Mire használhatod a Google Tag Managert?

Ha még nem próbálkoztál a Google Tag Manager használatával, akkor talán itt az ideje. Akad egy-két fontos dolog, amit lehet, hogy könnyebben megoldasz a segítségével, mint ha programozókra és más eszközökre hagyatkoznál.

A Google Tag Manager alapvetően jó lehetőséget kínál szkriptek és tagek használatára a weboldalakon. Ugyanakkor sokan vannak, akik nem használják vagy nem használják ki teljes mértékben ezeket a lehetőségeket. Lássunk most ezek közül néhányat, melyek javíthatják az analitikai méréseid, a SEO eredményeid és a marketinged.

Javítja a weboldalad forgalmi adatainak pontosságát

A weboldaltulajdonosoknak gyakran szükségük van arra, hogy meghatározzák és elkülönítsék egymástól a különböző típusú forgalmakat a Google Analytics kezelőfelületén és jelentéseiben. Például sok cég szeretné kizárni az adatok közül a spam, illetve a belső (cégen belüli) forgalmat, esetleg a partnerek általi látogatásokat. Jellemzően erre a Google Analyticsben különböző szűrőket használnak.

Ugyanakkor a Google Analytics a szűrők számát százban korlátozza. Vagyis, ha nagyon sok olyan belső IP-d van, amit szeretnél kizárni, akkor érdemes bevetni a Google Tag Manager “blokkolási szabályait”. Ezekről itt olvashatsz bővebben magyarul. Azt azonban ne felejtsd el, hogy ha blokkolási szabályokat használsz, akkor ezek már nem jelennek meg a Google Analyticsben akkor sem, ha a nem szűrt adatokat nézed.

Strukturált adatok elhelyezése

Strukturált adatokkal javíthatod a megjelenésed a Google találati oldalain, ugyanakkor, ha nem vagy programozó, akkor nem egyszerű számodra az elhelyezésük az oldalad kódjában. A Google Címkekezelő valamelyest könnyebbé teszi számodra a strukturált adatok beágyazását bármelyik aloldalba a weboldaladon.

Pontosabb indexelés

A Google Tag Manager segítségével meghatározhatsz URL változókat minden hozzáadott paraméter nélkül. Ezután létrehozhatsz egyedi HTML taget JavaScript kóddal, hogy elhelyezz egy önmagára hivatkozó canonical taget az oldal <head> részében. Ez biztosítja azt, hogy a Google által indexelt és kiválasztott URL-en kívül ne legyenek más URL variációid.

Marketing automatizálási paraméterek elhelyezése

Vannak olyan cégek, melyek marketing automatizálási szoftvereket használnak. Ezek segítségével szereznek lead-adatokat és követik nyomon a leadeket az értékesítési tölcsérben. A Google Címkekezelő segítségével könnyen elhelyezheted a szükséges lead-követési paramétereket az oldaladban, és összekapcsolhatod ezeket az adatokat a Google Analytics által szolgáltatott információkkal. A beépített “első fél cookie” változóval a Tag Manager különféle információkat tud átadni a leadekről a Google Analytics számára.

A weboldal látogatók viselkedésének megértése

A Google Címkekezelő segítségével könnyebben tudod követni a felhasználóid viselkedését, cselekedeteit és a konverziók alakulását az “automatikus eseménykövetés” segítségével. Például regisztrálni tudod azt, hogy az oldal bizonyos területein sor kerül-e kattintásokra, interakciókra egy videónál, vagy megfigyelheted azt, hogy a felhasználók miként görgetnek a weboldaladon. Emellett az automatikus eseménykövetés képes arra, hogy kövesse a letöltések alakulását, illetve az űrlapok kitöltését. Ezek az adatok pedig fontosak lehetnek, ha javítani akarod az elköteleződést és a konverziós arányt.

Vagyis, ha eddig a technikai körülmények miatt érezted korlátozva magad, vagy mindenben a weboldalfejlesztőkre kellett várnod, akkor talán érdemes megpróbálnod a Tag Manager használatát.

Címkék:

A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.