Mi az az AMP? Neked is szükséged lehet gyorsított mobiloldalra?

Mindenki azt szeretné, ha mobilon is egy szempillantás alatt töltődnének be a kívánt webes tartalmak. A Google ezért 2015 végén elindította az Accelerated Mobile Pages szabványt. Az AMP lényege a weboldalak mobilos megjelenésének gyorsítása, ami javítja a felhasználói élményt.  Egyre többen kezdik használni, de érdemes neked is foglalkoznod vele? Melyek az előnyei és a hátrányai számodra?

Mobilbarát weboldal a Websharktól2016. február 24. óta megjeleníti a Google az AMP-technológiával gyorsított oldalakat egyes kereséseknél. Első körben csak 12 országban volt elérhető, de 2016 szeptemberétől már Magyarországon is. Ráadásul augusztus óta nem csak a “Top Stories” esetében működik, hanem bármely mobil weboldal kihasználhatja a technológiát.

A Google szabvány célja az, hogy a felhasználóknak mobilon sokkal jobb élményt nyújtson a weboldalak gyorsabb betöltése révén. A lényege pedig annyi, hogy a Google cache-ben tárolja a szükséges fájlokat a megjelenítéshez, és innen töltődik be a lekérésekre egy egyszerűsített weboldal, mely alapvetően szöveget, képet, és persze reklámot tartalmaz.

Lehet mondani rá, hogy felesleges, vagy hogy inkább jó mobilos weboldalakat kell készíteni, nem ezt a technológiát használni, de úgy tűnik, hogy a mobilos felhasználói élmény legfontosabb tényezője a Google szerint a sebesség. Márpedig az AMP-s oldalak 1 másodperc alatti átlagos betöltési sebességét nehéz túlszárnyalni, bármilyen jól optimalizált is a weboldalunk mobileszközökre.

Persze egy minimál designnal készült, már megfelelően sebesség-optimalizált weboldal esetében nem jelent számottevő előnyt a váltás. Vagyis, ha már eddig is figyelembe vetted a felhasználói élményt a weboldaladon, és bevetetted a legújabb teljesítmény-növelő technikákat, ráadásul az oldalad is karcsú, akkor az AMP már nem fog sokat dobni a weboldalad megjelenésén. Ha viszont a weboldalad csak átlagosan sebesség-optimalizált, és tele van különféle médiás tartalmakkal, akkor érdemes lenne megfontolnod.

De mi az az AMP?

A projekt a tech cégek és az online lapok megbeszéléseiből született, mivel szükség volt egy jobb mobilos felhasználói élményre. Az Accelerated Mobile Pages magyarul gyorsított mobiloldalakat jelent. És tulajdonképpen ez a lényege is. Azaz mobileszközökön gyorsan megjelenő tartalmakat kínál a felhasználóknak.

Az AMP nem jelent forradalmian új megoldást a technológiáját tekintve. Pont úgy néz ki, mint bármely más HTML oldal. Az egyetlen különbség, hogy korlátozott a funkcionalitása az átlagos weboldalakhoz képest. Az AMP oldalakat bármely modern böngésző képes megjeleníteni, akárcsak a közönséges HTML-oldalakat, csak más a betöltés sebessége a csökkentett mennyiségű kód miatt.

Például a CSS mérete kisebb mint 50 kb, nincs szükség a saját JavaScriptedre, nincsenek benne a reklámszolgáltatók vagy az analitikai szolgáltatások kódjai. Ettől válik nagyon kis méretűvé az oldal, ami nagyobb gyorsaságot jelent. Ugyanakkor van néhány saját elem, melyek prioritást kapnak a weboldal betöltésénél. A hajtás feletti tartalom töltődik csak be először, a további részek akkor, ha tovább görget lefelé a felhasználó. A Google a saját szerverein keresztül szolgáltatja az oldalakat. Utóbbi azt jelenti, hogy nem kell kapcsolódni a weboldalak szerveréhez, ami időt spórolhat meg a felhasználónak. Ezen túl meg kell adni a szélességét és a magasságát a médiának, így már előre pontosan lehet tudni, hogyan is fog megjelenni az oldalon.

