Kontraszt a webdesignban: mire és hogyan használd?
Sokan, amikor a kontraszt szót meghallják, arra gondolnak, hogy az új weboldalukon fehér alapon fekete a szöveg, tehát jó a kontraszt, léphetünk tovább. A kontraszt azonban nem merül ki ennyiben, hiszen nem is csak a színek kapcsán beszélhetünk kontrasztról egy weboldalon, miközben rendkívül fontos a szerepe a webdesginban. A hiánya pedig teljesen használhatatlanná tehet egy weboldalt.
Mi az az ember-központú webdesign? Miben különbözik a felhasználó-központú designtól?
Korábban foglalkoztunk már a felhasználó-központú webdesign kérdésével, azonban mindig felbukkannak új fogalmak, melyek jelentését érdemes tisztázni. Ilyen az ember-központú webdesign is. De miben különbözik a kettő? És miről szól egyáltalán az ember-központú design?
Mennyi időt töltenek a felhasználók egy weboldalon?
Mit várhatnál el Te is a weboldaladtól, ha összehasonlítod a többi weboldallal? Íme, a válaszok, és néhány tipp, amivel növelheted a weboldalon eltöltött időt.
Google Ads: hogyan válts kiterjesztett szöveges hirdetésekről reszponzív keresési hirdetésekre?
Mint arról tavaly szeptemberben mi is beszámoltunk: 2022. június 30-ával megszünteti a Google a kiterjesztett szöveges hirdetéseket. Ha még nem tudod, hogy miként reagálj erre, van-e valami tennivalód, akkor olvass tovább!
Megérkezett az új PageSpeed Insights – Hogyan használd?
A Google még november elején jelentette be, hogy teljesen újratervezi a PageSpeed Insightsot, mely november közepére aztán élesedett is egy teljesen új webcímen. Megmutatjuk, hogyan használhatod.
A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj? (Frissítve, 2023.10.02.)
Kevés szó esik általában a LinkedInről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. (Frissítés, 2023.10.02. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mekkora képeket használj a LinkedInen?)
Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők? (Frissítve, 2023.11.16.)
A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul mindig változik, így egy folyamatosan frissülő anyagban vesszük át, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2023.11.16. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi okozza a találati oldal mozgását? És mire figyelj?)
Hogyan válassz domainnevet? 12 szempont és tanács a jó döntéshez (Frissítve, 2023.03.08.)
Miközben igyekszel lecsapni egy, még rendelkezésre álló domainnévre, érdemes megfontolni néhány kérdést. Többek között azt, hogy pontosan mit akarsz, mi fog működni, és mi az, amit hosszú távon sem fogsz megbánni? A megfelelő domain név és domain-végződés kiválasztásához adunk most néhány tanácsot. (Frissítés, 2023.03.08. – Egy új fejezettel bővítettünk: Google: óvatosan a kulcsszavas domainekkel!)
Így zajlik egy Google Ads (Adwords) kampány kezelése és optimalizálása! (Frissítve, 2023.10.12.)
Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2023.10.12. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mire és hogyan használhatod az Ads Creative Studiót?)
Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad? (Frissítve, 2022.07.05.)
Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2022.07.05. – Egy új fejezettel bővítettünk: A CTA elhelyezése: a hajtás alá vagy fölé tedd a CTA-t?).
Mi az a HTML, CSS, JavaScript? És hogyan működnek a weboldaladon? (Frissítve, 2021.09.06)
Ha nem vagy programozó, akkor is hallhattál már a HTML-ről, a CSS-ről és a JavaScriptről a webbel kapcsolatban, hiszen ezek minden weboldal alapjai. Ugyanakkor ennél többet nem feltétlenül tudsz róluk, mert a web használatához nincs rájuk szükséged. Ha viszont van egy weboldalad, akkor nem árt tisztában lenni az alapokkal. (Frissítés, 2021.11.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi az a HTML5? Miben különbözik a HTML-től?)
Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj? (Frissítve, 2022.11.27.)
Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés, 2023.11.27. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen legyen egy jó „áraink” oldal?)
A Facebook használata: hogyan, mikor, mit posztolj? (Frissítve, 2023.09.08.)
Habár már túl vagyunk a közösségi média tanácsok aranykorán, azért jónak láttuk összefoglalni, ami fontos lehet. De nem csak tippeket gyűjtöttünk össze, hanem azt is, hogy milyen kutatások alapozzák meg ezeket a tanácsokat, mit várnak a Facebook-oldaladtól a látogatóid, és milyen hibákat ne kövess el a Facebook használata során. (Frissítés, 2023.09.08. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mekkora képeket használj a Facebookon 2023-ban?)
Miért csak a weboldalad 20 százalékát olvassák el a látogatók? És hogyan tedd könnyebben átfuthatóvá a weboldalad? (Frissítve, 2023.06.13.)
Sokakat talán megdöbbent ez a 20 százalékos arány, pedig jó tisztában lenni azzal, hogy ez a valóság. Hiába írsz hosszú és tartalmas szövegeket, a látogatók nagy része csak átfut rajta. Nem új felfedezés ez, régóta ismert a jelenség a webdesignban, úgyhogy alkalmazkodni kell hozzá. (Frissítés, 2023.06.13. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit tegyél, ha azt szeretnéd, hogy a felhasználók elolvassák a tartalmad?)
Mi az a tartalommarketing? És Neked miért lehet hasznos a tartalomkészítés? (2022.12.12.)
Habár a tartalommarketing, content marketing kifejezés már hosszú évek óta velünk él, nagyon sokan nem tudják, hogy pontosan mit értünk alatta. Most megpróbáljuk tisztázni, hogy mi ennek az inbound marketing eszköznek a fogalma, jelentése, miként néz ki a tartalommarketing stratégia, hogy akik eddig is éltek vele, tudatosabban tehessék. (Frissítés, 2022.12.12. – Egy új fejezettel bővítettünk: ha csak a kulcsszavak forgalma alapján válogatod a témáidat, azok gyenge minőségűek lesznek)
A Google Analytics használata: melyek a fontos adatok? És mit kezdj velük? (Frissítve, 2023.05.09.)
Habár egy nagyon népszerű, ingyenesen elérhető analitikai eszközről van szó, nem kifejezetten egyszerű a Google Analytics használata. Különösen azoknak nem, akik most ismerkednek vele. Felsorolunk számukra néhány lehetőséget. (Frissítés, 2023.05.09. – Egy új fejezettel bővítettünk: Még egy évig elérhetők lesznek a Universal Analytics előzményadatai).
Mi az a weboldal redesign? Mikor és miért van rá szükséged? (Frissítve, 2023.09.29.)
Ma már az emberek az első benyomásukat a cégedről az interneten, a honlapodon keresztül szerzik. Ezért kell odafigyelned arra, hogy milyen a weboldalad. Követned kell a változásokat, igazodnod kell a felhasználói igények változásaihoz is. Erről szól egy redesign. (Frissítés, 2023.09.29. – Egy új fejezettel bővítettünk: Google: Nem létezik olyan, hogy „vissza a régihez” a rangsorolásnál egy redesign után)
Weboldalsebesség: miért fontos, és hogyan javíts rajta? (Frissítve, 2023.04.05.)
A weboldalsebesség rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Elmondjuk, hogy miért okoz gondot a lassúság, mennyi pénzt buksz ezzel, és arra is adunk tanácsot, hogyan tudsz javítani – objektív és szubjektív módon – a weboldalad sebességén. (2023.04.05. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan gyorsítsd fel a WordPress-oldaladat?)
Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?
Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2021.03.02. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit szól hozzá a Google, ha „túl sok” 404-es oldalad van?)
Mire figyelj az Instagram használata során? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítve, 2023.10.20.)
Az Instagramon sokkal mélyebb kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel, mint más platformokon. De mi kell egy jól működő Instagram-fiók kialakításához? (Frissítés, 2023.10.20. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi az az Instagram SEO?)