Mobil applikációk: amit nem árt, ha tudsz, mielőtt belevágnál a fejlesztésbe!

Facebook használat - aktívan vagy passzívan?

Úgy tűnik, hogy már rég elérkezett az a pont, amikor az emberek okostelefonjai tele lettek alkalmazásokkal, és már nem töltünk le újabbakat. Kivéve, ha az a Snapchat vagy az Uber.

Az okostelefonos applikációk akkor indultak térhódító útjukra, amikor az Apple 2008 júliusában megnyitotta az App Store-t. 2016-ban pedig elérkeztünk a végére. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne készülne még mindig rengeteg app, és még csak azt sem, hogy ne lenne, aki letölti őket. Mindössze arról van szó, hogy az elmúlt évek lendülete mára megtört.

Nemcsak a desktop használat zuhan, mobilon is vannak gondok

A digitális médiával töltött időnk 58 százalékát appokra fordítjuk, ugyanakkor a mobil webnek sokkal nagyobb a közönsége, és sokkal gyosabban is növekszik – ez derült ki a comScore 2016-os mobilapp jelentéséből. (Az adatok Amerikából származnak, de vélhetően nálunk is hasonlóak a tendenciák.) Figyelemre méltó, hogy az asztali gépekkel, laptopokkal már csak az időnk 33 százalékát töltjük, vagyis jelentős a visszaesés a három évvel ezelőtti 49 százalékos értékről. Egy grafikonon mindez nagyon szépen látszik:

A digitális világban eltöltött idő az egyes eszközökkel (Forrás: comScore)

A digitális világban eltöltött idő az egyes eszközökkel (Forrás: comScore)

A MOBILWEBEN ALACSONY AZ ELKÖTELEZŐDÉS

Érdemes egy kicsit részletesebben megnézni a mobilweb és az apphasználat számait is. Ezekből kiderül, hogy a mobilweb közönsége majdnem háromszor akkora, mint az appoké, ráadásul kétszer olyan gyorsan nő. Ugyanakkor nem igazán elkötelezett közönségről van szó, így az idő, amit a mobilweben töltenek, lényegesen kevesebb, mint az appok esetében. A forgalom legnagyobb részét a közösségi média hozza, ami sokat elárul annak jellegéből. A lényeg pedig az, hogy bár nagy közönségről van szó, jelentős korlátot jelent a hirdetések számára, ha a látogatók nagy része soha nem tér vissza.

Az appokat és a mobilwebet használók száma, és a használattal töltött idő (Forrás: comScore)

Az appokat és a mobilwebet használók száma, és a használattal töltött idő (Forrás: comScore)

Ebből azt a következtetést lehet levonni, hogy a mobilweb forgalmat nem nagyon érdemes tartalommal kiszolgálni. A kihívás itt inkább az, hogy a mobilos weboldalak látogatóit appok letöltőivé tegyük. Ami viszont azért nem könnyen járható út, mert az okostelefonos közönség nagyjából fele nulla darab alkalmazást tölt le havonta.

APP-GONDOK

A mobilappok esetében az idő felét közösségi, zene és játék-alkalmazásokkal töltik a felhasználók. Jellemző, hogy az emberek egyre kevesebb appot töltenek le, azokat mappákba rendezik, letiltják a push üzenetek küldésének lehetőségét, így egyre nehezebb az appoknak a szem előtt maradni. A felhasználók idejük 73 százalékát mindössze 3 appal töltik mobilon, és 87 százalékát tableten.

Applikáció-használat (Forrás: comScore)

Applikáció-használat (Forrás: comScore)

Tehát mindazok számára egy kicsit sivárnak tűnhet ez a szép, új mobilvilág, akiket nem Facebooknak, Google-nek vagy Snapchatnek hívnak. Összefoglalva tehát elmondható, hogy

  • a digitális médiával töltött időnk nagy része a mobiloké,
  • a legtöbb időt ezen belül appokkal töltjük,
  • ugyanakkor csak pár darab domináns appot használunk,
  • így a kisebb cégeknek nehéz itt labdába rúgniuk,
  • miközben a mobilweben nagyon alacsony az elkötelezettség.

Utóbbi oka persze lehet az, hogy nem igazán sikerült még mindig megtanulni, hogyan kellene jó mobilos (reszponzív) weboldalakat készíteni, ahogy arra már korábban is felhívtuk a figyelmet.

