Mire használhatod a Google Tag Managert?

Ha még nem próbálkoztál a Google Tag Manager használatával, akkor talán itt az ideje. Akad egy-két fontos dolog, amit lehet, hogy könnyebben megoldasz a segítségével, mint ha programozókra és más eszközökre hagyatkoznál.

A Google Tag Manager alapvetően jó lehetőséget kínál szkriptek és tagek használatára a weboldalakon. Ugyanakkor sokan vannak, akik nem használják vagy nem használják ki teljes mértékben ezeket a lehetőségeket. Lássunk most ezek közül néhányat, melyek javíthatják az analitikai méréseid, a SEO eredményeid és a marketinged.

Javítja a weboldalad forgalmi adatainak pontosságát

A weboldaltulajdonosoknak gyakran szükségük van arra, hogy meghatározzák és elkülönítsék egymástól a különböző típusú forgalmakat a Google Analytics kezelőfelületén és jelentéseiben. Például sok cég szeretné kizárni az adatok közül a spam, illetve a belső (cégen belüli) forgalmat, esetleg a partnerek általi látogatásokat. Jellemzően erre a Google Analyticsben különböző szűrőket használnak.

Ugyanakkor a Google Analytics a szűrők számát százban korlátozza. Vagyis, ha nagyon sok olyan belső IP-d van, amit szeretnél kizárni, akkor érdemes bevetni a Google Tag Manager “blokkolási szabályait”. Ezekről itt olvashatsz bővebben magyarul. Azt azonban ne felejtsd el, hogy ha blokkolási szabályokat használsz, akkor ezek már nem jelennek meg a Google Analyticsben akkor sem, ha a nem szűrt adatokat nézed.

Pontosabb indexelés

A Google Tag Manager segítségével meghatározhatsz URL változókat minden hozzáadott paraméter nélkül. Ezután létrehozhatsz egyedi HTML taget JavaScript kóddal, hogy elhelyezz egy önmagára hivatkozó canonical taget az oldal <head> részében. Ez biztosítja azt, hogy a Google által indexelt és kiválasztott URL-en kívül ne legyenek más URL variációid.

Marketing automatizálási paraméterek elhelyezése

Vannak olyan cégek, melyek marketing automatizálási szoftvereket használnak. Ezek segítségével szereznek lead-adatokat és követik nyomon a leadeket az értékesítési tölcsérben. A Google Címkekezelő segítségével könnyen elhelyezheted a szükséges lead-követési paramétereket az oldaladban, és összekapcsolhatod ezeket az adatokat a Google Analytics által szolgáltatott információkkal. A beépített “első fél cookie” változóval a Tag Manager különféle információkat tud átadni a leadekről a Google Analytics számára.

A weboldal látogatók viselkedésének megértése

A Google Címkekezelő segítségével könnyebben tudod követni a felhasználóid viselkedését, cselekedeteit és a konverziók alakulását az “automatikus eseménykövetés” segítségével. Például regisztrálni tudod azt, hogy az oldal bizonyos területein sor kerül-e kattintásokra, interakciókra egy videónál, vagy megfigyelheted azt, hogy a felhasználók miként görgetnek a weboldaladon. Emellett az automatikus eseménykövetés képes arra, hogy kövesse a letöltések alakulását, illetve az űrlapok kitöltését. Ezek az adatok pedig fontosak lehetnek, ha javítani akarod az elköteleződést és a konverziós arányt.

Hogyan helyezz el Schema adatokat a tag manager segítségével a weboldaladon?

Strukturált adatokkal javíthatod a megjelenésed a Google találati oldalain, ugyanakkor, ha nem vagy programozó, akkor nem egyszerű számodra az elhelyezésük az oldalad kódjában. A Google Címkekezelő valamelyest könnyebbé teszi számodra a strukturált adatok beágyazását bármelyik aloldalba.

Mindehhez először persze rendelkezned kell a megfelelő strukturált adattal, amit akár ezzel az eszközzel is elkészíthetsz JSON-LD formátumban. Ehhez tudnod kell, hogy milyen tulajdonságokat akarsz megjeleníteni a Schema jelölésedben. Ha ezzel megvagy, akkor csak másold ki a JSON-LD kódot, és nyisd meg a Tag Managert!

1. Hozz létre egy új, egyedi HTML címkét!

Ehhez a Címkekezelő nyitó felületén kattints a “Címkék” menüpontra a bal oldalon, majd a megjelenő felületen az “Új” elnevezésű gombra.

Ezután adj neki egy elnevezést, ami utal arra, hogy miről van szó.

2. Egyedi HTML kód beillesztése

Ezután “Címke konfigurálása” sor mellett lévő ceruza ikonra kattintva, jobbról beúsznak a különböző lehetőségek. Görgess le az “Egyéni HTML” menüpontig, majd kattints rá.

A megjelenő mezőbe be tudod illeszteni a már meglévő JSON-LD kódodat, majd mentsd el.

3. Aktiválási szabály hozzáadása

Ezután következhet az aktiválási szabály hozzáadása, melyet értelemszerűen az aktiválási szabályoknál érsz el.

Itt olyan aktiválási szabályok vannak, melyek bármely címkénél felhasználhatsz. Ha még nem lenne, akkor egy “oldalmegtekintés” típusú szabályt kell beállítanod, melynek adhatod ugyanezt a nevet.

4. Kapcsold össze a címkét a szabállyal!

Ezután már csak össze kell kötnöd a kettőt. Ehhez lépj vissza a korábban létrehozott címkédhez, majd ott kattints a kód alatt található “Aktiválási szabály” mezőre. Válaszd ki a megjelenő listából az Oldalmegtekintés szabályt, majd mentsd el!

Ezután már csak egy tennivalód van: tedd közzé a létrehozott változtatásokat, melyek ezáltal élesednek és lépnek működésbe. Ezután még letesztelheted a Google strukturált adat tesztelő eszközével, hogy minden rendben van-e vele.

Mindezekből talán kiderült számodra is, hogy ha eddig a technikai körülmények miatt érezted korlátozva magad, vagy mindenben a weboldalfejlesztőkre kellett várnod, akkor talán érdemes megpróbálnod a Tag Manager használatát.

Címkék:

A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.