Mire használhatod a Google Tag Managert?

Ha még nem próbálkoztál a Google Tag Manager (azaz Google Címkekezelő) használatával, akkor talán itt az ideje. Akad egy-két fontos dolog, amit lehet, hogy könnyebben megoldasz a segítségével, mint ha programozókra és más eszközökre hagyatkoznál. (Frissítés, 2020.11.24. – Új fejezettel bővítettünk: Mik azok a címkék, aktiválási szabályok és változók?)

2020. 11. 24. - tovább olvasom

Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket?

A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre.  (Frissítés, 2021.06.21. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen eszközökkel ellenőrizheted a színkontrasztot?)

2021. 06. 21. - tovább olvasom

Mi az az átirányítás? Mire és hogyan használd a 301-es átirányítást?

A weben minden weboldalnak van egy címe, ez az URL (Uniform Resource Locator). Néha egy oldal tartalma egy URL alól átkerül egy másik URL alá. Ilyenkor válik szükségessé az átirányítás. Az átirányítás révén a böngésző automatikusan a korábbi URL-ről az új URL-re viszi a látogatót. Az átirányítás egy SEO szempontból is fontos, speciális fajtája a 301-es átirányítás. (Frissítés, 2020.10.16. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a különbség 301-es átirányítás és canonical tag között?)

2020. 10. 16. - tovább olvasom

Milyen a jó meta description? És milyen hibákat ne kövess el a megírásánál?

A meta description ugyan nem befolyásolja helyezésünket a találati listán, vagyis a Google nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, ennek ellenére jelentős a szerepe. Mire figyelj, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a néhány karakterből? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítés, 2020.09.29. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen gyakran írja át a Google a meta descriptiont?)

2020. 09. 29. - tovább olvasom

Hogyan alakítsd ki a közösségi média stratégiád és kommunikációd?

Mi kell ahhoz, hogy sok megosztást és hozzászólást érj el egy közösségi médiában megjelent bejegyzéssel? Nem elég hozzá egyetlen odavetett mondat vagy kép. Kezdjük az általános tanácsokkal, majd folytatjuk az egyes csatornákkal, de beszélünk arról is, hogy mit tehetsz a közösségi médiában, ha unalmas a márkád. (Frissítés, 2020.09.16. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen közösségi média posztokat készíthetsz?)

2020. 09. 16. - tovább olvasom

Google Ads (Adwords), SEO, közösségi média vagy tartalommarketing? Mikor, melyiket válaszd?

Az ideális az lenne, ha mindegyikkel foglalkoznál az online, illetve digitális marketinged részeként. A költségek azonban sokszor korlátozzák a mozgásteret, és vannak helyzetek, amikor választanod kell közöttük. Ilyenkor végig kell gondolnod, hogy az adott helyzetben Neked melyik éri meg jobban. (Frissítés, 2020.08.06. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a különbség a SEO és a SEM között?)

2020. 08. 05. - tovább olvasom

Mik azok a long tail kulcsszavak a SEO-ban? És hogyan optimalizálj rájuk?

A long tail, azaz magyarul hosszú farok egy marketingben használt kifejezés, mely felbukkan a SEO-ban a kulcsszavakra vonatkozóan is. A long tail kulcsszavak alatt azokat a kifejezéseket értjük, melyekre kevés találat érkezik, viszont sok van belőlük, így összességében jelentős forgalmat képesek generálni. Optimalizálni viszont egész máshogy kell rájuk, mint a nagy forgalmú kulcsszavakra. (Frissítés, 2020.07.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Érdemes kérdésekre optimalizálni a tartalmaidat?)

2020. 07. 30. - tovább olvasom

Mi az a reszponzív design? És milyen hibákat követhetsz el a használatánál?

Elmondjuk, mi az a reszponzív design, mire és hogyan használhatod, miként működik, miért nem hoz automatikusan jó konverziós arányokat mobilon, vagyis milyen hibákat követhetsz el a használatánál, miben különbözik az adaptív designtól, és mi lesz a jövője. (Frissítés, 2020.07.21. – Egy új fejezettel bővítettünk: néhány példát hoztunk reszponzív megoldásokra).

2020. 07. 21. - tovább olvasom

Közösségi média

Mi a helyzet a közösségi médiában? Mit mutatnak a statisztikák?

A közönséged megfelelő célzása érdekében nem árt, ha tisztában vagy azzal, melyik közösségi média csatornát ki és hogyan használja – azaz mit mutatnak a statisztikák -, de azt is érdemes tudni, hogy miért úgy használjuk a közösségi média csatornákat ahogyan. (Frissítés, 2020.07.14. – Kiegészítettük a statisztikákat néhány újabb, 2019-es és 2020-as adattal)

2020. 07. 14. - tovább olvasom

Google Keen

Új szereplő a közösségi médiában: a Google Keen – Miért lehet hasznos egy cégnek?

