Melyek a jó SEO kulcsszavak? És hogyan találd meg őket? (Frissítve, 2023.12.01.)
A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési..
Ha az e-mail listádat akarod bővíteni, akkor erre a célra használhatod a Meta Business Suite és az Instagram nyújtotta lehetőségeket is. Ebbe beletartoznak különféle passzív megoldások és célzott kampányok is. Ezeket közül sorolunk fel néhányat. (Frissítés, 2023.01.20. – Egy új fejezettel bővítettünk: Megoldások Facebookra)
A legalapvetőbb megoldás a passzív e-mail cím gyűjtésre, ha egy linket osztasz meg a bioban, melyre kattintva a feliratkozó oldaladra jutnak az érdeklődők. A gond ezzel leginkább az, hogy alapvetően csak egy linket oszthatsz meg a bioban, és azt nem biztos, hogy a feliratkozó űrlapra akarod elhasználni.
Könnyebb a helyzet, ha a profilod lehetővé teszi a több link elhelyezését, igaz, ebben az esetben sem látszik elsőre egynél több link a felhasználóknak, csak ha a linkekhez kattintanak.
További megoldás, ha létrehozol egy landing oldalt (vagy igénybe veszed egy külső szolgáltató megoldását), ahol összegyűjtöd a fontos linkeket. Erről részletesen írtunk az Instagram használatáról szóló anyagunkban.
Ha a legkönnyebb megoldást akarod nyújtani az érdeklődőknek az e-mailjeidre való feliratkozásra, akkor használd ki az Instagram által kínált azon lehetőséget, hogy űrlapot kapcsolj az üzleti profilodhoz. Az erre az űrlapra mutató gomb megjeleníthető az Instagram-profilodban, ráadásul, ha valaki rákattint, akkor az űrlapon automatikusan kitölt olyan mezőket az Instagram, melyeket ismer, így például az e-mail címet.
A funkciót a profilszerkesztőben éred el a gombok beállításánál. Választhatsz előre meghatározott űrlapot, vagy magad is kialakíthatsz egyet három mezővel. Utóbbi ugyan több időt igényel, viszont a cégedhez és az ügyfeleidhez passzoló űrlapot hozhatsz vele létre.
Ha egyébként már elég sok direkt üzenetet kapsz, akkor érdemes lehet beállítani egy automatikus azonnali választ, melyben megkéred a felhasználókat, hogy adják meg az e-mail címüket. Az üzenetet a Meta Business Suite-ben tudod beállítani.
Arra figyelj, hogy a csatornák kiválasztásánál a Messenger és az Instagram közül választhatsz, így ha csak az Instagramon szeretnél ilyen üzenetet beállítani, akkor ne pipáld ki a Messengert.
Habár néha nincs szükség különösebb ösztönzésre ahhoz, hogy a felhasználók feliratkozzanak a hírleveleidre, e-mail listákra, sok esetben azonban elkel egy kis segítség. Ehhez érdemes létrehozni egy „leadmágnest”, azaz valamit kínálni nekik. Ez lehet például egy hasznos tartalom – bármilyen formában -, melyhez az e-mail címük megadásával férnek hozzá.
Ennek a leadmágnesnek persze saját landing oldalra van szüksége, amit aztán kiemelhetsz az Instagram-posztokban, történetekben. Ezt a linket fogod megosztani a bioban, vagy a korábban felsorolt helyeken, illetve elhelyezheted linkmatricaként storyban is.
Egy további lehetőség, ha indítasz valamilyen versenyt, mellyel nem követőket, hanem e-mail feliratkozókat gyűjtesz. A díj persze legyen olyan, ami valóban csábító az emberek számára, hiszen információkat kell megadniuk magukról a díjért cserébe. Ehhez megint csak szükséged lesz valamilyen landing oldalra, ahol az emberek megadhatják a kapcsolati adataikat. Ezt a landing oldalt fogod aztán belinkelni az Instagram bioban és a linkmatricákon.
Végül egy további lehetőség a diszkontkód használata, amennyiben a közönséged meglehetősen árérzékeny. Itt ugyanaz a folyamat, mint az előbbiekben: arra kell ösztönöznöd az embereket, hogy látogassák meg a landing oldalt, ahol megadják a kapcsolati információkat a kuponkódért cserébe.
Az előbbiek mellett fizetős megoldások is rendelkezésre állnak Instagramon. A legegyszerűbb megoldás itt az, ha egy egy posztodat meghirdeted a Boost gombra kattintva. Ilyenkor persze ki kell választanod, hogy mi legyen a cél, ami azon alapul, hogy miként akarod gyűjteni a feliratkozókat. Tehát például a profiloldaladra irányíthatod az embereket, hogy ott kattintsanak az akciógombodra, mellyel feliratkozhatnak a listára. Ugyanakkor a weboldaladra is irányíthatod őket, hogy töltsék ki az űrlapot.
A Hirdetéskezelőből indított kampányok lehetővé teszik, hogy felépítsd a feliratkozást attól a ponttól, hogy bemutatod a cégedet, információkkal látod el a felhasználókat, és fokozatosan ráveszed őket, hogy feliratkozzanak az e-mail listádra.
