Mi az a weboldal redesign? Mikor és miért van rá szükséged?

Ma már az emberek az első benyomásukat a cégedről az interneten, a honlapodon keresztül szerzik. Ezért kell odafigyelned arra, hogy milyen a weboldalad. Követned kell a változásokat, igazodnod kell a felhasználói igények változásaihoz is. Erről szól egy redesign. (Frissítés, 2020.07.28. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit javasol a Google, ha redesignról van szó?)

2020. 07. 28. - tovább olvasom

Mi az a reszponzív design? És milyen hibákat követhetsz el a használatánál?

Elmondjuk, mi az a reszponzív design, mire és hogyan használhatod, miként működik, miért nem hoz automatikusan jó konverziós arányokat mobilon, vagyis milyen hibákat követhetsz el a használatánál, miben különbözik az adaptív designtól, és mi lesz a jövője. (Frissítés, 2020.07.21. – Egy új fejezettel bővítettünk: néhány példát hoztunk reszponzív megoldásokra).

2020. 07. 21. - tovább olvasom

Közösségi média

Mi a helyzet a közösségi médiában? Mit mutatnak a statisztikák?

A közönséged megfelelő célzása érdekében nem árt, ha tisztában vagy azzal, melyik közösségi média csatornát ki és hogyan használja – azaz mit mutatnak a statisztikák -, de azt is érdemes tudni, hogy miért úgy használjuk a közösségi média csatornákat ahogyan. (Frissítés, 2020.07.14. – Kiegészítettük a statisztikákat néhány újabb, 2019-es és 2020-as adattal)

2020. 07. 14. - tovább olvasom

Google Keen

Új szereplő a közösségi médiában: a Google Keen – Miért lehet hasznos egy cégnek?

Talán már hallottál a Keenről, mely néhány napja került be a köztudatba. A Google új közösségi média szolgáltatásáról van szó, és azért lehet előnyös a használata, mert egy új megoldással tudsz általa közönséget terelni a weboldaladra: a Google Keen ugyanis proaktívan ajánl új tartalmakat a felhasználóknak.

2020. 06. 24. - tovább olvasom

Milyen legyen egy hatékony űrlap? És hogyan optimalizáld mobilra?

Egy űrlap kitöltése sokszor riasztó az emberek számára: fárasztó a sok gépelés, és nem akarunk személyes információkat sem kiadni magunkról. Viszont egy űrlapnak nem muszáj ijesztőnek lenni. Adunk néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy miként tehetjük őket barátságosabbá. (Frissítés, 2020.06.10. – Egy kis bővítés: Hová helyezd a CTA-gombot és más gombokat az űrlapon? Most részletesebben is megindokoljuk a választ.)

2020. 06. 10. - tovább olvasom

Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek

Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2020.06.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi az a kereső-algoritmus? És hogyan működik?)

2020. 06. 04. - tovább olvasom

Mikor lehet szükséged mobilalkalmazásra?

A mobilalkalmazások vagy mobil applikációk már jó egy évtizede velünk vannak az okostelefonjainkon. Habár sok esetben egy weboldal, webáruház tökéletesen kielégíti a felhasználók igényeit, vannak helyzetek, amikor valóban indokolt lehet egy applikáció elkészítése. De mikor?

2020. 05. 19. - tovább olvasom

helyi seo terkep

Helyi SEO: hogyan szerezz jó helyet a térképes találatok között?

Ha van egy céged, ami főleg egy adott földrajzi területen belül keresi az ügyfeleit, akkor szükséged van arra, hogy megjelenj – lehetőleg jó pozícióban – a “helyi keresésekre”, a Google térképes találatai között. Elmondjuk, mire kell figyelni. (Frissítés, 2020.03.17. – Most több ponton is kiegészítettük a bejegyzést: így választ adunk arra a kérdésre, hogy mit mutatnak a vizsgálatok a helyi SEO rangsorolási tényezőkről?).

2020. 03. 17. - tovább olvasom

Koronavírus és a Webshark

A Websharknál is változásokat hozott a koronavírus

Megérkezett Magyarországra a koronavírus, így mi is meghoztuk a szükséges döntéseket a Websharknál: átálltunk home office-ra, és csak néhány kollégánk tartózkodik az irodánkban folyamatos jelleggel, de ők is külön irodahelyiségekben dolgoznak. Ami fontos: a munka tovább folyik, és valamennyi kommunikációs csatornánk él.

2020. 03. 16. - tovább olvasom

sebesség

Weboldalsebesség: miért fontos, és hogyan javíts rajta?

A weboldalsebesség rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Elmondjuk, hogy miért okoz gondot a lassúság, mennyi pénzt buksz ezzel, és arra is adunk tanácsot, hogyan tudsz javítani – objektív és szubjektív módon – a weboldalad sebességén. (2020.02.24. – Újabb tanácsokkal egészítettük ki ezt a fejezetet: Hogyan csökkentsd a képek méretét?)

2020. 02. 24. - tovább olvasom

Mi az az AMP? Hogyan optimalizálhatod az AMP-s oldalad?