Talán már hallottál a Keenről, mely néhány napja került be a köztudatba. A Google új közösségi média szolgáltatásáról van szó, és azért lehet előnyös a használata, mert egy új megoldással tudsz általa közönséget terelni a weboldaladra: a Google Keen ugyanis proaktívan ajánl új tartalmakat a felhasználóknak.

2020. 06. 24. - tovább olvasom

Milyen legyen egy hatékony űrlap? És hogyan optimalizáld mobilra?

Egy űrlap kitöltése sokszor riasztó az emberek számára: fárasztó a sok gépelés, és nem akarunk személyes információkat sem kiadni magunkról. Viszont egy űrlapnak nem muszáj ijesztőnek lenni. Adunk néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy miként tehetjük őket barátságosabbá. (Frissítés, 2021.07.12. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan tervezz meg egy bejelentkezési és egy regisztrációs oldalt?)

2021. 07. 12. - tovább olvasom

Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek

Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2020.06.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi az a kereső-algoritmus? És hogyan működik?)

2020. 06. 04. - tovább olvasom

Mikor lehet szükséged mobilalkalmazásra?

A mobilalkalmazások vagy mobil applikációk már jó egy évtizede velünk vannak az okostelefonjainkon. Habár sok esetben egy weboldal, webáruház tökéletesen kielégíti a felhasználók igényeit, vannak helyzetek, amikor valóban indokolt lehet egy applikáció elkészítése. De mikor?

2020. 05. 19. - tovább olvasom

helyi seo terkep

Helyi SEO: hogyan szerezz jó helyet a térképes találatok között?

Ha van egy céged, ami főleg egy adott földrajzi területen belül keresi az ügyfeleit, akkor szükséged van arra, hogy megjelenj – lehetőleg jó pozícióban – a “helyi keresésekre”, a Google térképes találatai között. Elmondjuk, mire kell figyelni. (Frissítés, 2020.03.17. – Most több ponton is kiegészítettük a bejegyzést: így választ adunk arra a kérdésre, hogy mit mutatnak a vizsgálatok a helyi SEO rangsorolási tényezőkről?).

2020. 03. 17. - tovább olvasom

Mi az az AMP? Hogyan optimalizálhatod az AMP-s oldalad?

Mindenki azt szeretné, ha mobilon is egy szempillantás alatt töltődnének be a kívánt webes tartalmak. A Google ezért 2015 végén elindította az Accelerated Mobile Pages szabványt. Cikkünk első verziója is ekkor készült. (Frissítés, 2021.07.23. – Egy új fejezettel bővítettünk: A Google megszüntette az AMP-jelzést)

2021. 07. 23. - tovább olvasom

Hozzászólás és komment

Van-e még értelme hozzászólásokat írni a weben?

A hozzászólás, azaz komment az off-page SEO egyik eleme, és még mindig gyakran látni, hogy többé vagy kevésbé spam jelleggel hozzászólások jelennek meg a blogok, weboldalak komment-részében, fórumokon. De van-e még bármiféle haszna SEO vagy akár tartalommarketing szempontból?

2019. 12. 16. - tovább olvasom

reszponzív design

Melyek a leggyakrabban elkövetett webdesign hibák?

Összeállítottunk egy komoly, mondhatni ultimate listát, melyen a weboldalakon rendszeresen elkövetett webdesign hibák sorakoznak. Figyelem, sok van belőlük, terjedelmes, de rendkívül tanulságos anyag! (Frissítés, 2019. 10. 10. – Most néhány új ponttal bővítettük a tipográfiai hibák sorát).

2019. 10. 10. - tovább olvasom

Weboldal template-ek: milyen előnyeik és hátrányaik vannak? Hogyan válassz témát?

Van-e létjogosultsága az egyedi webdesignnak akkor, amikor sablonok (template-ek, témák) segítségével is összedobhatsz egy weboldalt? És vajon a template-ek használatának milyen előnyei és hátrányai vannak? Valamint mit fontolj meg, amikor témát választasz? Ezekre a kérdésekre válaszolunk. (Frissítés, 2019. 08. 09. – Egy új fejezettel bővítettünk: miért ne várj túl sokat egy WordPress témától?)

2019. 08. 09. - tovább olvasom

Webdesign és pszichológia: hogyan tedd könnyebbé a weboldalad befogadását?

A webdesign és a UX-tervezés általában a pszichológiára hivatkozik. Nem véletlenül, hiszen a gyakorlat minden elemének visszavezethetőnek kell lennie az emberi agy működési alapelveire. (2019. 07. 17. – Egy új fejezettel bővítettünk: Az emberi elme mely tulajdonságait tudod kihasználni a webdesignban?)

2019. 07. 17. - tovább olvasom

Szolgáltatás-kimaradás május 15-én hajnalban IP-hálózat fejlesztése miatt

A szolgáltatás minőségének és üzembiztonságának növelése érdekében IP-hálózatfejlesztési munkálatokra kerül sor a Magyar Telekom szerverparkjában május 15-én, a hajnali órákban.

2019. 05. 04. - tovább olvasom