Mire figyelj az Instagram használata során? És milyen hibákat ne kövess el?

Instagram
Tartalomjegyzék
Bővített tartalomjegyzék

Számos olyan profillal találkozhatsz az Instagramon, melyeknek tulajdonosai már tudják, miként működik ezen a közösségi média csatornán kommunikáció, hogyan lesz számukra optimális az Instagram használata. Itt sokkal mélyebb kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel, mint más platformokon. De mi kell egy jól működő Instagram-fiókot kialakításához?

A 2010-ben elinduló Instagramnak mára közel 1 milliárd aktív felhasználója van. Olyan rohamosan növekvő népszerűségű közösségi média csatorna, melyet még mindig többnyire a fiatalok használnak. Az elmúlt évek során cégek tömegei jelentek meg az Instagramon, miután felfedezték, hogy ez a legerősebb közösségi média csatorna a felhasználók elköteleződését tekintve. Az Instagram egyre inkább a második legfontosabb közösségi média csatorna lesz a Facebook után.

Néhány Instagram-statisztika, amivel nem árt, ha tisztában vagy 2018-ban

Hogyan használd cégként az Instagramot?

Az Instagram használata cégként, illetve “hivatalos csatornaként” egy kicsit mást jelent, mint időnként néhány kép megosztását. Ki kell alakítanod egy olyan következetes márka-esztétikát, melynek révén megkülönböztetheted magad a többiektől, de oda kell figyelned a tartalom és az értékek összhangjára is.

Pontosan ismerned kell a márkád identitását

Az Instagram-fiókod esztétikáját a márkád identitása fogja meghatározni. Tisztában vagy a márkád személyiségével és a stílusával? Melyek az értékei? Játékos, kalandos, bátor, merész? Rendkívül fontos, hogy olyan tartalmat alakíts ki az Instagramon, mely visszatükrözi a márkád személyiségét és céljait. Ha a posztjaid teljesen esetleges stílusúak és tartalmúak, az zavart okoz a felhasználóknak, akik ilyenkor könnyen leállnak a követéseddel.

Határozd meg a célcsoportod!

Az Instagram hírfolyamod célja alapvetően az, hogy vonzó legyen a meglévő és a jövőbeni ügyfeleid számára. Ezért fontos, hogy a tartalmad tetsszen nekik és elkötelezze őket. Ehhez először is tudnod kell, hogy mi az, ami fontos a célcsoportod számára: mit szeretnek a márkáddal, a termékeddel, a szolgáltatásoddal kapcsolatban? Ha ezekkel tisztában vagy, akkor már tudod, hogy mit kellene mutatnod az Instagramon.

A GoPro Instagram-fotói például tökéletesen megmutatják, hogy mit jelent egy kalandokkal teli életstílus, azaz mire vágynak a vevőik. A képek egyedi pillanatokat mutatnak be, melyek arra ösztönzik a nézőt, hogy ő is mozduljon, és természetesen dokumentálja is a kiruccanásait.

A GoPro képei az Instagramon

A GoPro képei az Instagramon

Mesélj történeteket!

Minél lebilincselőbb a történeted, annál kevésbé érzik azt a követőid, hogy el akarsz adni nekik valamit. A történeteknek kapcsolódniuk kell a márkádhoz, ahogy a látogatóid igényeihez is. Így lesz jelentése a tartalmadnak és tudnak kapcsolódni hozzá az emberek. A történetnek, amelyet elmondasz, nagy szerepe van abban, hogy kialakítsd a márkahűséget.

Mondjuk úgy, ahogy azt a Nike vagy a Red Bull teszi. Előbbi a videóiban olyan sportolók történeteit mutatja be, melyek inspirálóak lehetnek a követői számára. Amiből persze az következik, hogy ha ők is olyan jól akarnak teljesíteni, akkor természetesen a márka ruháit kell viselniük.

Válassz egy színpalettát, egy érzést vagy egy szűrőt és következetesen ezt használd!

Ez az, ami képes megadni a cégednek azt a következetességet, melyre szüksége van hatékony kommunikációhoz. A legegyszerűbb módja, ha mindig ugyanazt a filtert használod, vagy mindig ugyanúgy szerkeszted a képeidet. Vagy kialakíthatsz egy színpalettát, és a posztjaidban mindig ugyanaz a három-négy szín dominál. Ezek természetesen lehetnek a márkád jellemző színei, például ami a logóban is szerepel, így könnyen azonosíthatók a képek. Ez nem csak egységes megjelenést biztosít számodra, hanem növeli az elköteleződést, hiszen az emberek kisebb valószínűséggel pörgetnek át – oda sem figyelve – a posztod felett.

Posztjaid közvetítsék a márkád alapvető értékeit!

Ne félj az Instagramon is bemutatni a termékeidet és a szolgáltatásaidat! Csak próbálj meg kreatívnak lenni, és ne túlzásba vinni. Törekedj arra, hogy új és minél érdekesebb módon mutasd be őket! A képeknek arra kell ösztönöznie a követőidet, hogy saját posztjaikban ne féljenek megemlíteni a termékedet. Ezzel nem csak növeled az interakciók számára, hanem olyan felhasználók által generált tartalomhoz jutsz, mely teljesen eredeti.

A felhasználóneved legyen egyszerű és kereshető

Az Instagram fiókodnak legyen köze a cégnevedhez, hiszen így az emberek könnyebben megtalálnak. A legjobb megoldás, ha minden közösségi média csatornán azonos nevet tudsz használni. Ma már az emberek gyakran használják az Instagram keresőjét, amikor egy cégre kíváncsiak, úgyhogy nem érdemes megnehezíteni a dolgukat. Fontos még, hogy a név egyszerű legyen, könnyű legyen kimondani, ne nagyon cserélgesd, és ne tartalmazzon számokat, speciális karaktereket.

A Bio is legyen egyszerű és rövid

Ahogy a felhasználónevednél is az egyszerűségre törekedtél, úgy tegyél a bionál is. Vedd a lehető legrövidebbre a szöveget, amellett persze, hogy azért kiderüljön, hogy ki vagy és mit csinálsz. A bio azért fontos, mert ez egyike azoknak a helyeknek az Instagramon, ahol linket tudsz elhelyezni. Alapesetben ide kerülhet a weboldalad linkje, ugyanakkor teljesen bevett gyakorlat, hogy a promóciós linkek is itt kapnak helyet. Ezek nem a főoldalra viszik a látogatót, hanem valamely másik landing oldalra.

Mutasd meg az embereknek, hogy hol találnak meg!

Ehhez geotageket kell használnod a képeknél, melyek megmutatják, hogy hol található a céged. Ezek segítségével egy földrajzi hely köré rendeződik a tárolt tartalom az Instagramon. Ha még nem lenne, akkor hozd létre a saját geotagedet a Facebook segítségével, ami aztán megjelenik az Instagramon is, és innentől kezdve használható. Segítségével megtalálhatod azokat a felhasználókat, akik posztoláskor bejelölik helyszínként, és akár meg is köszönheted nekik, hiszen ezzel a cégedet népszerűsítik.

HASZNÁLD az adatokat AZ ELKÖTELEZŐDÉS JAVÍTÁSÁRA!

Vess egy pillantás az adatokra, amikor a következő posztjaidat tervezed! Érdemes például tudni, hogy milyen hashtag megjelenítése hoz több kedvelést, hogy melyik filter vagy milyen beállítások hozzák a legjobb eredményeket a fotóknál, ahogy az arcokat 35 százalékkal jobban kedvelik a felhasználók.

8 tanács, amit feltétlenül fogadj meg!

A Buffer nem kevesebb, mint 20 darab, Instagram-marketingről szóló kutatást böngészett át, hogy ezek alapján leszűrje a legfontosabb dolgokat annak használatához. 8 használható tanácsba tudta összesűríteni az információkat.

1. A fiatalok szeretik a friss, kreatív és hasznos tartalmakat

A Facebook 12 ezer tizenévest és fiatal felnőttet kérdezett meg az Instagram használat kapcsán. Mint az eredményekből kiderült:

  • Érdemes bemutatnod azt, ami különlegessé teszi a cégedet. Ha olyan egyedi nézőpontot tudsz kínálni a közönségednek, mely csak rád jellemző, akkor megnöveled az esélyét annak, hogy kapcsolatba kerülj a fiatalokkal az Instagramon.
  • Az Instagram felhasználói előnyben részesítik a tökéletes minőségű vizuális tartalmakat és nagyon gyakran posztolnak kiemelkedő minőségű fotókat magukról. Ahhoz, hogy hatással legyél rájuk, neked is hasonlóan kiváló minőségű képeket és videókat kell használnod.
  • Az Instagramot használó fiatalok úgy jellemezték ezt a közösségi csatornát, mint ami mindig aktuális (42 százalék), kreatív (37 százalék) és hasznos (32 százalék). Ez azt jelenti, hogy ilyen tartalmakra számítanak a cégektől is.

2. A posztolás gyakorisága nem olyan fontos, mint a rendszeresség

A nagyobb cégek naponta egyszer vagy kétszer tesznek közzé bejegyzést az Instagramon, ugyanakkor akadnak olyanok is, akik ezt a számot 10-re növelik, anélkül, hogy ez visszaesést eredményezne az elköteleződésnél. A Tailwind, mely 100 ezer Instagram-posztot elemzett, azt a következtetést vonta le a vizsgálat alapján, hogy minél gyakrabban posztol valaki, annál több kedvelést és követőt gyűjthet. Azt találták ugyanis, hogy azok, akik több mint 7-szer posztoltak hetente, több kedvelést szereztek és gyorsabban növelték a követőik számát, mint azok, akik ennél kevesebbet. A Union Metrics, 55 céges fiók vizsgálata alapján hasonló következtetésre jutott. Ők azt állapították, hogy azok a fiókok, melyek minden órában posztolnak valamit, az átlagnál jobb elköteleződést érnek el szinte minden tartalmunknál.

