Mi az a weboldal redesign? Mikor és miért van rá szükséged?

Ma már az emberek az első benyomásukat a cégedről az interneten, a honlapodon keresztül szerzik. Ezért kell odafigyelned arra, hogy milyen a weboldalad. Követned kell a változásokat, igazodnod kell a felhasználói igények változásaihoz is. Erről szól egy redesign. (Frissítés, 2021.03.11. – Egy új fejezettel bővítettünk: Miért utálják a felhasználók a redesignt?)

2021. 03. 11. - tovább olvasom

Weboldalsebesség: miért fontos, és hogyan javíts rajta?

A weboldalsebesség rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Elmondjuk, hogy miért okoz gondot a lassúság, mennyi pénzt buksz ezzel, és arra is adunk tanácsot, hogyan tudsz javítani – objektív és szubjektív módon – a weboldalad sebességén. (2021.06.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan csökkentsd a HTTP-lekérések számát?)

2021. 03. 04. - tovább olvasom

Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?

Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2021.03.02. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit szól hozzá a Google, ha “túl sok” 404-es oldalad van?)

2021. 03. 02. - tovább olvasom

Mire figyelj az Instagram használata során? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítve, 2022.01.07.)

Az Instagramon sokkal mélyebb kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel, mint más platformokon. De mi kell egy jól működő Instagram-fiók kialakításához? (Frissítés, 2022.01.07. – Mikor posztolj az Instagramon?)

2022. 01. 07. - tovább olvasom

Videó, háttérvideó a weboldalon: miért jó? Mire és hogyan használhatod? (Frissítve, 2021.12.20.)

Az online videó egyre népszerűbb tartalmi forma a neten. A számok azt mutatják, hogy hatékony is, amikor fel kell kelteni a közönség figyelmét. Elgondolkodtál már azon, hogy talán Neked is videókkal kellene elkápráztatnod a célcsoportodat? De nem tudod, hogy miről és hogyan készíts videókat? (Frissítés, 2021.12.20. – Egy új fejezettel bővítettünk: Sebesség vagy videó?)

2021. 12. 20. - tovább olvasom

Mire és hogyan használd a Google Search Console-t? (Frissítve, 2022.01.21.)

A Google Search Console használata során rengeteg olyan adatot és funkciót találhatsz, melyeket a weboldaltulajdonosként hatékonyan bevethetsz a keresőoptimalizálási munkánál. De, ha nem is foglalkozol a SEO-val, akkor is segít a weboldalad “karbantartásában”, valamint sok információhoz hozzáférhetsz a teljesítményéről. (Frissítés, 2022.01.21. –  Egy új fejezettel bővítettünk: Mit árul el az “oldallal kapcsolatos élmény” jelentés a Search Console-ban?)

2022. 01. 21. - tovább olvasom

Mire használhatod a Google Tag Managert?

Ha még nem próbálkoztál a Google Tag Manager (azaz Google Címkekezelő) használatával, akkor talán itt az ideje. Akad egy-két fontos dolog, amit lehet, hogy könnyebben megoldasz a segítségével, mint ha programozókra és más eszközökre hagyatkoznál. (Frissítés, 2020.11.24. – Új fejezettel bővítettünk: Mik azok a címkék, aktiválási szabályok és változók?)

2020. 11. 24. - tovább olvasom

Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket? (Frissítve, 2021.12.21.)

A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre.  (Frissítés, 2021.12.21. – Egy új fejezettel bővítettünk: Tudod, melyik a “legkattintékonyabb” szín?)

2021. 12. 21. - tovább olvasom

Mi az az átirányítás? Mire és hogyan használd a 301-es átirányítást? (Frissítés, 2021.11.30.)

A weben minden weboldalnak van egy címe, ez az URL (Uniform Resource Locator). Néha egy oldal tartalma egy URL alól átkerül egy másik URL alá. Ilyenkor válik szükségessé az átirányítás. Az átirányítás révén a böngésző automatikusan a korábbi URL-ről az új URL-re viszi a látogatót. Az átirányítás egy SEO szempontból is fontos, speciális fajtája a 301-es átirányítás. (Frissítés, 2020.11.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan költöztesd át az oldalad? Egyben vagy részletekben?)

2020. 11. 30. - tovább olvasom

Milyen a jó meta description? És milyen hibákat ne kövess el a megírásánál?

A meta description ugyan nem befolyásolja helyezésünket a találati listán, vagyis a Google nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, ennek ellenére jelentős a szerepe. Mire figyelj, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a néhány karakterből? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítés, 2020.09.29. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen gyakran írja át a Google a meta descriptiont?)

2020. 09. 29. - tovább olvasom

Hogyan alakítsd ki a közösségi média stratégiád és kommunikációd?

Mi kell ahhoz, hogy sok megosztást és hozzászólást érj el egy közösségi médiában megjelent bejegyzéssel? Nem elég hozzá egyetlen odavetett mondat vagy kép. Kezdjük az általános tanácsokkal, majd folytatjuk az egyes csatornákkal, de beszélünk arról is, hogy mit tehetsz a közösségi médiában, ha unalmas a márkád. (Frissítés, 2020.09.16. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen közösségi média posztokat készíthetsz?)

