A Facebook használata: hogyan, mikor, mit posztolj? Mit várnak az emberek?

Habár már túl vagyunk a közösségi média tanácsok aranykorán, azért jónak láttuk összefoglalni számotokra mindent, ami fontos lehet. De nem csak tippeket gyűjtöttünk össze, hanem azt is, hogy milyen kutatások alapozzák meg ezeket a tanácsokat, mit várnak a Facebook-oldaladtól a látogatóid, és milyen hibákat ne kövess el a Facebook használata során.

2019. 03. 29. - tovább olvasom

404-es oldal

Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?

Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2019. 03. 08. – Bővítettünk a milyen legyen egy 404-es oldal? fejezeten, valamint néhány új tanácsot is adunk azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj a 404-es oldaladnál.)

2019. 03. 08. - tovább olvasom

Linkedin

A LinkedIn használata: hogyan állítsd be? Mit és hogyan posztolj?

Kevés szó esik általában a Linkedinről, amikor a közösségi médiával kapcsolatos tanácsokat osztogatják a szakértők, pedig jobban teljesít, mint sok más közösségi platform. Igaz ugyanakkor, hogy miközben sokan regisztrálják magukat és töltik fel adataikat – valamiféle munkával kapcsolatos homályos cél reményében – az aktivitás meglehetősen alacsony. Talán mert nem merjük használni? Azon oknál fogva, hogy nem ismerjük? (2019. 03. 7. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mikor posztolj a LinkedInen?)

2019. 03. 07. - tovább olvasom

Miért érdemes https-re váltanod? És milyen problémák adódhatnak a váltásnál?

Még nem https-alapú a weboldalad? Akkor itt az ideje a váltásnak. Ma már a Google első oldali találatainak fele https-alapú, és egyre szigorúbb a Chrome is. (Frissítés, 2019. 02. 28. – Hogyan viszonyulnak az emberek a Chrome http-figyelmeztetéséhez? Egy kutatás megmutatta.)

2019. 02. 28. - tovább olvasom

Fejlesztés miatti, tervezett leállás a Galeus-oldalaknál és levelezésnél

A fejlődés olykor áldozatokkal jár. Reméljük azonban nem lesznek ezek elviselhetetlen súlyúak. És hogy még inkább enyhítsünk rajtuk, vagyis hogy csak minimális kellemetlenséget okozzunk Nektek, a hajnali órákra ütemezzük őket. Íme, a részletek!

2019. 02. 26. - tovább olvasom

Jelzőtábla nyíllal mutatja az irányt

Mi az az átirányítás? Mire és hogyan használd a 301-es átirányítást?

A weben minden weboldalnak van egy címe, ez az URL (Uniform Resource Locator). Néha egy oldal tartalma egy URL alól átkerül egy másik URL alá. Ilyenkor válik szükségessé az átirányítás. Az átirányítás révén a böngésző automatikusan a korábbi URL-ről az új URL-re viszi a látogatót. Az átirányítás egy SEO szempontból is fontos, speciális fajtája a 301-es átirányítás. (2019. 01. 22., Frissítés: Meddig tarts meg egy 301-es átirányítást?”)

2019. 01. 22. - tovább olvasom

sebesség

Weboldalsebesség: miért fontos, és hogyan javíts rajta?

A weboldalsebesség rendkívül fontos dolog a felhasználói élmény és így a konverziók, vagyis a bevételeid szempontjából. Az emberek a gyors weboldalakat szeretik. Amikor megtorpanás nélkül elérik az általuk keresett tartalmat. A gyorsaság jó a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Elmondjuk, hogy miért okoz gondot a lassúság, mennyi pénzt buksz ezzel, és arra is adunk tanácsot, hogyan tudsz javítani – objektív és szubjektív módon – a weboldalad sebességén. (2019. 01. 15., egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan mérd a weboldalad sebességét?)

2019. 01. 17. - tovább olvasom

google biztonság

Biztonság a neten: jelszavak használata, hibák és tanácsok

Mivel a netes biztonság és az adatvédelem fontos dolog, ezért időről-időre visszatérünk egy-egy bejegyzés erejéig a témához. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk több kapcsolódó témát, melyek sokak számára ismerősek lehetnek, hiszen korábban is foglalkoztunk már velük. Nagyon alapvető tanácsokról lesz szó, de érdemes őket komolyan venni.

2018. 10. 18. - tovább olvasom

mobil

Miért fontos, és milyen egy jó mobilbarát weboldal?

Összefoglaltuk, amit egy mobilbarát weboldal kialakításáról tudnod kell: mit tart fontosnak a Google, hogyan tedd, mire figyelj, milyen hibákat ne kövess el? Egyszóval, mindben benne van, ami fontos lehet egy mobilbarát weboldal készítése kapcsán.

Frissítés (2018.11.08.): Egy új fejezettel bővítettünk: irányelvek a mobil-webdesignban, melyeket érdemes megkérdőjelezni

2018. 10. 08. - tovább olvasom

reszponzív design

Melyek a leggyakrabban elkövetett webdesign hibák?

