Hogyan bővítheted az e-mail listád az Instagram és a Facebook segítségével?
Ha az e-mail listádat akarod bővíteni, akkor erre a célra használhatod a Meta Business Suite és az Instagram nyújtotta lehetőségeket is. Ebbe beletartoznak különféle passzív megoldások és célzott kampányok is. Ezeket közül sorolunk fel néhányat. (Frissítés, 2023.01.20. – Egy új fejezettel bővítettünk: Megoldások Facebookra)
Érdemes még QR-kódot használni? És ha igen, hogyan?
Habár a QR-kódok már több mint egy évtizede velünk vannak, és voltak hullámvölgyeik, úgy tűnik, hogy még mindig nem koptak ki, sőt ismét növekszik a népszerűségük. Van néhány tippünk a használatukhoz.
Mi az a HTTP/3? És miért lehet számodra is hasznos? (Frissítve, 2023.01.10.)
Míg régen az internet chatfórumokat és blogokat jelentett, mára már 4K-s videókat nézünk rajta, képeket szerkesztünk, játszunk, vásárolunk, bankolunk, home office-ban használjuk munkára, stb. Ahogy egyre komplexebbé váltak a webes alkalmazások, úgy nőtt az igény egy hatékonyabb és biztonságosabb internetprotokollra. Ez lett a HTTP/3. (Frissítés, 2023.01.10. – Egy új fejezettel bővítettünk: Google: a HTTP/3 nincs befolyással a SEO-ra)
Merre tart a Facebook és merre tartanak a Facebook-hirdetések 2023-ban?
Milyen változásokat érdemes figyelembe venned, ha Facebookot és azon belül Facebook-hirdetéseket használsz?
Mi az a UX-audit és hogyan zajlik?
A UX-audit az a folyamat, melynek segítségével beazonosíthatók olyan problémák, melyek negatívan befolyásolják a felhasználói élményt a digitális termékeknél, például weboldalaknál és alkalmazásoknál.
Néhány WordPress oldalbeállítás, ami fontos SEO-szempontból
A WordPress-alapú weboldalak esetében akad néhány olyan beállítás, melyek ugyan önmagukban még nem elegendőek a jó helyezéshez a keresőben, de hozzájárulnak a megfelelő keresőoptimalizáltsághoz.
Szükség lehet-e élő chatre a weboldaladon? Milyen előnyei és hátrányai vannak? (Frissítve, 2022.11.25.)
Az elmúlt évek alatt az élő chat sok weboldal/webáruház esetében vált kiegészítő ügyfélszolgálati megoldássá. Hiszen előnye, hogy telefonhívás nélkül elvileg azonnal elérhető a cég, ahol az ügyfelek elmondhatják a problémájukat. (Frissítés, 2022.11.25. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen számokkal mérhető egy élő chat teljesítménye?)
Google Analytics 4: milyen változást hozott? Hogyan használd? (Frissítve, 2022.11.22.)
A Google Analytics 4 komoly változást jelent a megszokott Analytics-környezethez képest: más adatokat gyűjt, máshogy tárolja ezeket, és máshogy jeleníti meg. Annak ellenére, hogy ez sokakat csak megzavar, előrelépésről beszélhetünk a Google analitikai rendszerében. (Frissítés, 2022.11.22. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mire számíthatsz, ha átváltasz GA4-re?)
Google: hogyan használd a keresési operátorokat SEO-ra? (Frissítve, 2022.11.10.)
A Google adott ki nemrég tájékoztatást arról, hogy milyen keresési operátorokat ajánl, és azokat hogyan lehet keresőoptimalizálási tevékenységre használni. De ezeken kívül is bemutatunk még néhányat. (Frissítés,2022.11.10. – Bővítettük ezt a fejezetet: Milyen keresési operátorokat használhatsz még SEO-ra?)
Mi az a KPI? És hogyan találd meg a tiéd?
A KPI a key performance indicator kifejezés rövidítése, magyarul fő teljesítménymutatónak szokták fordítani. Egy olyan mennyiségi mutatóról van szó, melyet a cégek azért használnak, hogy általa nyomon kövessék a teljesítményüket.