És habár az előbb említettek miatt jelentős korlátozást is jelent, mindenkinek lehetősége van az AMP oldalai mellett a saját eredeti oldalait is megtartani, illetve prezentálni a közönségének. Így megmaradnak az általunk fontosak vélt funkciók, ugyanakkor élvezhetjük az Accelerated Mobile Pages nyújtotta előnyöket.

Mennyivel GYORSABB?

Amit már korábban is jeleztünk, hogy csak néhány esetben teszi gyorsabbá a weboldalt. Ez az adott weboldal adottságaitól függ. Tehát, ha egy weboldal tele van különféle médiával, akkor sokat nyerhet vele. Akkor is előnyös lehet, ha valamiért nem foglalkozol a weboldalad sebességének és teljesítményének az optimalizálásával.

Az AMP ugyanis nem az egyetlen megoldás, hogy a weboldalad gyorsabb legyen. Mindössze felkínálja azokat a technikákat és megoldásokat egy csomagban, melyekkel gyorsabbá tehető egy weboldal megjelenése. A saját optimalizálási megoldásaiddal ugyanígy gyorsabbá teheted a weboldalad. Ugyanakkor persze az is tény, hogy az AMP szintet lépett weboldalsebességben.

A helyzet persze nem annyira szép, mint a Google állítja. A Google egyik tanulmánya szerint ugyanis az AMP oldalak medián betöltési sebessége egy másodperc alatt marad, ha egy keresés során rákattintunk. Viszont nem minden AMP-oldal jelenik meg ilyen villámgyorsan.

99 százalékuk 8 másodperc alatt

Maile Oyhe, a Google szakembere szerint csak az állítható, hogy az AMP oldalak 99 százalékának betöltési sebesség marad 8 másodperc alatt. Ez alapján persze nem tudjuk, hogy az oldalak hány százaléka töltődik be 1 másodpercnél gyorsabban, de vélhetően a számmal azt akarják kifejezni, hogy 8 másodperces betöltési időre érdemes számítani.

Ami persze még mindig szép, ha figyelembe vesszük, hogy ebben a vizsgálatban a kontrollcsoport – tehát nem AMP-s – weboldalai átlagosan 22 másodperc alatt töltődtek be. Tehát lehet, hogy az AMP-s oldalak sem olyan gyorsak, mint eleinte számítottunk rá, de azért még mindig sokkal jobban teljesítenek, mint az átlagos oldalak. Kérdés azonban, hogy a Te weboldalad az átlagos kategóriába esik-e, vagy AMP nélkül is jobb eredményt hoz mobilon 8 másodpercnél?

Hogyan jelenik meg a kereséseknél?

Ha használod az AMP-t, akkor a weboldalaid egy bizonyos módon jelennek meg a Google találati oldalain. Egyrészt megjelenhetnek a “Top stories” karuszelben a találati lista felett, valamint AMP címkével ellátva a normál találatok között.

A karuszel esetében kattinthatók az egyes cikkek, melyek be vannak ágyazva a találati oldalba a gyors olvasás érdekében. Ha egy másik cikket olvasnál el közülük, akkor jobbra vagy balra csúsztathatók. Abból következően, hogy be vannak ágyazva, az olvasók nem fognak a weboldal saját oldalára navigálni. Ennek ellenére a nagy amerikai híroldalak már használják a technológiát.

AMP hír-karuszel

AMP hír-karuszel

A másik megjelenési forma a címke. Ez jelzi az embereknek, hogy az oldal villámgyorsan be fog töltődni. Így ha valaki további navigáció nélkül csak az adott cikk puszta tartalmára kíváncsi, gyorsan elérheti azt. A mobil találati listán a címke révén tehát egyértelműen látható, hogy melyik weboldalnál számíthat a felhasználó gyors megjelenésre.

