Melyek a jó SEO kulcsszavak? És hogyan találd meg őket? (Frissítve, 2023.12.01.)
A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési..
Természetesen az itt szereplő, rendszeresen elvégzendő tevékenységek ütemezését a saját igényeidre szabhatod, hiszen nem minden közösségi média oldal egyformán aktív.
Ezzel kapcsolatban már többféle listával is találkoztunk, most a Hubspot és a Buffer szakértelmét hívjuk segítségül, akik már rendszerezték a szükséges teendőket.
Először is nézzük meg azt, hogy melyek a napi szintű feladatok a közösségi médiában!
Ha valamelyik területét elhanyagolod a közösségi médiának, akkor nem fogsz megfelelő eredményeket elérni.
De milyen napi szintű feladatokra bontható le ez a lista? Alapvetően három területre kell összpontosítani: a közzétételekre, az aktivitás fokozására és a megfigyelésre. Az értékelés és optimalizálás azért nem került ide, mert azt nem érdemes naponta végezni, sokkal jobban rálátsz a változásokra, ha havi szinten dolgozod fel az adatokat.
A legfontosabb feladat a közösségi médiában természetesen a tartalmak megosztása. A legtöbben azért ezt a feladatot többé vagy kevésbé megoldják. Hiszen mindenki tisztában van vele, hogy tartalmak nélkül nem lehet elérni és megtartani a célközönséget. A Hubspot 2022-es vizsgálatából kiderül, hogy a közösségi médiával foglalkozók általában hetente 4-6 alkalommal tesznek közzé tartalmakat a platformokon. Ez persze csak egy átlag, így vannak eltérések.
A közösségi média menedzserek 29 százaléka például napi szinten posztol a Facebookon, míg aki a Pinteresttel foglalkozik, az csak hetente kétszer-háromszor. Az, hogy te milyen gyakran teszed, sok tényezőtől függ, többek között attól, hogy az adatok alapján megéri-e.
Ugyanakkor persze nem csak a cégedről posztolhatsz, hanem akár felhasználók által készített tartalmakat is közzéteheted, vagy akár más – nem kifejezetten konkurenciának számító – iparági szereplők tartalmait is terjesztheted, ami értékes lehet a közönséged számára.
A Buffer javaslata pedig az, hogy érdemes előző nap időzíteni a következő napi posztokat.
Az egyik legegyszerűbb módja megtartani és aktivitásra sarkallni a közönséged, ha válaszolsz a hozzászólásaikra. Persze, lehet, hogy nem érkeznek hozzászólások a posztjaidra, így kénytelen leszel Te kezdeményezni, és megkérni a közönséged, hogy csatlakozzon az általad indított beszélgetéshez. Megkérheted őket arra is, hogy osszák meg a posztjaidat azon ismerőseikkel, akiket érdekelhet a tartalma.
Az üzenetekre is válaszolnod kell, hiszen sok ügyfél a közösségi médián keresztül próbálja meg elérni a cégedet, hogy választ kapjon a kérdéseire. Minden nap ellenőrizd, hogy kaptál-e kérdést üzenetben, hogy ne érezzék azt a kérdezők, hogy nem törődsz velük. Ha túl sokat késlekedsz egy válasszal, akkor elveszítik az érdeklődésüket a céged iránt, és panaszaikkal az online nyilvánossághoz fordulhatnak. Egy vizsgálat szerint az emberek háromnegyede elvárja, hogy kérdésükre 24 órán belül választ kapjanak.
A közösségi média nem merül ki a jól ismert tartalom-megosztó platformokban, mint a Facebook vagy a TikTok. A cégedről megjelenhetnek vélemények az internet más szegleteiben is, fórumokban, weboldalak hozzászólásainál. Ezek a tartalmak ugyanúgy sok információt adhatnak a cégeddel kapcsolatban, mint a saját közösségi médiás oldalaidon megjelenő kommentek.
Tisztában kell lenned azzal, hogy a cégedről milyen kép jelenik meg a közönséged tagjainak fejében, és hogyan kommunikálnak róla. Egy 2022-es kutatás szerint a marketingeseknek 35 százaléka elemzi a márkaemlítéseket és a hashtag-megjelenéseket a közösségi médiában. Ha mindig látod a márka-hangulat állását, akkor reagálni is tudsz rá, ha valami probléma történne.
Valamilyen mértékben az egyes platformokon is követheted a márkaemlítéseket és a hashtageket, ugyanakkor erre a célra léteznek célszoftverek is, melyek persze nem ingyenesek.
A márkaemlítésekbe azonban nem csak a márkád neve, hanem annak különböző variációi (akár elírásokkal) is beletartoznak, de akár a céged aktívabb munkatársainak nevének követése is. De lehet, hogy érdemes figyelni, ha épp fut egy kampányod, hogy azt mennyien említik, vagy akár a szlogenedet.
A trendek állandóan változnak a közösségi médiában, és akkor lehet kihasználni őket, ha még időben felszállsz rájuk, és leszállsz, ha már kezdenek elhalványulni. A legegyszerűbb módon úgy kerülhetsz képbe, ha egyszerűen jelen vagy a közösségi médiában és figyelsz. Így felfigyelhetsz arra, ha valamit kezdenek felkapni és egyre gyakrabban megjelenik valamelyik platformon.
