Melyek a jó SEO kulcsszavak? És hogyan találd meg őket? (Frissítve, 2023.12.01.)
A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési..
Úgy tűnik, hogy a Z-generáció már inkább a TikTokon keres, mert jobban szeretik a videóformátumban kapott eredményeket és a személyre szabottabb válaszokat. Legalábbis ez derül ki egy nemrég készült felmérésből.
A Z-generáció (vagyis az 1995-2010 között születettek, a pontos időintervallumot tekintve eltérnek a vélemények) több mint a fele számára a TikTok jelenti már az alapvető keresőmotort, ami meglehetősen furcsa lehet a náluk idősebb generációk számára, melyek egyértelműen a Google használatához szoktak. Ráadásul a TikTok sokkal inkább meghatározza a vásárlási döntéseiket is, mint bármely egyéb platform – derült ki a Her Campus Media 2023. augusztusi kutatásából, melyet a Search Engine Land szemlézett.
Miközben a Google továbbra is dominálja a keresést: az Egyesült Államokban 77,5 százalék számára az elsődleges keresőmotor, míg globálisan 83,5 százalék számára, a TikTok egyre nagyobb fenyegetést jelent számára. Annál is inkább, mert ezzel a TikTok is tisztában van, ezért elindították nemrég a keresőhirdetéseket is.
Habár a TikTok nem egy keresőmotor, mint a Google, mégis a Z-generáció 74 százaléka használja a TikTokot keresőként, ha valamiről információt akar szerezni. Ráadásul 51 százalékuk számára ez az első számú kereső, megelőzve a Google-t. Ennek három oka van:
A lényeg azonban itt is az, hogy mindezeken felül a TikTok vásárlása készteti a felhasználókat. Négy Z-generációs felhasználó közül 3 már vásárolt valamit a TikTok hatására, egészen pontosan 72 százalékuk.
A TikTok hatással van a vásárlási döntésekre a Z-generáció 62 százalékánál. Ez pedig nagyobb arány, mint bármely más platform esetében. És azt is érdemes figyelembe venni, hogy a Her Campus Media 2022-es felméréséhez képest 15 százalékos növekedés történt.
A Z-generáció tehát már nagymértékben a közösségi média alapján hozza meg vásárlási döntéseit, ott keres új márkákat és termékeket. A felmérés alanyainak 61 százaléka mondta azt, hogy megbízik az influencerekben és a márkákban, jobban mint a saját családtagjai vagy barátai ajánlásában. Ha az arányokat tekintjük, akkor azt látjuk, hogy
A videó műfajában a TikTok még az Instagramot is megelőzi, azzal együtt, hogy az Instagram napi használata magasabb arányú. A Z-generáció 76 százaléka inkább a TikTokon néz videókat, ami egyrészt 18 százalékos növekedés egy év alatt, másrészt pedig messze magasabb, mint az Instagram 16 százalékos aránya.
Ugyanakkor 95 százalékuk használja napi szinten az Instagramot (itt 10 százalékos bővülés következett be 2022-höz képest), miközben 80 százalék használja a TikTokot, és itt 14 százalékos a növekedés egy év alatt.
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.