Lassulás az applikációk piacán

Persze, ha azok közé tartozol, aki most applikációt fejleszt, akkor talán már felfigyeltél rá, hogy egyre nehezebb elérni azt, hogy az emberek letöltsék az alkalmazásaidat. Legalábbis Amerikában. Azt ugyanis nem tudjuk, hogy Magyarországon jelen pillanatban mi a helyzet, de az átlagos amerikai okostelefon-felhasználó havonta nulla darab appot tölt le a Quartz cikke szerint.

Már a legnagyobb applikációkat közzétevő cégek is azzal szembesülnek, hogy vagy lassult a növekedésük, vagy pedig le is állt. A legtöbb ember telefonján ugyanis ott vannak azok az applikációk, melyekre szükségük van, és nem is keresnek újabbakat. Az előző hónapban a 15 legnagyobb, applikációkat készítő cég azt láthatta, hogy átlagosan 20 százalékkal csökkentek a letöltések az Egyesült Államokban egy év alatt. Legalábbis ezt állapította meg a Nomura a SensorTower adatai alapján.

Applikáció-letöltések az Egyesült Államokban

Applikáció-letöltések az Egyesült Államokban

Globális viszonylatban ugyan még növekszik a mobiltelefonos piac, így az applikációk letöltése is, de már itt is érezhető a lassulás. Az Egyesült Államokon kívül a legnépszerűbb 15 alkalmazás növekedése mindössze 3 százalékos volt.

Applikáció-letöltések globálisan

Applikáció-letöltések globálisan

Látható, hogy a Snapchat és az Uber az, ami húzza még a növekedést. 2015 májusában 13 millió alkalommal töltötték le a felhasználók a Snapchatet, míg 2016 májusában a szám megduplázódott és elérte a 27 milliót. Az Uber növekedési aránya szintén 100 százalék feletti.

Alkalmazás-letöltési arányok

Alkalmazás-letöltési arányok

Az applikációk piaca tehát telített már, de az azért látható, hogy nem lehetetlen betörni még új termékekkel. Ugyanakkor az esélyek egyre romlanak.

nem vagyunk hajlandóak több mobilapplikációt használni

A Nielsen állt elő még 2014-ben rendkívül tanulságos kutatási eredményekkel. Az adatok alapján rámutatott arra, hogy úgy tűnik, van egy felső határa az okostelefonnal rendelkezők havi applikáció-használatának. Ez rossz hír azoknak a cégeknek, akik próbálják megvetni a lábukat a mobiltelefonos alkalmazások robbanásszerű bővülésben lévő piacán.

INKÁBB CSAK AZ APPLIKÁCIÓ-HASZNÁLAT IDEJE NŐ

A 18 évnél idősebb amerikaiak a tavalyi év végén 65 százalékkal több időt töltöttek mobilapplikációk használatával, mint két éve. Ez 2013 utolsó negyedévében 30 óra 15 percet jelentett egy hónapban. Ami ennél is érdekesebb, hogy milyen kis mértékben nőtt ebben a két évben az általuk használt okostelefonos alkalmazások száma: 2011 negyedik negyedévében 23,2 darab appot használtak, míg 2013 végén 26,8-at. A Nielsen ebből következtet arra, hogy lehet egy felső limit a havi szinten használt mobilapplikációk számát tekintve.

Az applikáció-használat változása

Az applikáció-használat változása

Azt viszont a tanulmányt végzők sem állítják, hogy eközben a havonta általában használt mobilalkalmazások ne változnának, vagyis nem ugyanazokat használjuk, mint két évvel ezelőtt. Jellemző, hogy például egy új mobilos játék megjelenésekor lecseréljük a régi játékokat.

Ez a fogyasztói viselkedés azonban nem csak a játékokra jellemző, hanem megjelenik más kategóriákba tartozó mobilalkalmazások esetén is. Tipikus példa erre a nemrég felkapott Yo elnevezésű app járványszerű terjedése, melyet aztán várhatóan hamarosan elfelejtenek a felhasználók, és lecserélnek egy majd akkor éppen trendi üzenetküldő alkalmazásra. Vagy valami egészen másra.

ÉLEN A SOCIAL MEDIA, DE BEINDULTAK A FOTÓ APPOK

A Nielsen azt is leszögezi, hogy az applikáció-használat időtartamát tekintve még mindig a közösségi oldalak és a keresők dominálnak. Többet foglalkozunk ezekkel a mobil alkalmazásokkal, mint játékokkal: közel 11 órát havonta. Ugyanakkor a játék és egyéb szórakoztató (videó, audió) alkalmazásokkal 71 százalékkal több időt töltünk az egy évvel ezelőtti szinthez képest. Érdekes fejlemény, hogy kiemelkedő mértékben megugrott a fényképezéssel kapcsolatos appok használatára szánt idő: itt 131 százalékos a növekedés. Ez lenne az Instagram hatása?