Ez persze nem azt jelenti, hogy Neked is el kell kezdened naponta többször posztolni, annál is inkább, mert ilyen gyakoriságnál nehéz tartani a minőséget. Ráadásul, ha a követőid nem szokták meg tőled, hogy elárasztod őket posztokkal, akkor felidegesítheted őket. De ha van rá kapacitásod és tartani tudsz egy jó minőséget, akkor érdemes növelni a gyakoriságot. Egyébként pedig inkább a rendszerességre figyelj, mert ha elfogynak az ötleteid, és nem teszel közzé új képeket, akkor a Union Metrics tanulmánya szerint elkezdődik a felhasználóid lemorzsolódása. Egy vagy két jó poszt naponta jobb megoldás lehet, mint 10 gyenge.

3. A cégeknek is használni kell az Instagram Storiest!

Az Iconosquare több mint 1200 ember megkérdezése alapján azt állapította meg, hogy az Instagram használók negyede inkább a Stories-t kezdte nézni az indulás után, mint a szokásos feedet. Ennek eredményeként esett az Instagram posztoknál a kedvelések és hozzászólások száma. Ez pedig azt jelenti, hogy használni kell a Storiest is.

A Klear 149 nagy márkát kérdezett meg arról, hogy miként használják a Storiest. Azt találták, hogy 45 százalékuk használja a Storiest legalább egyszer egy héten. Ha nem tudod, hogy mit is kellene közzétenned a Storiesban, akkor lejjebb görgetve találsz jó pár tippet a használatára vonatkozóan.

4. A hashtagek javítják az elköteleződést

Szemben például a Facebookkal, az Instagramon teljesen megszokott és elterjedt a hashtagek használata. A 100 legnagyobb márka posztjainak 88 százalékában találsz hashtageket. Azért fontos hashtageket használni, mert ezek révén találják meg az emberek a bejegyzéseidet. A Simply Measure szerint azok a posztok, melyekben legalább egy hashtag volt, 13 százalékkal nagyobb elköteleződést értek el. A helycímkével ellátott posztoknál az eltérés már 29 százalékos volt.

Ez azt jelenti, hogy hashtagek és helycímkék használatával könnyen tudod növelni az elköteleződés mértékét. A TrackMaven tanulmánya szerint posztonként 9 darab hashtag használata tűnik optimálisnak. Ugyanakkor az Isonosquare szerint, ha túl sok hashtaget használsz, akkor ezekre történő kereséseknél már nem fog megjelenni a bejegyzésed.

5. A videók jobbak, mint a képek

A Facebooknál már nyilvánvalóvá vált, hogy a videók jobban teljesítenek, mint a képek. Az Instagramon ugyanakkor ez még nem volt eldöntött kérdés. A News Whip, az L2 és a Simply Measured azt állapította meg, hogy a képeknél nagyobb az elköteleződés, mint a videós tartalmaknál. Ugyanakkor a News Whip vizsgálatai szerint mégis lehet előnye a videóknak:

  • A legnagyobb szereplők több lájkot kapnak ugyan a képeikre, azonban több hozzászólás érkezik a videóknál.
  • Az elköteleződés a videóknál gyorsabban növekszik, mint a képeknél.
  • A legnagyobb szereplők egyre több videót tesznek közzé.

Valószínűleg közönségenként eltérő, hogy a képekre vagy a videókra reagálnak-e jobban. Ezért a legjobb megoldás, ha magad teszteled a videók teljesítményét, összehasonlítva a képekével. Amire figyelj, hogy a News Whip vizsgálata szerint a videók átlagos hossza 30 másodperc. Ez egy jó kiindulópont lehet számodra is.

6. A felhasználók által generált tartalom hozza a legjobb eredményeket

Az L2 250 céget vizsgált meg ebből a szempontból, és megállapította, hogy a felhasználók által generált tartalom mindig kiemelkedően teljesített. Azok az emberek, akik ilyen fotóval találkoznak 4,5 százalékkal nagyobb eséllyel válnak ügyféllé. Ha pedig reagálnak is fotóra, akkor 9,6 százalékkal nő az esély. Arra pedig, hogy vásároljanak, 6,4 százalékkal nagyobb az esély. Ez azt jelenti, hogy neked is érdemes megosztanod a követőid által készített fotókat.

7. A képaláírás hossza nem számít

Az általános tanács szerint egy képaláírás annál jobb, minél rövidebb. A Sprout Social például azt javasolja, hogy 138 és 150 karakter között tartsuk a képaláírás hosszát. Ennek oka nyilván az, hogy az Instagram csak az első 3 sor jeleníti meg, és a többi szöveg csak a Tovább gombra kattintással érhető el.

Ugyanakkor a Simply Measured nem talált statisztikailag szignifikáns összefüggést a képaláírás hossza és az elköteleződés között. Ez azt jelenti, hogy nincs ideális hossza a szövegnek, vagyis olyan hosszúnak kell lennie, amivel át tudod adni az üzeneted. Ez lehet egy emoji vagy akár egy 2 ezer karakteres történet is. Ha viszont azt akarod, hogy a teljes szöveged látszódjon a kép alatt, akkor tartsd 125 karakter alatt a hosszát!

Mit posztolj az Instagramon?

Jó minőségű fotók

Ez nyilván senkit nem lep meg, hiszen az Instagram ma már az a hely, ahol az emberek és a cégek a legjobb fotóikat és videóikat teszik közzé. Ugyanakkor nem mindegy milyen fotókról van szó. Ezt úgy kell érteni, hogy az Instagram használói szeretik a jó minőségű vizuális tartalmakat, és arra törekszenek, hogy a teljesen átlagos fotóikat is úgy mutassák be, mint valami elképesztő csodát. Azok a márkák, melyek megpróbálják lenyűgözni a fiatalokat, szintén erre törekszenek. Tehát a képeknek és a videóknak gyönyörűnek és átgondoltan megszerkesztettnek kell lenniük, lehetőleg művészi tálalásban.

Milyen típusú fotók jöhetnek szóba az Instagramon? Például termékfotók, amennyiben olyan fizikailag létező termékeket árulsz, mint egy ruha, egy étel. Ezeket nagyfelbontásban, többféle beállításban mutathatod be. Ha mintát keresel, akkor itt egy válogatás azokról a márkákról, akik most a legjobbak az Instagramon, találsz közöttük termékfotókat.

Emellett szóba jöhetnek a “színfalak mögött” készült képek, azaz a cégedben dolgozókról, eseményekről, egy termék elkészítéséről szóló fotók. Valamint a felhasználók által készített tartalmak is megjeleníthetők, amennyiben nincsenek az előbb említett két kategóriába tartozó fotóid. Ehhez persze nem árt, ha a megjelenés előtt engedélyt kérsz az adott fotó alkotójától.

Idézetek

A különféle motivációs és inspirációs szövegekről van szó, melyek az egyik legnépszerűbb tartalmat jelentik az Instagramon. Erre jó példa a WeWork Instagram fiókja:

Ha viszont úgy érzed, hogy Te képtelen vagy ilyen fotókat prezentálni, akkor tedd meg ugyanezt a grafika eszközével. Erre is sok példát találhatsz az Instagramon. Ehhez azonban

  • keresd meg mindig a legjobb idézeteket, melyek segítik a márkád,
  • lehetőleg a saját fotóidat használd fel,
  • és ne vidd túlzásba!

Stories

Miközben az Instagram profiodban mindig következetes megjelenésre kell törekedned, a Storiesban lehetsz egy kicsit rugalmasabb is. Hiszen ezek a történetek 24 óra után eltűnnek. Mire használhatod az Instagram Storiest?

  • Történetmesélésre
  • Adatok megosztására
  • Különféle promóciókra, akciókra
  • Idézetek megjelenítésére
  • Bejelentések közzétételére

Arra azonban figyelj, hogy a Stories is legyen összhangban a marketingstratégiáddal! Ha gyorsan össze akarsz dobni egy jó Instagram Storiest, akkor használj template-et. Itt van mindjárt tíz darab, melyeket személyre szabhatsz. De, ha továbbgörgetsz a cikkben, sok-sok tippet találhatsz a Stories használatához.

Mire figyelj a fotóidnál az Instagramon?

Mivel az Instagram egy vizuális közösségi média csatorna, ezért a fotók jelentik az alapját a márkaépítésnek. Ehhez azonban nem elég, ha csak jó egy kép.

Kellenek az érzelmek

Az Instagram egy jó platform arra, hogy érzelmi kapcsolatot alakíts ki a céged és a követőid között. Ezért ahelyett, hogy a fotóid mindössze bemutatnák a termékeid, arra kellene koncentrálnod, hogy érzéseket válts ki velük, melyeket aztán az emberek összekötnek a márkáddal.

A megoldást azok a képek jelentik, melyek képesek elmesélni egy történetet. Ezek ugyanis – ahogy a szöveges történetmesélésnél is – magukkal ragadják a felhasználókat, mert ők is részei akarnak lenni a “kalandnak”. Ez persze nem kevés munkát és gondolkodást jelent, legalábbis nem olyan egyszerű, mint kitenni egy akármilyen fotót minden délelőtt.

