Melyek a jó SEO kulcsszavak? És hogyan találd meg őket? (Frissítve, 2023.12.01.)
A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési..
Az Instagram-felhasználók most már akár 5 darab linket is elhelyezhetnek profiljuk biojában. A hírt Mark Zuckerberg jelentette be csatornáján. Mint mondta, valószínűleg ez volt az egyik leggyakrabban megfogalmazott kérés az Instagram felé a felhasználók részéről. (Frissítés, 2023.06.23. – Két új fejezettel bővítettünk: Milyen előnyei és hátrányai vannak a kibővített linkeknek? és Hogyan adj hozzá több linket is a biohoz? Hogyan optimalizáld őket?)
Minden felhasználói fiók számára elérhető az a funkció, hogy akár 5 linket is elhelyezhetnek a bioban, mely eddig többnyire csak egy link közzétételét tette lehetővé. A funkció a Profil módosítása – Hivatkozás megosztása – Külső hivatkozás megadása menüpontokon keresztül érhető el. A linkek pedig bármilyen sorrendben elrendezhetők, vagyis meghatározhatja a profil tulajdonosa, hogy a számára legfontosabb link az első helyen álljon. Mint a lenti képen is látható, a linkek egy alsó, felugróban jelennek meg, és nem csak az URL látszik, hanem egy címsor is, mely CTA-ként használható.
Az első tesztek alapján, akár az Instagram konkurenciájának linkjei is elhelyezhetők a linkek között, tehát hivatkozhatunk akár a TikTokra vagy a YouTube-ra, de azért a Facebookra egy dedikált linkkel is lehet mutatni, ami egy profinak kinéző, lekerekített Facebook-ikont jelent, a hozzá tartozó szöveggel. Egyébként a kifelé mutató egyéb linkeknél semmilyen személyre szabhatóság nem érhető el.
A linkek nem egy új böngészőablakban nyílnak meg, hanem magában az Instagram-appban. Ahhoz, hogy a linket böngészőben nyissuk meg a három pontos menüre kell kattintani, majd ott kiválasztani a böngészőben történő megnyitást.
A hírnek valószínűleg mindenki örül a „link in bio” szolgáltatást kínáló cégeken kívül, mint például a Linktree. Ők az eddigi Instagram-korlátra építették az üzletüket, mely alól hirtelen kihúzta a szőnyeget a Meta. Az ötlinkes korlát is persze feszítő marad még sokak számára, így azért valószínűleg teljesen nem tűnnek el ezek a szolgáltatások sem.
Az Instagram a lépéssel feltehetően a TikToknak igyekezett keresztbe tenni, ugyanis a platformon kattintható linket csak az üzleti fiókokban lehet elhelyezni, így az egyszerű felhasználók vagy tartalomkészítők jelenleg még nem tudják más weboldalra vezetni a követőiket erről a platformról.
A változás révén a cégek lehetőséget kapnak arra, hogy növeljék a weboldalukra, webáruházukba vagy bármely más online platformjukra irányuló forgalmat. A több link révén bővül a promóció lehetősége, de leginkább talán a konverziók száma emelhető általa.
Ugyanakkor persze akadnak hátrányok is:
Linkeket az Instagram alkalmazásból tudsz hozzáadni az üzleti vagy alkotói profilodhoz, egyelőre ez nem működik számítógépes felületről. Ehhez lépj be a profilszerkesztésbe, ahol a menüből válaszd ki a linkek lehetőséget. Itt látsz egy olyan opciót egy nagy plusz jel kíséretében, amivel további linkeket adhatsz hozzá a listához. (Ha már elérted az öt linket, akkor ez feketéből szürkébe vált). Az URL-t és a címet is itt kell megadnod.
Mint látod, Facebook-linket külön adhatsz hozzá a listához, de az öt darabos korlát erre is érvényes. Olyan Facebook linkeket adhatsz ezzel a megoldással a linklistához, melyek Facebook fiókja össze van kapcsolva az Instagrammal.
Ha el akarsz távolítani egy linket, akkor csak érintsd meg, majd válaszd a törlés opciót. A sorrendet is át tudod rendezni a jobb felső sarokban található három ponttal jelölt menüre történő kattintás, és az átrendezés opció kiválasztásával. Ami komolyabb megfontolást igényel, hogy melyik legyen az első link, ugyanis ez látszik a bioban kattintás nélkül: érdemes a legtöbb kattintást hozó linket kiválasztani, lehetőleg olyat, melyben kulcsszavak is szerepelnek.
Érdemes a linkek optimalizálására is némi figyelmet fordítani, habár ez alapvetően kimerül az emojik és a CTA-szövegek kiválasztásában. Emojit persze nem kötelező használni, ha nincs összhangban a céged image-ével, ugyanakkor segítenek a figyelem irányításában.
Végül fontos az analitika is, amit az Instagram ugyan nem mér az egyes linkeknél, ugyanakkor külső analitikai eszközzel követhetők a kattintások. Ilyen például a Google Analytics „Campaign URL Builder”-je, ami például segíthet ebben.
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.