A legtöbbet használt alkalmazások

A legtöbbet használt alkalmazások

A kutatók azt is vizsgálták, hogy melyik korosztály a legnagyobb applikáció-használó. Némi meglepetést is okoztak ezzel, hiszen nem a legfiatalabbak használják a legtöbb mobilalkalmazást, hanem a 25-44 éves korosztály. Ugyanakkor a 13-24 éves korosztálynak van a legtöbb ideje, az applikáció-használat időtartamát tekintve élen járnak havi 37 óra 6 perccel. A legidősebbek sincsenek nagyon elmaradva – legalábbis Amerikában -, ugyanis 21 órát töltenek havonta 22 alkalmazást használva. Az applikációk használata egyébként olyan szabadidős tevékenységektől veszi el az időt, mint például a tévénézés vagy a könyvek olvasása.

Applikáció-használat egyes korosztályokban

Applikáció-használat egyes korosztályokban

A tanulság főleg a mobil applikációkat készítő cégeket érinti: a kihívás óriási, ugyanis be kell kerülni a két tucat havi szinten használt app közé. És ehhez nem elég lefejleszteni egy applikációt, majd feldobni az App Store-ba és a Google Playbe, hanem kell mögéjük az erős marketing, hogy a felhasználók meg is találják őket a minden elborító applikációtömegben.

Többet használjuk az appjainkat, de nem használunk többet belőlünk

A Localytics adatai sem mutatnak mást mint az eddigiek. Ezek a számok a 2013 augusztusától 2014 augusztusáig tartó időszakot ölelik fel. Mint a készítői megállapították: a felhasználók havonta átlagosan 11,5-ször nyitottak meg egy alkalmazást az okostelefonjukon, míg egy évvel korábban még csak 9,4-szer tették ezt. Ugyanakkor egy-egy ilyen megnyitáskor az applikációval eltöltött idő nem nőtt: továbbra is 5,7 perc.

Az egyes mobilalkalmazásokkal eltöltött idő növekedése

Az egyes mobilalkalmazásokkal eltöltött idő növekedése

A tanulmányból az is kiderül, hogy milyen appot érdemes fejlesztni. A zenei alkalmazásokkal töltött idő növekedett a legnagyobb mértékben, egészen pontosan 79 százalékkal. Az egészség- és fitnessappokkal 51 százalékkal több időt töltöttek az emberek, míg a közösségi oldalak appjainak használati ideje 49 százalékkal emelkedett.

Ezekben a változásokban olyan tényezők játszottak szerepet, mint például az iTunesról elvándorló felhasználók, akiknek a SoundCloud vagy az iHeartradio megváltoztatta a fogyasztói viselkedését. Emellett a mobileszközök hardvereinek fejlődése lehetővé tette jobb, egészséggel kapcsolatos eszközök kifejlesztését, ami megmutatkozik a kategória növekedésében.

Milyen sűrűn és mennyit használunk egy-egy mobilapplikációt?

Milyen sűrűn és mennyit használunk egy-egy mobilapplikációt?

A Localytics célja az volt a tanulmánnyal, hogy az alkalmazás-készítők figyelmét felhívja arra, hogy az appok használatával eltöltött idő mennyire fontos. Különösen annak fényében, hogy a comScore által az idei évben közzétett elemzés kiváltott némi zavart, miután azt állapították meg, hogy az átlagos okostelefon-használó havonta mindössze három appot tölt le.

Összességében az állapítható meg, hogy miközben a felhasználók nem érzik a kényszert arra, hogy folyamatosan újabb és újabb applikációkkal tömjék meg a mobiljaikat, egyre több időt töltenek azokkal, amelyek már ott lapulnak a készülékeken. Ez persze csak azoknak az alkalmazás-készítőknek jó hír, akik már sikerül kilépniük az ismeretlenség homályából, és felkerülni néhány okostelefonra, a többiek pedig nekifeszülhetnek a marketingmunkának.