NEM JELENT RANGSOROLÁSI ELŐNYT

Rudy Galfi, a Google vezető termékmenedzsere a Search Engine Landnek elmondta, hogy használata nem eredményez változásokat a találati rangsorolásnál. Vagyis az AMP-s oldalak nem élveznek előnyt, nem kapnak jobb helyezést, csak azért, mert ezt a technológiát alkalmazzák.

Galfi, a Techcrunch-nak nyilatkozva azt is megjegyezte azonban, hogy a Google adatai azt mutatják: azok az emberek, akik már találkoztak AMP-s oldalakkal – és látták, hogy mennyivel gyorsabban töltődnek be – szívesebben kattintanak később is ezekre az oldalakra.

Ebből viszont az is következik, hogy habár nem szereznek rangsorolási előnyt, ha több kattintást fognak kapni, mint a hagyományos oldalak, akkor előrébb kerülhetnek a találati listákon. Ez pedig erős ösztönző lehet a weboldaltulajdonosok számára, hogy váltsanak, azaz a normál weboldalaiknak AMP-s verziójuk is legyen.

GYORSAN NŐ A SZÁMUK

Ha egy weboldalnak AMP-s és hagyományos változata is elérhető, akkor a Google az AMP oldalt részesíti majd előnyben, vagyis az jelenik majd meg a találati oldalon. Ennek oka, hogy ezek sokkal gyorsabban töltődnek be, ugyanis átlagosan 10-szer kisebbek, mint egy átlagos mobil weboldal.

2016 szeptemberében már 600 millió AMP-s dokumentum volt elérhető, míg júliusban még csak 150 milliónál járt a számuk. A Google-t is meglepte, hogy annak ellenére, hogy kezdetben csak híroldalak esetében jelentett előnyt, mégis nagyon sok más weboldal is elkezdte alkalmazni a technológiát. A Google indexében már 2016 szeptemberében 700 ezer olyan domain szerepel, mely használja, és a számuk rohamosan nőtt.

Hogyan használd az AMP-t a weboldaladon?

Eddig megismerkedtünk azzal, hogy milyen előnyeid származnak a használatából, most viszont arra térünk rá, hogy tudod alkalmazni. Erre két lehetőséged van.

Két megoldás

Az egyik a részleges használat, vagyis amikor már működik egy weboldalad, akkor a weboldalaidról vagy azok egy részéről készítesz AMP-s verziót is. Ez azt jelenti, hogy ezekből a weboldalakból két verzió lesz: egy gyorsított és egy normál. Ennél a megoldásnál nem kell lemondanod a hagyományos weboldaladon felkínált funkciókról. Mindössze el kell helyezned rajtuk egy canonical linket, mely az AMP-s oldaladra mutat, így a Google nem tekinti a két oldalon lévő azonos tartalmat duplikált tartalomnak.

A másik lehetőség a teljes egészében és csakis AMP-s weboldal, amikor már eleve a technológia alkalmazásával készíted el a weboldalad. Ebben az esetben csak egy verziód van, melyet értelemszerűen könnyebb kezelni, mint kettőt. Ugyanakkor kénytelen leszel elhagyni számos fontos funkciót, mely nem fér meg vele.

Három elem

Ahhoz, hogy a weboldald gyorsított legyen, három részt kell módosítanod, illetve felépítened a weboldalaidnál. Ezek: az AMP HTML, az AMP JS és a Google AMP Cache.

Az AMP HTML egy HTML oldal, mely ki van egészítve egyéni AMP tulajdonságokkal. Az AMP HTML nagyobb részt persze HTML tageket tartalmaz, ugyanakkor van néhány olyan HTML tag, melyet le kell cserélni a megfelelő AMP tagre.

