Milyen egy jó weboldal? Miként épül fel, és milyen aloldalakra figyelj?
Ha valaki azt tapasztalja, hogy weboldalán magas a visszafordulási arány, nagyon rövid ideig tart a látogatás, gyenge a konverzió, alacsony a forgalom, akkor nem feltétlenül arra kell gondolni, hogy nem elég meggyőző a weblapnak a szövege vagy nem jó a marketing. Könnyen lehet, hogy a weboldal kialakításával vannak gondok. (Frissítés, 2021.01.26. – Bővítettük ezt a fejezetet: Milyen legyen a “köszönjük” oldal a weboldaladon?)
Színek a weboldalon: hogyan válaszd ki, és miként kombináld őket?
A színek kiemelt fontosságúak a weboldalaknál, hiszen a színek révén is kommunikálunk a weboldalunk látogatóival. A színeket veszik észre először a felhasználók, amikor egy weboldalra tévednek, és ezek azonnal hatnak az érzelmeikre. (Frissítés, 2020.11.16. – Egy új fejezettel bővítettünk: Használd a színeidnél a 60-30-10-es szabályt?)
Mi az a weboldal redesign? Mikor és miért van rá szükséged?
Ma már az emberek az első benyomásukat a cégedről az interneten, a honlapodon keresztül szerzik. Ezért kell odafigyelned arra, hogy milyen a weboldalad. Követned kell a változásokat, igazodnod kell a felhasználói igények változásaihoz is. Erről szól egy redesign. (Frissítés, 2020.07.28. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mit javasol a Google, ha redesignról van szó?)
Weboldalsebesség: miért fontos, és hogyan javíts rajta?
A weboldalsebesség rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Elmondjuk, hogy miért okoz gondot a lassúság, mennyi pénzt buksz ezzel, és arra is adunk tanácsot, hogyan tudsz javítani – objektív és szubjektív módon – a weboldalad sebességén. (2020.02.24. – Újabb tanácsokkal egészítettük ki ezt a fejezetet: Hogyan csökkentsd a képek méretét?)
Mi az a 404-es oldal? És hogyan alakítsd ki?
Amikor egy szerver nem találja a keresett weboldalt, 404-es oldal jelenik meg a böngészőablakodban. A weben ez a leggyakoribban megjelenített hibaüzenet. Ennek ellenére nagyon sok weboldal elfelejt saját, egyedi 404-es oldalt készíteni. De hogyan nézzen ki? Kell-e félned, hogy a Google büntet érte? Milyen más lehetőségeid vannak? Megadjuk a válaszokat. (Frissítés 2020. 02. 06. – Több változtatáson is átesett a bejegyzés, így frissítettük a Mire figyelj a 404-es oldalad kialakításánál? című fejezetet is.)
Melyek a leggyakrabban elkövetett webdesign hibák?
Összeállítottunk egy komoly, mondhatni ultimate listát, melyen a weboldalakon rendszeresen elkövetett webdesign hibák sorakoznak. Figyelem, sok van belőlük, terjedelmes, de rendkívül tanulságos anyag! (Frissítés, 2019. 10. 10. – Most néhány új ponttal bővítettük a tipográfiai hibák sorát).
Webdesign és pszichológia: hogyan tedd könnyebbé a weboldalad befogadását?
A webdesign és a UX-tervezés általában a pszichológiára hivatkozik. Nem véletlenül, hiszen a gyakorlat minden elemének visszavezethetőnek kell lennie az emberi agy működési alapelveire. (2019. 07. 17. – Egy új fejezettel bővítettünk: Az emberi elme mely tulajdonságait tudod kihasználni a webdesignban?)
Miért csak a weboldalad 20 százalékát olvassák el a látogatók?
Sokakat talán megdöbbent ez a 20 százalékos arány, pedig jó tisztában lenni azzal, hogy ez a valóság. Hiába írsz hosszú és tartalmas szövegeket, a látogatók nagy része azon csak átfut. Nem új felfedezés ez, régóta ismert a jelenség a webdesignban, úgyhogy alkalmazkodni kell hozzá.