Mi az a CTR (átkattintási arány)? Van olyan, hogy jó CTR? (Frissítve, 2022.10.25.)
Az átkattintási arány (CTR) egy online marketingben használt mérőszám, mellyel a felhasználói aktivitás mérhető. Nézzük, hogy mit árul el ez a szám, és hogyan lehet rajta javítani! (Frissítés, 2022.05.25. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan javíts az átkattintási arányon a Google Ads hirdetésednél?)
Hogyan használd ki a „pozíció hatást” a webdesignban?
A „pozíció hatás” is egy olyan elv a webdesignban, mely az emberi agy működési sajátosságaira épít. Sokan már találkozhattak az elvvel más területeken, ugyanakkor alkalmazása hozzájárulhat a jobb weboldalak kialakításához.
Milyen legyen egy jó „áraink” oldal?
„Áraink” vagy „árak” oldalt a szolgáltatásokat kínáló cégek szoktak elhelyezni a weboldalukon. Néha azonban ezek az oldalak túl bonyolulttá válnak, ami abból következik, hogy nem tudják, milyen elvek alapján jelenítsék meg és rendezzék el az információkat.
Mi az az állapotoldal? És miért lehet hasznos egy weboldalon?
A felhasználók egyre inkább elvárják a cégektől azt, hogy átlátható legyen a működésük, minél közvetlenebb kapcsolatot alakítsanak ki a közönségükkel. Ebbe beletartozik az is, hogy a látogatók tisztában legyenek egy weboldal pillanatnyi állapotával.
Mire kell figyelned a weboldalad költöztetésénél? (Frissítve, 2022.07.14.)
Egy weboldal migrálására bármikor sor kerülhet, ilyenkor sokszor felmerül az ügyfelek részéről, hogy nem szeretnék, ha mindez a találati oldalakon való helyezésüket rontaná. Ezért figyelni kell a weboldalon azokra az elemekre, melyek keresőoptimalizálási szempontokból fontosak. (Frissítés, 2022.07.14. – Új fejezetekkel bővítettünk, de kiegészítettük a listát is.)
Miben különbözik a Google és a Bing SEO-ja?
Habár Magyarországon az elmúlt két évben 4 százalék körül mozgott a Microsoft keresőjének, a Bingnek a részesedése, mégis a második legnagyobb keresőről van szó, így talán érdemes egy pillantást vetni arra – már csak érdekességképpen is -, hogy mit kell máshogy csinálni, ha Bingre próbálunk keresőoptimalizálni.
Mi az a Google Data Studio? És mire használhatod?
A Google Data Studio egy olyan, ingyenes eszköze a Google-nek, melynek segítségével többféle forrásból származó adatokat szervezhetsz egyetlen felületre, majd ezeket az adatokat egy vizuálisan elfogadható formában bemutathatod. A jelentések személyre szabhatók és könnyen megoszthatók, így jó eszköz lehet a weboldaltulajdonosok számára áttekinteni, rögzíteni és bemutatni a helyzetet.
Kontraszt a webdesignban: mire és hogyan használd?
Sokan, amikor a kontraszt szót meghallják, arra gondolnak, hogy az új weboldalukon fehér alapon fekete a szöveg, tehát jó a kontraszt, léphetünk tovább. A kontraszt azonban nem merül ki ennyiben, hiszen nem is csak a színek kapcsán beszélhetünk kontrasztról egy weboldalon, miközben rendkívül fontos a szerepe a webdesginban. A hiánya pedig teljesen használhatatlanná tehet egy weboldalt.
Mi az az ember-központú webdesign? Miben különbözik a felhasználó-központú designtól?
Korábban foglalkoztunk már a felhasználó-központú webdesign kérdésével, azonban mindig felbukkannak új fogalmak, melyek jelentését érdemes tisztázni. Ilyen az ember-központú webdesign is. De miben különbözik a kettő? És miről szól egyáltalán az ember-központú design?
Mennyi időt töltenek a felhasználók egy weboldalon?
Mit várhatnál el Te is a weboldaladtól, ha összehasonlítod a többi weboldallal? Íme, a válaszok, és néhány tipp, amivel növelheted a weboldalon eltöltött időt.