Az AMP JS, azaz JavaScript könyvtár számos teljesítmény-eszközt kínál a weboldalad számára, melyek segítenek kezelni a források betöltését, valamint biztosítják a weboldal gyorsabb megjelenítését. Például, minden ami külső forrásból származik, aszinkron lesz, ami azt jelenti, hogy a weboldaladon nem fogják egymást akadályozni a megjelenésben. Emellett azzal is gyorsít az AMP JS, hogy még azt megelőzően kiszámítja minden elem megjelenését az oldalon, hogy a források betöltésre kerülnének.

Végül itt a Google AMP Cache, mely egy proxy-alapú tartalomszállító hálózat (CDN), mely gyorsítótárazza az AMP dokumentumokat az AMP HTML oldalak begyűjtésével, így javítva a weboldalad teljesítményét. Ezáltal az összes dokumentum, kép és JS fájl ugyanarról a helyről kerül betöltésre, HTTP 2.0-t használva a maximális hatékonyság érdekében. Emellett tartalmaz egy beépített ellenőrző rendszert is, mely azt vizsgálja, hogy egy weboldal garantáltan működik és nem függ semmilyen külső forrástól, valamint a weboldal jelölései megfelelnek az AMP HTML specifikációknak.

Ha WordPresst használsz, úgy egyszerűbb a dolgod, mert egy plugin gondoskodik arról, hogy minden új weboldaladból egy automatikus generált AMP-kompatibilis verzió is készüljön. Ha a plugin aktív, semmi más dolgod nincs, mint az /amp szót minden link mögé helyezni. Habár könnyű a használatuk, azért még akad egy-két probléma velük. És az is igaz, hogy kevésbé rugalmasak, és kevesebb dolgot tudsz meghatározni a használatukkal, mint manuális megoldással.

Milyen előnyöd származhat a használatából?

Az már eddig is kiderült, hogy fő előnye az, hogy gyorsabban jelennek meg a felhasználók számára a weboldalak. Ez azt jelenti, hogy jobb lesz a felhasználói élmény mobilon. Márpedig jobb mobilos felhasználói élmény kell ahhoz, hogy a weboldaladon maradjanak az emberek, akik így nagyobb eséllyel fognak konvertálni. Utóbbi szempontból fontos lenne előbbre lépni, mert az adatok azt mutatják, hogy jelenleg a mobilos konverziós arányok csapnivalóak, feltehetően a rosszul megtervezett weboldalak és a rossz felhasználói élmény miatt.

Egy AMP-s tartalomra ráadásul az emberek nagyobb valószínűséggel kattintanak. Nem csak akkor, ha kiemelve egy karuszelben jelenik meg, hanem akkor is, ha ott van mellette a címke. Hiszen ez garancia számukra az akadozásmentes, azonnali hozzáférésre a tartalomhoz. Emiatt aztán SEO szempontból is előnyös lehet számodra a használata. De lássuk részletesen!

Megjelenhetsz a találati oldal tetején

Bizonyos weboldalak esetében a technológia alkalmazása azzal jár, hogy az első találat feletti hír-karuszelbe kerülhetnek, ami igencsak megdobhatja a látogatottságot. Ezzel megelőzheted azokat a versenytársakat, akiknek még nincsenek AMP-s oldalaik, ad egy presztízst is számodra, hogy mindig látható vagy legfelül, és egy jelentős részt hasítasz ki a találati oldalból.

De ha nem is olyan az oldalad, ami a felső karuszelbe kerül, akkor is megjeleníti a Google a linked mellett az AMP feliratot, ami figyelemfelhívó lehet, és jelzi a felhasználóknak, hogy egy gyors oldallal fognak találkozni, ha kattintanak.

Javítja a helyezésed a mobil találati listán

A Google két különböző találati oldalt kínál az embereknek mobilon és desktopon, ha ugyanarra a kulcsszóra keresnek rá. A mobil találati oldalon más szempontok alapján sorolódnak be a találatok, és a Google figyelembe veszi, hogy mennyire mobilbarát a weboldal. Az AMP-nek ugyan nincs közvetlen hatása a rangsorolásra, ez azonban nem jelenti azt, hogy közvetett hatása sincs rá, hiszen a Google olyan tényezőket is figyelembe vesz a rangsorolásnál, mint a felhasználói élmény, a sebesség, az átkattintási vagy a visszapattanási arány.

