Hogyan bővítheted az e-mail listád az Instagram és a Facebook segítségével?

Ha az e-mail listádat akarod bővíteni, akkor erre a célra használhatod a Meta Business Suite és az Instagram nyújtotta lehetőségeket is. Ebbe beletartoznak különféle passzív megoldások és célzott kampányok is. Ezeket közül sorolunk fel néhányat. (Frissítés, 2023.01.20. – Egy új fejezettel bővítettünk: Megoldások Facebookra)

2023. 01. 20. - tovább olvasom

Érdemes még QR-kódot használni? És ha igen, hogyan?

Habár a QR-kódok már több mint egy évtizede velünk vannak, és voltak hullámvölgyeik, úgy tűnik, hogy még mindig nem koptak ki, sőt ismét növekszik a népszerűségük. Van néhány tippünk a használatukhoz.

2023. 01. 19. - tovább olvasom

Mi az a HTTP/3? És miért lehet számodra is hasznos? (Frissítve, 2023.01.10.)

Míg régen az internet chatfórumokat és blogokat jelentett, mára már 4K-s videókat nézünk rajta, képeket szerkesztünk, játszunk, vásárolunk, bankolunk, home office-ban használjuk munkára, stb. Ahogy egyre komplexebbé váltak a webes alkalmazások, úgy nőtt az igény egy hatékonyabb és biztonságosabb internetprotokollra. Ez lett a HTTP/3. (Frissítés, 2023.01.10. – Egy új fejezettel bővítettünk: Google: a HTTP/3 nincs befolyással a SEO-ra)

2023. 01. 10. - tovább olvasom

Merre tart a Facebook és merre tartanak a Facebook-hirdetések 2023-ban?

Milyen változásokat érdemes figyelembe venned, ha Facebookot és azon belül Facebook-hirdetéseket használsz?

2023. 01. 09. - tovább olvasom

Mi az a UX-audit és hogyan zajlik?

A UX-audit az a folyamat, melynek segítségével beazonosíthatók olyan problémák, melyek negatívan befolyásolják a felhasználói élményt a digitális termékeknél, például weboldalaknál és alkalmazásoknál.

2022. 12. 15. - tovább olvasom

Néhány WordPress oldalbeállítás, ami fontos SEO-szempontból

A WordPress-alapú weboldalak esetében akad néhány olyan beállítás, melyek ugyan önmagukban még nem elegendőek a jó helyezéshez a keresőben, de hozzájárulnak a megfelelő keresőoptimalizáltsághoz.

2022. 12. 01. - tovább olvasom

Szükség lehet-e élő chatre a weboldaladon? Milyen előnyei és hátrányai vannak? (Frissítve, 2022.11.25.)

Az elmúlt évek alatt az élő chat sok weboldal/webáruház esetében vált kiegészítő ügyfélszolgálati megoldássá. Hiszen előnye, hogy telefonhívás nélkül elvileg azonnal elérhető a cég, ahol az ügyfelek elmondhatják a problémájukat. (Frissítés, 2022.11.25. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen számokkal mérhető egy élő chat teljesítménye?)

2022. 11. 25. - tovább olvasom

Google Analytics 4: milyen változást hozott? Hogyan használd? (Frissítve, 2022.11.22.)

A Google Analytics 4 komoly változást jelent a megszokott Analytics-környezethez képest: más adatokat gyűjt, máshogy tárolja ezeket, és máshogy jeleníti meg. Annak ellenére, hogy ez sokakat csak megzavar, előrelépésről beszélhetünk a Google analitikai rendszerében. (Frissítés, 2022.11.22. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mire számíthatsz, ha átváltasz GA4-re?)

2022. 11. 22. - tovább olvasom

Google: hogyan használd a keresési operátorokat SEO-ra? (Frissítve, 2022.11.10.)

A Google adott ki nemrég tájékoztatást arról, hogy milyen keresési operátorokat ajánl, és azokat hogyan lehet keresőoptimalizálási tevékenységre használni. De ezeken kívül is bemutatunk még néhányat. (Frissítés,2022.11.10. – Bővítettük ezt a fejezetet: Milyen keresési operátorokat használhatsz még SEO-ra?)

2022. 11. 10. - tovább olvasom

Mi az a KPI? És hogyan találd meg a tiéd?

A KPI a key performance indicator kifejezés rövidítése, magyarul fő teljesítménymutatónak szokták fordítani. Egy olyan mennyiségi mutatóról van szó, melyet a cégek azért használnak, hogy általa nyomon kövessék a teljesítményüket.

