Melyek a jó SEO kulcsszavak? És hogyan találd meg őket? (Frissítve, 2023.12.01.)
A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési..
A meta description ugyan nem befolyásolja helyezésünket a találati listán, vagyis a Google nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, ennek ellenére jelentős a szerepe. Mire figyelj, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a néhány karakterből? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítés, 2022.10.07. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen a jó meta description a Google szerint?)
A SEO-sok gyakran csak legyintenek a meta leírásra, hiszen a rangsorolást nem javítja, bárhogy is írják meg. A helyzet azonban, hogy a felhasználók számra fontos, ráadásul minden ellenkelő hiedelemmel ellentétben a Google is figyelembe veszi, még ha nem is rangsorolási tényezőként.
Ez az a pár sor, ami a keresési találati oldalon (angolul SERP) a cím, azaz a title tag alatt megjelenik. Funkciója az, hogy egy weboldal tartalmát a lehető legjobban összefoglalva iránymutatást adjon a felhasználónak, hogy az eldönthesse: kattintson vagy sem. Mutatjuk, hogy néz ki:
Weboldal-függő, hogy mennyire könnyű a descriptiont szerkeszteni, a CMS-ekben általában lehetőség van meghatározni a meta descriptiont is. Az általunk használt WordPressben a Yoast féle SEO nyújt erre nagyon jó megoldást, ilyen módon:
Meta leírás készítése WordPress CMS-ben, Yoast plugin használatával
Itt láthatjuk, hogy hány karakternyi lehet a meta leírásunk, és folyamatosan jelzi, hány karakternél járunk, mennyi fér még bele, illetve mennyivel léptük túl. Amennyiben ilyen vagy hasonló megoldás nem érhető el a Te CMS-edben, akkor a kódban kell manuálisan megadnod az általad megfogalmazott leírást.
Talán meglepő lehet, de a meta descriptionnek van a legnagyobb hatása arra, hogy a felhasználók rákattintanak-e egy találatra a Google találati oldalán, vagy sem. Ezt nem mi mondjuk, hanem egy 2020 januárjában közzétett kutatás, melyet az Ignite Visibility végzett el. 500 ember kérdeztek meg a 25-60 éves korosztályból.
E szerint a megkérdezett alanyok 62,9 százaléka mondta azt, hogy a legnagyobb hatása az átkattintásukra a meta leírásnak van. A második legfontosabb tényező a márkanév volt – ezt 24,2 százalék említette -, és mindössze 13 százalék jelezte a címsor fontosságát. Ami némileg ellenmond mindennek, hogy a megkérdezettek 55,1 százaléka azt is mondta, hogy csak olyan márkák találataira kattint a keresőoldalon, melyeket ismer.
A meta leírás a legfontosabb (Forrás: Ignite Visibility)
Nem csak a felhasználók miatt fontos odafigyelni a meta descriptionre, hanem azért is, mert úgy tűnik, a Google-nek is számít a megadott szöveg: ezt a sort ugyanis az oldaltartalom összefoglalásaként értelmezi. Ezt a Google részéről Martin Splitt jelentette ki egy kérdésre válaszolva a Twitteren:
Well, they and the title are making up the first impression of what someone searching sees from your site and helps Google Search to get a short summary of what you consider important about the page.
— 🌞 Splitti is on vacation 🌞 (@g33konaut) August 6, 2020
Vagyis itt elmondja, hogy a címsor és a leírás az első dolog, amit a felhasználók látnak a weboldaladból egy keresésnél, ugyanakkor azt is megjegyzi, hogy a leírás segít a Google Search számára egy rövid összefoglalót kapni arról, hogy szerinted mi az, ami fontos a weboldaladon. (Mindezt ugyanakkor nem erősítette meg a Google másik szakember John Mueller, mindössze arra hívta fel a figyelmet, hogy a meta leírás nem rangsorolási tényező.)
Ebben a megjegyzésében gyakorlatilag azonos szintre emeli a descriptiont a meta címsorral, mely ugyanakkor valószínűleg rangsorolási tényezőnek számít, mindenesetre általában így kezelik, és a tartalom lényegét mondja el a Google számára. Splitt szerint tehát a meta description hasonló szerepet játszik, ami azért némileg eltér attól, mint amit a SEO-sok úgy általában eddig gondoltak a meta leírásról.
