Mire figyelj a Google Ads Performance Max kampányodnál? (Frissítve, 2023.05.30.)
2021 novembere óta már elérhetők a Google Ads fiókokban az úgynevezett Performance..
A Google Shopping rendszere általában akkor került szóba, amikor webáruházak Ads-hirdetéseiről van szó. Ugyanakkor a Google Shopping nem csak hirdetésként működik. De érdemes vajon így használni? És ha igen, hogyan?
A Google Shopping egy összehasonlítás-alapú vásárlási keresőmotor, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy webáruházak termékei között keresgéljenek, azokat összehasonlítsák, és aztán meg is vásárolják. A Google Shoppingban lévő termékekkel olykor hirdetésként találkozunk a találati oldalakon, azonban nem csak hirdetett módon jelenhetnek meg a rendszerben szereplő termékek, melyek egyébként a Google dedikált Shopping oldalán is elérhetők, illetve a Shopping fülön. 2020 áprilisáig a Google Shopping megjelenésért fizetniük kellett a webáruház-tulajdonosoknak, akkor azonban bevezette az ingyenes megjelenési lehetőséget a Google.
A Google Shopping oldalon több millió termék és azok értékelése szerepel kereshető formában, ami megkönnyíti a felhasználók dolgát, ha valamilyen terméket szeretnének vásárolni. A keresésnél szűrések is használhatók, többek között az árra, a helyre és a márkára vonatkozóan. A Google kosár ikonnal megjelenő termékek egyébként közvetlenül a platformon keresztül is megvásárolhatók (Google-garanciával), ami azt jelenti, hogy a felhasználóknak be sem kell lépniük a webáruházba.
Ha meg szeretnél jelenni a Shopping-rendszerben, illetve -felületen, akkor egy terméklistát kell beküldened a Google részére. Az úgynevezett termékfeednek vagy terméktáblázatnak tartalmaznia kell többek között a termék nevét, leírását, képeit, árát. A Google algoritmusai feldolgozzák a feedben megadott információkat, és figyelembe veszik őket a kereséseknél. Amikor egy felhasználó rákattint egy termékre a keresésnél, akkor a link a webáruház oldalára viszi, hogy ott befejezhesse a vásárlást.
Természetesen az, aki hirdetésként jeleníti meg a termékeit a Shopping-rendszerben, kiemelt helyet kap, ahogy az a keresőhirdetéseknél is működik, és szintén PPC-alapú. A különbség annyi, hogy a Shopping-hirdetés képes hirdetés.
Ezek után inkább már csak az a kérdés, hogy miként is tudsz megjelenni a Shopping-találatok között.
1. Ehhez először is létre kell hozni egy fiókot a Merchant Centerben. Ez az a felület, ahol kezelni tudod, hogy miként jelenjenek meg a termékeid a Google felületein. A beállítása viszonylag egyszerű: kér néhány információt a Google, majd vissza kell igazolni a weboldaladat. Itt állíthatod be azt is, hogy ingyenesen is szeretnél megjelenni a Shopping-rendszerben, de ezt később is bármikor megteheted.
2. Készíts jó minőségű termékképeket! Mivel a képeknek nagy a jelentőségük a Shopping-megjelenésnél, ezért oda kell figyelni rájuk.
3. Töltsd fel a termékfeedet (terméktáblázatot)! A termékfeed egy olyan fájl, ami tartalmazza valamennyi termékedet, melyeket meg akarsz jeleníteni a Google Shoppingban. A megfelelő termékfeed kialakítása a folyamat legnehezebb része, a Google itt oszt meg ezzel kapcsolatban részleteket, ahol egy táblázatban az is látható, hogy mikor, milyen paraméterek megadása kötelező.
4. Ha hirdetni is szeretnéd a termékeid, akkor hozz létre Ads-fiókot! A Merchant Centert és az Ads fiókokat aztán össze kell kapcsolni, amit a Merchant Centerből is elindíthatsz. Az Ads-fiókban pedig a Shopping-hirdetés opciót kell keresni a kampánytípusoknál, amikor hirdetni szeretnéd a Shopping-megjelenéseidet. Erről a Google Ads hirdetések beállításáról szóló bejegyzésünkben írtunk részletesen.
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.