Akad azonban még valami, amit figyelembe kell venned a fotóid közzétételénél. Ahhoz ugyanis, hogy egyáltalán felkeltsék a figyelmet, az alábbi kritériumok valamelyikének meg kell felelniük a képeknek. Legyen

  • időszerű – például egy fotó egy hamarosan megrendezendő eseményről.
  • friss – egy olyan típusú tartalom, melynek témája adott pillanatban felkapott az Instagramon.
  • eredeti – egy egészen egyedi kép, ami segít megkülönböztetni a többiektől.
  • könnyen fogyasztható – egy olyan fotó, amit könnyű befogadni, miközben a felhasználó nagy lendülettel pörget lefelé.
  • cselekvésre bíró – “magyarul” egy call to actiont tartalmazó poszt, melynek hatására a követőid megosztanak, kommentelnek, lájkolnak, stb.

Mitől lesz jó a kép?

Ha azt akarod, hogy vonzó és egységes képet mutasson az Instagram-fiókod, akkor fontos, hogy a stílust tekintve következetes legyél. Választhatod akár a minimalizmust, a csillogást vagy a színes képi világod.

Amikor kiválasztasz egy színsémát, amit alkalmazol majd a képeidnél, akkor az legyen egyszerű. Olyan fotókat érdemes megosztanod, melyek néhány fő színt tartalmaznak. És persze az egész feeded képi tartalmát ezekre a színekre kellene építened. Lehetnek ezek a céged színei is, de választhatsz bármi mást is, mely megfelelő üzenetet hordoz.

Ugyanez a következetesség jelenjen meg a fényeknél is. Vedd figyelembe, hogy a legjobb képek világos és természetes fényben születnek, általában reggeli vagy kora esti fényben, ugyanakkor a direkt napfényt kerüld el! Inkább akkor fotózz, ha kicsi felhős az ég.

Az egyszerűség akkor is követendő elv, amikor kiválasztod a képed tárgyát. Célszerű egyetlen, vonzó tárgyat bemutatni egy fotón. Figyelj a negatív térre is! Sok fotós általában azt az elvet követi, hogy csak a kép egyharmadát tölti meg a megörökítendő tárggyal, kétharmadát a negatív tér teszi ki, mely csak azért van, hogy felhívja a figyelmet a tárgyra.

Miután elkészültél egy jó alapanyaggal, gondold végig, hogy miként alkalmazod az Instagram filtereket. A következetesség érdekében mindig ugyanazokat a szűrőket érdemes használnod. Egy jó filter segít megkülönböztetni  a többiektől, és felhívni a figyelmet a képeidre. Emellett bedobhatod a grafikákat, feliratokat is, arra azonban itt is figyelj, hogy csak egy-két betűtípust használj, és ezek is a megfelelő érzelmet erősítsék az emberekben. A betűtípusok választásáról itt olvashatsz bővebben.

Végül arra is vess egy pillantás, hogy a illik-e a feededbe az adott fotó, megfelelően kiegyensúlyozott marad-e. Az Instagram ugyanis nem annyira egy-egy jó képről szól, mint inkább egy jó feedről, mely egészként kommunikálja azt, amit Te mondani szeretnél a közönségednek. Ebbe beletartozik az is, hogy az egyes képeidnek kell kiegyensúlyozni egymás hatását. Tehát, ha egy fotóddal elmentél nagyon egy irányba, akkor a következővel próbáld egyensúlyba hozni a feeded.

Mit ronthatsz el a képeidnél?

Szinte mindenki meg tudja állapítani egy fotóról vagy akár egy egész Instagram feed képeiről, hogy azok mikor jók. Nem kell ehhez semmilyen tudás, egyszerűen látjuk az összehangolt színeket, a jó kompozíciót, a megfelelő témaválasztást. De ugyanígy azt is érezzük egy-egy fotó kapcsán, ha az gyenge minőségű. Ez azonban inkább csak más fotójára igaz, a sajátod esetében gondban lehetsz. Lássuk tehát, hogy milyen hibákra érdemes felfigyelned.

Nem megfelelően választasz témát

Nem jó, ha az Instagram feeded nagyon csapong, túlságosan eltérőek a témái. Legyél a fotóidnál következetes, mert ha nem így teszel, az összezavarhatja a követőidet.  Ezzel összefügg az is, hogy érdemes ragaszkodnod egy színsémához is, tehát mindig ugyanazt a színvilágot idézd fel. Játszhatsz persze olyan elemekkel, mint a különböző keretek, de ezeket se váltogasd gyakran, különben rendezetlennek néz majd ki a feeded.

Nem használod jól a szűrőket

Habár a szűrők használatánál is érdemes következetességre törekedni, hiszen meghatározzák a képeid hangulatát, fontos, hogy nem minden fotóból ugyanaz a filter hozza ki a legtöbbet. A Clarnedon például jó választás, amikor naplemente jelenik meg a képeiden, hiszen kiemeli az árnyékokat és a fényeket, de beltérben készül képeknél egyáltalán nem hat természetesnek.

Nem véletlen, hogy sokan ma már egyáltalán nem használnak szűrőket az Instagramon (holott az egész alkalmazás eredetileg ezekről a filterekről szólt), hiszen ha jó a kép, akkor nincs szüksége rájuk. Persze kell az utómunka, de ha nem vagy otthon a fotós szoftverek használatában, akkor ezt megoldhatod olyan alkalmazásokkal is, mint például a VSCO.

Nem figyelsz a fényekre

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy olyan képet készítenek, mely hátulról van megvilágítva. Ez persze lehet művészi, de azért egy okostelefon kamerájával nehéz jó képet összehozni. Annál is inkább, mert az ilyen képeket nehéz tovább szerkeszteni. Ha mégis olyan fotót tennél ki az Instagramra, amelynek rossz a megvilágítása, akkor utólagos szerkesztéssel javítanod kell rajta: mérsékelni a kontrasztot, az árnyékoknál pedig emelni az értéket. Ezt pedig megteheted az Instagram alkalmazáson belül is.

Túlszaturáltak a képeid

Az élénk színek felhívják magukra a figyelmet, de nagyon sokan túlzásokba esnek velük. A színtelítettség megítélése persze szubjektív dolog, mert van aki szereti az erős színeket, míg mások nem annyira. De nem érdemes túlzásokba esni, különösen a céges Instagram profilodban. Ha túl élénkek a színeid, akkor a kép szerkesztésénél a kontraszton érdemes változtatnod.

Összességében elmondható, hogy a fotóidnál még az Instagramon is érdemes elkerülni a túl-szerkesztett megjelenést, ami persze nem jelenti azt, hogy nem kell hozzányúlni a fotóidhoz utólag, csak nem szabad mesterkélt hatást kelteniük.

Milyen legyen az Instagram-posztjaid szövege?

Miközben az Instagram elsősorban a képekről szól, egy jó képaláírás is segíthet a felhasználói elköteleződés növelésében. Ma már az Instagram-bejegyzések az alapján jelennek meg a követők számára, hogy milyen valószínűséggel érdeklődnek a tartalmaid iránt. Vagyis, ha egy fotód sok kedvelést és kommentet kap, akkor nagyobb eséllyel jelenik meg. Ezért kell foglalkoznod a képaláírásokkal is.

És hogy milyen egy jó képaláírás? Egyrészt megmutatja a céged személyiségét, szórakoztatja a közönséget, és arra ösztönzi a követőket, hogy cselekedjenek. Egy képaláírás akár 2200 karakter hosszú is lehet, elhelyezhetsz benne emojikat vagy akár 30 darab hashtaget is. Ezt persze nem kell mind kihasználni, hiszen a cél az, hogy figyelemfelkeltő és könnyen olvasható legyen. De lássuk a tippeket!

1. Ismerd meg a közönséged!

Ez kell ugyanis ahhoz, hogy tudd:

  • érteni fogják a hivatkozásaidat,
  • használhatsz-e emojikat, és mennyire lehet modern a nyelvezeted,
  • elég-e egy rövid magyarázat a képekhez, vagy hosszabban kell magyaráznod?

2. Legyen hangneme a cégednek!

Az értékeid határozzák meg, hogy miként szólalsz meg a közösségi médiában, amiről készíthetsz egy listát. Ugyancsak összeszedheted azokat a jelzőket, melyeket használni szeretnél rendszeresen a céged kommunikációja során, és ezeket mindig vesd be a képaláírások finomításánál.

Az talán nyilvánvaló, hogy az Instagram-felhasználók nem egy hivatalos vagy komoly stílusra számítanak. Habár sok minden függ az iparágadtól és annak közönségétől. De mindenképpen a könnyed megfogalmazásokra kell törekedned, miközben megmutatod a márkád személyiségét is.

3. Milyen hosszú legyen?

Ha valaha is kétely merül fel egy képaláírás hosszával kapcsolatban, akkor vedd inkább rövidebre a szöveget! De azért maradjon önmagában is érthető. Ha van egy érdekes történet egy kép mögött, akkor ne habozz, fejtsd ki bőven. A National Geographic például gyakran ezt teszi. Ha azt akarod, hogy az egész látható legyen, akkor maradjon 125 karakter alatt, de ezt ne tekintsd kényszernek, mert nem ez határozza meg az elköteleződés mértékét.

4. Tedd a legfontosabb szavakat a szöveg elejére!

A szövegeket megvágja az Instagram a hírfolyamban – és csak érintésre bomlik ki az egész -, azért minden, ami fontos, kerüljön az elejére, míg az @említések és a hashtagek a végére. Ezzel próbáld megfogni a közönséget, és rábírni arra, hogy nyissa le a teljes szöveget!

5. Használj hashageket, de okosan!

Azok az Instagram-posztok, melyekben szerepel legalább egy hashtag, átlagosan 12,6 százalékkal nagyobb elköteleződést érnek el, mint azok, melyekben egy sincs. Vagyis érdemes használnod azokat, melyek relevánsak a bejegyzésed és a célközönséged számára. Ugyanakkor ne használj annyit, hogy telezsúfold és olvashatatlanná tedd a szöveged. Ha azt akarod, hogy ne zavarjanak bele a szövegbe, akkor válaszd el vonalakkal, vagy pedig tedd őket a bejegyzésed utáni első kommentbe.