Javítja az átkattintási arányt

Az emberek nagyobb eséllyel kattintanak arra a weboldalra, mely mellett látható az AMP címke vagy a felső hír-karuszelben szerepel. Ez azt jelzi nekik, hogy nem kell küzdeniük egy rosszul tervezett weboldal hosszú betöltési idejével. Ha két oldal közül választhatnak, melyek közül az egyik AMP-s, a másik pedig nem, akkor valószínűleg az előbbit fogják választani. Ha pedig szerepel hirdetés a gyorsított oldaladon, akkor arra is nagyobb eséllyel kattintanak. A Wired esetében 25 százalékkal nőtt az átkattintási arány, míg a hirdetéseik átkattintási aránya 63 százalékkal emelkedett.

Több látogató

Az előbbiekből is következik, hogy több látogatót vonzhatsz az oldalaidra. Ezt mutatják a tények is, hiszen

  • a Washington Post például 23 százalékkal növelre a mobilkeresésekből érkezők számát, akik 7 napon belül visszatérnek,
  • a Slate egyedi látogatóinak száma 44 százalékkal nőtt havi szinten, és ők 73 százalékkal többet kattintanak,
  • míg a Gizmodo esetében 80 százalékkal nőtt a forgalom, és 50 százalékkal a látogatások száma.
Google AMP oldal megjelenése a mobil találati oldalon

Google AMP oldal megjelenése a mobil találati oldalon

Azok az első weboldalak, melyek külföldön átálltak az AMP-re, növekvő forgalmat tapasztaltak. Ez valószínűleg a hangsúlyosabb megjelenítés eredménye, hiszen a Google kiemeli ezeket az oldalakat. A CNN esetében például a keresőforgalom 20 százaléka már AMP-s oldalakra érkezik, melyek forgalma két hónap alatt 80 százalékkal nőtt.

Hirdetések láthatósága

Habár ez Téged nem feltétlenül érint, de azért érdemes megemlíteni, hogy a DoubleClick tanulmánya szerint 2016-ban a 150 vizsgált weboldal 80 százaléka jobb hirdetési láthatóságot ért el a normál oldalaikhoz képest. Úgy tűnik, hogy az egyszerűbb és biztonságosabb weboldalak képesek a hirdetésekre vezetni az emberek tekintetét.

Ingyenes CDN

A jobb sebességet azzal érik el, hogy a Google gyorsítótárazza őket. A módosított URL alatt elérhető weboldalak a Google AMP Cache-ből érkeznek. Ez gyakorlatilag ingyenes CDN-t (content delivery network) jelent, amit egyébként is sokan használnak a jobb sebesség miatt.

Egyre könnyebb az alkalmazhatóság

A Google segíti a weboldalakat az átállásban, így egy ideje már elérhető az a teszteszköz, mellyel az AMP-s oldalak megfelelősége vizsgálható. Segítségével látható, hogy működnek-e vagy sem az AMP-s oldalaink, és  javíthatók a hibák is.

Javítja a felhasználói élményt

És a végére hagytuk a legfontosabbat, ami miatt elvileg az egész AMP-s történet született: a jobb felhasználói élmény. Hiszen a nagyobb sebesség és az egyszerű megjelenés mind ezt szolgálja. Hiszen az emberek letisztult, könnyen olvasható weboldalakra vágynak, és ezt nyújtja számukra az AMP.

Azoknak az embereknek, akik a mobiljukat használják böngészésre, nincs annyi idejük, mint azoknak, akik a számítógép előtt ülnek. Ez azt jelenti, hogy kicsi az esélye annak, hogy sokáig várnának egy-egy weboldal betöltődésére. Az Accelerated Mobile Pages révén pedig pont a gyors betöltődést kapják meg. De nem az egyetlen előnye a felhasználói élmény szempontjából. A mobilra nem optimalizált weboldalak ugyanis rosszul jelennek meg a mobilkijelzőkön, ráadásul a képek és a videók miatt eszik a mobiladat-csomagot és az akkumulátort is. Ez a probléma nem létezik az AMP-s oldalaknál.

