdeni keresgélni, hogy mi okozza a problémát.
A legfontosabb oldalak olyan oldalak, melyek leginkább felelősek a bevételekért, illetve a legjobb helyezéseket érik el a találati oldalakon. Ezekre tehát külön is kell figyelni, illetve, ha több ezer oldalas weboldalad van, akkor minden aloldalát nem tudod és nem is érdemes ellenőrizni. Itt az analitikában kell külön ránézni ezekre az oldalakra, illetve a költözés utáni változásokra.
A következő elemeket érdemes ellenőrizni az új oldalon:
A meta sorokról eddig még nem volt szó, de azért nézzél rájuk, hogy rendben ment-e a migrálásuk. Néha ugyanis a metaadatok elvesznek, különösen, ha tartalomkezelő rendszert is változtatsz, és az új CMS egy nem létező adatbázis oszlopból vagy táblázatból próbál adatokat nyerni.
Az elemzés során olyan adatokra figyelj, mint az
Létre kell hozni a robots.txt-t, beállítani a canonical címkéket és meggyőződni arról, hogy a legfontosabb oldalak jól működnek.
Ha domaint cseréltél, akkor azt hozzá kell adni a Google Search Console-hoz. Ezután már kérheted a weboldalad indexelését is a Google-től és beküldheted az XML oldaltérképeket. A Search Console lehetővé teszi, hogy megváltoztasd a weboldalad címét a beállításoknál. Ezzel figyelmeztetheted a Google-t, hogy változás történt. Előtte azért ellenőrizd le, hogy mindkét oldalnak tulajdonosa vagy-e.
A használhatóságra már kevés figyelem szokott jutni egy költözés esetében. Pedig elképzelhető, hogy nem veszítesz pozíciót a találati oldalakon, mégis a rossz használhatóság miatt csökken a bevételed. Tesztelned kell a legfontosabb részek működését, mind mobilon, mind pedig asztali gépen. Mire kell figyelni?
Ez az utolsó lépés, ugyanakkor nem csak egyszer kell megtenni, hanem később többször is. Ide tartozik, hogy a Search Console-ban rendszeresen ránézel, felmerültek-e hibák, érkeztek-e figyelmeztetések a weboldallal kapcsolatban.
Szintén érdemes megvizsgálni többször, hogy merre tartanak a számok az analitikában, hogy állnak az egyes oldalaid a fontos kulcsszavakra. Így derülhet csak ki, ha egy korábban nagy forgalmat hozó oldaladnál csökkenés következik be. Ha komolyabb visszaesést látsz a helyezésnél és a forgalomban, akkor olyan hibákra lehet gyanakodni, mint
Mint látható, egy weboldal költözésénél sok tényezőt kell újra és újra ellenőrizni, hogy nagyobb problémák nélkül kivitelezhető legyen. A listához még hozzá lehet tenni további elemeket, de a felsoroltak jó kiindulópontot jelentenek.
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.