6. Tegyél fel kérdéseket!

Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy több hozzászólást szerezz, ha kérdést teszel fel a képek alatt. Ez lehet akár egy eldöntendő kérdés, de akár egy kifejtős is. Kérdés, mire rezonál a közönséged.

7. Használd az @említést!

Ha valakit érint a bejegyzésed, akkor említsd meg a @ jel és a felhasználóneve használatával. Ezzel lehetőséget teremtesz neki – és követőinek – arra, hogy reagáljon a bejegyzésedre.

8. Használj call to actiont!

Ha növelni szeretnéd az elkötelezettség mértékét, akkor kérd meg a követőidet, hogy kommenteljenek, küldjék el az ismerőseiknek, vagy mondják el a véleményüket! Ehhez persze a bejegyzésnek elég jónak kell lennie, úgyhogy mielőtt cselekvésre akarod rábírni az embereket, győződj meg arról, hogy mindent megtettél egy jó posztért.

9. Ne félj az emojiktól!

Az emojik magukra vonják a felhasználók figyelmét és egy kis személyességet adnak a bejegyzésednek. Kiválthatnak szavakat vagy mondatokat is, így rövidebb lehet a szöveged.

10. Használj idézeteket!

Nem Coelho és az epigonok életbölcsességeire gondolunk, hanem olyan idézetekre, melyek jól kiegészítik a képeidet. Ez lehet egy pár mondat attól a személytől, aki készítette a fotót, vagy attól, aki szerepel a képen.

Mikor posztolj az Instagramon?

A különböző kutatások teljesen eltérő időpontokat találnak arra, hogy mikor érdemes bejegyzéseket közzétenni az Instagramon. Ez azt jelenti, hogy nincs optimális időpont, illetve a megfelelő időpont cégenként és közönségenként változhat. A legjobb tehát, ha elkezded tesztelni, hogy számodra melyik időpont hozza a legjobb eredményeket.

Ha mégsem lenne kedved vagy időd a teszteléshez, megosztjuk a Sprout Social 2018-as vizsgálatának eredményeit, melyet 24 ezer felhasználón végzett el. Ebben azt vizsgálták, hogy milyen napon és milyen órában váltják ki a legnagyobb aktivitást a posztok. Ráadásul, nem csak egy általános adatot tettek közzé, hanem iparágakra lebontva is közöltek számokat.

Mint kiderült, a legjobb nap a posztolásra a csütörtök. A legnagyobb aktivitást a reggel 9 és délután 6 óra között közzétett posztok eredményezik (keddtől péntekig). A legrosszabb napok: a vasárnap és a hétfő.

Ugyanakkor az adatokból az is látszik, hogy kiemelt időpont a reggel 5 óra kedd és péntek között, valószínűleg azon oknál fogva, hogy sok embernek reggel az első dolga, hogy megnézze az Instagramot. Ugyancsak erős a 11:00 és 15:00 közötti idősáv, mivel sokan ebéd közben is rápillantanak a mobiljukra, illetve amikor kezdenek merülni a mentális energiáik, ugyancsak az Instagramot pörgetik. A hétvégék viszont láthatóan gyengén teljesítenek, talán a szombat 11 órás időpont a legjobb alkalom a posztolásra.

Ezek az általános adatok tehát jó kiindulópontot jelentenek mindenki számára. Ugyanakkor érdemes tisztában lenni azzal, hogy a Te esetedben akár teljesen máshogy is alakulhatnak a kiemelt időszakok. Ez abból is látható, hogy a kutatás még az egyes iparágak között is talált eltérést.

A technológiai cégek esetében szerdától péntekig 10:00 és 17:00 óra között lehet elérni a legjobb aktivitást. A legjobb nap a csütörtök, a legrosszabb pedig a vasárnap.

A B2C cégek minden nap posztolhatnak 10:00 és 15:00 között, miközben náluk a legjobb nap a szerda, a legrosszabb a hétfő. Ugyanakkor az is lényeges, hogy míg általánosságban azt mondtuk, hogy a vasárnap gyengén teljesít, itt pont a vasárnap 11:00 és 13:00 közötti időszak a legerősebb.

Az oktatással foglalkozó szervezetek számára leginkább hétfőn reggel 8-kor érdemes közzétenni posztot az Instagramon, de egyébként minden hétköznap nekifuthatnak 11:00 és 16:00 között. Számukra a legrosszabb nap a vasárnap, míg a legjobb a hétfő.

Az egészségügyi cégek számára a kedd délután 13:00 számít a nyerő időpontnak, de keddtől péntekig bármikor posztolhatnak 9:00 és 16:00 között. A szombatot és a vasárnapot viszont ki is hagyhatják, mert akkor nem érdeklik a posztjaik az embereket.

A non-profit szervezeteknek minden hétköznap jó aktivitást hoz a 12:00-ról 17:00-ig tartó időszak, de a legjobban a keddel járnak, míg a legrosszabbul a vasárnappal.

Mindezek alapján tehát levonható az a következtetés, hogy a célközönségek különböznek és különbözőképpen is viselkednek. Ez pedig nem csak iparáganként jelentkezik, hanem akár cégenként is eltérő lehet. Így bár a fenti adatok iránymutatást jelenthetnek – kezeld azért fenntartással őket -, ezektől eltérő időpontokat is érdemes tesztelned.

Mit tartalmazzon az Instagram bio?

Mindössze 150 karakter áll a rendelkezésedre az úgynevezett “bio”-ban, vagyis a bemutatkozásnál, hogy létrehozd a tökéletes leírást magadról, illetve a cégedről. Ügyesen kell tehát kihasználni a meggyőzésre ezt a pár sornyi lehetőséget. Annál is inkább, mivel a bio segít abban, hogy a márkád kitűnjön a többiek közül.

Szerkesztéséhez lépj be a profil-szerkesztési felületre, majd ott válaszd ki a bemutatkozás mezőt. Ha ezt kitöltöd, akkor a szöveg mindenki számára megjelenik, aki megtekinti a profiloldalad.

1. Legyen világos az értékajánlatod!

A bioban világosan el kell mondanod a látogatóknak, hogy ki is vagy Te. Vagyis kell egy érthető és egyszerű leírás a cégedről, valamint a termékedről, szolgáltatásodról. Azokra a kérdésekre kell itt válaszolnod, melyeket az emberek feltesznek magukban a cégeddel kapcsolatban.

  • Mivel foglalkozik a céged?
  • Miért éri meg a Te termékedet választanom?
  • Honnan tudhatok meg többet a cégedről?

2. Mutasd meg a személyiséged!

A személyiséged láthatóvá tétele sokat segít abban, hogy kapcsolatba lépj a közönségeddel. Mivel az Instagram egy könnyedeb, lazább hangvételű felület, ezért egy kicsit más személyiséget is használhatsz. Kidomboríthatod a humoros oldalad, mely aztán megjelenhet minden posztodban. Kísérletezhetsz eredeti profilképpel, más hangnemben íródott bemutatkozással, vagy a szövegben megjelenhet akár az éppen aktuális marketingkampányodra való hivatkozás.

3. Használj emojikat (ha passzolnak hozzád)!

Az emojik, mint vizuális elemek segítségével az egyhangú szövegrészt egy kicsit feldobhatod. Az emojik is segíthetnek abban, hogy kifejezd az egyéniséged és hangsúlyt adj a leírásodnak. Egy jól elhelyezett emoji képes megerősítieni a leírt információt. Ugyanakkor nem minden márka számára jó megoldás, főleg, ha értelmetlenül használják az emojikat, csak azért, hogy használják. Amikor az emojik használatát fontolgatod, akkor a közönségedet figyelembe véve dönts erről. Ha a közönséged nem használ napi szinten emojikat, akkor nem biztos, hogy értelme van a bemutatkozásodban elhelyezni őket.

4. Mutasd be az új ajánlataid!

A biót arra is használhatod, hogy megismertesd a közönségeddel a legújabb ajánlataid vagy a legfontosabb ajánlatod. Bármi olyan információt, linket megjeleníthetsz benne, ami segíthet az ügyfeleidnek az elindulásban a terméked megismerésében. Ha rendszeresen frissíted a szöveget, mindig új linkeket helyezel el benne, akkor újra és újra visszatérnek ide. Tehát bármilyen új promóciód van, az arra való utalást helyezd el benne nyugodtan, csak arra figyelj, hogy mindig időszerű legyen!

5. Használj hashtaget!

A hashtag-használat segítségével közönséget építhetsz, és előnyödre használhatod a felhasználók által készített tartalmakat. A hashtagekkel összekapcsolhatod a márkád és a közönséged, lehetőséget kínálsz nekik arra, hogy részt vegyenek a kommunikációdban. Ugyanakkor figyelemmel kísérheted az egyes posztjaid sikerét. Bevethetsz egyéni hashtaget is, melynek segítségével a felhasználók végigfuthatják valamennyi posztod, amelyben az szerepelt.

6. Ne felejtsd el a call to actiont!

Az a célod, hogy a követőid kattintsanak a bióban elhelyezett linkre, és így átjussanak a weboldaladra. Közölnöd kell tehát velük, hogy mit szeretnél, mit tegyenek, mire számíthatnak, mit kapnak a kattintással. Annál is inkább ki kell használnod a call to actiont, mert a bio az egyetlen olyan része a profilodnak, ahol kattintható linket helyezhetsz el.

