Helyi SEO: hogyan szerezz jó helyet a térképes találatok között?

helyi seo terkep
Tartalomjegyzék
Bővített tartalomjegyzék

Ha van egy céged, ami főleg egy adott földrajzi területen belül keresi az ügyfeleit, akkor szükséged van arra, hogy megjelenj – lehetőleg jó pozícióban – a “helyi keresésekre”, a Google térképes találatai között. Elmondjuk, mire kell figyelni. (Frissítés, 2020.03.17. – Most több ponton is kiegészítettük a bejegyzést: így választ adunk arra a kérdésre, hogy mit mutatnak a vizsgálatok a helyi SEO rangsorolási tényezőkről?).

A helyi keresésekre a Google által kidobott találati oldal egy kicsit máshogy néz ki, és más szempontok alapján épül fel, mint a “10 kék linkes” találati oldal, így a SEO-ja is némileg különbözik. A térképes SEO elsősorban arról szól, hogy miként tudod a weboldalad a helyi közönség igényeire optimalizálni. Hiszen egy weboldallal az egész világot megcélozhatod, de ha a célközönséged helyben található – ahol mondjuk az üzleted van -, akkor a helyi SEO-val kell foglalkoznod elsősorban.

Mi az a helyi SEO? És miért fontos?

Ha van egy helyhez kötött üzleted, mondjuk egy boltod, vagy az ügyfeleid rendszeresen betérnek az irodádba, akkor a weboldalad keresőoptimalizálásához az is hozzátartozik, hogy az emberek megtalálják az üzleted. De még ha nem is fogadsz rendszeresen ügyfeleket a cégednél, de egy hely közönségét célzod meg a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal, akkor is elsősorban erre a területre érdemes optimalizálnod.

A helyi SEO lényege tehát az, hogy a céged, terméked vagy szolgáltatásod egy hely-specifikus keresésre optimalizálod. A Google és más keresőmotorok ugyanis felhasználják a az emberek helyadatait (desktopon az IP-t, mobilon a geolokációs adatokat) arra, hogy releváns találatokat adjanak bizonyos keresésekre. Tehát, ha valaki mondjuk rákeres az autómosóra a Google-ban, akkor alapvetően a hozzá közel található lehetőségeket fogja felsorolni.

Ugyanakkor egy ilyen keresésre a helyi találati lista két részből tevődik össze. Az egyik az organikus keresési eredmények, mely a weboldalon alapul, illetve a másik az úgynevezett helyi csomag, mely a Google Cégem (GMB) adataira épít. Ezek mellett persze feltűnnek hirdetések, képek, illetve olykor csak egyetlen cégről szóló tudáspanelt dob fel a jobb oldalon. Mindez azt jelenti, hogy a helyi SEO nem csak a weboldal optimalizálására épít, hanem a Google Cégem oldalra is. Tehát, ha nincs Google cégem oldalad, akkor elég komoly megjelenési lehetőségtől esel el (már ha fontos a helyi közönség, ami nem minden esetben igaz).

Ebből adódik, hogy egyszerűbb úgy optimalizálni a weboldalad egy bizonyos helyre, ha Neked is ott található a székhelyed. Ha nem így van, akkor a tartalom az elsődleges eszköz erre, ami azt jelenti, hogy sokat kell írnod az adott hellyel kapcsolatban. Ez persze kicsit erőltetett, aminek nem sok köze van a cégedhez.

Az, hogy megemlíted a környező településeket weboldaladon, nem elég, és nem is tekinthető optimalizálásnak. Adott esetben talán hozhat ezekről a helyekről is látogatókat, de ez elsősorban a termékedtől vagy a szolgáltatásodtól függ, vagyis attól, hogy nincs olyan konkurens, aki az adott helyeken működne és optimalizálná a weboldalát a területre. A cégek többsége számára tehát ez a megoldás nem igazán működik. Ha verseny van, akkor más módszereket kell keresni.

Ugyanakkor a helyi SEO része lehet az olyan offline marketing tevékenység is, mint a nyomtatott anyagok vagy a szóbeszéd ereje is. Ha az offline kommunikációdban megemlíted a weboldalad vagy a közösségi profilod, akkor a lájkjaid és a látogatóid száma növekedhet ezáltal. Ezt pedig a Google is érzékelni fogja.