2020. 09. 16. - tovább olvasom

Google Ads (Adwords), SEO, közösségi média vagy tartalommarketing? Mikor, melyiket válaszd?

Az ideális az lenne, ha mindegyikkel foglalkoznál az online, illetve digitális marketinged részeként. A költségek azonban sokszor korlátozzák a mozgásteret, és vannak helyzetek, amikor választanod kell közöttük. Ilyenkor végig kell gondolnod, hogy az adott helyzetben Neked melyik éri meg jobban. (Frissítés, 2020.08.06. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a különbség a SEO és a SEM között?)

2020. 08. 05. - tovább olvasom

Mik azok a long tail kulcsszavak a SEO-ban? És hogyan optimalizálj rájuk? (Frissítve, 2021.10.29.)

A long tail, azaz magyarul hosszú farok egy marketingben használt kifejezés, mely felbukkan a SEO-ban a kulcsszavakra vonatkozóan is. A long tail kulcsszavak alatt azokat a kifejezéseket értjük, melyekre kevés találat érkezik, viszont sok van belőlük, így összességében jelentős forgalmat képesek generálni. Optimalizálni viszont egész máshogy kell rájuk, mint a nagy forgalmú kulcsszavakra. (Frissítés, 2021.10.29. – Egy új fejezettel bővítettünk: A Google szerint nem érdemes egyszavas keresőkifejezésekre optimalizálni)

2021. 10. 29. - tovább olvasom

Mi az a reszponzív design? És milyen hibákat követhetsz el a használatánál?

Elmondjuk, mi az a reszponzív design, mire és hogyan használhatod, miként működik, miért nem hoz automatikusan jó konverziós arányokat mobilon, vagyis milyen hibákat követhetsz el a használatánál, miben különbözik az adaptív designtól, és mi lesz a jövője. (Frissítés, 2020.07.21. – Egy új fejezettel bővítettünk: néhány példát hoztunk reszponzív megoldásokra).

2020. 07. 21. - tovább olvasom

Közösségi média

Mi a helyzet a közösségi médiában? Mit mutatnak a statisztikák?

A közönséged megfelelő célzása érdekében nem árt, ha tisztában vagy azzal, melyik közösségi média csatornát ki és hogyan használja – azaz mit mutatnak a statisztikák -, de azt is érdemes tudni, hogy miért úgy használjuk a közösségi média csatornákat ahogyan. (Frissítés, 2020.07.14. – Kiegészítettük a statisztikákat néhány újabb, 2019-es és 2020-as adattal)

2020. 07. 14. - tovább olvasom

Google Keen

Új szereplő a közösségi médiában: a Google Keen – Miért lehet hasznos egy cégnek?

Talán már hallottál a Keenről, mely néhány napja került be a köztudatba. A Google új közösségi média szolgáltatásáról van szó, és azért lehet előnyös a használata, mert egy új megoldással tudsz általa közönséget terelni a weboldaladra: a Google Keen ugyanis proaktívan ajánl új tartalmakat a felhasználóknak.

2020. 06. 24. - tovább olvasom

Milyen legyen egy hatékony űrlap? És hogyan optimalizáld mobilra?

Egy űrlap kitöltése sokszor riasztó az emberek számára: fárasztó a sok gépelés, és nem akarunk személyes információkat sem kiadni magunkról. Viszont egy űrlapnak nem muszáj ijesztőnek lenni. Adunk néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy miként tehetjük őket barátságosabbá. (Frissítés, 2021.07.12. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan tervezz meg egy bejelentkezési és egy regisztrációs oldalt?)

2021. 07. 12. - tovább olvasom

Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek (Frissítve, 2021.12.15.)

Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2021.12.15. – Egy új fejezettel bővítettünk: Még mindig büntet a rossz linkek miatt a Pingvin)

2021. 12. 15. - tovább olvasom

Mikor lehet szükséged mobilalkalmazásra?

A mobilalkalmazások vagy mobil applikációk már jó egy évtizede velünk vannak az okostelefonjainkon. Habár sok esetben egy weboldal, webáruház tökéletesen kielégíti a felhasználók igényeit, vannak helyzetek, amikor valóban indokolt lehet egy applikáció elkészítése. De mikor?

2020. 05. 19. - tovább olvasom

Local SEO: hogyan szerezz jó helyet a helyi találatok között? (Frissítve, 2022.01.10.)

Ha van egy céged, ami főleg egy adott földrajzi területen belül keresi az ügyfeleit, akkor szükséged van arra, hogy megjelenj – lehetőleg jó pozícióban – a “helyi keresésekre”, a Google találatai között. Elmondjuk, mire kell figyelni. (Frissítés, 2022.01.10. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan célozhatsz meg egyszerre több földrajzi területet?).

2022. 01. 10. - tovább olvasom