Mindenesetre ezek alapján azért kiderül, hogy megéri figyelni a meta leírás vonzóvá tételére, a szövegének gondos megírására. A weboldaltulajdonosoknak és a SEO-soknak összhangba kell hozniuk a meta leírást a keresési szándékkal, mivel a Google különben nem fogja megjelentetni az általad megadott leírást, ha úgy látja, hogy a weboldalad szövegéből relevánsabb descriptiont tud alkotni, hanem egy másikat ír helyette.
Egy tanulmány szerint a Google az esetek 70 százalékában átírja a weboldal által megadott meta leírást a találati eredmények első oldalán. A Portent a vizsgálatban 30 ezer kulcsszónál elemezte a találati oldalakat. Az eredmény egészen pontosan az lett, hogy mobilos oldalakon 71 százalékos, míg asztali gépes megjelenésnél 68 százalékos az átírási arány. Érdekesek azonban a részletek is.
Amit fontos mindjárt az elején megjegyezni, hogy a vizsgálat csak az első találati oldalakat elemezte, és ebbe beletartoznak a kiemelt részletek is. A Portent arra is felhívta a figyelmet, hogy az átírási arány a negyedik, ötödik és hatodik helyezések esetében hirtelen megemelkedik, ami azt jelezheti, hogy a Google próbálja javítani ezeknek a találatoknak a relevanciáját. Hogy miért? Feltehetően az az oka, hogy az első három találat egyébként is elegendő kattintást kap, viszont annak érdekében, hogy a felhasználók tovább maradjanak az oldalon, próbál javítani a mögöttük álló találatok vonzóságán.
Ehhez kapcsolódóan a másik fontos dolog, hogy a tanulmányban eltérő trendeket figyeltek meg az átírási arány és a keresési forgalom között. Minél nagyobb volt ugyanis a keresési forgalom, annál kisebb valószínűséggel írta át a Google a meta leírást. A Portent feltételezése szerint ennek az lehet az oka, hogy a weboldaltulajdonosok általában azoknak az oldalaknak a meta description-jeire jobban figyelnek – és igazítják azokat hozzá a megfelelő kulcsszóhoz -, melyek nagyobb forgalmat hoznak.
A Portent emellett azt is megfigyelte, hogy míg asztali gépes megjelenésnél a nem átírt meta leírásoknál a leggyakoribb karakterszám 156 karakter környékén alakult (142 karakter, ha dátum is megjelent benne), addig az átírt a meta leírásoknál 160-167 karakter között mozgott (147-149 dátum megjelenése esetén). Ez pedig azt jelenti, hogy a maga számára a Google nagyobb teret biztosít. Mobilon viszont már más a helyzet: ott 118-121 volt a leggyakoribb megjelenő karakterszám (dátum esetén 95-105), de amennyiben a Google átírta, akkor is 114-121 között mozgott a karakterszám (dátumos megjelenésnél 99-105).
Mint tehát már jeleztük, a Google nagyon gyakran választ másik szöveget a találati oldali snippetnél az általunk megadott meta description helyett. De mikor írja át az általunk megadott meta leírást a Google?
Jellemzően akkor, amikor úgy ítéli meg, hogy az túl rövid, nem írja le megfelelően az oldal tartalmát, vagy nem igazodik megfelelően az adott keresési kifejezéshez. John Mueller azonban szabatos, pontokba szedett választ adott a kérdésre:
Összességében tehát azt lehet mondani, hogy a Google azért írja át a meta leírást, hogy segítse a felhasználókkal megértetni, miért is releváns az adott oldal az ő keresésükre. Akadnak persze olyan jelentős weboldalak, melyek egyáltalán nem használnak meta leírást. Az egyik jó példa erre a Wikipédia. Ennek oka az lehet, hogy automatikusan kellene minden egyes oldalhoz meta leírást készíteni, azonban a Google ezt a feladatot valószínűleg jobban elvégzi, mint ahogy egy saját megoldás tenné. Lehet tehát meta description nélkül weboldalt üzemeltetni, azonban a fontosabb oldalaid esetében mégis érdemes.
De mit tegyél ahhoz, hogy a legnagyobb eséllyel megjelenjen az általad írt leírás?