A helyi SEO tehát sok olyan tényezőből áll össze melyek segítenek abban, hogy hatékonyabban elérd a keresőben a helyi közönséged. Nem csak arról szól, hogy optimalizálod a címed vagy a közösségi média stratégiád az adott helyre, hanem sok más tényező is hozzájárul egy jó pozícióhoz.

A térképes találatok rangsorolási tényezői

Természetesen az algoritmus ebben az esetben sem nyilvános, így jelentős részben csak következtetni tudunk a rangsorolási tényezőkre.

Mit árul el a Google?

Van amit a Google azért elárul. Ezt mindenki megtalálhatja a “Helyi eredmények rangsorolása a Google-on” című oldalon a Google Cégem súgójában. Ebben ismerteti a Google a relevancia, a távolság és az ismertség hármasát, ami az alapját adja a térképes találatok rangsorolásának. Az első kettőn nem igazán van mit magyarázni, fontos a névre, a címre és a telefonszámra (vagyis a NAP-adatokra: name, adress, phone) vonatkozó adatok pontos és következetes megadása, valamint az elhelyezkedés. A harmadik pontnál, vagyis az “ismertségnél” megfogalmazottak azonban már nem hangzanak ennyire egzaktul. De nézzük sorban ezeket, illetve a fő optimalizálási lehetőségeket, melyek részleteire a bejegyzés végén még egyszer, részletesebben is kitérünk.

Relevancia és a kapcsolódó rangsorolási tényezők

  1. Megfelelő kategória és alkategória a Google Cégemben.
  2. Pontos és részletes szöveg a leírás részben.
  3. Név, cím és kapcsolati részletek, és ezek azonossága azokkal az adatokkal, melyek a weboldaladon és a külső hivatkozásokban is szerepelnek
  4. Strukturált adatok használata.

A Google Cégem leírásban szereplő kulcsszavak számítanak a rangsorolásnál?

A kérdés azért érdekes, mert mást állít – vagy legalábbis állított – a Google, és mást mutatnak a tapasztalatok. Erre a SEO-sok 2020. február 12-én figyeltek fel, amikor a Google frissítette a helyi rangsorral kapcsolatos iránymutatását, melybe belekerült egy teljesen új bekezdés: egy tanács a kulcsszavak használatával kapcsolatban, és egy példa arra vonatkozóan, hogy miként érdemes használni a kulcsszavakat, hogy javítsd a helyi találatoknál a helyezésed. Így nézett ki:

Ez az új bekezdés a jelenlegi első és második tanács (adj meg teljes körű adatokat, igazold a helye(ke)t) közé ékelődött. A Google tanácsának lényege pedig az volt, hogy kimondta: gondold át a keresési kifejezéseket, melyeket az ügyfeleid használnak, és szerepeltesd őket a leírásodban. Az ehhez kapcsolódó példa pedig arról szólt, hogy könnyebb az ügyfeleknek megtalálni az üzleted, ha a leírásban nem csak annak neve szerepel, hanem részletesen rögzítve van, hol található az üzlet.

Azóta viszont ezek a sorok már nem szerepelnek a dokumentumban (legalábbis angol nyelven). Első körben csak a kulcsszavak elhelyezésére vonatkozó tanács tűnt el az új bekezdésből, később az egész bekezdést eltávolította a Google. Az eltávolítás oka az lehetett, hogy nem igaz, amit állítottak benn. És a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek is pontosan ezt gondolták.

Miután a példa belekerült a szövegbe, figyelmeztették is a Google-t, hogy távolítsa el azt, mert félrevezető, és csak a spames leírások számát fogja szaporítani, ha benne marad a szövegben.

Magyar nyelven ugyanakkor később jelent meg ez a bekezdés a szövegben, és benne is maradt. A 2020. március 2-i állapot szerint ez olvasható az oldalon:

Az egész ügy lényege végül is annyi, hogy ha azt gondolod, hogy a Google Cégem leírásban szereplő szöveg, illetve az abban elhelyezett kulcsszavak számítanak a rangsorolásnál, akkor tévedsz. Felesleges tehát egy rossz, kulcsszóhalmozó szöveggel befogadhatatlanná tenni a cégedről szóló leírást, mert a találati oldalra nem lesz semmiféle hatása. Ugyanakkor nyugodtan el is helyezhetsz a szövegben kulcsszavakat, csak ne számíts arra, hogy ettől majd javul a helyezésed a helyi találati oldalakon.