Milyen problémák vannak az AMP-vel?

Végül említsük meg azt is, hogy habár a szándék jó az AMP mögött, ennek ellenére akadnak vele komoly gondok.

Gyenge felhasználói élmény

Miközben az AMP éppen a felhasználói élmény javítására irányul a nagyobb betöltési sebesség révén, sokszor találkoznak azzal a jelenséggel az emberek, hogy bizonyos oldalak nem jelennek meg megfelelően, miközben a HTML-variációjuk megjelenítésével semmi gond sincs. Sok esetben hiányoznak fontos tartalmi elemek, melyek véletlenül kimaradtak az AMP HTML generálása során. Az is előfordul, hogy hogy az oldalak egyszerűen nem töltödnek be.

Ugyanakkor volt egy másik probléma is, ami rontotta a felhasználói élményt. Mégpedig az, hogy az AMP oldalak linkjei eltértek az eredeti URL-től, ami gondot okozott a megosztásoknál. Minden URL előtt a https://wwww.google.com/amp/ valamely variációja állt. Ráadásul az AMP oldalról nem is lehetett eljutni az eredeti oldalra, csak ha manuálisan törölgetttük az URL-ből az AMP-re vonatkozó részeket.

Ezt használhatósági problémát azonban időközben megoldotta a Google.

2017. február 7-jétől megváltozott ugyanis az AMP oldalak szerkezete. Az oldal fejléce kapott néhány hasznos kiegészítést, többek között egy “link” jelzést, melyre kattintva megjelenik a cikk eredeti linkje, ami már másolható. Tehát míg korábban csak a böngésző címsorában megjelenő URL volt elérhető és megosztható – mely a Google linkje volt, és az adott tartalom AMP-s verzióját tartalmazta -, most az eredeti URL is elérhetővé vált.

Mégpedig elég egyszerűen: csak nyomva kell tartani ezt a gombot egy ideig, és máris megjelenik egy menü, így könnyen másolható, illetve böngészőtől függően megosztható. De ha csak röviden érintjük, akkor is megjelenik a link.

Ugyanakkor megjelent mellette egy másik ikon is, mely három pontból áll, és ha rákattintunk, akkor további információt kapunk az AMP működéséről. A Google itt szolgál további részletekkel.

Bezárva a Google világába

Az AMP arról szól, hogy hozzákössön a Google-hez. Ha egy AMP-oldalra kattintasz a keresőből, az olyan, mintha ki sem lépnél onnan, miközben az AMP-s tartalmakat a Google kiemeli a hírek között. Az AMP tehát egy válasz a Facebook és az Apple korábbi lépésére, akik szintén arra törekszenek, hogy a felhasználókat a saját ökoszisztémájukon belül tartsák. Azzal a különbséggel, hogy a Google megoldása nem csak egy applikáción keresztül működik, hanem a nyílt weben található. Ezért nehéz is kikerülni az AMP-s oldalakat, főleg, hogy a Google nyitja ki a kaput a webre.

Habár a Google azt mondja, hogy az AMP nem egy rangsorolási tényező, ugyanakkor azok a weboldalak, melyek használják az AMP-t bekerülhetnek a hír-karuszelbe, ami kiemeli őket, illetve megjelenik az AMP címke is a találat mellett. Ezáltal arra ösztönzi a weboldalakat a Google, hogy kezdjék el használni az AMP-t, teljesen függetlenül attól, hogy egyébként mennyire gyors a weboldaluk mobilos megjelenése.

