Hogyan ellenőrizd a Websharknál elkészült weboldalad? Mi számít hibának, és mit tegyél vele?

Miért fontos az ellenőrzés?

A Web Hosting Kft valamennyi átadott munkáját alapos, belső tesztelésnek veti alá; azonban előfordulhat, hogy az átadott oldal logikai, vagy működésbeli problémákat tartalmaz. Az oldal élesítése előtt egy tesztfelületen biztosítjuk, hogy a felhasználó az oldalt a saját igényei szerint leellenőrizze. Valamennyi felmerülő problémát elemzünk, és rövid időn belül javítunk.

Mennyi idő kell rá?

Egy webáruház rendszer esetén nagyságrendileg 2-3 órát szükséges rááldozni az oldal működésének leellenőrzésére. Érdemes egy menetben tesztelni, és nem több időbeli egységre osztani; ezáltal könnyebb átlátni az oldalt, és a hiba javítása is sokkal gyorsabb lesz.

Hogyan ellenőrizzek?

Az ellenőrzés során csak olyan adatokat használjon, amelyeket az oldal élesítése után is használna az oldalon. Nincs értelme valahonnan kimásolt szöveget alkalmazni, hisz előfordulhat, hogy a felvitel során jönnek elő problémák, esetleg új igények.

Az ellenőrzést érdemes 2 részre osztani:

  • egyik részről a Galeus felületen felvinni azon adatokat, amelyeknek az oldalon meg kell jelennie; ezáltal tesztelésre kerül a háttérrendszer. Érdemes valamennyi mezőt, amelyet a Galeus felület megkövetel, feltölteni releváns adattal, hisz így biztos lehet benne, minden megfelelően megjelenik a weboldalon
  • másik részről látogatói szemmel teszteljen. Nézze meg, hogy a felrögzített elemek megfelelően megjelennek-e az oldalon; minden látszik, amelyet rögzített a Galeus felületen. Próbálja ki a képernyőn található összes opciót, mintha csak egy látogató volna.

Mit ellenőrizzek feltétlenül?

A Galeus felület és a publikus weboldal minden menüpontját és funkcióját ellenőrizze le és töltsön fel minden mezőbe valós adatot,minden funkciót próbáljon ki, hisz csak így lehet benne biztos, hogy a látogató „jól érzi magát” az Ön weboldalán. Amennyiben webáruház található az Ön oldalában, mindenképpen ellenőrizze le, hogy egy kosárba tétel, megrendelés esetén a látogató megfelelő tartalmú emailt kap-e a megrendelésről (ne feledje, Ön felel azért, ha a vásárló nem megfelelő áron rendelhet terméket).

Minden esetben ellenőrizze, hogy internet kapcsolata megfelelően működik-e (ennek legjobb módja, ha egy böngészőablakban megpróbál megnyitni egy eddig még nem nyitott internetoldalt vagy ellenőrizze az adatforgalmat).

A Ctrl + F5 billentyűk egyidejű lenyomásával biztos lehet benne, hogy az oldal minden eleme újratöltődik a számítógépére. Amikor egy oldal tesztelésének nekilát, célszerű ezen billentyűkombinációval kezdeni

Mi a hiba és mi az új igény?

Hibának minősül minden olyan probléma az oldallal kapcsolatban, amely funkciók, menüpontok nem megfelelő működéséből származik (ilyen pl.: ha a termék ára nem megfelelően jelenik meg, vagy ha egy tétel rögzítésénél a Galeus felületen fehér oldalt kap).

A Web Hosting Kft. a megbeszélések során rögzített jegyzőkönyvek – illetve, amennyiben készült fejlesztési leírás, akkor az alapján – készíti az oldalakat. Azon funkciók, működésbeli kiegészítések, amelyeket a fenti dokumentumok nem tartalmaznak, új igényként minősülnek, ezek elvégzését külön ajánlatadást és megrendelést követően végezzük csak el.

Az oldal tesztelésre való átadását követően kizárólag a hibák javítását végezzük el, az új igények csak az oldal, és az új igények kivitelezésére adott ajánlat írásbeli elfogadását követően kerülhetnek elkészítésre.

Mi nem számít hibának?

Nem számítanak hibának a következők:

  • 10-15 percig nem használta aktívan a gépet-nem rögzítette a webre az adatokat, és az előző munkája elveszett (lejárt a rendszer biztonsági időkorlátja; 15 perc tétlenség után automatikusan kilépteti, a webre nem rögzített információk elvesznek)
  • Nagyméretű kép feltöltése nem történik meg (ezen esetben az Ön internet kapcsolata szab határt a feltöltésnek, próbáljon kisebb képet feltölteni)
  • Egyidejű feltöltés esetén 10MB, vagy képenként 2 MB a biztonsági méretkorlát

Mit tegyek, ha hibát találok?

A fellelt hibákat minden esetben egy dokumentumban összeszedve várjuk. Ezzel szemben támasztott kritériumok:

  • a hibákat sorszámmal kell ellátni (ez megkönnyíti a kommunikációt, kérdés esetén könnyen lehet hivatkozni egy tételre)
  • a hibákat érthetően, más számára világosan kell leírni
  • minden esetben tartozzon link (URL a címsorból) a hibajelenség leírásához (milyen műveletet végzett el, abból mi nem valósult meg vagy mi valósult meg nem megfelelően, minek kellett volna és hogyan megjelenni), ahol a Web Hosting Kft. ellenőrizni tudja a hiba jogosságát, esetleg elő tudja idézni azt újra
  • a hibajelzéskor minden esetben adja meg, hogy pontosan milyen böngészővel ellenőrizte az oldalt (ezt a böngésző súgó/névjegy menüpontjában megtalálja (pl.: Firefox 3.1)
  • minden esetben szükséges a hiba pontos leírása. Mire kattintott, milyen hiba jelenséget tapasztalt.
  • amennyiben lehetséges a hiba üzenetről, vagy a nem megfelelő megjelenésről képernyőfotó (screenshot) csatolása

Mi a teendő a hibalistával?

A hibalistát (egy dokumentum, esetleg mellékelve képek) egy e-mailben továbbítsa az Önnel kapcsolatban álló munkatársunknak. A hibajegyek a Web Hosting Kft. belső rendszerébe (WHIS) kerülnek, ahol a feldolgozásuk megkezdődik.

Amennyiben valamennyi hiba feldolgozása, javítása megtörténik, az értékesítőtől válasz e-mailben megkapja a küldött dokumentum megjegyzésekkel ellátott változatát.

A Web Hosting Kft. megtagadhatja a hibák javítását és további pontosítást kérhet abban az esetben, amennyiben a küldött hibalista nem felel meg a fenti feltételeknek!

A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.