Persze akadnak olyan platformok, melyek jelzik is, hogy éppen mi felkapott, így például a TikTok, de akadnak olyan felhasználók, akik azzal foglalkoznak, hogy megmutatják, mi éppen a trend és honnan ered, így érdemes őket követni.
Ezután már csak el kell döntened, hogy melyik trendet érdemes komolyan venni, és melyiket érdemes inkább elkerülni. Ez azért lényeges kérdés, mert a céged értékeit, image-ét kell építened. Ha valami nincs összhangban a márka-értékeiddel, akkor lehet bármekkora trend, nem érdemes beszállni.
Miközben figyeled a trendeket és keresed az inspirációt a közösségi médiában, figyelj a számodra releváns témákra. Ha találsz ilyet, akkor érdemes aktivitást mutatni egy-egy hozzászólással vagy a poszt továbbosztásával. Így mutathatod meg a céged személyiségét és alakíthatsz ki új kapcsolatokat.
Hetente érdemes megtervezni, hogy milyen tartalmakkal állsz majd elő az elkövetkező egy hétben. Akár elkezdheted időzíteni is a tartalmakat, habár ezek változhatnak, hiszen egy hét azért hosszú idő a gyorsan változó közösségi médiában. Emellett nem csak a tartalomnaptárat érdemes kezelni, hanem a célokkal is foglalkozni kell.
Ehhez kapcsolódik a stratégia alakítása és az ötletelés. Ilyenkor kiszállsz a napi rutinból, egy lépést hátralépsz, és a kollégákkal közösen átgondoljátok a közösségi média stratégiát, és összeszeditek az új ötleteket.
Ilyen kérdésekre érdemes választ keresni:
Ezek arra jók, hogy ha esetleg kialakulnak értelmetlen rutinok, melyek nem hoznak eredményt, akkor a válaszok révén ezek elengedhetők.
A márkahűség építése nem egyszerű feladat. Ha valaki lelkes követőddé vált, akkor érdemes fenntartani a lelkesedését. Ez azt jelenti, hogy az ilyen személyekkel folyamatos kapcsolatot kell fenntartani. Ez azt jelenti, hogy a tartalmaikhoz hozzászólásokat fűzöl a céged nevében, esetleg meg is osztod a tartamaikat a céges oldaladon, hozzáférést engedsz exkluzív anyagokhoz, vagy bármi más módon részt vehetnek a céged online életében.
Ha csak néhány hirdetést futtatsz a közösségi médiában, akkor azokra elegendő ránézni heti szinten. Vizsgáld meg a hirdetések teljesítményét, szelektáld azokat, melyek gyengén teljesítenek.
Az adatok minden cég számára rendkívül fontosak, hiszen információkat tartalmaznak a célközönségükről. A közösségi médiában az adatok megmutatják, hogy milyen tartalmakra vevő a közönséged, mi kelti fel a figyelmüket, mi hoz konverziókat. Az adatok segítségével a trendeket, a változásokat is látni fogod. De milyen mutatókat figyelnek a marketingesek? A vizsgálat szerint ez az öt a legfontosabb:
Ha havonta egyszer elemzed az adatokat, akkor elsősorban arra figyelj, hogy milyen posztok teljesítettek a legjobban, majd próbálj rájönni, hogy miért. Azt is megállapíthatod, hogy melyik közösségi média platformon érdemes egyáltalán jelen lenned. Ezt a döntést a megjelenések és megtekintések, az értékesítések, és a követő- vagy feliratkozószám alapján hozhatod meg.
Ha megvizsgáltad a havi számokat, és már tudod, hogy mi futott jól és min kellene változtatnod, akkor meg is határozhatod a következő havi célokat. Tehát például azt látod, hogy az elmúlt hónapban a videók jobban teljesítettek, mint más tartalomtípusok. Így a következő hónapra több videót tervezel és mondjuk egy magasabb nézettséget tűzöl ki célként.
De legyen szó az elérés növeléséről, az aktivitás fokozásáról vagy a weboldalad forgalmának emeléséről, a célok fognak vezetni az úton, és a célok határozzák meg, hogy milyen tartalmakat kell készítened.
Tervezd meg a következő hónap tartalmait!
Ha már megvannak a céljaid a következő hónapra, akkor meg kell tervezni azokat a tartalmakat, melyek segítenek elérni ezt a célt. Tehát például növelni akarod az elérésed, és a múlt havi adatokból azt látod, hogy a legfelkapottabb tartalmaid három téma köré csoportosulnak. Ebből levonhatod azt a következtetést, hogy a számok javítása érdekében erre a három témára kell összpontosítanod.
A tervezéshez persze kellenek a kreatív elemek, mint a képek, videók és szövegek, és minél előbb megvannak ezek, annál könnyebben megy majd a munka. Érdemes lehet egy tartalmi naptárt is vezetned, ahová felviszed a tervezett posztokat és kampányokat.
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.