Melyek a jó SEO kulcsszavak? És hogyan találd meg őket? (Frissítve, 2023.12.01.)
A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési..
Néha szükség lehet rendrakásra egy Facebook-oldal esetében is, ilyenkor át kell nézni az oldalon megjelent tartalmakat, majd szelektálni kell azokat. De hol és hogyan kezdj neki a néha nem kicsinek tűnő munkának?
Mielőtt nekiállnál a tartalmak és a felhasználói aktivitás áttekintésének az oldalon, érdemes az ott megjelent tartalmakat menteni. Ez az oldaltartalom exportálását jelenti, amire szükség lehet:
A Facebook az oldaltartalom letöltésére két lehetőséget is kínál. Egyrészt egy vizuális felvételt készíthetsz róla egy HTML-fájlba, de ha az adatokat egy másik platformra vinnéd elemzési célból, akkor JSON-fájlba is exportálhatsz. Az exportnál kiválaszthatsz egy bizonyos időszakot, vagy a teljes tartalmat is letöltheted.
A letöltést a Beállítások > Adatvédelem részben találod „Az oldalad információinak letöltése” néven.
Ha erre rákattintasz, akkor különböző opciók közül választhatsz a letöltés előtt, így például eldöntheted, hogy milyen fájlba exportáljon a Facebook, milyen minőségben, és pontosan milyen típusú tartalmakat töltsön le. Arra készülj fel, hogy ennek a letöltésnek jelentős mérete lehet, ha jó minőségben akarsz menteni. Rövidebb időszak esetében ez nem gond, egy teljes fiók, azaz többezer poszt lementésénél már az lehet.
Ha ezzel megvagy, akkor jöhet a meglévő tartalmak áttekintése és kezelése.
Az egyik lehetőség elvileg az archiválás, mely mára az Instagramon bevett megoldásnak számít azok körében, akik komolyan adnak a fiókjuk megjelenésére. A Facebookon viszont jóval nehezebb megtalálni ezt az opciót, ráadásul jelenleg a működésével is vannak gondok. Pedig hasznos lehet, hiszen:
Azt érdemes tudni az archivált tartalmakról, hogy ezek elemzési adataihoz a továbbiakban már nem férhetsz hozzá. Archiválás előtt ezért érdemes lehet az adatokat exportálni. (Ha nem így teszel, és mégis szükséged van adatokra, akkor egy ideiglenes visszaállítás révén hozzájuk férsz).
Visszatérve az archiváláshoz, elvileg úgy működik, hogy ha egy bejegyzésnél a jobb felső sarokban a három pontra kattintasz, majd ott a menüben legalul található „Kukába helyezés” opcióra, akkor értelemszerűen a kukába kerül a bejegyzés. Itt 30 napig tartózkodik a végleges törlés előtt. Ha viszont ezen az időszakon belül a kukában lévő elemnél a jobb oldalon található három pont ikonra kattintasz, majd itt kiválasztod az archiválást, akkor elvileg archiválódik a bejegyzés (és nem törlődik, azonban a cikk írásának pillanatában ez a funkció sem mobilon, sem asztali gépen nem működik. Később talán igen).
Egyébként az „Archívumot” (és a kukát) a beállítások három pontos ikonjára kattintva mobilon és asztali gépen is eléred (de jelenleg inkább csak történet-archívumként működik, már ha be van jelölve az opció, hogy a lejárt történeteket az archívumba mentse a rendszer).
A saját posztjaiddal azt csinálsz, amit akarsz, ki is dobhatod őket bármikor, de mi legyen az ügyfelek és a követők oldaladon közzétett bejegyzéseivel? Néha ezek hasznos, felhasználó által generált tartalomnak számítanak, olykor viszont csak spamnek. Ilyenkor el kellene rejteni őket. A Facebook új felületén viszont nem fogod látni a látogatók posztjait, melyek az oldaladon jelennek meg, ugyanis nincs közösség fül, mint korábban. Ezek kezelése csak a régi felületen volt lehetőséged, ahol áttekintheted és hide-olhatod a tartalmakat, ha kell.
Amit viszont meg tudsz tenni az új felületen is, hogy letiltod a látogatói posztolás lehetőségét. Ehhez lépj be a beállításokba, ahol az „oldal és megjelölés” opciót válaszd, majd itt kattintsd át a legfelső kapcsolót a „csak én” állásba.
Az olvasói bejegyzésekhez hasonló probléma a hozzászólásoknál is felmerülhet. Nem minden komment pozitív vagy konstruktív kritikát fogalmaz meg. A legjobb megoldás az, ha minden kommentre válaszol az oldal, ugyanakkor akadnak olyan off topic vagy támadó hozzászólások, amelyek nem tekinthetők egy kommunikációs folyamat nyitányának.
Ezeknél megteheted, hogy hide-olod, vagyis elrejted őket, így csak a hozzászóló és annak ismerősei látják. Természetesen van lehetőség a törlésre, vagy egyből az adott személy kitiltására is, első körben az elrejtés a jobb megoldás. Erre minden kommentnél lehetőséged van, ha lenyitod a hozzászóláshoz tartozó menüt.
Amit még érdemes tudni, hogy automatikus moderálást is létrehozhatsz a Facebookon a moderációs asszisztens segítségével. Ezt a professzionális irányítópulton éred el, a bal oldali menüsorban találod.
Ha erre rákattintasz, akkor a megjelenő oldalon állíthatod be a feltételeket, melyek teljesülése esetében akcióba kellene lépnie az asszisztensnek. Például beállíthatod azt is, hogy egyből rejtse el az új felhasználók vagy a profilkép nélküli hozzászólók kommentjeit. De elrejthetsz a segítségével olyan kommenteket is, melyek linkeket, képeket, videókat tartalmaznak.
Ezzel valamennyi tartalomtípus esetében elrendezted a megjelent tartalmakat a Facebook-oldaladon, amivel javíthatod a céged és a márkád online megjelenését, hírnevét.
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.