Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj? (Frissítve, 2021.08.19.)

Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés, 2021.08.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: Még mindig a weboldalak bal oldalán töltjük a legtöbb időt – hogyan igazodj ehhez?)

2021. 08. 19. - tovább olvasom

Hogyan olvasunk online? És miért csak a weboldalad 20 százalékát olvassák el a látogatók?

Sokakat talán megdöbbent ez a 20 százalékos arány, pedig jó tisztában lenni azzal, hogy ez a valóság. Hiába írsz hosszú és tartalmas szövegeket, a látogatók nagy része csak átfut rajta. Nem új felfedezés ez, régóta ismert a jelenség a webdesignban, úgyhogy alkalmazkodni kell hozzá. (Frissítés, 2021.04.01. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit mutatnak a kutatások?)

2021. 04. 01. - tovább olvasom

Mi az a weboldal redesign? Mikor és miért van rá szükséged?

Ma már az emberek az első benyomásukat a cégedről az interneten, a honlapodon keresztül szerzik. Ezért kell odafigyelned arra, hogy milyen a weboldalad. Követned kell a változásokat, igazodnod kell a felhasználói igények változásaihoz is. Erről szól egy redesign. (Frissítés, 2021.03.11. – Egy új fejezettel bővítettünk: Miért utálják a felhasználók a redesignt?)

2021. 03. 11. - tovább olvasom

Weboldalsebesség: miért fontos, és hogyan javíts rajta?

A weboldalsebesség rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Elmondjuk, hogy miért okoz gondot a lassúság, mennyi pénzt buksz ezzel, és arra is adunk tanácsot, hogyan tudsz javítani – objektív és szubjektív módon – a weboldalad sebességén. (2021.06.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan csökkentsd a HTTP-lekérések számát?)

2021. 03. 04. - tovább olvasom

Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?

Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2021.03.02. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit szól hozzá a Google, ha “túl sok” 404-es oldalad van?)

2021. 03. 02. - tovább olvasom

Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket? (Frissítve, 2021.09.24.)

A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre.  (Frissítés, 2021.09.24. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan használj tetrád színsémát a weboldaladon?)

2021. 09. 24. - tovább olvasom

reszponzív design

Melyek a leggyakrabban elkövetett webdesign hibák?

Összeállítottunk egy komoly, mondhatni ultimate listát, melyen a weboldalakon rendszeresen elkövetett webdesign hibák sorakoznak. Figyelem, sok van belőlük, terjedelmes, de rendkívül tanulságos anyag! (Frissítés, 2019. 10. 10. – Most néhány új ponttal bővítettük a tipográfiai hibák sorát).

2019. 10. 10. - tovább olvasom

Webdesign és pszichológia: hogyan tedd könnyebbé a weboldalad befogadását?

A webdesign és a UX-tervezés általában a pszichológiára hivatkozik. Nem véletlenül, hiszen a gyakorlat minden elemének visszavezethetőnek kell lennie az emberi agy működési alapelveire. (2019. 07. 17. – Egy új fejezettel bővítettünk: Az emberi elme mely tulajdonságait tudod kihasználni a webdesignban?)

2019. 07. 17. - tovább olvasom