Összeállítottunk egy komoly, mondhatni ultimate listát, melyen a weboldalakon rendszeresen elkövetett webdesign hibák sorakoznak. Figyelem, sok van belőlük, terjedelmes, de rendkívül tanulságos anyag!

2018. 08. 27. - tovább olvasom

Közösségi média

Mi a helyzet a közösségi médiában? És hogyan használd?

A közönséged megfelelő célzása érdekében nem árt, ha tisztában vagy azzal, melyik közösségi média csatornát ki és hogyan használja, de azt is érdemes tudni, hogy miért úgy használjuk a közösségi média csatornákat ahogyan.

2018. 08. 09. - tovább olvasom

Hogyan válassz domainnevet? 12 szempont és tanács a jó döntéshez

Miközben igyekszel lecsapni egy, még rendelkezésre álló domainnévre, érdemes megfontolni néhány kérdést. Többek között azt, hogy pontosan mit akarsz, mi fog működni, és mi az, amit hosszú távon sem fogsz megbánni? A megfelelő domain név és domain-végződés kiválasztásához adunk most néhány tanácsot.

2018. 08. 08. - tovább olvasom

Webdesign a Websharknál

Mi az a weboldal redesign? Mikor és miért van rá szükséged?

Ma már az emberek az első benyomásukat a cégedről az interneten, a honlapodon keresztül szerzik. Ezért kell odafigyelned arra, hogy milyen a weboldalad. Követned kell a változásokat, igazodnod kell a felhasználói igények változásaihoz is. Erről szól egy redesign.

2018. 07. 23. - tovább olvasom

Webshark

Tulajdonost váltott a Webshark: kedvező változások a számotokra

Új tulajdonoshoz került a Webshark, ami a meglévő ügyfelek szempontjából csak pozitív változásokat hoz. A cég és a márka nem szűnik meg, sőt az új tulajdonosok szándéka a brand erősítése és a szolgáltatási színvonal emelése. Ezt a célt szolgálják a várható új beruházások és a humán erőforrás fejlesztése. De ami a legfontosabb: a munka változatlanul folyik tovább.

2018. 06. 08. - tovább olvasom

Mikor használj alkönyvtárat, aldomaint, microsite-ot?

Talán számodra sem mindig teljesen világos, hogy milyen esetben melyik a legjobb megoldás SEO szempontból: egy alkönyvtár, egy aldomain vagy egy microsite létrehozása. Például, amikor újra akarod rendszerezni a tartalmaidat a meglévő weboldaladon, vagy akár csak létrehozol egy új tartalmat, esetleg van egy új üzleti elképzelésed.

2018. 05. 24. - tovább olvasom

Helyi SEO: hogyan szerezz jó helyet a térképes találatok között?

Egyre fontosabbak lesznek a térképes találatok a helyi Google kereséseknél. Ha van egy céged, ami főleg egy adott földrajzi területen belül keresi az ügyfeleit, akkor szükséged van arra, hogy megjelenj – lehetőleg jó pozícióban – a Google térképes találatai között. De mi az, ami számít, ha a térképen is jó helyen akarsz megjelenni?

2018. 04. 26. - tovább olvasom

A Google mobil index lett a SEO alapja: mit kell tudnod róla?

A mobil first index a weboldalak mobilos verzióját térképezi fel, indexeli, és ez alapján rangsorolja őket, nem pedig az asztali gépes megjelenés alapján. Vagyis az eddigi desktop oldalakon alapuló index helyett a mobil index lett a rangsorolás alapja a Google kereséseknél. De mire figyelj, hogy ne legyen gond?

2018. 03. 29. - tovább olvasom

Mi az a reszponzív design? És milyen hibákat követhetsz el a használatánál?

Elmondjuk, mi az a reszponzív design, mire és hogyan használhatod, miként működik, miért nem hoz automatikusan jó konverziós arányokat mobilon, vagyis milyen hibákat követhetsz el a használatánál, miben különbözik az adaptív designtól, és mi lesz a jövője.

2018. 03. 26. - tovább olvasom

Mi az a tartalommarketing? És Neked miért lehet hasznos a tartalomkészítés?

Habár a tartalommarketing, content marketing kifejezés már hosszú évek óta velünk él, nagyon sokan nem tudják, hogy pontosan mit értünk alatta. Most megpróbáljuk tisztázni, hogy mi ennek az inbound marketing eszköznek a fogalma, jelentése, miként néz ki a tartalommarketing stratégia, hogy akik eddig is éltek vele, tudatosabban tehessék.

2018. 02. 28. - tovább olvasom

Mi az az AMP? Hogyan optimalizálhatod az AMP-s oldalad?

Mindenki azt szeretné, ha mobilon is egy szempillantás alatt töltődnének be a kívánt webes tartalmak. A Google ezért 2015 végén elindította az Accelerated Mobile Pages szabványt. Az AMP lényege a weboldalak mobilos megjelenésének gyorsítása, ami javítja a felhasználói élményt.  Egyre többen kezdik használni, de érdemes neked is foglalkoznod vele? Melyek az előnyei és a hátrányai számodra? (Frissítés, 2019.02.19. – Bővítettük az AMP és a rangsorolás kapcsolatáról szóló fejezetet.)

2017. 11. 20. - tovább olvasom