Távolság és rangsorolási tényezői

A távolság pontszám egész egyszerűen azon alapul, hogy egy találat milyen távolságra helyezkedik el a keresés helyszínétől. Vagyis a közelebbi találatok pusztán a közelségük miatt jobb helyezést kapnak. Ez a legkevésbé befolyásolható rész, mivel attól függ, hogy adott felhasználó honnan keres. Mindenesetre

  1. fontos a hely nevének megjelenése a meta címsorban, valamelyik h címsorban és egyéb SEO-szempontból fontos helyeken.
  2. Emellett jó, ha van helyi tartalom a weboldalon, azaz olyan cikkek, blogbejegyzések, melyek kapcsolódnak úgy kapcsolódnak a témához, hogy a releváns hely is említésre kerül bennük.

Az ismertség és rangsorolási tényezői

Fontos tényező a rangsorolásnál az úgynevezett a helyi ismertségi pontszám és a távolság pontszám. Amikor a Google a környéken elhelyezkedő lehetőségeket sorba rendezi, akkor erre a helyi ismertségi pontszámra támaszkodik. Amennyiben a közvetlen környéken nem tud felmutatni elegendő találatot, akkor nyúl csak a távolsági pontszámhoz.

A kérdés tehát itt az, hogy miként is számítja a helyi ismertségi pontszámot a Google, melyek azok a tényezők, melyek megléte jobb helyezést biztosít egy-egy weboldalnak a térképen? A Google a már említett súgó-oldalon jelzi, hogy olyan információkat használ fel a rangsorolásnál, melyeket “a céggel kapcsolatban az interneten szereztünk meg (például linkek, cikkek és címjegyzékek alapján)”. Emellett azt is jelzik, hogy “egyes helyek az offline világban szembetűnőbbek, és ezt próbáljuk tükrözni az online világban is”. De azt is megjegyzi a szöveg végén, hogy “mindent megteszünk azért, hogy a keresési algoritmus egyes részleteit bizalmasan kezeljük annak érdekében, hogy a rangsorolási rendszer a lehető legigazságosabb legyen mindenkivel szemben.” Vagyis az algoritmus titkos, hogy senki ne juthasson tisztességtelen előnyhöz.

Ennek ellenére a megfelelő optimalizálás érdekében az emberek, cégek mégis csak szeretnék tudni, hogy mire figyeljenek, ha jó helyen akarnak szerepelni a térképes találati listán, miközben persze nem feltétlenül manipulálni akarják azt. Egy 2011-es Google-szabadalomban találhatók arra utaló megjegyzések, melyek segíthetnek ebben.

Ez a szabadalom arról szól, hogy miként is lehetséges a helyi keresési eredmények ismertségen alapuló rangsorolása, és 11 tényezőt sorol fel, melyek hatással vannak a már említett helyi ismertségi pontszámra. Néhányat ezek közül ugyan a súgó-oldal is említ, azonban itt több részlet is kiderül, így érdemes rajtuk végigfutni.

1. A weboldal PageRank értéke

Amit mindjárt az elején fontos tudni, hogy a szabadalom nem a megszokott kifejezéseket használja, de azok alapján kevésbé lenne érthető a lényeg. A szabadalom például link-alapú pontszámot említ, ami a weboldal PageRank értékére utalhat, mely a Google link-alapú rangsorolási algoritmusa.

A lényeg azonban az, hogy egy weboldal PageRankje vagy link-alapú pontszáma tehát nem csak a normál találati oldal sorrendjét határozza meg, hanem a térképes találatét is. Vagyis az általános SEO-erőfeszítések, melyek közé a linkek szerzése is beletartozik, a térképes találati lista esetében is eredményt hoz. A linképítés most működő módszereiről itt írtunk bővebben, érdemes átfutni.