7. Információk a cégedről

Természetesen a bióba kerülhetnek a legfontosabb információk a cégedről is. A hely szűkössége miatt azonban nagyon világosnak és tömörnek kell lenni, csak a leglényegesebb dolgok kerülhetnek ki. Például, ha van egy fizikailag létező boltod, akkor annak a címe kerülhet ide, hogy a felhasználók tudják, hol találkozhatnak a termékeddel vagy szolgáltatásoddal.

8. Közösségi bizonyítékok

A leírásba belekerülhet minden, ami növeli a hitelességed: az ügyfelek véleménye, vagy az, hogy milyen eredményeket értél el. Az emberek ugyanis megbíznak más, valódi emberek véleményében, és ha jók ezek a jelzések, akkor nagyobb bizalommal közelítenek feléd. Arról azonban győződj meg, hogy valóban releváns jelzéseket, eredményeket sorakoztatsz fel, melyek tényleg fokozzák a bizalmat az irányodba, nem csak a helyet töltik ki, vagy kifejezetten zavaróak.

Mire és hogyan használd az Instagram Storiest?

Hogyan tegyél közzé egy történetet?

  1. Az Instagram főoldalát egyszerűen csúsztasd el jobbra, vagy kattints a bal felső sarokban látható kamera ikonra, és máris belépsz a Stories felületére.
  2. Itt különböző opciókkal találkozhatsz: Élő, Normális, Boomerang, Rewind és Kéz nélkül.
  3. Ezen sor felett, a felvétel ikon két oldalán találhatók olyan lehetőségek, mint a vaku ki- és bekapcsolása, az első és a hátsó kamera közötti váltás, stb.
  4. Amint elkészítettél egy fotót, videót, azonnal használhatod a szerkesztési lehetőségeket: szövegeket, rajzokat, matricákat helyezhetsz el a képre.
  5. Ha nem vagy elégedett az eredménnyel, akkor egyszerűen fogd meg az egyes elemeket, és húzd rá őket a kijelző alján található szemetes ikonra, vagy érintsd meg az X ikont a bal felső sarokban, hogy töröld az egész posztot.
  6. Ha szeretnéd elmenteni egyes alkotásaidat, akkor érintsd meg a Save gombot (egy lefelé mutató nyíl, alatta vonallal), mely a bal alsó sarokban található.
  7. Ha közzétennéd a képet, akkor további két lehetőség közül választhatsz: rákattintasz a bekarikázott + jelre a bal alsó sarokban, amivel egyből megjelenik a tartalmad történetként. A másik lehetőség az, hogy a jobb alsó sarokban lévő nyíl gombra kattintasz, ahol a küldési opciókat találod, például a közvetlen küldés lehetőségét, melynek segítségével egy meghatározott fiókba közvetlenül küldhetsz képet.

Milyen funkciókat találsz a Storiesban?

Szűrők

Mint az Instagram fotós részében, a Storiesban is bevethetet a különféle szűrőket. Tehát, ha elkészítesz egy fotót vagy videót, akkor egyszerűen csúsztass jobbra vagy balra, így láthatóvá válnak a lehetőségek. Arra ugyanakkor nincs lehetőség, hogy a szűrő intenzitásán változtass, mint a fotós részben.

Rajzok

Természetesen rajzolhatsz is a Storiesban. Ehhez kattints a jobb felső sarokban megjelenő ceruza ikonra. Ekkor három eszköz közül választhatsz, amelyekkel a rajzot elkészíted. Ha kiválasztottál egyet, akkor még a színek közül is tudsz választani a kijelző aljáról. Ha megérintesz és nyomva tartasz egy színt, akkor pedig a különféle árnyalatai között keresgélhetsz. A vonalvastagságot a bal alsó sarokban lévő pontokat tartalmazó ikonnal állíthatod be.

Szöveg

Kattints bárhová a kijelzőn vagy válaszd ki az “Aa” ikont a jobb felső sarokban. Ezzel megnyílnak a szövegszerkesztési lehetőségek. Beállíthatod az elrendezést, a színt, a méretet a különféle ikonok segítségével. Ha kész vagy, akkor mentsd el az alkotásodat. A szöveg méretét és irányát a szövegszerkesztőn kívül is tudod módosítani, ha két ujjal megérinted a szöveged. Annyi szöveget írhatsz, amennyit csak akarsz, nincs korlátozás. A Stories-ban is használhatod az említeseket, ha a szöveg beírásánál @ jelet teszel egy felhasználónév elé.

Matricák

Mit ér a közösségi média emojik nélkül? Az Instagram Stories egy lépéssel tovább is ment, és mindenféle látványos matricát kínál a megszokott fejeken kívül. Személyre szabható matricákkal megjelenítheted a helyet, az időjárást és az időt is. Minden változtatható matrica többféle lehetőséget is kínál. Például az időjárás-matrica segítségével megjelenítheted a hőmérsékletet szöveges formában vagy akár ikonokkal is kiegészítve (nap, felhő). Ehhez egyszerűen érintsd meg egyszer a matricát, és már válogathatsz is a lehetőségek közül. Természetesen olyan megoldások is rendelkezésedre állnak, hogy kalapot vagy szemüveget helyezz el a fotón. Ezekből a matricákból annyit teszel fel rá, amennyit csak akarsz.

Boomerang

Ezek olyan gif-szerű, rövid videók, melyek előre és hátra mozognak. Úgy készíthetsz ilyet, hogy belépve a Storiesba normálról Boomerangra állítod a felvételt. Ezután csak megérinted a felvétel gombot, és az Instagram elkészíti Neked.

Élő videó

Ez a funkció élő közvetítést tesz lehetővé, ha az Élő opciót választod a sorban. Ilyenkor a profilftódnál az Élő feliratot látják a követőid a felső, Stories sávban. Az élő közvetítésre 1 órás időkeretben van lehetőséged.

Mi az a Stories Highligths? És hogyan használd?

2017 decemberében indította útjára a Stories Highlightsot az Instagram. Az új funkció segítségével még többet kihozhatsz a történeteidből, újra felhasználhatod őket az Instagram profilodban. Lényege, hogy több, korábbi történetedet használhatod fel egy hosszú távon megjelenő tartalom felépítésére.

A Stories Highlights-ot az Instagram profilodban találod, közvetlenül a bio alatt. Ha még nincs kiemelt történeted, akkor szürke köröket látsz, viszont a plusz jellel jelzett kör mindenképpen ott található, ahogy a mellékelt képen is látszik.

Kiemelt albumot létrehozhatsz innen, a profilodból, de egy adott történetből is. Előbbi úgy történik, hogy egyszerűen rákattintasz a “+” jelre, mire megjelenik az Instagram történeteid archívuma. Innen csak ki kell választanod a megfelelő posztot, majd továbblépni. Ha zavar, hogy az Instagram archívumba menti a történeteidet, akkor a profilodból elérhető beállításoknál (“Lehetőségek” – a jobb felső sarokban lévő három pont) ezt lekapcsolhatod.

Ugyanakkor egy aktív storie-ból is beállíthatod, hogy a Highlightsban szerepeljen. Ehhez be kell lépned a posztodba, ahol alul találsz egy “szív ikont”, amire kattints rá.

Ezután persze el kell nevezned az albumodat, amit érdemes 16 karakter alatt tartani, mert a többit levágja az Instagram. Változtathatsz azon is, hogy milyen képpel jelenjen meg az album, illetve az albumba elhelyezhetők további storie-k, és törölhetők is belőle. Ehhez ki kell választanod az albumot, majd a jobb alsó sarokban megkeresned a három pontot.

Elég sok kiemelt Highlights felvihető, azonban csak négy látszik, így jól át kell gondolni, hogy melyek a legfontosabbak számodra. Időrendi sorrendben jelennek meg, a legrégebbi jobbra csúszik. Magukon a highlightokon belül is számít az időrend: a legújabb történettel kezdődik az album.

És hogy mire használhatod a Stories Highlightsot?

  • Tippeket és útmutatókat gyűjthetsz össze bennük adott témákra vonatkozóan.
  • Akár minden terméked számára létrehozhatsz egy albumot, ahol bemutathatod a funkcióit.
  • De elhelyezheted itt a legfrissebb információkat, híreket, melyek fontosak lehetnek az iparágadban.
  • Különböző, a követőidet érdeklő témákba rendezheted az eddigi tartalmaidat.

Mindenesetre érdemes kihasználni a lehetőséget, ha már rendelkezésedre áll. És az egyes Storiesban, melyek belekerülnek, elhelyezheted a megfelelő linkeket, melyek az ajánlataidhoz vezetik az embereket.

Tippek a Stories használatához

Mondj el egy történetet!

Ez talán nem túl meglepő dolog, mégsem ezt teszik általában az emberek. Pedig a Stories-ból többet is kihozhatsz, ha nem csak úgy tekintesz rá, mint amivel egy rakás véletlenszerű képet lehet közzétenni. Hiszen az egyes elemek egymás után kerülnek lejátszásra, mint egy vetítés során. Így az egyes elemek segítségével felépíthetsz egy hatásos történetet is.

Légy hiteles!

A platform lényege, hogy a tartalom úgy nézzen ki, mint ami spontán készült. Míg az Instagram feedben a tökéletességre kell törekedned, addig itt ne legyenek mesterkéltek a képek. Jó hely ez a kísérletezésre és a kreativitásod kiélésére.

Adj értéket!

Mint ahogy minden más közösségi média csatornán, a Storiesban is érdemes arra törekedni, hogy valami értéket közvetíts a tartalmaiddal. Lehet a célod a szórakoztatás vagy az információk átadása, azt kell elérned, hogy a látogatók később is visszatérjenek.

Légy kreatív!