A Google még nem vette ki teljesen a kezedből az irányítást:
A második pontot talán a legnehezebb megvalósítani. John Mueller szerint ehhez az kell, hogy a weboldaltulajdonosok a Search console-ban és az analitika segítségével megvizsgálják, hogy melyek azok a kulcsszavak, melyekre megjelenik egy adott oldal. Ezekre a kulcsszavakra aztán érdemes egy próbakeresést végezni, és megnézni, hogy milyen leírás jelenik meg a találati oldalon. Ha nem találod megfelelőnek a megjelenő szöveget, akkor az adott kifejezést használva írd át a meta descriptiont olyanná, ami az adott keresési kifejezésre elképzeléseid szerint jobb átkattintási arányt hoz.
Ezen kívül azonban tehetsz még egy dolgot. Ehhez azt kell figyelembe venni, hogy mivel a Google a találati oldali snippetben igyekszik megjeleníteni a felhasználó által beírt kulcsszót, ezért olyan szövegrészt fog választani a szövegedből, amiben a kulcsszavad szerepel, mégpedig valószínűleg azt a pár sort, ahol legelőször jelenik meg a szövegben kulcsszó, ami optimalizált szöveg esetében így legnagyobb eséllyel az első bekezdés lesz.
Tehát, a szövegben először megjelenő kulcsszó körüli mondatokat is úgy kellene megírnod, mintha az egy meta description lenne. Vagyis legyenek kellően figyelemfelkeltőek, és szerepeljen közöttük valamiféle call to action, vagy hangsúlyozd az elérhető előnyöket. Tehát ahogy egy marketing-szövegnek ki kellene néznie, hogy meggyőző legyen. A Google ezt a részt fogja választani, és mindjárt lesz egy olyan szöveged a találati oldalán, ami biztosítja a jó átkattintási arányt.
Az előbbieknél persze fontos a kulcsszó pontos meghatározása. Ezért kell ellenőrizni a Search Console-ban, hogy milyen kulcsszavakra történő keresésekre jeleníti meg gyakran a Google, és igazítani a szövegen az előbb leírtaknak megfelelően.
Ezen kívül már csak egy lehetőséged marad annak kivédésére, hogy a Google olyan szövegrészt jelenítsen meg, ami neked nem tetszik: az egész szöveged úgy kell megírni, hogy annak minden sora vállalható legyen számodra, és megállja a helyét kiemelésként is.
Mindez persze még mindig nem jelent garanciát arra, hogy az általad írt szöveg fog megjelenni a találati oldalakon, de ha nem is éred el a 100 százalékos megjelenítési arányt, azért közelítesz hozzá.
2017 novemberének végén a Google változtatott az úgynevezett találati oldali snippetek megjelenésén. A találati oldali snippetek esetében arról a szövegről van szó, mely az organikus találatoknál, az URL alatt látható, és amelyet Te meta descriptionként állíthatsz be a CMS-edben. A Google szóvivője a változás kapcsán elmondta, hogy a hosszabbá és használhatóbbá tett leírás várakozásaik szerint segít az embereknek abban, hogy megértsék, miért is releváns a keresésükre az adott oldal.
A RankRanger vizsgálata szerint így változott a leírás átlagos hossza a találatoknál:
Ez azt jelenti, hogy a november elején még jellemző 160 karakterről 230 karakterre nőtt a leírás hossza, átlagosan.
2017 májusában azonban ismét fordulat következett be: újra visszaállt a 160 karakteres leírás-hosszokra a Google. A grafikonokon ezt lehetett látni az asztali gépes átlagok kapcsán:
Mobilon még rövidebb:
A grafikonokon világosan látható, ahogy a május elején még 230, illetve 200 karakter körüli hossz visszaesik pár nap alatt 163, illetve mobilon 132 karakteresre. Ez tehát azt jelenti, hogy míg egy fél éve még 300-325 karakteresre módosult az ajánlás (itt vágta le jellemzően a Google a leírást, illetve maximum 375 karakterest jelenített meg), addig most vissza lehet térni a régebben megszokott hosszokhoz. Pedig a hosszabb meta leírások jó eredményeket hoztak a tesztek szerint.
Ennek oka, hogy mivel egy hosszabb meta description nagyobb teret foglal el a találati oldalból, így könnyebben észreveszik az emberek, és nagyobb eséllyel kattintanak rá. Brodie Clark az alábbi megoldásokat vizsgálta meg egy teszt keretében.