2. Hivatkozások száma

Habár itt elsőre mindenkinek az juthat eszébe, hogy azon weboldalak számáról van szó, melyeken link jelenik meg a weboldalunkra, nem erről van szó. Egészen pontosan a szabadalom szövege arra utal, hogy hány olyan weboldal van, mely egyszerűen megemlíti a weboldalunk nevét, címét és telefonszámát, azaz a NAP-adatokat.

Vagyis egész egyszerűen minél több ilyen említést talál a Google, annál jobb helyezést érhetünk el a térképes találati listán. Ezek az említések érkezhetnek elégedett ügyfelektől, de akár sajtóközleményekből is, vagyis tartalmakat kell készíteni, melyek máshol, például a helyi médiában megjelennek.

3. A hivatkozó weboldalak PageRankje

Kapcsolódva az előző elemhez: nem csak a hivatkozó weboldalak mennyisége számít, hanem azok minősége is. Tehát a jó nevű, értékes weboldalakról érkező hivatkozások nagyobb súllyal esnek a latba, mint az értéktelen oldalról érkezők, vagyis ilyeneket érdemes szerezni, nem pedig értéktelen hivatkozások tömegeit. Ez a linkek esetében a normál találati oldal alakulásánál is így van.

4. Megjelenések száma a cégadatbázisokban

Ezek lehetnek olyan értékelő oldalak, mint az Amerikában jól ismert Yelp, de ide tartozik a Yellow Pages is, melynek megfelelői Magyarországon a szaknévsorok lehetnek. Ezek a helyi cégeket gyűjtik össze, és ezek szerint figyelembe veszi a Google, hogy hányszor szerepelünk névvel, címmel, telefonszámmal, nyitvatartási idővel, stb. ezeken az oldalakon.

5. Értékelések eredményei

Ez is egy viszonylag egyértelmű tényező, hiszen mindössze arról van szó, hogy mennyire jó értékeléseket – azaz hány csillagot vagy feltartott hüvelykujjat – kapott a cégünk szerte a világhálón a különböző értékelési rendszerekben. Amit jellemzően meg is jelenít a Google, az például a Google+-ban kapott csillagok száma, így érdemes ezekre is figyelni annak, aki jobb helyezést szeretne elérni. Természetesen nem lehet jó értékelések kicsikarni az emberekből, de lehet arra törekedni, hogy legyenek egyáltalán értékeléseink, valamint a jó szolgáltatások jó eredményeket hoznak, és kúszunk feljebb a térképes listán.

6. Átlagos értékelési pontszám

Ez nagyon hasonló az előző tényezőhöz, azzal a különbséggel, hogy átlagolja az összes értékelés eredményét, és az így kapott értéket veszi figyelembe a rangsorolásnál. Itt is arra kell tehát törekedni, hogy minél jobb értékelések jelenjenek meg rólunk a weben.

7. Az értékelő weboldalak típusa

A Google azonban azt is figyelembe veszi, hogy milyen weboldal adja azt a bizonyos értékelést. A különböző weboldalak értékelései tehát eltérő súlyúak, vagyis a hitelesebb, jobb hírű weboldalakról származó értékelések többet számítanak. Nyilván ezeken nekünk is nehezebb jobb eredményeket elérni, de mivel jobb helyezést hoznak, ezért érdemes erőfeszítéseket tenni a jobb értékelések eléréséért.

8. Az értékelések szövege

Ez nem biztos, hogy elsőre érthető, pedig egyszerű dologról van szó: a Google figyelembe veszi azt is, hogy negatív vagy pozitív szavak jelennek-e meg az értékelés szövegében. Ezek alapján tudja ugyanis meghatározni azok jellegét. A pozitív kifejezések közé olyan szavak tartoznak, mint a “barátságos” vagy a “gyors kiszolgálás”, míg a negatívok közé olyanok, mint a “piszkos” vagy “zajos”.

9. Felhasználói interakció

A Google azt is figyelembe veszi, hogy felhasználók miként reagálnak egy helyi keresési találatra. Vagyis itt az számít, hogy az emberek egyáltalán kapcsolatba akarnak-e kerülni a weboldallal a keresési találat által. A probléma itt az, hogy nagy mozgástér igazán nincs, hiszen a térképes találatoknál a cégnév jelenik meg, ugyanakkor a felhasználók számára vonzó fotót fel lehet tölteni. Ezzel kapcsolatban itt olvasható a Google iránymutatása magyarul.

