Mire figyelj a Google Ads Performance Max kampányodnál? (Frissítve, 2023.05.30.)
2021 novembere óta már elérhetők a Google Ads fiókokban az úgynevezett Performance..
A KPI a key performance indicator kifejezés rövidítése, magyarul fő teljesítménymutatónak szokták fordítani. Egy olyan mennyiségi mutatóról van szó, melyet a cégek azért használnak, hogy általa nyomon kövessék a teljesítményüket.
A KPI lehet pénzügyi, elkötelezettségi vagy akár forgalmi mutató is, de tulajdonképpen bármilyen mérőszám. A kiválasztás attól függ, hogy az adott cég számára adott helyzetben milyen mutató releváns. Ugyanakkor egy cég nem csak egyetlen KPI-t használhat, hiszen a különböző részlegeknek, csapatoknak (gyártás, marketing, sales, tervezés, ügyfélszolgálat, stb.) saját mutatójuk is lehet.
Persze fontos a kiválasztásánál, hogy
Egy jó KPI kapcsolódik a növekedéshez, a bevételekhez, a nyereségességhez, a költségcsökkentéshez vagy az ügyfél-elégedettséghez. Ha ezek közül az egyikhez sincs köze, akkor a mutató valószínűleg nem elég fontos.
A KPI-nak segítenie kell abban, hogy a cég megfontolt döntést hozhasson az üzletet illetően, ne pedig feltételezésekre hagyatkozzon. Az nem megfelelő KPI, ha azt állítod be célként, hogy mondjuk 10 százalékkal növekedjen a letöltések száma a második negyedévben. Ez egy hosszú távú cél. Kellenek a közbenső lépések és célok, melyek segítenek eljutni a hosszú távú célig. Tehát, például meghatározhatod, hogy 10 százalékkal kell növelni a forgalmat a PPC-hirdetésekből minden hónapban, hogy több olyan látogató érkezzen az oldaladra, akik letöltenek.
A KPI alakulását rendszeresen ellenőrizni kell. Ha nem teszed, akkor nem fogod tudni, hogy kell-e változtatni valamin.
A cégeknek általában saját KPI-ra van szükségük, az nem működik, hogy egy másik cég mutatóját veszik át. Ugyanakkor területenként meghatározhatók bizonyos tipikus mutatók, például webáruházaknál lehet KPI a
Az ügyfélszolgálat esetében viszont
A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy mondjuk valamilyen terméket gyártasz és 10 alkalmazottad van, akik mindegyike naponta 15 terméket készít. Van hozzá 10 géped is, melyek segítségével mindegyiken legfeljebb napi 30 terméket tudsz előállítani. A célod pedig az, hogy elérd a napi 400 terméket, miközben a bevételed egy év alatt 15 százalékkal növekszik.
A fő teljesítménymutatód ebben az esetben a következő évre lehet az, hogy
Ezek olyan számok, melyek konkrétak, mérhetők, a lehetőségek határain belül maradnak, fontosak a cég számára, és időben is meghatározottak.
De, ha visszaevezünk a weboldalak és a marketing környékére, akkor olyan KPI-okat említhetünk meg, mint
Mint látható az eddigiekből, nem minden KPI megfelelő minden cég számára. Hogy milyen mutató fontos számodra, függ attól, hogy milyen iparágban tevékenykedsz, mi a célod, mire van szüksége a cégednek.
Először határozd meg, hogy mit akarsz elérni. A tervet bontsd fel szakaszokra, évekre vagy negyedévekre, és minden szakaszhoz rendelj különböző mutatót. Tehát például az első negyedévben a több potenciális ügyfél megszerzésére törekszel, így itt egy marketing KPI-t használsz. A következő negyedévben már az lesz a célod, hogy a potenciális ügyfeleket ügyfelekké tedd. Itt a KPI aszerint változik, hogy mi a cég célja.
Néhány dolog, amit vegyél figyelembe a KPI kiválasztásánál:
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.