A 2. variáció esetében nem csak arról volt szó, hogy hosszabb volt a szöveg, hanem ez volt az a leírás, melyet a Google képzett az oldal tartalmából, és illesztett be dinamikusan a snippetbe. Ez jelent meg egyébként a leggyakrabban a tesztek során. A teszt 84 napon keresztül futott, amiből 42 napon keresztül a rövid verzió, 42 napon keresztül a hosszú verzió lett beállítva. Az oldal átlagos pozíciója 7 körül mozgott az „interstate removalists” kifejezésre, amire 6600-szor kerestek rá egy hónapban Ausztráliában. Az eredmények azt mutatták, hogy az átkattintási arány 2,8 százalékról 3,9 százalékra nőtt, ami nagyjából 36 százalékkal jobb eredmény a teljes hosszúságú meta description javára.
Amit azonban mindig is hangsúlyoztunk, hogy a Google nem egyszerűen hosszabb szövegeket jelenít meg a snippeteknél, hanem dinamikus megoldást alkalmaz, melynél a landing oldal tartalma jelenik meg sok esetben, és nem pedig az általunk megadott szöveg. Azok jártak tehát jól, akik korábban semmit sem állítottak be leírásként, hiszen az oldaluk tartalmából egy hosszabb kivonatot jelenített meg automatikusan a Google. És most is ők járnak jól, amikor visszaáll a Google az eredeti hosszokra.
Érdemes tehát egyáltalán bármit is tenni a meta leírásunkkal? A Google mindig is azt hangsúlyozta, hogy nem szabad túl nagy hangsúlyt helyezni a meta description hosszára, mivel azt a többi snippethez hasonlóan dinamikusan változtatja a Google, a kereséseknek megfelelően. A Yoast által nemrég készített vizsgálat is arra hívta fel a figyelmet, hogy igen ritkán használja már csak fel a Google az általunk elkészített meta leírást.
A Google korábban sem javasolta, hogy álljunk neki hosszabb leírásokat megadni. Hiszen, mint mondtuk: ezeket a snippeteket a Google nagyon gyakran a keresőkifejezésekhez igazítja, mégpedig a weboldal szöveges tartalmának felhasználásával. A keresőóriás tehát úgy vélekedik, hogy a description tag megírásának alapjai változatlanok.
Szóvivője korábban is úgy nyilatkozott a Search Engine Landnek, hogy „nincs szükség arra, hogy hirtelen elkezdjék bővíteni a meta leírásokat a weboldaltulajdonosok, ha a jelenlegit megfelelőnek érzik”. Azt is hangsúlyozták a Google részéről, hogy korábban sem volt felső korlátja a meta description hosszának, tehát alapvetően az eszköz szélességét vették figyelembe. Valamint emlékeztettek arra is, hogy a snippeteket dinamikusan generálják: néha a meta leírásban lévő szöveget használják, de gyakrabban az oldalról vesznek szövegrészletet és akár kombinálhatják is a meta leírással. Minden attól függ, hogy a Google szerint mi passzol jobban a keresési szándékhoz. Végül azt is megjegyezték, hogy a témában érdemes elolvasni a frissített SEO starter guide vonatkozó fejezetét.
2018. május 14-én – a rövidebb leírásokhoz történő visszatérés után – John Mueller, a Google szakembere megint csak arra hívta fel a figyelmet, hogy a dolgok mindig változnak, és soha nem volt egy fix hossza a leírásoknak:
These things can always change over time (and by device, query, etc), we’re not announcing any fixed count as a target.
— John ☆.o(≧▽≦)o.☆ (@JohnMu) 2018. május 14.
Frissítés, 2022.10.07.:
Ha egy adott keresésre a Google nem tartja megfelelőnek a meta leírásod, akkor átírja az. Abban is segít azonban a cég, hogy jobb leírásokat készíts. A tanácsokat a Search Central dokumentációban találhatod meg.
Ebben szerepel, hogy a meta leírás feladata alapvetően az, hogy informálja a felhasználókat és felkeltse a figyelmüket egy rövid, releváns összefoglalóval az oldalról. Meg kell győznie az embereket arról, hogy azt kínálja, amit keresnek. Hangsúlyozzák, hogy nincs hosszúsági korlát, de az eszközszélességet figyelembe véve lerövidítheti a szöveget a Google.