Ehhez elég sok lehetőség áll a rendelkezésedre a Storieson belül: rajzok, matricák, szövegek, szűrők. Használd őket! Próbáld meg a különböző típusú tartalmakat (szöveg, fotó, videó, Boomerang) váltogatni, hogy változatos legyen, és fenntartsd a látogatóid érdeklődését.

Ne az Instagram kameráját használd!

Használd helyette a telefonod beépített kameráját a fotók és videók készítéséhez! Az Instagram appjában ugyanis alacsonyabb felbontással készülnek el. Ráadásul kevesebb a lehetőséged a szerkesztésre is. A hátránya ennek a megoldásnak az, hogy hamarabb lesz tele a telefonod tárhelye képekkel.

Függőlegesek legyen a képeid és videóid!

Míg általában a függőleges elrendezés nem előnyös, a Stories esetében ez a jobb megoldás, mert az emberek általában így nézik a mobiljukat. Az emberek nem szívesen forgatják csak a Te videód kedvéért a telefonjukat, így nagy az esély arra, hogy átugorják.

Wifit használva szerkeszd és töltsd fel a képeid!

Ez akkor különösen fontos, ha mobilnetet kellene használnod a feltöltésre. Előfordulhat, hogy valamit nem sikerül feltöltened, aztán amikor mégis, akkor már más lesz a sorrendje a képeknek és videóknak, mint ahogy tervezted. Érdemes tehát megvárni a feltöltéssel egy stabil internet kapcsolatot. Ilyenkor ráadásul a követőid is egyben látják a történeted, hiszen egyszerre jeleníted meg számukra, nem pedig szakaszosan.

A videóid hossza 5 és 10 másodperc között legyen!

Egy 5 másodpercnél rövidebb videóban nem nagyon tudsz semmi bemutatni, míg a 10 másodpercnél hosszabb már unalmas lehet az emberek számára. Ha hosszabbak a videóid, akkor vágd meg őket először a megfelelő méretre, kiválogatva a legjobb részeket.

A szövegeket fogd vissza!

Tömörítsd a szövegeket, amennyire lehetséges. Az emberek nem olvasni akarnak a Storiesban. Használj rövid mondatokat, és bontsd ki a mondanivalódat az egymást követő képeken!

Még a feltöltés előtt vágd meg a képeid!

Ha nem 9:16-os képaránnyal készíted a fotóidat, akkor érdemes azokat erre az arányra átalakítani, és úgy feltölteni az Instagramra. Ezáltal pontosan meghatározhatod, hogy mely részek kerüljenek rá a fotóra.

Építsd fel a jelenteket!

Ahogy a filmeknél, úgy érdemes az Instagram Storiesban is nagytotálban kezdeni, majd innen szűkíteni. Ezáltal a felhasználók jobban be tudják azonosítani, hogy hol játszódik a történeted, miről van benne szó, mint ha csak közelik váltanák egymást egy hosszú sorozatban.

Használj CTA-t!

Mint minden tartalom esetében, itt is át kellene gonolnod, hogy milyen cselekvést vársz el a közönségedtől. A The North Face például így csinálta:

 

Hashtag használat az Instagramon: miért, hogyan, mennyit, mikor?

Az Instagramon a hashtagek kategorizálják be a tartalmakat. Egy hashtag az Instagramon állhat betűkből, számokból, emojikból és ezek kombinációjából. A lényeg, hogy előtte egy # jel szerepel. Ha rákattintasz egy hashtagre, akkor végignézheted azokat a posztokat, melyek szintén használták az adott hashtaget. Ez azt jelenti, hogy ha Te is hozzáteszel egy hashtaget a fotódhoz vagy a videódhoz, akkor bárki megtalálhat azáltal, hogy rákeres a hashtagre.

Persze annak valószínűsége, hogy megjelensz számukra, attól függ, hogy milyen gyakran használják mások a hashtaget és mennyire népszerű a posztod (azaz mennyi kedvelést és hozzászólást szerzett).

Miért kellene hashtageket használnod az Instagramon?

Az előbbiekből talán már kiderül az ok: a hashtagek segítenek abban, hogy az emberek megtalálják a tartalmaidat és az Instagram fiókodat, amit aztán követni tudnak. Ha megfelelő hashtageket használsz, akkor azok pont a Te célközönségedhez juttathatják el a bejegyzéseidet. Vagyis, ha hashtageket használsz, akkor

  • növeled az esélyét annak, hogy új követőket szerzel,
  • több kedvelést érhetsz el,
  • követhetsz felhasználók által generált tartalmakat,
  • felpörgeted a kommenteket.

Egy statisztika szerint egyetlen hashtag által is 12,6 százalékkal nagyobb elköteleződést érhetsz el, mint anélkül. Egy hashtag olyan, mint egy csatorna. Vannak közöttük szélesebb és szűkebb keresztmetszetűek. A kérdés az, hogy melyikkel éred el hatékonyabban a célközönséged. Egy szélesebb csatornával, vagyis általánosabb hashtaggel több ember találkozik, de nagyobb is rajta a forgalom, és kisebb az esély a pontos célzásra.

Instagram hashtag követés

Egy általános hashtag (mint például a #marketing), jó kiindulópont lehet, persze csak akkor, ha kapcsolódik az üzletedhez és a célközönségedhez. Egy általános hashtag tehát lehet népszerű, de nem jelenti azt, hogy összességében több interakciót hoz számodra.

Ha túl gyakran vagy stratégia nélkül használod a hashtageket, akkor értelmetlenné válnak, és elveszítik a hatékonyságukat. Fontos, hogy ne spammelj, vagyis ne használj olyan hashtaget, melyhez semmi köze a bejegyzésednek!

Az Instagram egy újabb fejlesztése révén a felhasználók már követhetnek hashtageket, nem csak más felhasználókat. És ha megtalálod azt a hashtaget, amit a célközönséged követ, akkor megjelenhetsz számukra úgy, hogy eddig még nem is hallottak rólad.

De hogyan tegyek hashtaget a bejegyzéseimhez?

Hashtaget képaláírásként vagy kommentként tehetsz hozzá a fotóidhoz vagy videóidhoz. Ha egy bejegyzésedet bővítenéd a megfelelő hashtaggel, melyet már feltöltöttél, akkor kattints a jobb felső sarokban található három pontra, és válaszd a szerkesztés lehetőséget. Ha pedig már meg is jelent korábban a posztod, akkor is ott a lehetőség, hogy hozzászólásként megjeleníts hashtaget.

Két dolgot ne felejts el: csak olyan posztot hashtagelhetsz, ami a Tied, mások fotóját vagy videóját nem, és csak 30 hashtaget használhatsz egy bejegyzésnél. Ha többet használsz, akkor nem fog megjelenni a hozzászólásod.

Hogyan válaszd ki a megfelelő hashtaget?

  1. Nézd meg, hogy a konkurencia milyen hashtageket használ! Ezek között felfedezheted azokat, amelyek számodra is megfelelőek lehetnek. Ugyanakkor dönthetsz úgy is, hogy nem akarsz versenyezni velük, és kifejezetten kerülöd az adott hashtageket.
  2. Használd azokat a hashtageket, melyeket az iparágadban mérvadó szereplők is használnak! Így az ő célközönségük a Tied is lehet.
  3. Gondold át, milyen kapcsolódó hashtageket használhatsz! Nézd át a posztokat egy általad már használt hashtag kapcsán, és keress olyanokat, amik általában még megjelennek ezekben.
  4. Használd az Instagram kereső funkcióját! Írj be egy kulcsszót, ami releváns számodra, majd válaszd a # lehetőséget alatta. Az Instagram ezután megjelenít minden olyan hashtaget, amiben szerepel a kulcsszavad. Próbálj közöttük olyat találni, ami népszerű!
  5. Hozz létre egy saját kampány-hashtaget! Sok cég azzal szerez követőket, hogy létrehozza a saját kampány-hashtagjét. Ennek viccesnek, kreatívnak és valamiképpen megjegyezhetőnek kellene lennie. Nagyon jól használhatók, ha egy új terméket vagy eseményt kell hirdetni, vagy akár csak inspirálni az embereket.

Az fontos, hogy csak olyan hashtageket használj, melyek relevánsak számodra, az iparágadban, a célközönséged esetében. Találsz olyan hashtageket, melyek roppant népszerűek, azonban, ha nem illeszkedik hozzád, akkor semmi nem mész az alkalmazásával. Sőt, akár valaki fel is jelenthet spamelésért.

Milyen hashtageket használj?

A hashtag-használatra különféle taktikák léteznek.

1. Helyhez kapcsolódó hashtagek

A helyhez kapcsolódó hashtagek használatával tudod talán a leginkább növelni a követőid számát. Ha egy helyhez kötötten működő cég vagy, különösen, ha például kiskereskedelmi üzleted van, akkor a hely-hashtagekkel nagyon jól tudsz kapcsolódni a közönségedhez. Az emberek ugyanis szeretik a helyi üzleteket, és keresgélnek a helyi események és helyek után az Instagramon. Csak kezdj el beírni a keresőbe egy helységnevet, és az Instagram máris kidobja a kapcsolódó, létező hashtageket. Többet is találhatsz közöttük, ami számodra alkalmas lehet, érdemes ezek közül többet is bevetni a posztjaidban.

2. Vicces hashtagek

Ha passzol a cégedhez, akkor használhatsz vicces, eredeti hashtageket is. Ezekre persze nem keresnek rá túl sokan, ugyanakkor jópofa, karakteres, trendi lesz tőle a bejegyzésed és a céged. Az ilyen hashtagek szerepelhetnek akár az első helyen is valamely posztod hashtagjei között, és nem kell eldugnod a poszt aljára, hiszen azt akarod, hogy az emberek felfigyeljenek rájuk.

