Miben különbözik a Google és a Bing SEO-ja?

Habár Magyarországon az elmúlt két évben 4 százalék körül mozgott a Microsoft keresőjének, a Bingnek a részesedése, mégis a második legnagyobb keresőről van szó, így talán érdemes egy pillantást vetni arra – már csak érdekességképpen is -, hogy mit kell máshogy csinálni, ha Bingre próbálunk keresőoptimalizálni.

2022. 05. 26. - tovább olvasom

Mi az a Google Data Studio? És mire használhatod?

A Google Data Studio egy olyan, ingyenes eszköze a Google-nek, melynek segítségével többféle forrásból származó adatokat szervezhetsz egyetlen felületre, majd ezeket az adatokat egy vizuálisan elfogadható formában bemutathatod. A jelentések személyre szabhatók és könnyen megoszthatók, így jó eszköz lehet a weboldaltulajdonosok számára áttekinteni, rögzíteni és bemutatni a helyzetet.

2022. 05. 19. - tovább olvasom

Kontraszt a webdesignban: mire és hogyan használd?

Sokan, amikor a kontraszt szót meghallják, arra gondolnak, hogy az új weboldalukon fehér alapon fekete a szöveg, tehát jó a kontraszt, léphetünk tovább. A kontraszt azonban nem merül ki ennyiben, hiszen nem is csak a színek kapcsán beszélhetünk kontrasztról egy weboldalon, miközben rendkívül fontos a szerepe a webdesginban. A hiánya pedig teljesen használhatatlanná tehet egy weboldalt.

2022. 05. 05. - tovább olvasom

Mire használhatod a Lighthouse-t? Mit mutatnak meg az egyes mérőszámok?

Az elmúlt hónapokban elég sokat olvashattál nálunk is a webes vitals mutatókról, és ennek kapcsán gyakran felmerült a Lighthouse, mint mérőeszköz. A Lighthouse segítségével ugyanis pontosan meg tudod állapítani, hogy mi a gond a weboldaladdal és hogyan tudod optimalizálni a sebességét. Elmondjuk, hogyan tedd, mit olvashatsz ki az egyes mérőszámokból.

2022. 04. 21. - tovább olvasom

SEO: mire és hogyan használhatod a Google automatikus kiegészítés funkcióját?

A Google kereső automatikus kiegészítés funkciója egy hasznos eszköz a keresőoptimalizálásban, kulcsszavak, témák megtalálásához. Ha kulcsszókutatásról van szó, érdemes az automatikus kiegészítés előrejelzéseit az elsők között megvizsgálni.

2022. 04. 14. - tovább olvasom

Mi az az ember-központú webdesign? Miben különbözik a felhasználó-központú designtól?

Korábban foglalkoztunk már a felhasználó-központú webdesign kérdésével, azonban mindig felbukkannak új fogalmak, melyek jelentését érdemes tisztázni. Ilyen az ember-központú webdesign is. De miben különbözik a kettő? És miről szól egyáltalán az ember-központú design?

2022. 04. 07. - tovább olvasom

Mennyi időt töltenek a felhasználók egy weboldalon?

Mit várhatnál el Te is a weboldaladtól, ha összehasonlítod a többi weboldallal? Íme, a válaszok, és néhány tipp, amivel növelheted a weboldalon eltöltött időt.

2022. 03. 31. - tovább olvasom

Google Ads: hogyan válts kiterjesztett szöveges hirdetésekről reszponzív keresési hirdetésekre?

Mint arról tavaly szeptemberben mi is beszámoltunk: 2022. június 30-ával megszünteti a Google a kiterjesztett szöveges hirdetéseket. Ha még nem tudod, hogy miként reagálj erre, van-e valami tennivalód, akkor olvass tovább!

2022. 02. 10. - tovább olvasom

Megérkezett az új PageSpeed Insights – Hogyan használd?

A Google még november elején jelentette be, hogy teljesen újratervezi a PageSpeed Insightsot, mely november közepére aztán élesedett is egy teljesen új webcímen. Megmutatjuk, hogyan használhatod.

2021. 11. 18. - tovább olvasom

Mi az a marketing-tölcsér? És hogyan alakítsd ki a sajátod?

Ha nem vagy járatos a marketingben, akkor furcsán hangozhat számodra a szó, de ha szoktad olvasgatni a bejegyzéseinket, akkor már többször belefuthattál. Igaz, eddig még nem magyaráztuk el, hogy miről is van szó, így most pótoljuk.

2021. 07. 01. - tovább olvasom

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj? (Frissítve, 2022.09.21.)

Kevés szó esik általában a LinkedInről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. (Frissítés, 2022.09.21. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan fokozhatod az aktivitásodat a LinkedInen?)

2022. 09. 21. - tovább olvasom

Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők? (Frissítve, 2023.01.30.)

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul mindig változik, így egy folyamatosan frissülő anyagban vesszük át, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2023.01.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Az IP-cím rangsorolási tényező?)

