Mi a CPC szerepe egy Google Ads (Adwords) kampányban? És mi az a minőségi mutató? (Frissítve, 2023.11.24.)
A CPC a cost per click rövidítése, mely magyarul annyit jelent, hogy..
Mielőtt bárki is belevágna egy Adwords fiók elkészítésébe, vegye számba, hogy elkészült-e már az a landing page, amelyre majd a látogatók érkezhetnek a hirdetéseiből, és hogy ez a landing page megfelelően van-e felépítve, elsősorban a konverziót tartva szem előtt. Emellett tudni kell hogy egy Adwords fiókban a hirdetések kezelése időt és még inkább pénzt emészt föl, miközben a kezdeti időszakban pozitív visszajelzések nem nagyon várhatók. Sok esetben – tudás és megfelelő tapasztalat hiányában – a későbbiekben sem.
Viszont, ha mindezek rendben vannak, és bátran bele merünk vágni az Adwords hirdetések világába, akkor még azt is érdemes tisztázni magunk számára a fióknyitás előtt, hogy pontosan mit szeretnénk elérni a hirdetésekkel, illetve miként mérjük majd a konverziót, mi számít majd annak. Ha ezt is világossá tettük, akkor jöhetnek a gyakorlati lépések.
egy Google felhasználó fiók regisztrációja. Ez lehet egy már használt Google account is, tehát ha van már Gmail felhasználói fiókunk, akkor azzal is elindítható egy Adwords fiók – ahová ugyanazzal a felhasználónévvel és jelszóval léphetünk majd be -, de új fiókot is lehet regisztrálni kizárólag arra a célra, hogy onnan az Adwords fiókunkat kezelhessük.
Adwords fiók létrehozása, első lépés
Ilyenkor az Adwords által küldött üzenetek az ehhez tartozó Gmail fiókba fognak érkezni. A regisztrációt az adwords.google.com címen tehetjük meg, ahol lépésről lépésre vezet minket a Google a folyamaton, itt meg kell adni e-mail címünket, adatainkat, elfogadni a Google feltételeit.
Adwords fiók létrehozása, második lépés
Miután ezen túlléptünk és megerősítettük a felhasználói fiókunkat is, a további adózási és személyes adatok megadása után arra is meg fog kérni a Google, hogy határozzuk meg, miként és mivel szándékozunk majd neki fizetni a hirdetésekért. Két lehetőségünk van a fizetésre: az automatikus és a kézi, az előbbi egy előre beállított összeg, illetve 30 nap eltelte után vonja le a díjakat a számlánkról, míg utóbbi egy prepaid rendszer, vagyis fel kell tölteni az egyenlegünket, melyből folyamatosan vonja le a fizetnivalókat a Google. Ha az egyenleg kimerül, akkor a hirdetéseink is felfüggesztésre kerülnek, egészen addig, amíg fel nem töltjük az egyenlegünket. A Google ezt így fogalmazza meg:
“A kézi befizetések segítségével manuálisan fenntarthat egy előre kifizetett egyenleget, amelyből mi levonjuk a terheléseket. A szolgáltatás akkor indul el, amikor az első befizetést sikeresen feldolgoztuk. A szolgáltatás akkor fejeződik be, amikor az egyenlege elfogy.”
Adwords fiók létrehozása, harmadik lépés
A Google alapértelmezésként az automatikus fizetést ajánlja fel. Ennek választása esetén meg kell adni a bankkártyánk adatait, melyről automatikusan vonja majd a díjakat a cég. Ha mindezzel kész vagyunk, elfogadtuk az általános szerződési feltételeket is, akkor már beléphetünk az Adwords fiókunkba és el is készthetjük első hirdetéseinket. A következő lépés már a kampányunk paramétereinek beállítása, a kulcsszavak meghatározása és a szövegek megírása lesz.
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.