Miben különbözik a Google és a Bing SEO-ja?

Habár Magyarországon az elmúlt két évben 4 százalék körül mozgott a Microsoft keresőjének, a Bingnek a részesedése, mégis a második legnagyobb keresőről van szó, így talán érdemes egy pillantást vetni arra – már csak érdekességképpen is -, hogy mit kell máshogy csinálni, ha Bingre próbálunk keresőoptimalizálni.

Sokan azt hiszik, hogy egyetlen kereső létezik, az pedig a Google, habár jó pár kereső verseng a piacon. Igaz, a Google elsősége kikezdhetetlen, a Binget is egyre többen használják, mióta az Edge alapértelmezett böngésző a Windowsban, azon belül pedig a Binget kínálja fel induló keresőként a Microsoft.

Részesedése négy százalék körül mozgott Magyarországon az elmúlt két évben, és talán egy lassú növekedésről beszélhetünk az esetében. A grafikon itt látható:

Böngészők részesedésének alakulása az elmúlt három évben (a kék vonal a Bing, a piros a Google)

Globálisan ennek az aránynak a kétszeresét éri el a Bing, de láthatóan minden alternatív kereső némileg jobban teljesít, mint nálunk. Marketingesek szerint a Bing esetében jobb konverziós arányokat lehet tapasztalni, ami a feltételezések szerint annak köszönhető, hogy a közönségét az idősebb korosztály teszi ki.

És az is lehet, hogy úgy használod a Binget, hogy nem is tudsz róla, ugyanis a Bing partnerségben van olyan keresőkkel, mint a Yahoo, az MSN vagy a DuckDuckGo, de az Alexa és a Cortana is ezt használja, ahogy olyan Microsoft termékekbe is bekerül, mint az Office vagy az Xbox.

Na, de térjünk át a keresőoptimalizálás részre, melynél a lényeg az, hogy ha a Google-re már optimalizáltad az oldalad, akkor nagyjából a Bingre is optimalizáltad, ugyanis elég sok azonos rangsorolási jelzést használnak. Ugyanakkor persze vannak különbségek is, mint arra a Search Engine Journal egyik szerzője mutatott rá.

Kulcsszavak

A Bing 2014-ben jelentette be, hogy a továbbiakban a meta kulcsszavakat nem használja rangsorolási célból, míg olyan keresők, mint a Yandex vagy a Baidu még mindig ezt teszik. A Google is elsősorban a keresési szándék megértésére törekszik már régóta és nem a weboldal által megadott kulcsszavakra épít.

Ezt nevezzük szemantikus keresésnek, mely a gépi tanulást és a mesterséges intelligenciát használja annak érdekében, hogy jobban megértse a weboldalak tartalmát. Ez pedig azt jelenti, hogy a Google számára egyre kevésbé fontosak a kulcsszavak, és a Bing is ebbe az irányba tart, legalábbis ha az általános egyezésű kulcsszavakról van szó.

A Bing Webmester Irányelvei elég egyértelműek a tekintetben, hogy miként viszonyul a kulcsszavakhoz a Bing, és tulajdonképpen nem zárja ki azt, hogy használja a meta kulcsszavakat, míg a Google egyszerűen nem veszi figyelembe őket. Ami nem azt jelenti, hogy akkor érdemes lenne elkezdeni halmozni az oldalaidon a meta kulcsszavakat, de teljesen ne is hanyagold őket, már ha más keresőkre is gondolsz a Google-én kívül.

Érdemes lehet egyébként a Microsoft kulcsszó-eszközeit is próbálgatni, mert mást kínál, mint amit a Google. A lényeg azonban az, hogy ha a Bingre akarsz optimalizálni, akkor meta kulcsszóként vidd fel az oldalaidra azokat a kifejezéseket, melyeket azzal az oldallal megcélzol.