Alapvető javaslatuk, hogy minden oldalnak egyedi meta leírást kell létrehozni. Ha nincs időd minden oldaladnak egyedi leírást adni, akkor csak a főoldaladhoz és a legnépszerűbb oldalaidhoz írj ilyet! – tanácsolja a Google.
Arra is felhívják a figyelmet, hogy nem csak mondat-formátumot használhatsz a leírásban. Tehát például blogbejegyzéseknél a szerző, a közzététel időpontja, és bármely kapcsolódó információ helyet kaphat benne, ha azok a felhasználó számra releváns információt jelentenek és máshol nem jelennek meg a találati oldali snippetben. Termékoldalaknál pedig ár, gyártó kerülhet a leírásba.
Sok olyan oldal van, amelyeknél méretükből adódóan nem lehetséges minden oldalnál kézzel felvinni a meta leírást, így ezeknél automatikusan képezi a rendszer a szöveget. A Google szerint nincs ezzel gond, ha ezek az emberek által jól olvashatók és kellően sokszínűek lesznek az automatikusan készített meta leírások.
Végül jó és rossz példákat is sorol a Google, így végigveszi azt a négy tipikus esetet, amikor „rossznak” tekinthető egy meta description. Ezek:
És mi számít jobb megoldásnak?
Alapvetően az idézőjelekkel szokott gond lenni, a Google ugyanis az idézőjeleknél elvágja a szöveget, és a maradék már meg sem jelenik. Ezeket tehát ne használd a meta descriptionban, vagy ha nagyon muszáj, akkor a dupla vonást cseréld le az egy vonásból álló jelre!
Nem azért, mert a rangsorolásnál számít, hanem azért, mert ha valaki az adott kulcsszóra keres rá – és a Google az általad megadott descriptiont jeleníti meg -, akkor a kulcsszót vastagon szedi, és a felhasználó, aki egyébként is ezt keresi a találatoknál, könnyebben észreveszi.
A meta description szerepe az, hogy abban röviden vázold a weboldalad tartalmát. Márpedig feltehetően nem ugyanaz a tartalom az egyes aloldalaidon, úgyhogy igazítsd hozzá a leírás szövegét! A lényeg az, hogy eltérő legyen attól, amit egy oldaladon már használtál leírásként.
Mivel a descriptionnal nem a helyezésed akarod befolyásolni a találati oldalakon, ezért a kulcsszavak megjelenítésén túl elsősorban arra kellene törekedned, hogy általa rávedd a felhasználókat a kattintásra. Nyugodtan lehet a CTA-knál megszokott felszólító mondatokat használni, azaz egyértelművé tenni, hogy mit vársz el a látogatótól. Persze a “kattints ide” szövegen azért igyekezz túllépni!
Ha rákeresel egy általad megcélzott kulcsszóra, akkor kidobja a konkurencia találatait is. Ezeket is vedd figyelembe, amikor megírod egy-egy weboldalad meta description sorát. Próbálj meg különbözni és jobb lenni náluk!
A Yoast-bővítmény esetében van lehetőség arra, hogy külön meghatározd, milyen szöveg jelenjen meg a közösségi csatornákon a behúzott linked alatt. Ha viszont ilyen nincs nálad vagy nem töltöd ki, akkor a közösségi oldalak a meta descriptiont fogják megjeleníteni amikor közzéteszed egy linkedet pár sor kíséretében. Ezt persze a link felvitelénél a Facebook esetében felül lehet írni. Ha azonban a bejegyzést megosztja valaki, akkor az megint az eredeti leírással történik. Erre is gondolj, amikor meta descriptiont írsz!
A meta description alapvető feladata tehát az, hogy elmondja, mi található az adott oldal tartalmában. A másik azonban az, hogy kattintásra késztesse a felhasználót, aki végiggörgeti a találati oldalakat. Az ilyen kattintásra összpontosító meta leírásoknak több típusa is létezik, most bemutatunk néhányat.
A meta leaírásoknak könnyen érthetőnek, egyszerűnek, világosnak kell lenniük, hogy a felhasználó tudja, mit talál az adott oldalon. Ha nem érti, mit kínálsz neki, akkor nem is fog kattintani. A leírásból ki kell derülnie, hogy ki a célcsoport, és milyen előnyöket kínál az oldal a felhasználó számára. Az ilyen leírás nem akar többet, mint a legfontosabb dolgokat elmondani az embereknek.