Ilyenkor hasonló megoldásokat használhatsz, mint a korábban felsorolt organikus lehetőségek esetében. Ez azt jelenti, hogy például árengedményt kínálhatsz az embereknek, vagy bármilyen más leadmágnest bevethetsz. Ugyanakkor ahelyett, hogy egy külső landing oldalra irányítanád az embereket, megkérheted őket, hogy küldjenek számodra üzenetet a kódért. Az üzenetküldés esetében ne felejtsd el az Instagramot kiválasztani üzenetküldő platformként.
Az Instagram hirdetésedhez csatolhatsz natív űrlapot is, tehát nem muszáj a landing oldalad űrlapjára irányítani a felhasználókat. Ezt az űrlapot a hirdetéskezelőben állíthatod be. A natív űrlap a gyakorlatban így néz ki:
Frissítés, 2023.01.20.:
Ez az első és legegyszerűbb megoldás, ha szeretnél a Facebook segítségével e-mail feliratkozókat szerezni. Ehhez csak be kell állítanod a Facebook-profilodban a megfelelő gombot:
A profiloldaladon a jobb oldalon megtalálod a hárompontos menüt, rákattintva pedig kiválaszthatod a „Műveletgomb módosítása” lehetőséget. Itt persze adott lehetőségek közül választhatsz, a legközelebb talán a „Regisztráció” opció áll hozzá, ahol megadhatod az URL-t, így az e-mail feliratkozó űrlapra viszi a felhasználót a gomb.
Ha nem akarod a műveletgombot az e-mail feliratkozásra felhasználni, mert esetleg más, fontosabb dolgot szeretnél hozzárendelni, akkor használhatod a bemutatkozás részt is URL megadására, mely a hírlevél feliratkozó landing oldalra viszi a felhasználót.
Ha vannak elkötelezett követőid, akkor jelenítsd meg a feliratkozó linket néhány posztban. A képes posztoknál viszont nem igazán szereti a külső linkeket a Facebook, ezért, ha azt látod, hogy kevés feliratkozó jön, akkor hozzászólásként is megjelenítheted a linket.
Ahogy az Instagram esetében, úgy a Facebookon sem árt némi ösztönzés, mert ha csak vársz arra, hogy kattintsanak az emberek a feliratkozó gombra, akkor nem lesz túl nagy tolongás. Valamit ajánlanod kell tehát számukra: ajándékot, árengedményt, kupont, stb. Azt, hogy a Te esetedben mi működik a legjobban, tesztekkel tudod meghatározni. Az Meta Business Suite A/B teszt funkcióját is használhatod erre.
Ha beállítasz egy műveletgombot az e-mailes feliratkozáshoz, akkor annak a gombnak az elérését fizetős megoldásokkal növelheted. Ez azt jelenti, hogy „meghirdetheted” a gombot, amit a szerkesztésnél érsz el, eléggé kiemeli a hirdetési lehetőséget a Facebook, úgyhogy észre fogod venni.
Ha van egy jól teljesítő bejegyzésed, akkor azt kiemelheted, vagyis meghirdetheted, és gombot is beállíthatsz hozzá. Igaz, itt is csak a meglévő opciók közül választhatsz.
De egyszerűen indíthatsz egy hirdetést is a Hirdetéskezelőből, ahol a hirdetéssorozatnál a weboldalt állítod be célként, illetve az optimalizálás résznél az „érkezésioldal-megtekintéseket”.
Hirdetés-szinten itt egy olyan hirdetést kell összehoznod, mely kattintásra bírja az embereket, illetve egy olyan célt beállítani, mely feliratkozásokat eredményez. Elképzelhető, hogy ez nem az űrlap lesz, hanem egy blogposzt. Ugyanakkor győződj meg arról, hogy az e-mail feliratkozás innen könnyen elérhető, akár egy beágyazott űrlap, akár egy felugró ablak formájában.
Egy aktivitás alapú kampány is jó megoldás lehet, elsősorban persze akkor, ha készen állsz a manuális vagy automatikus válaszadásra. Ehhez a Hirdetéskezelőben egy Aktivitás alapú kampányt kell indítanod, illetve hirdetéssorozat-szinten a „Konverzió helye” részben az Üzenetküldő alkalmazásokat kiválasztanod.
Arra figyelj, hogy alapértelmezetten valamennyi üzenetküldő alkalmazást kijelöli a Facebook, így neked kell kivenni a pipát azok elől, melyeket nem akarsz ebben a kampányban használni. Hirdetés-szinten válaszd ki az „Automatikus chat” opciót, melynek révén információkat gyűjthetsz a potenciális ügyfelekről.
Ez alatt látod majd a „+Létrehozás” gombot, amivel létrehozhatod az üzenetsablonodat, melybe foglald bele, hogy e-mail feliratkozásra kéred az embereket, és hogy ez miért előnyös számukra.
Ha a közönséged nem igazán vevő az üzenetekre, akkor inkább egy űrlapot érdemes készítened. Ehhez az „Érdeklődők” célt válaszd ki a kampányodhoz, a hirdetéssorozat szintjén pedig beállítod „Konverzió helyének” az „Azonnali űrlapokat”.
Magát az űrlapot aztán hirdetés-szinten tudod kezelni, itt keresd meg az „Űrlap létrehozása” opciót, majd add meg az űrlap kérdéseit.
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.