Mindenki azt szeretné, ha mobilon is egy szempillantás alatt töltődnének be a kívánt webes tartalmak. A Google ezért 2015 végén elindította az Accelerated Mobile Pages szabványt. Az AMP lényege a weboldalak mobilos megjelenésének gyorsítása, ami javítja a felhasználói élményt.  Egyre többen kezdik használni, de érdemes neked is foglalkoznod vele? Melyek az előnyei és a hátrányai számodra? (Frissítés, 2020.02.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: A hozzászólások megjelenítése nem kritikus tényező az AMP-nél)

2020. 02. 19. - tovább olvasom

404-es oldal

Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?

Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2020. 02. 06. – Több változtatáson is átesett a bejegyzés, így frissítettük a Mire figyelj a 404-es oldalad kialakításánál? című fejezetet is.)

2020. 02. 06. - tovább olvasom

Hozzászólás és komment

Van-e még értelme hozzászólásokat írni a weben?

A hozzászólás, azaz komment az off-page SEO egyik eleme, és még mindig gyakran látni, hogy többé vagy kevésbé spam jelleggel hozzászólások jelennek meg a blogok, weboldalak komment-részében, fórumokon. De van-e még bármiféle haszna SEO vagy akár tartalommarketing szempontból?

2019. 12. 16. - tovább olvasom

Hogyan válassz domainnevet? 12 szempont és tanács a jó döntéshez

Miközben igyekszel lecsapni egy, még rendelkezésre álló domainnévre, érdemes megfontolni néhány kérdést. Többek között azt, hogy pontosan mit akarsz, mi fog működni, és mi az, amit hosszú távon sem fogsz megbánni? A megfelelő domain név és domain-végződés kiválasztásához adunk most néhány tanácsot. (Frissítés, 2019.11.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a helyzet a használt domainnevekkel?)

2019. 11. 04. - tovább olvasom

reszponzív design

Melyek a leggyakrabban elkövetett webdesign hibák?

Összeállítottunk egy komoly, mondhatni ultimate listát, melyen a weboldalakon rendszeresen elkövetett webdesign hibák sorakoznak. Figyelem, sok van belőlük, terjedelmes, de rendkívül tanulságos anyag! (Frissítés, 2019. 10. 10. – Most néhány új ponttal bővítettük a tipográfiai hibák sorát).

2019. 10. 10. - tovább olvasom

Weboldal template-ek: milyen előnyeik és hátrányaik vannak? Hogyan válassz témát?

Van-e létjogosultsága az egyedi webdesignnak akkor, amikor sablonok (template-ek, témák) segítségével is összedobhatsz egy weboldalt? És vajon a template-ek használatának milyen előnyei és hátrányai vannak? Valamint mit fontolj meg, amikor témát választasz? Ezekre a kérdésekre válaszolunk. (Frissítés, 2019. 08. 09. – Egy új fejezettel bővítettünk: miért ne várj túl sokat egy WordPress témától?)

2019. 08. 09. - tovább olvasom

Mi az a HTML? Mi az a CSS? Mi az a JavaScript? És hogyan működik a weboldaladon?

Ha nem vagy programozó, akkor is hallhattál már a HTML-ről, a CSS-ről és a JavaScriptről a webbel kapcsolatban, hiszen ezek minden weboldal alapjai. Ugyanakkor ennél többet nem feltétlenül tudsz róluk, mert a web használatához nincs rájuk szükséged. Ha viszont van egy weboldalad, akkor nem árt tisztában lenni az alapokkal. (Frissítés, 2019.07.26. – Több ponton is bővítettük a CSS-ről szóló fejezetet.)

2019. 07. 26. - tovább olvasom

Webdesign és pszichológia: hogyan tedd könnyebbé a weboldalad befogadását?

A webdesign és a UX-tervezés általában a pszichológiára hivatkozik. Nem véletlenül, hiszen a gyakorlat minden elemének visszavezethetőnek kell lennie az emberi agy működési alapelveire. (2019. 07. 17. – Egy új fejezettel bővítettünk: Az emberi elme mely tulajdonságait tudod kihasználni a webdesignban?)

2019. 07. 17. - tovább olvasom

Szolgáltatás-kimaradás május 15-én hajnalban IP-hálózat fejlesztése miatt

A szolgáltatás minőségének és üzembiztonságának növelése érdekében IP-hálózatfejlesztési munkálatokra kerül sor a Magyar Telekom szerverparkjában május 15-én, a hajnali órákban.

2019. 05. 04. - tovább olvasom

Kiesések lehetnek április 16-án hajnalban a szolgáltatásban

2019. április 16-án 0:00 és 5:00 között a Magyar Telekom az Adatparki szolgáltatás minőségének és üzembiztonságának növelése érdekében, IP-hálózat fejlesztési munkálatokat végez a cégünk szervereit érintő rendszerén. A karbantartás alatt a hálózati kapcsolatok rövid időre megszakadnak. Az esetleges problémákért előre is elnézést kérünk!

2019. 04. 11. - tovább olvasom