Most már a dupláját is elköltheti az Adwords a napi költségkeretednek

Sokan meglepődtek, amikor a Google október 4-én egy Twitter-üzenetben bejelentette, hogy mostantól a napi költségkeretnek akár a kétszeresét is elköltheti a hirdetések megjelentetésére a Google. Mindezt persze annak érdekében, hogy segítsék elérni a hirdetési céljaidat.

Legalábbis ezzel magyarázták a rövid Twitter üzenetben a lépést:

Persze egy linket is illesztettek a mondathoz. Az oldalon, ahová vezet a hivatkozás, magyarul is olvasható a figyelmeztetés:

“2017. október 4-tól a kampányok akár az átlagos napi költségkeret kétszeresét is elkölthetik annak érdekében, hogy Ön elérhesse hirdetési céljait, például a kattintások vagy a konverziók vonatkozásában.

Azokon a napokon, amikor kiváló a forgalom, a napi teljes költség akár a napi költségkeret kétszerese is lehet. Ezt a költséget azok a napok ellensúlyozzák, amikor a napi költségkeretnél kevesebbet költ.”

Ugyanakkor itt már az is szerepel, némileg megnyugtatva a kedélyeket, hogy:

“Azonban ne feledje, hogy nem számlázunk ki többet a havi terhelési korlátnál: az átlagos napi költségkeret szorozva a hónap napjainak átlagos számával (30,4).”

Eddig is így volt, de miért van még mindig napi keret?

Ez a megoldás tehát jól passzol az olyan kampányokhoz, ahol időnként egy kicsit megpihen a forgalom, hogy aztán még nagyobb erővel induljon be. A Google egyébként már eddig is így csinálta, csak nem ilyen mértékben: eddig a kampányok 20 százalékkal nagyobb összeget költhettek el a beállított napi költségkeretnél. És persze a havi költségkeretet már ekkor sem haladhatták meg.

Ezután persze felmerülhet a kérdés, hogy miért van még egyáltalán napi költségkeret? Miért nincs lehetőség arra, hogy havi keretet adjunk meg, vagy akár beállítsunk egy keretet egy kampánynak? Merthogy általában ilyen módon szokták meghatározni a hirdetők azt, hogy mennyi pénzt szánnak az Adwords hirdetésükre. Ritkán fordul elő, hogy napi összeget határoznának meg, így a gyakorlat és az Adwords-beállítások nem igazán vannak összhangban. A megoldás az, hogy a havi költségkeretet elosztjuk 30-cal, és ez a szám lesz a napi költségszint.

Ráadásul, mi van akkor, ha vannak olyan napok, amikor a beállított költségkeretnek akár háromszorosa is elmenne, míg bizonyos napokon csak a töredéke? Erre ebben a rendszerben nincs megoldás.

Túlteljesítés

Ami talán még kellemesebbé teszi a változást az az, hogy

“naponta akár kétszer több kattintást teszünk lehetővé, mint amennyit az Ön napi költségkerete lehetővé tesz. Ezt túlteljesítésnek nevezzük. Ez jó dolog, mert ha túl sokszor jelenítjük meg hirdetését – addig, amíg már több költsége keletkezik, mint amennyit egy számlázási ciklusban az Ön napi költségkerete megenged számunkra – akkor ezeket az extra költségeket jóváírjuk Önnek.”

Ezeket a túlteljesítési jóváírásokat pedig a hirdetők is ellenőrizhetik, itt:

A Google egyébként egy példán keresztül ezen az oldalon érthetően el is magyarázza, hogy működik ez:

“Abban az esetben, ha napi költségkerete egy hónapon belül minden nap azonos, és egy naptári hónapon belül a havi korlátot meghaladó költséget halmoz fel, akkor is legfeljebb a havi terhelési korlátjának összegét számlázzuk. Ha például napi költségkerete egy hónapon belül minden nap 2000 Ft (azaz havi terhelési korlátja 60 800 Ft), és egy naptári hónapban 62 000 Ft költséget halmozott fel, az adott hónapban akkor is csak 60 800 Ft-ot számlázunk ki Önnek. Ez a következő számítás eredménye:
2000 Ft (napi költségkeret) x 30,4 (napok átlagos száma havonta) = 60 800 Ft
A fennmaradó 1200 forintot túlteljesítési jóváírásként visszaküldjük Önnek.”

Összességében tehát úgy tűnik, hogy ez a rugalmas napi költségkeret-megoldás, mely a forgalom változásaihoz és az annak előrejelzéséhez igazodik, jó megoldás. A legtöbb esetben persze a kisebb hirdetők valószínűleg észre sem vennék a változást, ugyanakkor másoknak talán érdemes a változások fényében minél előbb átgondolni a hirdetési költségkeret meghatározását.

Címkék:

A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.