A mobilapplikációk 80 százaléka zombi

Applikációt gyártani jó ötletnek és üzletnek tűnhet, ha azt vesszük, hogy az Apple App Store-jának elmúlt hat éve alatt 75 milliárd appot töltöttek le a felhasználók, és ebből 15 milliárd dollár ütötte a készítők markát. Jól hangzik? A jeges zuhany akkor éri a lelkesedőket, amikor szembesülnek azzal, hogy az applikációk 80 százaléka zombi app kategóriába került 2014 júniusában.

A mobil-elemzésekkel foglalkozó Adjust közölt számokat az Apple App Store-jában közzétett alkalmazások életciklusáról. Az App Store-ban idén júniusban 1 197 087 alkalmazás várt arra, hogy valaki letöltse, ez azonban 953 387 applikációnak gyakorlatilag nem adatott meg. (Pontosabban: nem mutatkozott olyan mérhető érdeklődés irántuk, hogy az App Store több mint 39 ezer toplistájának valamelyikére rendszeresen felkerüljenek.) Őket hívja az Adjust zombi appoknak – vagyis élőhalottaknak, tehát mintha nem is léteznének -, és arányuk ráadásul a 2013 júniusi 70 százalékról 2013 decemberére már 75 százalékra nőtt, most júniusban pedig már 80 százaléknál jár, vagyis nagyon nyilvánvaló a lendületes növekedés.

Az applikációk számának havi növekedési üteme az App Store-ban

Az applikációk számának havi növekedési üteme az App Store-ban

ZOMBI APP ÉS HALOTT APP

További sokkoló szám, hogy minden hónapban 60 ezer applikációval bővül az App Store (most még). 2013-ban 453 902-vel nőtt a mobilalkalmazások száma, ami a kiigazított várakozást is négy százalékkal haladta meg. Az elkövetkező egy év során viszont már 578 ezer új applikáció fog megjelenni az App Store-ban (2015 . július 1-jéig). Vagyis egyre nehezebb lesz láthatóvá válnia egy-egy applikációnak. Az Adjust szerint ez csak az applikációk ötödének sikerült 2014 júniusában.

Halott applikációk száma és aránya az App Store-ban

Halott applikációk száma és aránya az App Store-ban

A jelentésből az is kiderül, hogy a feltöltött applikációk 21,8 százaléka viszont úgynevezett halott app, vagyis már nem létezik, mivel vagy megsértette az Apple által megszabott feltételeket, vagy pedig maguk a készítők távolították el, mint például a híres-neves Flappy Bird esetében. Az Adjust szerint nincs kapcsolat az eltávolítás és aközött, hogy mennyire működött rosszul vagy, hogy milyen gyenge pozíciót foglalt el az adott mobilalkalmazás.

NEM ELÉG LEGYÁRTANI

Az Adjust szerint tehát ezek után a fő kérdés a fejlesztők (és a marketingesek) számára továbbra is az, hogy miként tudják láthatóvá, felfedezhetővé tenni mobilalkalmazásaikat. Ez azonban nem új probléma, már évek óta azzal a kihívással küzdenek a játékban részt vevő fejlesztőcégek, hogy egy appot nem elég legyártani, hanem a marketinget is mögé kell tenni, különben teljesen láthatatlan marad, a belefektetett munka és pénz pedig kárba vész.

Mobilappok vs mobilböngészés: mégsem használjuk olyan sokat az appokat?

Miközben az eddig megjelent Comscore tanulmányok azt állították, hogy a mobilos netezés több mint 88 százalékában appokat használunk, addig egy IAB-kutatás szerint ez közel sincs így. Arra jutottak ugyanis, hogy nagyjából egyenlő arányban használjuk a mobilunkon a böngészőt és az appokat.

2014 decemberében kérdezett meg kétezer embert az IAB által a kutatással megbízott Harris többek között arról, hogy milyen arányban használnak appokat és mobilböngészőt. Az eddigi adatok alapján arra következtethetnénk, hogy nyilván az apphasználat megint jelentős mértékben megelőzi majd a böngészőhasználatot, azonban az eredmények mást mutatnak.

Mégpedig azt, hogy nagyjából egyenlő arányban használják az emberek a böngészőt és az appokat a mobiljukon. Így néz ki az eredmény egy grafikonba foglalva:

Mennyi időt töltünk appokkal és mobilböngészéssel?

Mennyi időt töltünk appokkal és mobilböngészéssel?

