Hogyan ismerd meg jobban a felhasználóidat?

közönség

Követhetsz bármilyen marketingstratégiát, mindegyik alapja az, hogy meg kell ismerned a közönséged. Ha nem ismered a céged célcsoportját, a weboldaladra látogatókat, akkor nem igazán tudhatod, hogy milyen startégiát kövess, milyen médiát válassz, vagy akár azt, hogy milyen üzenetet küldj nekik, és miként kezeld őket.

Ezért tehát először meg kell ismerkedned a közönségeddel, melynek vannak jól bevett technikái. Ezeket gyűjtötte össze egy bejegyzésben Timothy Carter a Marketing Landen.

Piackutatás

Először is, végezze el egy piackutatást, de mindenképpen győződj meg arról, hogy a kiválasztott emberek megfelenek a márkád és a terméked célközönségének. Gyűjtsd össze róluk a legfontosabb adatokat. De ne csak a fő célközönséget elemezd, hanem annak különböző leágazásait is, és mérd fel az ő érdeklődésüket a terméked iránt.

Elemezd a konkurenciát!

Bizonyos értelemben, ez a piackutatás egy változata. Ebben az esetben megfigyeled a versenytársaidat (vagy legalábbis egyet, amelynek ugyanaz a célközönsége, mint neked). Elemezd a céget, a hangnemét, a margetingstratégiáját, a hirdetéseiben megjelenő üzenetet.

Milyen technikákat használnak? Miért egy bizonyos kifejezést használnak vajon, miért nem egy másikat? Miért egy adott képet, és miért nem egy másikat? Van rá esély, hogy a versenytársaid nem igazán tudják, mit miért csinálnak, Te viszont kitalálhatod, hogy mi az ami működik, és mi az, ami nem, és miért.

Alkoss egy ügyfél-personát

Az ügyfél-perszona készítése egy bevált megoldás, melyet sok-sok cég használ annak érdekében, hogy jobban megértsék a célközönségüket. Ebben az esetben el kell készítened az ideális célszemély vázlatát. A legtöbbször egy képzeletbeli karakterről van szó, melyet olyan tényezők formálnak, mint a végzettsége, a családi állapota, a foglalkozása és a jövedelme, esetleg a neve és a személyiségjegyei. Ha megrajzoltad a képet, az segít abban is, hogy a csapatod többi tagja is megértse, ki a célpont.

Ismerd meg az ügyfeleid személyesen!

Ez egy nagy lépés, de egyszer ezt is meg kell tenned, ha már vannak valódi ügyfeleid. Tehát, amikor egy ügyfelednek dolgozol, akkor szánj arra némi plusz időt, hogy megismerd őt személyes szinten is. Mennyire más a kommunikációja, mint a célközönségednek? Mi a legfontosabb problémája, amikor hozzád fordul? Mi vonzza, mi rémíti meg, mi inspirálja?

Habár nem tudod alkalmazni az így szerzett információkat a teljesen közönségedre, de minél többet tudsz meg személyesen az ügyfeleidről, annál több közös pontot fogsz felfedezni bennük, melyekből aztán levonhatsz általános következtetéseket is.

Vizsgáld meg az olvasói kommenteket és az elköteleződést!

A kommentek és az elköteleződés különösen fontos abban az esetben, ha már van egy tartalommarketing és egy közösségi média stratégiád (aminek persze lennie kellene). A célod itt az legyen, hogy tisztán lásd, hányan reagálnak a tevékenységedre, hogyan válaszolnak, és milyen gyakran.

A megszerzett információkat felhasználhatod arra, hogy meghatározd, milyen témák érdeklik a közönségedet, milyen üzenetek nem tetszenek nekik. Ha figyelembe veszed ezeket a mutatókat, akkor kirajzolódnak bizonyos minták, melynek révén még közelebb kerülhetsz a közönségedhez.

Figyeld a közösségi viselkedésüket!

Arra is figyelned kell, hogy milyen témákban aktív még a közönséged, milyen dolgokban vesznek részt. A célja ennek a tevékenységnek az, hogy ráláss azokra a beszélgetésekre és elköteleződésekre, melyek más cégekkel, emberekkel kapcsolatosak. Ezáltal felfedezhetsz új témákat, új nézőpontokat, melyeket alkalmazhatsz a saját üzeneteidnél és hozzáállásodban.

Végezz felméréseket!

Végül pedig a legkézenfekvőbb módja annak, hogy információhoz juss a közönségedről: tegyél fel nekik kérdéseket! Ma már olyan eszközök is a rendelkezésedre állnak a weben, melyek könnyűvé teszik ezt a feladatot. Bármit is akarsz megtudni a közönségedről, tedd fel kérdés formájában a közösségi oldalaidon vagy e-mailben. Ha megszerezted, értékeld az adatokat, melyekre szükséged volt. Az egyetlen probléma itt csak az, hogy lehet, hogy szükséged lesz némi jutalomra, díjra melynek fejében válaszolnak a kérdéseidre.

Mindezek a stratégiák tehát segítenek abban, hogy megértsd a célközönségedet, de azt ne felejtsd el, hogy ez csak az egyik fele az egyenletnek. Ha egyszer megismerted a szokásaikat, életstílusukat, viselkedésüket és preferenciáikat, akkor még hátra van a marketingstratégiád elkészítése vagy javítása.

Címkék:

A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.