10. Pénzügyi adatok

A szabadalom szerint a pénzügyi adatok alatt olyan számokat kell érteni, mint a cég éves bevétele, alkalmazottainak száma. Amit ezzel kapcsolatban tenni lehet, hogy a Google hozzájusson az üzleti adatainkhoz. Ezeket persze nem a Google-nak kell elküldeni, hanem kiderülhetnek számára sajtóközleményekből, melyek beszámolnak egy-egy cég üzleti eredményeiről. Itt arról van szó, hogy a Google Konwledge Graphja minél több adatot tartalmaz a cégről, annál jobb, mert annál könnyen az értékelés a Google számára.

11. A cég életkora

Ez a tényező két részre bomlik: az egyik, hogy a cég milyen idős, a másik pedig az, hogy milyen régen jelenik meg a cégadatbázisokban és az értékelő oldalakon. Ez pedig azt is jelenti, hogy minél előbb érdemes bejelentkezni a különféle adatbázisokba.

Ez a szabadalom valószínűleg nem ír le minden tényezőt, ami a Google algoritmusában szerepel és rendezi sorrendbe a találatokat. Ugyanakkor az látható, hogy az általános SEO-szempontokhoz képest egészen sajátos tényezők befolyásolják a helyi ismertségi pontszámot.

Mit mutatnak a vizsgálatok a helyi SEO rangsorolási tényezőkről?

Ha valakit a mélyvíz érdekel, akkor a Moz 2018-as vizsgálatába érdemes belevetnie magát, viszont a legfontosabb faktorokat itt is összefoglaljuk, szintén a Moz alapján. A legfontosabbak:

  • Google Cégem jelzések
  • Linkek
  • Értékelések
  • Az oldalon lévő jelzések
  • Hivatkozások
  • Viselkedési jelzések
  • Személyre szabottság
  • Közösségi jelzések

És egy grafikonon ugyanez a súlyozásukkal kiegészítve:

Helyi SEO rangsorolási jelzések

Amit ennek kapcsán érdemes figyelembe venni, hogy a helyi algoritmus egy kicsit másként működik, mint a Google normál keresési algoritmusa. Tehát a helyi algoritmus az előbb felsorolt jelzéseket elemzi, majd a korábban említett három terület (a relevancia, a távolság és az ismertség) kapcsán rangsorolja.

Mit tegyél a térképes SEO optimalizálás során?

Végül az eddigiek alapján röviden összefoglaltuk a lényeget:

Google cégem oldal elindítása

Mielőtt nekiállnál linkeket felhajtani, lenne még némi munka előtte, hogy valóban eredményeket érj el, különösen, ha a lentebb látható találatok között szeretnél megjelenni:

Ehhez ugyanis nem annyira a linkek szerzésére kell koncentrálnod, hanem sokkal inkább arra, hogy minél több helyen megjelenjenek a céges adataid (neved, címed, telefonszámod), legyenek rólad értékelések, és számítanak a Google Cégem jelzések is.

Tehát, ha nem lenne, akkor először is létre kell hoznod a Google Cégem oldaladat. Ennek részleteibe most nem megyünk bele, mert ezzel elkanyarodnánk az eredeti témától, találtok ezzel kapcsolatban segítséget a Google oldalán is. Ami a Google Cégem oldal esetében fontos:

  • Egy hosszú, egyedi leírás a cégről, melyben linkek is szerepelnek.
  • A megfelelő kategóriát kell kiválasztanod a céged számára.
  • Annyi fotót kell feltölteni, amennyit csak tudsz.
  • Hozzá kell adnod a telefonszámod.
  • Meg kell jelenítened a céged címét, aminek azonosnak kell lennie azzal, ami a weboldaladon és máshol szerepel.
  • Fel kell töltened egy nagyfelbontású profilképet.
  • Meg kell határoznod a nyitvatartási időt, ha releváns a céged esetében.
  • És szükséged lesz néhány felhasználói értékelésre.