Ezen látszik, hogy mindössze 18 százalék csak a masszív apphasználó, a többiek nem feltétlenül ragaszkodnak az alkalmazásaikhoz. A felmérés szerencsére arra is választ keresett, hogy milyen elképzelések mentén választják az emberek az appokat és miért a böngészőt. Mint kiderült, azok akik inkább appokat használnak, azért teszik ezt, mert:

  • A mobilappok kényelmesebbek.
  • A mobilappokat könnyebb használni.
  • A mobilappok akkor is működnek, ha a telefon nem csatalkozik a netre.
  • A weboldalak nem néznek ki olyan jól mobilon.

A mobilweb-használók viszont az alábbi érveket említették a legtöbbször:

  • Nem akarnak pénzt költeni appokra.
  • Könnyebb használni a mobil böngészőjét, mint az appokat.
  • Csalódtak az eddig letöltött appokban.
  • Nincs elég szabad hely a mobiljukon.
  • Az appok túl sok időt elvesznek.
  • Nem is tudják, hogyan kell appokat letölteni.

Megértjük, hogy a válaszokat látva sokan előveszik legelkeseredettebb arckifejezésüket egy facepalm kíséretében, azonban gyorsan lépjünk ezen túl, mert az IAB további részleteket is elárult. Kiderült, hogy a mobilweb felé billenő használat leginkább

  • a kereséseknél,
  • a vásárlásoknál és
  • a hírek olvasásánál mutatkozik.

Míg a nagyobb arányú apphasználat olyan szolgáltatásoknál jelentkezett, mint az online bankhasználat vagy a hosszabb és rövidebb videók megtekintése.

Emellett még azt is megállapították, hogy gyakran előfordul – különösen a férfiak körében, hogy appokból indulnak el, majd aztán egy abban lévő linkre kattintva böngészéssel folytatják netes tevékenységüket a mobilon (ez például közösségi médiás alkalmazásokban fordulhat elő gyakran).

Ezek alapján levonhatunk néhány tanulságot is:

iPhone és Android: kétszer annyit használjuk az appokat iPhone-on, mint Androidon

Ha van valami, amiben változatlanul különböznek az Android és az iOS felhasználók, az az hogy utóbbiak több applikációt telepítenek, többet használják őket, és többet is hajlandóak fizetni értük. Egy 2014-es tanulmány egyik legfontosabb megállapítása az, hogy míg az iOS felhasználók az applikáció-indítások 65 százalékát hozzák, addig az androidosok csak 34 százalékát. Ráadásul az iOS-appokat kétszer annyi ideig használják átlagosan, mint az Android-appokat. Ugyanakkor persze az is igaz, hogy az andoridos appok használata kétszer nagyobb ütemben növekszik, mint a iOS-appoké, vagyis a jövőben fokozatosan megközelíti az iOS-t az Andorid ebben a tekintetben.

Mindez nem lehet különösen meglepő, hiszen az elmúlt évek során már számtalan tanulmány mutatott rá arra, hogy mind az applikáció-, mind a teljes okostelefonhasználattal több időt töltenek az iPhone-tulajdonosok. Ugyanígy előrébb járnak a mobilos webböngészés időtartamát illetően, valamint több pénzt vernek el az App Store-ban is. Mindez annak ellenére alakul így, hogy az Androidnak nagyobb a piaci részesedése.

Applikáció-indítások aránya

Applikáció-indítások aránya

Ugyanakkor érdemes az adatok mellé némi magyarázatot is mellékelni. Android az okostelefonok igen széles skáláján fut, a csúcsminőségű telefonoktól a legolcsóbb, legegyszerűbb eszközökig. Utóbbiak olyanok kezébe kerülnek, akik nem használják ki az okostelefonok lehetőségeit, nem érdeklődnek az applikációk iránt. Ők, amikor telefont vesznek egy szolgáltatótól, egy dolgot akarnak: a legolcsóbb készüléket, amivel telefonálni lehet. Így aztán persze nem is neteznek mobilon, és nem is használják az appokat.

Az említett tanulmány egyébként beszámol arról is, hogy miként alakulnak az okostelefonokról és tabletekről érkező online vásárlások esetén a fizetési metódusok. Mint kiderül: míg a mobiltelefonos vásárlások 23 százaléka esetén olyan alternatív fizetési megoldásokat használnak a vevők, mint a Google Wallet, a PayPal, az Amazon Payment vagy az Apple Pay, addig ez az arány számítógépek esetén 16 százalék. Ráadásul a befejezett vásárlások száma 10 százalékkal nagyobb olyan esetekben, amikor a vásárlók digitális pénztárcákat használhatnak. Az ADI elemzője azt is hozzátette, hogy a hitelkártyainformációk megadásával sokkal óvatosabbak a mobiltelefonon vásárlók, mert nem érzik elég biztonságosnak a megoldást.

