Mi az a greylist? És miért okozhat gondot a rossz beállítás?
Mi is használjuk már levelezőszervereinken a greylistet, azaz a szürkelistát. A greylist alkalmazásával..
Számtalan problémájuk akad ügyfeleinknek e-mail üzenetek küldésévél, fogadásával, a levelezőrendszer kezelésével kapcsolatban. Ezek a gondok számukra rendkívül zavaróak, hiszen akadályozzák a ma már alapvetőnek mondható elektronikus kommunikációt. Ugyanakkor legtöbbször egyszerűen megoldhatók, különösen, hogy általában néhány alapvető hibatípusba tartoznak. Felsoroljuk a leggyakrabban előforduló problémákat azzal kiegészítve, hogy mit lehet tenni az előfordulásuk esetén, és hogy mikor kell informatikus kolléga segítségét kérni.
Elsőként azt kell ellenőrizni, hogy az smtp.websharkmail.com be van-e állítva. Ezt a beállításoknál tudod megnézni. Figyelned kell arra, hogy a portnál az 587-es szám be legyen írva. Outlookban emellett be kell pipálni a kimenő azonosítást is.
Az Outlook levélszemét mappájában nézted már? Ellenőrizni kell a SPAM mappában, amely websharkmail.com-on belépve, vagy IMAP-on elérhető.
Lehetséges, hogy egy nagyméretű levelet kaptál. Kérlek, látogass el a websharkmail.com weboldalra, ahol webmail-felületen, böngészőn keresztül ellenőrizheted fiókod tartalmát.
Kérdezd meg a feladót, hogy kapott-e esetleg egy mailer daemon levelet. Ha igen továbbítsd azt a hostmaster@webshark.hu e-mail címre!
Ha IMAP-ot és Outlook 2007-et használsz, akkor a Szerkesztés menüben a Törléssel lehet eltávolítani az üzeneteket a szerverről, áthúzás esetén benne marad az Outlookban az üzenet.
A websharkmail.com-ra belépve, bal oldalon, alul látod, hogy mennyire van tele a fiókod. Ez a szám a fiókban lévő üzenetek mennyiségét jelzi, melybe beletartoznak az elküldött üzenetek is. A foglaltság csak egy új üzenet beérkezése után fog legközelebb frissülni.
Ennek oka az lehet, hogy a szolgáltatód, a belső céges tűzfal, esetleg a gépen lévő vírusirtó vagy tűzfal blokkolja.
Lépjen be websharkmail.com-on, ha ott csak egyszer látja az üzeneteket, akkor Outlook üzenettárolója sérült, kérd informatikus segítségét!
Ilyenkor be kell állítanod, hogy a telefon és az Outlook ugyanazt a IMAP mappát használja az Elküldöttek tárolására.
Előfordul hogy megsérül az üzenettároló, ekkor jelentkezhetnek furcsa jelenségek. Ilyen például az, hogy kisebb üzenetek beérkeznek, míg nagyobbak nem, esetleg egyáltalán nem érkezik be semmilyen üzenet, ezzel szemben a websharkmail.com-on minden érkező üzenet látható. Ezt a hibát informatikus tudja megoldani.
Ez a hiba akkor fordulhat elő, ha két eszköze van, és egyiken POP3-at, míg a másikon IMAP-ot használ.
Valamelyik eszközön nincs beállítva az üzenetek megtartása X napig a szerveren opció.
Valószínűleg be van kapcsolva az Outlookban az üzenetek megtartása a szerven opció.
E-mail rendszerünk szűri a kéretlen leveleket, de Te szabod meg a Személyes fiókkezelőben, hogy mi számítson annak. Itt meghatározhatod a pontszámot, ami felett egy levél kéretlen, megadhatsz feladókat, akiktől nem akarsz emailt kapni (feketelistázás), és azokat a feladókat, akiktől mindenképp szeretnéd megkapni az e-maileket (fehérlistázás).
A Személyes fiókkezelőben a Távollét menüpontban rögzítheted az ilyenkor kiküldendő üzenetet. Add meg a válaszlevél tárgyát, tartalmát és az időpontokat.
Az Online Ügyfélszolgálat személyes fiókkezelőjében vagy a websharmail.hu-n tudod megváltoztatni jelszavad. Az Online Ügyfélszolgálaton megadhatsz titkos kódot is. (Mi az a titkos kód? A titkos kód a személyes fiókkezelőben megadható kódszó, melyet telefonos ügyfélszolgálatunknál használhatsz azonosításképpen.)
Munkaidőben, telefonon a titkos kód megadásával kérheted jelszavad módosítását. Ha tudsz még e-mailt küldeni, akkor a saját email-címedről küldhetsz jelszóváltoztatási kérelmet. Munkaidőn kívül az ügyféladataidnál megadott fax számról küldjél egy kérvényt.
A levelet egy szerver küldi, nem élő személy. Ez a levél arról tájékoztatja a feladót, hogy a küldés során valamilyen hiba lépett fel, a hiba okát pedig mindig pontosan beleírja, de legtöbbször angolul. Íme néhány példa (zárójelben angolul): Nem létezik a címzett postafiókja (User is unknow vagy User is not my local receipients list); Tele van a címzett postafiókja (User is over quota vagy Sorry, mailbox is full); Nem tudta a levelet kézbesíteni, de tovább próbálkozik (Warning: message still undelivered after 4 hours, Will keep trying).
A Web Hosting Kft. különböző korlátokat alkalmaz a rendszer és az ügyfelek védelme érdekében, amelyek a következőket tartalmazzák:
A Webshark.hu a hozzászólásoknál előzetes moderálást alkalmaz. Moderálási szabályaink itt olvashatók.