3. Márka hashtagek

Ha van egy saját márka-hashtaged, akkor az könnyűvé teszi azt, hogy kövess beszélgetéseket, még akkor is, ha nem a Te felületeden zajlik. Ez az oka annak, amiért minden nagy márka használ márka-hashtaget. De milyen márka hashtageket használhatsz? Lehet ez akár a cégneved vagy a terméked neve, esetleg egy Instagram-kampányod neve is. Utóbbi esetében a márka-hashtag révén több részvevőre és nagyobb elköteleződésre számíthatsz.

Egy hashtag segítséget jelent akkor is, ha egy általad indított Instagram-versenyen induló résztvevőket akarod összegyűjteni. A mindegyikük által használt hashtagek révén lesz egy olyan hashtag-oldal, ahol automatikusan összegyűlnek a résztvevők. A lényeg, hogy a felhasználók hozzanak létre valamilyen tartalmat úgy, hogy elhelyezik benne a hashtaged. Ilyenkor persze az ő összes követőjük megkapja azt a posztot, amiben a Te hashtaged szerepel.

Hány hashtaget használj?

Egy tanulmány szerint azok az ezer vagy annál kevesebb követővel rendelkező fiókok, melyek négy vagy öt hashtaget használnak átlagosan, 22 interakciót érnek el, míg azok, akik nem használnak hashtaget, mindössze 14-et. Még ha 11 vagy több hashtaget is használsz, jobb elköteleződést érsz el, mint ha egyet sem használnál. A márkák többsége (91 százaléka) 7 vagy kevesebb hashtaget használ posztonként.

Nincs azonban optimális szám. Ha nem tudod, hogy hány darabot használj, akkor tesztelned kell. Ez akár több hónapig is eltarthat. Ilyenkor érdemes egy szélesebb tartománnyal próbálkozni, mondjuk 30-ig.

Ha túl sok hashtaget használsz, akkor olyanok is közéjük fognak kerülni, melyeknek számodra nincs igazán jelentőségük. Lehet, hogy ezzel akár új követőket is szerzel, ők azonban nem olyanok lesznek, akikre szükséged van. Jellemzően spammerek és olyan emberek, akik csak azért követnek, hogy visszakövesd őket. A túl sok hashtag ezen kívül felhígítja az üzeneted, ráadásul kétségbeesettnek fogsz tűnni.

További tippek és tanácsok

  • Ne használj túl sok, vagy irreleváns hashtageket!
  • Egy hatékony hashtag rendszer kialakításához használhatod az Instagram analitikai eszközét vagy az Excelt is. Utóbbi esetében kézzel kell felvinned az általad használt hashtageket, ahol azt is érdemes jelezned, hogy milyen gyakran használod őket, és mennyire népszerűek a hozzájuk kapcsolódó posztok. Ez alapján láthatod, hogy melyik hashtag mennyire hatékony számodra.
  • Használj minél specifikusabb hashtageket! Hiszen annál szűkebb célközönséget tudsz megcélozni, ami azt jelenti, hogy nagyobb az esély a konverzióra.
  • Ne feledkezz meg a népszerű hashtagekről! Egészen addig, amíg azok relevánsak a posztod számára, és csak alkalmanként használod őket. Segíthetnek kiszélesíteni a közönséged, anélkül, hogy kétségbeesettnek tűnnél.
  • Kétszer is ellenőrizd, hogy egy hashtag azt jelenti, amire Te gondolsz! Vagyis mielőtt használni kezdesz egy hashtaget, mindenképpen ellenőrizd, hogy milyen posztok jelennek meg arra.
  • A márka-hashtaged legyen rövid, egyszerű és könnyen betűzhető! Ezáltal tudnak emlékezni rá az ügyfeleid.
  • Takard el a hashtageket! Erre két lehetőséged van: a hozzászólások közé helyezed őket, vagy pedig a képaláírásban pontokat vagy vonalakat helyezel föléjük, hogy csak a “tovább” érintése után jelenjenek meg.

Fontos tehát a megfelelő hashtag és hashtag-stratégia megtalálása. Szánd rá az időt, ha komolyan gondolod a jelenlétet az Instagramon. Próbálj ki különböző megoldásokat a használatukra, hogy elemezd, hogy melyik válik be.

Hogyan használhatod közvetlenül eladásra az Instagramot?

Ma már elég komoly lehetőségeket nyújt az Instagram nem csak arra, hogy bemutasd a termékeid, hanem hogy el is add őket. Erre a hirdetéseken túl jó lehetőséget nyújtanak az úgynevezett termékmegjelölések (shoppable tags), melyeket minden bejegyzésednél használhatsz. Nem igazán új a funkció, még 2016-ban vezette be az Instagram néhány kiválasztott fiókban. Azóta viszont elterjedt, és Magyarországon is működik.

A termékmegjelölések úgy működnek, mint amikor megjelölsz egy személyt a Facebookon. Ha egyszer beállítottad a termékmegjelölések használatát, onnantól egykattintásos megoldással mutathatsz majd termékeket a felhasználók számára, árral, leírással. Amikor egy ilyen megjelölt termék jelenik meg egy posztban, akkor látható rajta egy kis, fehér kör.

Termékmegjelölés Instagramon

Ha pedig megérinted a képet, akkor megjelenik egy rövid leírás a termékről, illetve annak ára.

Termékmegjelölés árral és leírással az Instagramon

Mint látható, mindegyik leírás mellett felbukkan egy kis, fekete nyíl is, melynek segítségével a weboldaladra navigálhat a felhasználó, ahol többet megtudhat a termékről és persze meg is vásárolhatja azt. Emellett minden ilyen poszt bal alsó sarkában látható egy bevásárlótáska, ami jelzi a felhasználónak, hogy legalább egy dolog a képen megvásárolható.

Hogyan adj termékmegjelöléseket a posztjaidhoz?

  1. Ehhez először jóváhagyást kell kapnod az Instagramtól a vásárlási funkció beállítására.
  2. Ha még nem tetted volna, akkor beállítasz egy üzleti profilt. A linkelt leírás (magyarul) és videó segítségével ezt könnyen elvégezheted. Ehhez jóvá kell hagyni a Facebook kereskedői megállapodását, majd meg kell határozni egy fizetési módot.
  3. Ezután össze kell kapcsolni az új üzleti profilodat egy Facebook-katalógussal. Ennek létrehozását itt részletezi az Instagram, szintén magyarul, úgyhogy nem okozhat nehézséget a kivitelezése. A katalógust egyébként itt találod, vagy hozhatod létre.
  4. Ezt követően a Facebook ellenőrizni fogja a fiókodat, ami egy pár napba beletelhet. A jóváhagyást követően kapsz egy értesítést arról, hogy bekapcsolásra került a termékmegjelölés az Instagram beállításaidnál.
  5. Ezután már csak be kell állítani az Instagram-fiókodban azt, hogy melyik termékkatalógust kapcsolod hozzá, és jöhet a termékek megjelölése, melynek részletei szintén megtalálhatók a linkelt bejegyzésben. A termékmegjelölések 2018. júniusától megjelenhetnek az Instagram Storiesban is.

Mivel mérheted az Instagram-teljesítményed?

Az rendben van, ha Te is használod az Instagramot, ugyanakkor ennek a használatnak fontos része annak megállapítása, hogy ezt sikeresen teszed-e vagy sem. Ehhez nem elég a kedvelések és követések számának figyelemmel kísérése az egyes posztok alatt. A megfelelő számok nélkül nem tudod megállapítani, hogy növelheted-e még a felhasználók aktivitását. A megoldást az Instagram analitika jelenti, mely nem merül ki az Instagram Insightsban. De lássuk, milyen ingyenes eszközök érhetők el!

Instagram Insights

Az első számú eszköz természetesen az Instagram beépített analitikai eszköze, az Insights. Ha van egy üzleti fiókod az Instagramon, akkor automatikusan hozzáférést kapsz. Megmutatja, mikor van fenn a közönséged az Instagramon, melyik posztod a legnépszerűbb, de a nézettségről és az elérésről is információkat kapsz.

Ráadásul össze tudod hasonlítani az eredeti posztod teljesítményét a fizetett verzióéval, így megállapíthatod, hogy érdemes volt-e pénzt kiadnod rá. Sajnos az Insights csak az appon belül használható, azaz nincs desktop változata, és hát nem is igazán felhasználóbarát eszköz. Ugyanakkor egy jó alapot kínál az Instagram analitikához.

Squarelovin

A Squarelovin szintén ingyenes analitikai eszköz, mely megmutatja számodra a legtöbb szükséges információt, amikor elemezni szeretnéd az elmúlt években bekövetkezett fejlődést. Például be tudod állítani a posztjaid havi analízését, vagy akár a posztjaidat is áttekintheted hónapokra, napokra vagy akár órákra lebontva. Segítségével meg tudod határozni azt is, hogy melyik a legjobb időszak számodra a posztolásra.

Pixlie

Sok profi használja a Pixlie-t is analitikai eszközként, mivel lehetőséget nyújt arra, hogy megosztható jelentéseket készíts, bemutatva azokat az egész csapatnak. Elemezheted a számokat, hogy rájöjj, miként tudsz nagyobb aktivitást elérni, és miként szerezhetsz új követőket. Emellett az eszköz segíthet neked influencereket vagy márka-szószólókat találni, így hatékonyabb influencer-kampányokat hozhatsz össze.