Digitális pénztárca használat

Digitális pénztárca használat

Az appok és a mobilos weboldalak: nem versenyeznek, hanem kiegészítik egymást

A legtöbbször úgy kezeljük a mobilos weboldalakat és az applikációkat – amikor arról van szó, hogy melyikre lenne inkább szükségünk -, mintha verseny lenne közöttük. Pedig a mobilos célközönségünk teljes elérése érdekében lehet, hogy mindkettőre szükségünk lenne, mivel a kettő kiegészíti egymást.

Ez a gondolat egy tanulmány révén merült fel, melyet a Millward Brown végzett, és amely mélyebb betekintést nyújt abba, miként és mikor használják az emberek az applikációkat és a mobilos weboldalakat. Habár a témáról több kutatás is napvilágot látott, ez a vizsgálat egy kicsit árnyaltabb képet nyújt, és arra törekedett, hogy mélyebb betekintést nyerjünk a fogyasztói pszichológiába. Mi persze csak a lényegét közöljük, a teljes tanulmány itt érhető el.

A kutatás egyik fő megállapítása, hogy míg a felhasználók az appokkal töltik a több időt, addig 61 százalékuk azért legalább egyszer megnyitja a mobilos böngészőjét is, hogy átlagosan 31 percet el is töltsön vele. Az is kiderült, hogy miközben a felhasználók készülékein számtalan alkalmazás van telepítve, a legtöbbet csak nagyon ritkán használják. A tanulmány szerint a felhasználók felének 40-70 app van telepítve a telefonjára, de csak 4-6 appot használnak ezek közül napi szinten. Ez eddig nem nagy meglepetés, megegyezik a korábbi felmérések eredményeivel, hiszen már a comScore is megállapította korábban, hogy a felhasználók appokkal töltött idejük 80 százalékában mindössze három alkalmazást használnak.

Hány appot használunk naponta?

Hány appot használunk naponta?

A tanulmányból az is kiderül, hogy a felhasználók sok esetben nem töltik le a rendelkezésre álló applikációkat, ráadásul gyakran törlik is azokat, amelyeket nem használnak, vagy amelyek nem működnek megfelelően. De még akkor is törlésre kerülhet egy-egy app, ha a felhasználó úgy ítéli meg, hogy az túl sok idejét rabolja el.

Ami viszont számunkra ennél is érdekesebb, hogy mikor használnak az emberek inkább applikációkat, és mikor mobilos weboldalakat. A Millward Brown iparáganként vizsgálta ezt:

Mikor használunk inkább appokat, és mikor mobilos weboldalakat?

Mikor használunk inkább appokat, és mikor mobilos weboldalakat?

Arra is rámutattak, hogy van valamiféle következetesség a használatban. Egy-egy márka melletti elköteleződés esetén inkább az appok használata jellemző, ahogy akkor is, amikor kényelemre vágynak. Ugyanakkor, ha valaminek utána kell nézni, informálódni kell, vagy márkákat kell összehasonlítani, akkor az emberek már előveszik a böngészőjüket a mobilon. A felhasználók az applikáció-használat okait firtató kérdésekre úgy válaszoltak, hogy az appok

  • nagyobb kényelmet nyújtanak könnyebb hozzáférés mellett,
  • a tartalmaik jobban passzolnak az adott feladathoz,
  • a felhasználói információkat elmentik.

És mikor használjuk a mobilos weboldalakat? Amikor a felhasználók valamely márka után kutatnak, viszont nem akarják letölteni annak applikációját, vagy egyszerűen csak ugyanazt az élményt akarják visszakapni mobilon, amit a desktop felületen megkapnak egy weboldaltól. A fogyasztók szerint a mobilos weboldalak segítségével

  • könnyebb összehasonlítani bizonyos márkákat,
  • nem kell feleslegesen sok applikációt letölteni,
  • megismételhető a desktopos böngészési élmény.

Mindebből tehát kikristályosodhat a cégek számára, hogy miért érdemes applikációkat fejleszteni és miért érdemes mobilos weboldalt, valamint, hogy a kettő nem konkurense egymásnak, hanem remekül kiegészítik egymást, ha el akarjuk érni a teljes mobilos közönségünket.

Címkék: , , , , ,

A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.