Név, cím, telefonszám következetes megadása

A rangsorolásnál egyre fontosabb tényezővé válik, hogy a keresés milyen helyszínről érkezik. Ezért lényeges, hogy rendben legyenek az olyan adatok, mint a vállalkozás neve, címe és telefonszáma, hiszen rangsorolási tényezőnek számítanak. Ezek az úgynevezett NAP-adatok (name, address, phone). Ezzel a kifejezéssel sokszor találkozhatsz angol nyelvterületen a local SEO-ról szóló cikkekben. Ezeknél a következetesség a legfontosabb. Vagyis, hogy mindenhol azonos adatok jelenjenek meg a weboldaladon, és ugyanazt a formátumot használd más weboldalakon is.

Emellett érdemes használni a Schema.org jelölést ezeknél az adatoknál, hogy a keresőmotorok számára minden szükséges információ a rendelkezésre álljon a céges adataid helyes megjelenítéséhez.

Ehhez az alábbi sorokat kell elhelyezni az oldalad kódjában:

<div itemscope itemtype=”http://schema.org/LocalBusiness”>
<p itemprop=”name”>Cégnév</p>
<p itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>
<p itemprop=”streetAddress”>Címsor 1</p>
<p itemprop=”addressLocality”>Város</p>,
<p itemprop=”addressRegion”>Régió</p>
<p itemprop=”postalCode”>Irányítószám</p.
<p itemprop=”telephone”>Telefonszám</p>
<meta itemprop=”latitude” content=”Szélesség” />
<meta itemprop=”longitude” content=”Hosszúság” />
</div>

A megfelelő adatokat csak be kell írni a megfelelő helyekre a sorokban, és már kész is.

Értékelések szerzése

A következő fontos dolog, melynek közvetlen hatása van a helyezésre: az értékelések. Vagyis a célod legyen az, hogy néhány értékelést beszerezz. És ne csak abból a célból, hogy javítsd a helyezésed, ugyanis az emberek szeretik olvasgatni az értékeléseket, így felhasználói szempontból is hasznos. Amit érdemes tudni, hogy ezeknél az értékeléseknél nem kizárólag a Google-értékelések számítanak, bár elsődlegesen ezekre érdemes figyelni.

Mire figyel az értékeléseknél a Google?

  • Szöveg is található a csillagokon kívül.
  • Milyen szavakat használnak az értékelés szövegében.
  • Hány csillagos értékelést kapott átlagosan a cég.
  • Mennyire vannak összhangban az értékelések.
  • Milyen az általános vélekedés a cégről.

Az értékeléseket első körben a már meglévő ügyfeleidtől érdemes összeszedni, vagyis érdekeltté kell tenni őket abban, hogy adjanak rád egy értékelést a Google Térkép használata során. Emellett persze készíthetsz egy olyan oldalt is a weboldaladon, ahol instrukciókat adsz az ügyfeleidnek, hogy miként tudják értékelni a cégedet. Ha nincsenek a technikában jártas ügyfeleid, akkor ez nagy segítséget jelent nekik, és rendkívül hatékony lesz számodra.

Egy dologra érdemes ezzel kapcsolatban figyelni: ne kérj értékeléseket túl korán! Azaz legyen idejük az ügyfeleknek kipróbálni, használni a terméked, valóban tapasztalják meg, hogy mennyire hasznos számukra.

On-page SEO tényezők beállítása

Itt a helyzet ugyanaz, mint a SEO-nál. Nagy hangsúly helyeződik a megfelelő sorokban megjelenő tartalomra, vagyis ebből ki kell hozni a maximumot. Viszont a megjelenő tartalomnak annyiban másnak kell lennie, hogy szerepelnie kell a városnak, területnek is kulcsszóként a szövegekben. Tehát a title tagben, a H1 sorban, az URL-ben, a képek alt tagjében, a kenyérszövegben, stb. a kulcsszavak mellett jelenjen meg a város neve is. Emellett pedig előnyös a weboldalon a beágyazott Google-térkép használata.

Mobilbarát weboldal kialakítása

Amiről még győződj meg, hogy a weboldalad mobilbarát-e. Ez ugyanis egyre fontosabb a Google számára, mivel egyre több keresés érkezik mobilról. A helyi keresések is elsősorban mobilokról érkeznek, és a Google okostelefonokon előnyt biztosít a mobilbarát oldalaknak. Ezért azok számára, akik jó helyezést akarnak elérni a térképes találatok között, különösen fontos, hogy rendelkezzenek mobilbarát, reszponzív oldallal.