Ez a típusú leírás elsősorban arra törekszik, hogy elmondja, az adott termék miben tud többet minden más terméknél. Valamilyen hozzáadott értéken, minőségen, plusz szolgáltatáson vagy funkciókon, gyorsaságon alapulhat. De bármi olyasmi lehet, ami megkülönbözteti a többiektől.
Az emberek általában azért fordulnak a keresőhöz, mert egy kérdésre választ keresnek. Mutasd meg nekik, hogy tudod, milyen kérdés motoszkál bennük, és persze a választ is tudod rá. Ha nincs egyéb ötleted, akkor az egy jó megoldás lehet, és szinte bármilyen tartalomnál használható.
Néhány esetben jó megoldás lehet egy nagyobb céges célt, elvet kihangsúlyozni egy weboldal kapcsán. Valamilyen céges értéket megemlíteni, vagy jelezni, hogy mi az, ami megkülönbözteti a céget a többiektől. Ez további ösztönzést jelenthet a felhasználóknak, hogy a Te weboldaladra kattintsanak, és ne a konkurenciáéra.
Nem kell mindig CTA-ban gondolkodni, ugyanakkor sok termék esetében indokolt egy cselekvésre ösztönző sor elhelyezése a leírásban. Ezáltal az emberek tudni fogják, mit vársz el tőlük a kattintáson túl, amikor a weboldaladra érkeznek.
Annak érdekében, hogy az emberek kattintsanak, a leírás már tartalmazza is részben, de konkrétan azt az ajánlatot, amit nekik kínálsz a weboldaladon.
Ha a leírásodat szimbólumokkal és emojikkal bővíted, akkor azzal vizuális ki tud emelkedni a leírásod a többiek közül. Ezeknek persze igazodniuk kell a céged hangvételéhez, stílusához. Ne felejtsd el azonban azt sem, hogy az emojik nem mindenkinek tetszenek, rossz benyomást is kelthetnek a cégedről.
Az ilyen leírás azt a megoldást hangsúlyozza, amit az ügyfeleknek kínál a terméked. Megígér valamit, amit a kereső azáltal fog elérni, hogy megvásárolja a terméket a weboldaladon, vagy egyszerűen csak elolvassa az ott található tartalmat.
A Raven egy korábbi felmérése szerint sok gond van a meta leírásokkal a weboldalakon:
A SEMrush vizsgálata is ugyanezekre hívta fel a figyelmet, csak az ő számaik szerint
De akkor vegyük sorra a hibákat!
Ha sokkal rövidebb a leírásunk, mint amit általában meg tud jeleníteni a Google, akkor nem használjuk ki a lehetőséget, ami a rendelkezésünkre áll. Érdemes tehát hosszabbra venni, de az első felében elhelyezni a megfelelő kulcsszavakat és call to actiont, mert nem lehet pontosan tudni, hogy a Google mekkora részét jeleníti meg.
Érdemes lehet a meta descriptionben csalit vagy call to actiont elhelyezni, esetleg egy eredeti szöveget írni, azonban azt mindig tartsuk észben, hogy a meta leírás az adott weboldal tartalmának az összefoglalása. A Google nem nagyon szereti a félrevezető meta descriptionöket, ahogy az olvasók sem feltétlenül.
Ugyanakkor az sem jó, ha csak egy száraz, összefoglaló mondat a meta description. Helye van benne egy rövid call to actionnek, hogy az olvasók tudják, mit szeretnél, mit vársz el tőlük.
Azt már mondtuk, hogy habár a meta leírásban szereplő kulcsszavak ugyan nem befolyásolják a helyezést a találati oldalakon, hiba kihagyni őket. A másik hiba viszont, amit elkövethetsz, ha telezsúfolod kulcsszavakkal. Egy-egy értelmetlen szóhalmazzal nem nagyon fogod meggyőzni a felhasználókat, miközben a keresőalgoritmusra semmiféle pozitív hatást nem gyakorolsz.
Az emberek azt szeretnék megtudni egy meta descriptionből, hogy mennyire hasznos a mögötte álló tartalom a számukra. Milyen kérdéseikre, problémáikra ad választ? Nem elegendő a száraz tények felsorolása, vagy pusztán egy vélemény megjelenítése, mert az emberek a megoldásokra kíváncsiak.
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.