2022. 10. 31. - tovább olvasom

Mi az a CTR (átkattintási arány)? Van olyan, hogy jó CTR? (Frissítve, 2022.10.25.)

Az átkattintási arány (CTR) egy online marketingben használt mérőszám, mellyel a felhasználói aktivitás mérhető. Nézzük, hogy mit árul el ez a szám, és hogyan lehet rajta javítani! (Frissítés, 2022.05.25. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan javíts az átkattintási arányon a Google Ads hirdetésednél?)

2022. 10. 25. - tovább olvasom

Hogyan használd ki a „pozíció hatást” a webdesignban?

A „pozíció hatás” is egy olyan elv a webdesignban, mely az emberi agy működési sajátosságaira épít. Sokan már találkozhattak az elvvel más területeken, ugyanakkor alkalmazása hozzájárulhat a jobb weboldalak kialakításához.

2022. 10. 13. - tovább olvasom

Milyen legyen egy jó „áraink” oldal?

„Áraink” vagy „árak” oldalt a szolgáltatásokat kínáló cégek szoktak elhelyezni a weboldalukon. Néha azonban ezek az oldalak túl bonyolulttá válnak, ami abból következik, hogy nem tudják, milyen elvek alapján jelenítsék meg és rendezzék el az információkat.

2022. 09. 30. - tovább olvasom

Mi az az állapotoldal? És miért lehet hasznos egy weboldalon?

A felhasználók egyre inkább elvárják a cégektől azt, hogy átlátható legyen a működésük, minél közvetlenebb kapcsolatot alakítsanak ki a közönségükkel. Ebbe beletartozik az is, hogy a látogatók tisztában legyenek egy weboldal pillanatnyi állapotával.

2022. 08. 18. - tovább olvasom

Mire kell figyelned a weboldalad költöztetésénél? (Frissítve, 2022.07.14.)

Egy weboldal migrálására bármikor sor kerülhet, ilyenkor sokszor felmerül az ügyfelek részéről, hogy nem szeretnék, ha mindez a találati oldalakon való helyezésüket rontaná. Ezért figyelni kell a weboldalon azokra az elemekre, melyek keresőoptimalizálási szempontokból fontosak. (Frissítés, 2022.07.14. – Új fejezetekkel bővítettünk, de kiegészítettük a listát is.)

2022. 07. 14. - tovább olvasom

Miben különbözik a Google és a Bing SEO-ja?

Habár Magyarországon az elmúlt két évben 4 százalék körül mozgott a Microsoft keresőjének, a Bingnek a részesedése, mégis a második legnagyobb keresőről van szó, így talán érdemes egy pillantást vetni arra – már csak érdekességképpen is -, hogy mit kell máshogy csinálni, ha Bingre próbálunk keresőoptimalizálni.

2022. 05. 26. - tovább olvasom

Mi az a Google Data Studio? És mire használhatod?

A Google Data Studio egy olyan, ingyenes eszköze a Google-nek, melynek segítségével többféle forrásból származó adatokat szervezhetsz egyetlen felületre, majd ezeket az adatokat egy vizuálisan elfogadható formában bemutathatod. A jelentések személyre szabhatók és könnyen megoszthatók, így jó eszköz lehet a weboldaltulajdonosok számára áttekinteni, rögzíteni és bemutatni a helyzetet.

2022. 05. 19. - tovább olvasom

Kontraszt a webdesignban: mire és hogyan használd?

Sokan, amikor a kontraszt szót meghallják, arra gondolnak, hogy az új weboldalukon fehér alapon fekete a szöveg, tehát jó a kontraszt, léphetünk tovább. A kontraszt azonban nem merül ki ennyiben, hiszen nem is csak a színek kapcsán beszélhetünk kontrasztról egy weboldalon, miközben rendkívül fontos a szerepe a webdesginban. A hiánya pedig teljesen használhatatlanná tehet egy weboldalt.

2022. 05. 05. - tovább olvasom

Mi az az ember-központú webdesign? Miben különbözik a felhasználó-központú designtól?

Korábban foglalkoztunk már a felhasználó-központú webdesign kérdésével, azonban mindig felbukkannak új fogalmak, melyek jelentését érdemes tisztázni. Ilyen az ember-központú webdesign is. De miben különbözik a kettő? És miről szól egyáltalán az ember-központú design?

2022. 04. 07. - tovább olvasom

Mennyi időt töltenek a felhasználók egy weboldalon?

Mit várhatnál el Te is a weboldaladtól, ha összehasonlítod a többi weboldallal? Íme, a válaszok, és néhány tipp, amivel növelheted a weboldalon eltöltött időt.

2022. 03. 31. - tovább olvasom