Union metrics

Habár a Union Metrics nem egy ingyenes eszköz, egy havi ingyenes ellenőrzéshez hozzáférhetsz. Ebből fény derül arra, hogy mely hashtagek fokozzák az akitivitást, mely posztokra reagál a legjobban a közönséged, és mikor használják a követőid az Instagramot. Habár 30 napnál nagyobb időtávra nem kínál számodra ingyenes lehetőséget az elemzésekre, így is jól használható, ha gyorsan javítani szeretnél a számaidon.

Socialbakers

Habár nem a legszebb eszköz ebben a felsorolásban, nagyon hasznos információkat kínál számodra: megmutatja a legtöbb kedvelést és legtöbb hozzászólást szerzett posztjaidat, valamint a legjobban teljesítő szűrőidet. Ráadásul a Socialbakers segítségével összehasonlíthatod a saját fiókod teljesítményét a versenytársakéval.

Milyen hibákat ne kövess el az Instagram használata során?

Ha az Instagram használata még mindig csak zavart okoz számodra, vagy javítani akarod a fiókod teljesítményét, akkor fusd át az alábbi hibalistát!

Követőket vásárolsz

Sokan azt gondolják most, hogy követők vásárlása fogja megoldani a problémáikat, de ahogy a Facebooknál, úgy az Instagramon is rontja az elköteleződési arányt, mivel ezek halott felhasználói fiókok. Ha pénzt szánsz az Instagramra, akkor követők vásárlása helyett inkább hirdess, ezzel legalább valódi követőket és elköteleződést szerezhetsz!

Ha nem hiszed, akkor álljon itt egy kísérlet és az eredménye. A Hootsuite létrehozott egy kamu felhasználói fiókot és követőket vásárolt neki, hogy lássa, mi történik. Két dolog történt:

  • Nulla elköteleződés. Habár egyetlen nap alatt több mint ezer követőt szereztek, a közzétett posztok egyetlen lájkot vagy hozzászólást sem értek el.
  • Kockázatos közönség. Amikor végignézték a vásárolt követők profiljait, kiderült, hogy azok vagy tinédzserek, akik félmeztelen fotókat tettek közzé magukról, vagy pedig botok, melyek nem megfelelő tartalmakat osztottak meg. Ez pedig nem pont az a közönség, amelyre vágysz, igaz?

Tehát ahelyett, hogy megvásárolnád a követőidet, inkább dolgozz ki egy stratégiát, célokat, ossz meg jó tartalmakat és kötelezd el a közönségedet!

Nem foglalkozol a számokkal

Általában, ha valaki létrehoz egy Instagram fiókot, akkor mindjárt nekiáll posztolni, mintha nem lenne holnap, miközben elfeledkezik arról, hogy néha kicsi hátra is kellene pillantani. Pedig annak érdekében, hogy kiaknázd az Instagram teljes potenciálját, figyelned kell a számokra is! Elsősorban a próbálkozások révén tudod meg, hogy

  • milyen időközönként posztolj,
  • milyen típusú tartalmat,
  • milyen hashtageket használj,
  • milyen képfeliratokat

Ehhez mérned kell:

  • a követők számát (az új követőket és a lelépőket)
  • az elköteleződést (lájkok és kommentek)
  • a hashtag-használatot
  • az URL-ek átkattintási arányát
  • az említéseket
  • a posztok gyakoriságát
  • a közönség demográfiáját
  • mikor éred el a posztjaiddal a legtöbb lájkot
  • mennyire működnek az eladások az Instagramon keresztül

Ezt megteheted az Instagram saját mérőeszközével, az Instagram Insights-szal is, mely elárulja, hogy kik a követőid, mikor találod őket online, stb. De bizonyos posztok vagy történetek esetén is kiderítheted, hogy azok miként teljesítenek, és milyen reakciót váltanak ki az emberekből.

Túlságosan az eladásra koncentrálsz

Csakúgy, mint bármely más közösségi csatorna esetében, az Instagram használata során sem érdemes a követőknek folyamatosan az arcába tolni a promóciós tartalmaidat. Ez visszaüthet, elidegenítheti a közönségedet. Ha nem teszel más, mint a saját termékeidnek a képeit posztolod, akkor az emberek elvesztik az érdeklődésüket irántad.

Ne vedd ennyire komolyan az értékesítést az Instagramon, inkább próbáld közvetíteni az emberek felé azokat az értékeket, melyeket a céged vagy a terméked képvisel!

Ha például megnézed a Sprout Social Instagram-fiókját, akkor ugyan fogsz találkozni a cég termékeivel és logójával, azonban mindez beágyazva a környezet, a munkatársak, a kapcsolódó események bemutatásába.

Nem tulajdonítasz elég nagy jelentőséget a képaláírásoknak

Ha elköteleződést szeretnél elérni, akkor nem elég a képekre figyelni, a képealáírásokat is komolyan kell venned! A jó szövegek nem egyszerűen illeszkednek a képhez, hanem érzelmek kiváltására is képesek. Ami pedig azért fontos, mert ezzel növeled az esélyét a megosztásoknak. Néhány tipp a jobb képaláírásokért:

  • A legfontosabb szavak mindig az elejére kerüljenek. Főleg azért, mert a szövegeket megvágja az Instagram, tehát kattintás nélkül nem olvasható az egész.
  • Tegyél fel kérdéseket! Ugyanaz a helyzet, mint a Facebook használata során: ezzel bátoríthatod a közönséged aktivitásra. Megkérdezheted például, hogy mit gondolnak az új termékedről, de nyitott végű kérdéseket is feltehetsz.
  • Ne félj emojikat használni! Ezzel felkeltheted az emberek figyelmét, valamint némi vidámságot és személyességet is belecsempészhetsz a képaláírásaidba.

Rosszul használod a hashtageket

Az Instagram posztok 91 százalékánál jelennek meg hashtagek. A számuk egy és hét között mozog. Nyilvánvaló, hogy van értékük és van értelme a használatuknak. Ugyanakkor, könnyű őket rosszul használni. Többnyire vagy túl sokat használsz belőlük, vagy túl keveset, vagy oda nem illő hashtageket.

Meg kell értened, hogy a hashtagek elsősorban arra szolgálnak, hogy általuk az emberek felfedezzenek témákat és felhasználókat az Instagramon. Ha spamre használod a hashtageket, azzal a saját fiókodat értékeled le, és azt kockáztatod, hogy elveszíted a hitelességedet. Ha viszont van egy jó posztod, de elfejted be-hashtagelni, akkor azzal annak lehetőségét veszíted el, hogy megtaláljanak az emberek.

Nem szerkeszted meg a tartalmad

Ha megszerkeszted a fotóidat vagy videóidat az Instagramon, azzal 45 százalékkal javíthatod az elköteleződés mértékét. Persze az sem jó, ha túltolod ezt a dolgot. Meg kell találnod az egyensúlyt a teljesen nyers fotók és a felismerhetetlenné filterezett és torzított fotók között. Ugyanakkor, ha eleve nem jó fotót használsz, azt hiába effektezed, nem lesz belőle jó kép. Néhány tipp, hogyan használd a mobiltelefonod fényképezésre:

  • Több fotót is készíts ugyanarról a tárgyról (vagyis ne az Instagram appban készítsd el a képet), annak érdekében, hogy kiválaszthasd a legjobbat. Használhatod ehhez a VSCO Camet vagy az Afterlightot is.
  • Próbáld meg a képeidet természetes nappali fényben készíteni, különben nagyon jó fotósnak kell lenned, hogy jók legyenek. Figyelj az árnyékokra és a visszatükröződésekre, mert elronthatják a képet.
  • Szerkeszd meg a kiválasztott fotót, de ne használd túl a filtereket! Az előbb említett appokkal ezt megteheted, de használhatod hozzá a Snapseedet vagy a Priime-ot is.
  • Találd meg a vizuális stílusod, és ragaszkodj hozzá! A következetesség révén tudod egységessé varázsolni a fiókodat, ezáltal válsz hitelessé és vizuálisan vonzóbbá.

Nem törődsz a közönségeddel

Ahogy a többi közösségi média csatornát, úgy az Instagramot sem használhatod úgy, hogy közzéteszel egy posztot, majd elfeledkezel róla. Rendkívül fontos ugyanis a kapcsolatok kiépítése. Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki az Instagram-közönségedből:

  • Kövess más releváns felhasználókat! Találd meg őket hashtagre való kereséssel, a Felfedezés révén vagy válogass a követőid közül.
  • Szánj időt arra, hogy válaszolj a hozzászólásokra és a kérdésekre! A marketing is a kapcsolatok építéséről szól, így nem értelmetlen dolog, ha részt veszel a beszélgetésekben.
  • Ossz meg meg felhasználók által készített tartalmakat! Ezzel fejezed ki irántuk a nagyrabecsülésedet.
  • Tegyél fel kérdéseket! Mutasd meg a követőidnek, hogy érdekel a véleményük. Kérdezz és válaszolj nekik. Például, ha két új cipővel jössz ki, akkor kérdezd meg őket, hogy melyik tetszik jobban, és milyen színben szeretnék, ha megjelenne a jövőben.

Nem hirdetsz

Megközelítőleg 120 millió Instagram-használó látogat meg weboldalakat, indít hívásokat, küld e-maileket vagy direkt üzeneteket minden hónapban az appon keresztül. A Forrester szerint a legnagyobb márkák átlagos követőszáma meghaladja az egymilliót. Ez is azt mutatja, hogy mennyire látni akarják a cégek által közzétett tartalmakat.

Az Instagram-hirdetésekkel tovább léphetsz. A hirdetési kampányt indító cégek több mint 70 százaléka jelentős növekedést tapasztal az online konverziók számában. Ha nem használod az Instagram hirdetéseket, akkor egy komoly lehetőséget hagysz ki a vásárlóiddal való kapcsolattartásban.

Címkék: ,

A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.