Mire figyelj a Google Ads Performance Max kampányodnál? (Frissítve, 2023.05.30.)
2021 novembere óta már elérhetők a Google Ads fiókokban az úgynevezett Performance..
Szoktál tartalmakat, például blogbejegyzéseket kirakni a weboldaladra? Tisztában vagy vele, hogy mi a helyzet a két-három évvel ezelőtt kirakott anyagaiddal? Hogy teljesítenek ezek, segítik-e még a céljaid elérését? Ha a kérdésekre választ akarsz kapni, akkor egy tartalmi audit keretében érdemes felülvizsgálnod a tartalmaidat.
A tartalmi auditba beletartoznak nem csak a blogbejegyzések, de a landing oldalak szövege vagy akár a termékoldalak is. Egy tartalmi audit során kiderül, hogy
De mikor is állj neki a tartalmaid átvizsgálásának?
Milyen időszakonként érdemes erre időt fordítani? Néhány évente mindenképpen, hogy egy szélesebb perspektívából lásd, mit is kínál most a felhasználóknak a weboldalad. Amikor ugyanis benne vagy a tartalomkészítés folyamatában, akkor nincs átfogó képed az egészről.
Akkor is érdemes átnézni a korábban elkészült anyagaidat, amikor egy tartalmi stratégia kialakításán vagy épp a korábbi stratégia átalakításán töröd a fejed, azaz próbálod kitalálni, hogy merre is érdemes elmozdulnod a tartalomkészítésnél. Végül pedig akkor is nagyon praktikus a tartalmi audit, amikor weboldal redesignra kerül sor.
Oké, de hogyan is zajlik egy tartalmi audit? A célok megfogalmazásával érdemes indítani, azaz tudnod kell, hogy mit is akarsz elérni azzal, hogy átvizsgálod a tartalmakat. Ez ugyanis meghatározza azokat a szempontokat, amelyek alapján elemezned kell a tartalmaidat. Arra még később visszatérünk, hogy milyen célok érdekében.
Következő lépésként meg kell próbálnod minden, a célhoz szükséges tartalmat fellelned, majd ezeket kategóriákba rendezned, hogy megfelelően átlásd a készletet. Ezután következhet az elemzés, amikor minden egyes tartalmi egységet átvizsgálsz az alapján, hogy megállapítsd:
Ha már látod, hogy milyen feladatokkal nézel szembe, akkor át kell gondolnod, hogy ezek közül melyik sürgetőbb és melyik kevésbé fontos. Az így elkészült prioritási listád alapján pedig neki is állhatsz a munkának.
Ezzel azonban még nem végeztél, a tartalmi audit eredményét, illetve tanulságait érdemes összegezni, mert segít a tartalmi stratégiád finomhangolásában, vagy épp teljes újraírásában.
És most vissza a célokhoz, melyekről korábban már szó volt, de még nem részleteztük őket. Ezek azért fontosak, mert bár nekiállhatsz az első betűtől az utolsóig mindent átnézni a weboldaladon, jobb, ha egy kicsit szűkebbre veszed a fókuszt, és csak arra figyelsz, amit adott esetben fontos.
Egyrészt meghatározod, hogy csak a blogbejegyzéseidet nézed át, vagy csak a landing oldalaidra összpontosítasz, esetleg kizárólag termékoldalaidat elemzed (vagy bármely más tartalmi típust, ami a Te weboldaladon megtalálható).
Másrészt pedig, ha már megvan a tartalmi típus, akkor meghatározod, hogy milyen szempontból érdekes az elemzés a számodra, milyen irányú lesz az átalakítás:
Ennyi lenne tehát dióhéjban, amiből talán az is kiderül, hogy nincs egy bizonyos kőbe vésett használati utasítás a tartalmi audit elvégzéséhez. Az mindig rugalmasan igazodik a célhoz. Ami viszont fontos, hogy ne hanyagold el a tartalmi auditot, és időnként keríts rá sort, különösen akkor, ha folyamatosan gyarapszik a tartalmad. De azért is érdemes figyelni, mert a céljaid is változnak, és az új célt a korábbi tartalmaid talán már nem támogatják abban a formában, ahogy egykor elkészítetted őket.
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.