Melyek a jó SEO kulcsszavak? És hogyan találd meg őket? (Frissítve, 2023.12.01.)
A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési..
Egy találati oldal elemzése abban segít, hogy megállapítsd: működik-e egy kulcsszó a céged számára az elképzelt módon, vagy nem. De hogyan kezdj neki az elemzésnek?
Ha arra vagy kíváncsi, hogy valamely kulcsszóra érdemes-e beszállnod a versenybe, egyáltalán el tudsz-e érni jó helyezést, akkor mindig a vonatkozó találati oldal elemzésével érdemes kezdeni a gondolkodást. Anélkül, hogy a kulcsszóra megnéznéd és értelmeznéd a megjelenített találati oldalt, nem fogod tudni megmondani, hogy van-e esélyed a helyezésre, vagy hogy egyáltalán érdemes-e próbálkozni. Így aztán lehet, hogy teljesen rossz kulcsszavakkal és elképzelésekkel vágsz bele a weboldal optimalizálásába, és nem fogod érteni, hol a hiba.
A találati oldal elemzése során az első oldalakat vizsgáljuk egy adott keresési kifejezés esetében. A találati oldal elemzése révén megállapítható, hogy egy kulcsszó releváns-e számodra, illetve meghatározhatod, hogy mi kell ahhoz, hogy jó helyezést érj el az adott kulcsszóra. De azt is megmutatja, hogy egy keresési kifejezés esetében
A találati oldalak áttekintése manuálisan is történhet, azonban, amikor a listán szereplő, jól teljesítő weboldalakat kell megvizsgálnod, akkor már lehet, hogy szükséged lesz valamilyen SEO-eszközre. Ezek általában fizetős szoftverek, melyek segítségével könnyen megnézheted egy adott oldal linkjeit és egyéb, verseny szempontjából lényeges tényezőket. Utóbbiak azért fontosak, mert ezek mutatnak rá arra, hogy mekkora a verseny egy-egy kulcsszóra, és van-e esélyed jó helyezést elérni.
A találati oldalak vizsgálatánál nem győzzük hangsúlyozni a keresési szándék fontosságát. Erről korábban már többször és részletesen írtunk, így nem ismételjük meg. A lényeg itt az, hogy a keresési szándéktól is függ, hogy fontos lehet-e számodra egy adott kulcsszóra a verseny, és milyen oldallal tudsz ebbe beszállni.
Nem mindegy ugyanis, hogy egy kulcsszóra tisztán információs szándékkal keresnek az emberek, vagy kifejezetten vásárlási (tranzakcionális) szándékkal. Előbbi esetében egy edukációs célú oldalra van szükség, utóbbi esetben viszont egy termékoldalra. Mindez részben meghatározza a tartalmi típust is, azonban mindig érdemes külön megvizsgálni, hogy milyen tartalmi formákat (videó, szöveges értékelés, felsorolás, stb.) dob fel a Google egy adott keresésre.
Fontos, hogy amikor találkozol egy adott találati oldalon egy bizonyos keresési szándékkal és egy jellemző tartalmi típussal, akkor ilyet érdemes neked is készítened. Ilyenkor nem azzal tudsz labdába rúgni, hogy valami egész mással próbálkozol, mondván a többiek nem használták ki a lehetőséget. A találati oldalaknál nem erről van szó, a kereket nem kell újra feltalálni: a Google tudja, hogy adott keresési kifejezésre mit szeretnének kapni az emberek, így igazodnod kell ehhez.
Ha a keresési szándék és a jól működő tartalmi típus már világos, és ezek alapján úgy látod, hogy van értelme beszállnod a versenybe, akkor következik az, hogy meg kell határoznod a verseny mértékét. Ez ugyanis hatással van arra, hogy mennyi időt, pénzt kell a tartalom gyártásába, optimalizálásába tenned.
A verseny mértékét az mutatja meg, hogy
Ugyanakkor meg kell vizsgálni azt is, hogy az itt megjelenő oldalak milyen minőségű, komplexitású tartalmakat prezentálnak, technikailag mennyire optimalizáltak, és hogy ennél jobb tartalom készítésére képes vagy-e.
Elképzelhető, hogy azzal fogsz szembesülni, hogy a megjelenő oldalak olyan hivatkozás-mennyiséggel, -minőséggel és tartalommal rendelkeznek, mellyel Te egyelőre nem tudsz versenyezni. Ilyenkor más, kevésbé kompetitív kulcsszavakkal érdemes próbálkoznod, a tartalmi résekre figyelsz, melyeket egyelőre nem fedezett fel a konkurencia.
Ha úgy ítéled meg, hogy megpróbálkozol egy adott kulcsszóval, akkor
A tartalom készítése során fel kell tenned magadnak ezeket a kérdéseket:
Ha ugyanis csak lemásolod, amit a versenytársaknál látsz, azzal nem kínálsz semmi többet az általuk prezentált tartalomnál, így nem fogod elérni azt, amit szeretnél. Egy meglévőkkel megegyező tartalom nem biztosít jobb helyezést.
A helyzetet nehezíti, amikor vásárlási, tranzakcionális szándékra kell weboldal készíteni. Ilyenkor ugyanis nem az a döntő, hogy a tiéd-e a legjobb tartalom, mert nem ez a legfontosabb tényező – bár persze ez is számít -, hanem például a linkek.
Ha egy kulcsszóra elkészítetted az oldaladat, akkor ezt követően folyamatosan figyelned kell, hogyan teljesít, milyen a helyezése. Ehhez általában rank tracker alkalmazásokat lehet használni, melyek automatizáltan ellenőrzik bizonyos időközönként a pozíciókat, ugyanakkor a Search Console-t is segítségül lehet hívni. Az eszközök megmutatják, ha elmozdul valamerre az oldalad egy kulcsszó esetében, így tudod, hogy igazodni kellene a változásokhoz.
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.