Helyi linkek szerzése és hivatkozások

Linkek szerzése a helyi SEO-kampányoknál is rendkívül fontos, ennek ellenére erről gyakran megfeledkeznek a weboldalak tulajdonosai. A különbség a normál SEO-hoz képest annyi, hogy a cégedre nézve releváns helyi weboldalakról származó linkek többet számítanak, mint az általános weboldalak linkjei (persze utóbbiak is segítenek a jobb helyezésben, ha jó minőségűek). A legjobb az, amikor olyan helyi weboldalról kapod a linket, amelynek adott oldala hasonló dolgokkal foglalkozik, mint amivel a Te céged.

Érdemes olyan cégekkel kezdeni a linkszerzést, melyeket már ismersz, jó kapcsolatotok van, de nem kifejezetten konkurenciát jelentenek, hanem inkább kiegészítik a tevékenységed.

A szaknévsorok is jó megoldást jelentenek a linképítéshez, de különösen a hivatkozások megjelenítéséhez. Tehát amikor a céged alapadatait mutatják. Ilyenkor nincs szükség linkelésre egészen addig, amíg a cégnév, cím és telefonszám következetesen ugyanolyan módon jelenik meg. Egy ingyenes eszköz, a Google Alerts segítségével egyébként figyelheted is, hogy milyen új hivatkozás jelenik meg az alapadataiddal kapcsolatban.

Átkattintási arány javítása

A linkek mellett az átkattintási arány növelése is fontos a találati oldalakon. Ez egy erős jelzés a Google felé. Ezt használják az Adwords hirdetéseknél a minőségi mutató megállapítására is, de alapvetően a felhasználói élményt mérik ezzel az adattal. A felhasználók viselkedése nagyobb hatással van az algoritmusra, mint korábban bármikor. Így azok az oldalak, ahol

  • alacsony az átkattintási arány,
  • nagy a visszafordulás,
  • rövid az oldalon eltöltött idő

negatív hatásokkal számolhatnak a helyezésüket illetően.

Ezért annak, aki jó helyen akar szerepelni a térképes találatoknál, el kell mélyedni az analitikában, értelmezni az adatokat, majd törekedni a javításra. Tehát, ha gyors kilépést tapasztalunk az oldalon, akkor érdemes tartalmilag fejleszteni a weboldalt, javítani a használhatóságot és a konverziós folyamatokat. Korábban írtunk már a rangsorolási tényezők között az átkattintási arányról. Emellett persze fontos csökkenteni a visszafordulási arányt is az oldalon.

Hogyan maximálhatod még az átkattintási arányt?

  • Állítsd be a Schema jelöléseket!
  • A title taged legyen releváns és olvasható, amennyire csak lehetséges!
  • Legyen egy részletes meta leírásod, mely hasznos infót nyújt a keresők számára!
  • Teszteld a címsoraid vonzóságát akár a közösségi médiában, és alkalmazd title tagként a legjobban teljesítő címet.

Google Cégem spam elleni fellépés

Ez a pont már nem annyira az optimalizálás része, hanem inkább egy “taktika”. Hiszen itt nem arról van szó, hogy valamit jobban csinálj, mint a konkurencia, hanem arról, hogy a csalókat eltávolíttasd a térképről. Ehhez a fő keresőszavaidra adott térképes találatok között olyanokra kell vadásznod, melyek “csalók”, azaz nem megfelelőek a cégnevek, kulcsszóhalmozásokkal lehet találkozni, hamis értékeléseik vannak, vagy hamis címet adnak meg.

Minden térképes találatnál lehetőséged van a név és egyéb részletek módosítására javaslatot tenni, illetve a hely eltávolítására javaslatot tenni valamilyen indoklással.

térképes találat módosítása

Ez persze nem jelenti azt, hogy a félrevezető találat el is tűnne, csak azért, mert Te úgy látod, hogy spam. Az igényed nyomatékosítására be is jelentheted a Google számára itt, a felület azonban egyelőre magyar nyelven nem érhető még el.

Címkék: , ,

A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.