Webhelylinkek és SEO: hogyan befolyásolhatod, melyek jelenjenek meg a találati oldalon?

Webhelylinkek a Webshark oldalánál

A webhelylinkek azok a linkek, melyek a márkakeresésekre a főoldalad alatt jelennek meg, és általában 6-4 linkről van szó. A gondot az jelentheti, hogy ezek vagy nem jelennek meg, vagy pedig nem azokat a linkeket dobja fel a Google, melyeket látni szeretnél. Van erre bármiféle befolyásod? Úgy tűnik, hogy valamennyi azért van.

Akinek még nem világos, hogy mik azok a webhelylinkek, azok fent láthatják a megoldást, a pirossal bekeretezett részről van szó. Ezeket a sitelinkeket a Google maga válogatja össze az általa relevánsnak gondolt aloldalaid felhasználásával, és ő dönti el azt is, hogy egyáltalán megjelenjen-e bizonyos keresők számára és keresések esetében.

Szükséged van egyáltalán arra, hogy a webhelylinkek megjelenjenek?

Ezek webhelylinkek kizárólag akkor jelennek meg, amikor egy márkára keresünk rá. Ha más kulcsszavakat használunk, akkor a szokásos listát dobja mindig a Google. Persze a webhelylinkekkel nagyobb részt hasítasz ki a találati oldalon, de az is igaz, hogy aki a cégedre keres rá, az nagyon nagy eséllyel kattintani fog a weboldalad linkjére.

Ugyanakkor persze az is elképzelhető, hogy mások is megjelennek az első találatok között, például valami oknál fogva a konkurencia, így egy ilyen hatos webhelylink-csomaggal lejjebb tudod őket nyomni, és még nagyobb az esélye, hogy a Te oldaladat választja, aki rád keresett.

Hogyan optimalizáld a megjelenő webhelylinkeket?

Ha nem jelennek meg a Te esetedben a webhelylinkek vagy szerinted nem a megfelelőek jelennek meg, akkor mindenképpen bizonyosodj meg arról, hogy van XML oldaltérképed, amiről a Google is tud. Ha WordPress oldalad van, akkor egy plugin segítségével azt automatikusan generálja a rendszer, ha viszont nem, akkor el kell készíteni. Erre találsz megfelelő sitemap-generátor megoldásokat, de érdemes elolvasni a Google javaslatait a webhelytérkép összeállításával kapcsolatban.

Ez persze nem jelent garanciát a webhelylinkek megjelenésére, de segíthet benne. Még nagyobb esélyt adhatsz a dolognak, ha a következőket is megteszed a Search Engine Watch egyik szerzőjének tanácsai szerint:

  • A belső linkeidnél használj rövid, de informatív horgonyszövegeket és alt texteket, és kerüld az ismétléseket!
  • Legyen a weboldalad logikus hierarchia alapján felépítve!
  • Csak a legfontosabb kategóriákat használd a főmenüben!
  • Használj releváns meta leírásokat!
  • Kerüld a duplikált tartalmakat!
  • Kerüld az értéktelen, gyenge tartalmakat!
  • Próbáld meg gyorsítani a weboldalad sebességét!

Hogyan változtathatod meg a megjelenő webhelylinkeket?

Azt, hogy a webhelylinkek egyáltalán megjelenjenek, és hogy milyen webhelylinkek jelenjenek meg a főoldalad linkjei és leírása alatt, azt a Google dönti el, mégpedig az alapján, hogy mit talált relevánsnak a keresők számára. Ugyanakkor alkalmazhatod egyes webhelylinkeknek a visszasorolását a Search Console, azaz a Webmestereszközök használatával.

Ehhez a Keresési megjelenés menüpontban válaszd ki a Webhelylinkek menüpontot. Itt határozhatod meg nagyon egyszerűen, hogy mely linkek ne jelenjenek meg belső linkként. Vagy legalábbis a visszasorolással jelezheted a Google-nek, hogy Te mit is tartanál jónak. Ez persze nem jelenti azt, hogy a Google azután semmilyen esetben nem fog olyan webhelylinket feldobni, amit visszasoroltál, de azért javítod az esélyeidet.

A lényeg azonban továbbra is az, hogy a weboldalad könnyen navigálható, átlátható legyen a Google és persze a felhasználók számára, így lesz a legnagyobb esélye annak, hogy megfelelő webhelylinkek jelenjenek meg a találati oldalon a főoldalad linkje alatt.

Címkék: ,

A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.