Visszamutató hivatkozások

Ahogy a Google, úgy a Bing is figyelembe veszi a weboldaladra mutató linkeket, mint a bizalom jeleit. A linkek ugyanis azt jelzik, hogy a felhasználók hasznosnak találták a tartalmad, és megbíznak az általad kínált információkban, ezért azt akarják, hogy mások is találkozzanak vele.

A Google a bizalmat a PageRankkel méri, így a weboldalad rangsorolása szempontjából számít, hogy milyen PageRankkel rendelkeznek azok az oldalak, melyek rád mutatnak. A Bingnek szintén fontosak a jó linkek, ugyanakkor a minőségüket egy kicsit máshogy értékeli: nem a legfontosabb rangsorolási tényezőként veszi őket figyelembe.

Fontos azt is tudni, hogy nem büntet a linkvásárlás miatt, mert úgy véli, hogy egy hasznos marketing-megoldásról van szó, mely közvetlen forgalmat tud vinni egy weboldalra. Ugyanakkor, ha egy weboldal nem rendelkezik elegendő külső linkkel, akkor azt eltávolítja a találati oldalakról, illetve büntet, ha mesterségesen duzzasztja fel egy weboldal a linkjei számát.

Ami elsősorban fontos számára, az néhány nagy és hiteles weboldalról érkező link, de a belső linkeknél is figyelembe veszi a horgonyszöveget.

Közösségi jelzések

Míg a Google állítása szerint nem használja rangsorolási tényezőként a közösségi jelzéseket, addig a Bing máshogy áll hozzá ehhez a kérdéshez. Abból indul ki, hogy ha valaki jelentős hatást gyakorol a közösségre, akkor azáltal a követői terjesztik az általa közzétett információkat, amit pedig a Bing pozitív jelzésként értékel. Ez a pozitív jelzés hatással van arra, hogy milyen helyezést ér el egy oldal a keresőben.

Így aztán a Bingben a számodra megjelenő keresési eredményeikre hatással lehet az, hogy a Facebook-ismerőseid vagy más követőid miként minősítenek bizonyos cégeket.

Ez pedig azt jelenti, hogy a SEO stratégiádba fel kellene venni a közösségi médiát is, amennyiben a Bingen is szeretnél jobban szerepelni. A Bing egyébként kínál olyan API-t, mellyel ellenőrizhető, hogy mi az ami felkapott a közösségi médiában.

Multimédia tartalmak

A Bing számára mindezek mellett rendkívül fontos a vizuális keresés, ami kéz a kézben jár egy olyan, erősen hangsúlyozott funkcióval, amit entitás-megértésnek neveznek. Tulajdonképpen itt arról van szó, hogy a Bing képes arra, hogy pontosan megértse a különféle multimédia tartalmakat, így videókat, audioanyagokat, képeket.

Ezzel szemben a Google elsősorban a szöveg alapú tartalmaktól függ. És bár számítanak a jó minőségű videók és képek, de nem tekintik olyan súlyúnak, mint a Bing.

Egyéb technikai eltérések

A fentebb felsorolt négy tényező jelenti a legfontosabb különbséget a Google és a Bing között, ugyanakkor ezek mellett még vannak kisebb súlyú tényezők, ahol eltérés tapasztalható. Így például, míg a Google arra törekszik, hogy minden weboldalt indexeljen (még ha ez a gyakorlatban nem is sikerül neki), addig a Bing sokkal ritkábban térképezi fel a weboldalakat és elsősorban az úgynevezett kulcs-oldalakra figyel.

Ugyanakkor a Bing esetében is hatással lehetsz a feltérképezési és indexelési folyamatra, ha használatba veszed a Bing Webmester-eszközöket, és gyorsabb munkára ösztökéled a Microsoftot. Beküldheted az oldaltérképet is az eszköz segítségével vagy megadhatod a robots.txt-d elérési útját, ami azért fontos, mert egy rangsorolási tényezőről van szó.

A Bing egyébként még API-val is szolgál, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy nagy mennyiségben küldjenek be URL-eket, ami a Google esetében nem lehetséges.

Címkék: ,

A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Széchenyi 2020