Ráadásul a Google-nek további eszközei is vannak arra, hogy a világában tartsa a weboldalakat az AMP HTML specifikáció megváltoztatásával. Már most is nehézségekbe ütközik az AMP oldalak törlése. És annak ellenére, hogy a Google az AMP-t egy nyílt szabványnak nevezi, mindenki, aki a fejleszésében részt vesz a cég alkalmazottja. Ezáltal a Google kezében marad az AMP HTML specifikáció. A nyitottság tehát csak látszólagos.

Személyes adatokkal és biztonsággal kapcsolatos gondok

Az AMP HTML specifikáció azt mondja, hogy minden AMP HTML oldalnak be kell tölteni egy JavaScript fájlt innen: https://cdn.ampproject.org/. Ez nyilván nem zavaró azok számára, akik már egyébként is használják a Google Analyticset az oldalukon, hiszen csak egy újabb ismeretlen JS fájlt kapnak a Google-től. Ugyanakkor azok az oldalak, melyek egyébként nem töltenek be semmit külső forrásokból személyes adatokkal és biztonsággal kapcsolatos kérdésekkel kerülnek szembe azon JavaScript fájl miatt, mely nem az ő irányításuk alatt áll.

Ezáltal ugyanis a CDN szerver bármilyen rosszindulatú JavaScript fájlt elküldhet a felhasználóik részére. Hiszen a felhasználók kénytelenek futtatni a JavaScript tájlt, és nem választhatják meg, hogy milyen forrásból származzon.

Nem könnyű megvalósítani

A természetéből következően ez egy korlátozó megoldás, melynek alkalmazása sem egyszerű, így nem szabad alábecsülni az ezzel kapcsolatos nehézségeket. Sokan úgy vannak vele, hogy érdemesebb inkább a meglévő mobiloldalaink sebességének javítására koncentrálni az erőfeszítéseket, akár a Google irányelvei alapján.

Nem mindenkinek jó

És megint csak a korlátokról lesz szó, vagyis arról, hogy kompromisszumokat kell kötni a használatakor, habár egyre több a lehetőség, gondoljunk akár a nemrég megjelent Disqus integráció lehetőségére. Ugyanakkor persze lehetnek olyan oldalak, melyek számára nem járható út az Accelerated Mobile Pages. Tehát akadnak olyan külső szoftverek, melyek nélkül nem létezik az oldalad, viszont nem összeegyeztethető az AMP-vel.

Végül

Ha tehát van egy céged, mindent meg kell tenned azért, hogy annyira mobilbarát legyen a weboldalad, amennyire csak lehetséges. Ezért az AMP-technológia kihasználása egy lehetőség erre. Nem csak azért, mert növeli a látogatószámot és az átkattintási arány, hanem mert a közönséged számára egy sokkal jobb felhasználói élményt kínál. Ráadásul, mivel láthatóan a Google egyre nagyobb hangsúlyt helyez a mobilra, így várható hogy a jövőben az AMP még fontosabb lesz, sőt akár rangsorolási tényezővé is előléphet a mobil találati oldalakon.

Amit még érdemes észben tartani, hogy a technológia egyelőre gyerekcipőben jár. Ez azt jelenti, hogy még alakul, fejlődik, és nem lehet tudni, hogy mennyire lesz sikeres, mire lehet igazán használni. Így aztán a hatása a helyezésekre, a teljesítményre bármikor megváltozhat, ahogy az iránta való igény is. Az első alkalmazók tapasztalatai lesznek az irányadók a továbbiakra nézve. Ha az eredmények jók, és valóban megnöveli a weboldalak forgalmát, bevételeit ezeknél az oldalaknál, akkor várható, hogy még nagyobb figyelem irányul majd rá. Ugyanakkor, ha ezzel ellentétesek lesznek a tapasztalatok, akkor lehet, hogy elhal az egész kezdeményezés. Egyelőre azonban úgy néz ki, hogy a weboldalak ráharaptak.

Nekünk már működnek az AMP-s oldalaink. És Neked? Olvasnál még róla valamit?

Címkék: ,

A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.