2023. 01. 30. - tovább olvasom

Hogyan válassz domainnevet? 12 szempont és tanács a jó döntéshez (Frissítve, 2022.01.11.)

Miközben igyekszel lecsapni egy, még rendelkezésre álló domainnévre, érdemes megfontolni néhány kérdést. Többek között azt, hogy pontosan mit akarsz, mi fog működni, és mi az, amit hosszú távon sem fogsz megbánni? A megfelelő domain név és domain-végződés kiválasztásához adunk most néhány tanácsot. (Frissítés, 2022.01.11. – Egy új fejezettel bővítettünk: Két típusú használt domaint érdemes elkerülni)

2022. 01. 11. - tovább olvasom

Így zajlik egy Google Ads (Adwords) kampány kezelése és optimalizálása! (Frissítve, 2023.02.01.)

Van már egy Google Ads-fiókod és érdekel, hogy miként történik egy Google Adwords kampány kezelése és optimalizálása? Íme, tippjeink és tanácsaink! (Frissítés, 2023.02.01. – Egy új fejezettel bővítettünk: Változott a redundáns kulcsszavak eltávolítása javaslat az Adsben).

2023. 02. 01. - tovább olvasom

Mi az a konverzió optimalizálás? Hogyan teheted vele hatékonyabbá a weboldalad? (Frissítve, 2022.07.05.)

Amikor elkészíttetted a weboldalad, nyilván Te is azt vártad, hogy óriási lesz a forgalma, dolgozik az oldal, hozza a megrendeléseket. Ugyanakkor talán most azt látod, hogy nincs növekedés, nincs konverzió, nincsenek eladások. De mi lehet a baj? Itt lép be a képbe a konverzió optimalizálás. (Frissítés, 2022.07.05. – Egy új fejezettel bővítettünk: A CTA elhelyezése: a hajtás alá vagy fölé tedd a CTA-t?).

2022. 07. 05. - tovább olvasom

Mi az a HTML, CSS, JavaScript? És hogyan működnek a weboldaladon? (Frissítve, 2021.09.06)

Ha nem vagy programozó, akkor is hallhattál már a HTML-ről, a CSS-ről és a JavaScriptről a webbel kapcsolatban, hiszen ezek minden weboldal alapjai. Ugyanakkor ennél többet nem feltétlenül tudsz róluk, mert a web használatához nincs rájuk szükséged. Ha viszont van egy weboldalad, akkor nem árt tisztában lenni az alapokkal. (Frissítés, 2021.11.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi az a HTML5? Miben különbözik a HTML-től?)

2021. 11. 19. - tovább olvasom

Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj? (Frissítve, 2022.04.14.)

Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés, 2022.04.14. – Egy új fejezettel bővítettünk: Az emberek sokszor nem tudják, hogy mit keresnek – Hogyan segítsd őket a weboldaladon?)

2022. 04. 14. - tovább olvasom

A Facebook használata: hogyan, mikor, mit posztolj? (Frissítve, 2022.11.04.)

Habár már túl vagyunk a közösségi média tanácsok aranykorán, azért jónak láttuk összefoglalni, ami fontos lehet. De nem csak tippeket gyűjtöttünk össze, hanem azt is, hogy milyen kutatások alapozzák meg ezeket a tanácsokat, mit várnak a Facebook-oldaladtól a látogatóid, és milyen hibákat ne kövess el a Facebook használata során. (Frissítés, 2022.11.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: Már mindenki számára elérhető a professzionális mód a Facebookon)

2022. 11. 04. - tovább olvasom

Miért csak a weboldalad 20 százalékát olvassák el a látogatók? És hogyan tedd könnyebben átfuthatóvá a weboldalad? (Frissítve, 2021.10.22.)

Sokakat talán megdöbbent ez a 20 százalékos arány, pedig jó tisztában lenni azzal, hogy ez a valóság. Hiába írsz hosszú és tartalmas szövegeket, a látogatók nagy része csak átfut rajta. Nem új felfedezés ez, régóta ismert a jelenség a webdesignban, úgyhogy alkalmazkodni kell hozzá. (Frissítés, 2021.10.22. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit mutatnak a kutatások?)

2021. 10. 22. - tovább olvasom

Mi az a tartalommarketing? És Neked miért lehet hasznos a tartalomkészítés? (2022.12.12.)

Habár a tartalommarketing, content marketing kifejezés már hosszú évek óta velünk él, nagyon sokan nem tudják, hogy pontosan mit értünk alatta. Most megpróbáljuk tisztázni, hogy mi ennek az inbound marketing eszköznek a fogalma, jelentése, miként néz ki a tartalommarketing stratégia, hogy akik eddig is éltek vele, tudatosabban tehessék. (Frissítés, 2022.12.12. – Egy új fejezettel bővítettünk: ha csak a kulcsszavak forgalma alapján válogatod a témáidat, azok gyenge minőségűek lesznek)

2022. 12. 12. - tovább olvasom