Melyek a jó SEO kulcsszavak? És hogyan találd meg őket? (Frissítve, 2023.12.01.)
A kulcsszókutatás fontos része a keresőoptimalizálásnak. Ezzel határozzuk meg, hogy milyen keresési kifejezésekre szeretnénk megjelenni jó pozícióban a találati oldalakon. Nem mindegy azonban, hogy választod ki a kulcsszavaidat. (Frissítés, 2023.12.01. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mik azok a niche kulcsszavak? És hogyan találd meg őket?)
Mire használhatod a Lighthouse-t? Mit mutatnak meg az egyes mérőszámok? (Frissítve, 2023.10.24.)
Az elmúlt hónapokban elég sokat olvashattál nálunk is a webes vitals mutatókról, és ennek kapcsán gyakran felmerült a Lighthouse, mint mérőeszköz. A Lighthouse segítségével ugyanis pontosan meg tudod állapítani, hogy mi a gond a weboldaladdal és hogyan tudod optimalizálni a sebességét. Elmondjuk, hogyan tedd, mit olvashatsz ki az egyes mérőszámokból. (Frissítve, 2023.10.24. – Több ponton is bővítettük és aktualizáltuk a bejegyzést)
Miért és hogyan érdemes elemezni a Google találati oldalait?
Egy találati oldal elemzése abban segít, hogy megállapítsd: működik-e egy kulcsszó a céged számára az elképzelt módon, vagy nem. De hogyan kezdj neki az elemzésnek?
Strukturált adatok, Schema, JSON-LD: hogyan használd őket a weboldaladon? (Frissítve, 2023.03.28.)
Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (Frissítés, 2023.03.28. – Egy új fejezettel bővítettünk: Hogyan érdemes kombinálni a strukturált adatokat?)
Néhány WordPress oldalbeállítás, ami fontos SEO-szempontból
A WordPress-alapú weboldalak esetében akad néhány olyan beállítás, melyek ugyan önmagukban még nem elegendőek a jó helyezéshez a keresőben, de hozzájárulnak a megfelelő keresőoptimalizáltsághoz.
Google: hogyan használd a keresési operátorokat SEO-ra? (Frissítve, 2022.11.10.)
A Google adott ki nemrég tájékoztatást arról, hogy milyen keresési operátorokat ajánl, és azokat hogyan lehet keresőoptimalizálási tevékenységre használni. De ezeken kívül is bemutatunk még néhányat. (Frissítés,2022.11.10. – Bővítettük ezt a fejezetet: Milyen keresési operátorokat használhatsz még SEO-ra?)
Miben különbözik a Google és a Bing SEO-ja?
Habár Magyarországon az elmúlt két évben 4 százalék körül mozgott a Microsoft keresőjének, a Bingnek a részesedése, mégis a második legnagyobb keresőről van szó, így talán érdemes egy pillantást vetni arra – már csak érdekességképpen is -, hogy mit kell máshogy csinálni, ha Bingre próbálunk keresőoptimalizálni.
Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők? (Frissítve, 2023.11.16.)
A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul mindig változik, így egy folyamatosan frissülő anyagban vesszük át, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2023.11.16. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi okozza a találati oldal mozgását? És mire figyelj?)
Milyen a jó meta description? És milyen hibákat ne kövess el a megírásánál? (Frissítve, 2022.10.07.)
A meta description ugyan nem befolyásolja helyezésünket a találati listán, vagyis a Google nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, ennek ellenére jelentős a szerepe. Mire figyelj, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a néhány karakterből? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítés, 2022.10.07. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen a jó meta description a Google szerint?)
Google Ads (Adwords), SEO, közösségi média vagy tartalommarketing? Mikor, melyiket válaszd?
Az ideális az lenne, ha mindegyikkel foglalkoznál az online, illetve digitális marketinged részeként. A költségek azonban sokszor korlátozzák a mozgásteret, és vannak helyzetek, amikor választanod kell közöttük. Ilyenkor végig kell gondolnod, hogy az adott helyzetben Neked melyik éri meg jobban. (Frissítés, 2020.08.06. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a különbség a SEO és a SEM között?)
Mik azok a long tail kulcsszavak a SEO-ban? És hogyan optimalizálj rájuk? (Frissítve, 2021.10.29.)
A long tail, azaz magyarul hosszú farok egy marketingben használt kifejezés, mely felbukkan a SEO-ban a kulcsszavakra vonatkozóan is. A long tail kulcsszavak alatt azokat a kifejezéseket értjük, melyekre kevés találat érkezik, viszont sok van belőlük, így összességében jelentős forgalmat képesek generálni. Optimalizálni viszont egész máshogy kell rájuk, mint a nagy forgalmú kulcsszavakra. (Frissítés, 2021.10.29. – Egy új fejezettel bővítettünk: A Google szerint nem érdemes egyszavas keresőkifejezésekre optimalizálni)
Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek (Frissítve, 2023.11.29.)
Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2023.11.29. – Egy új fejezettel bővítettünk: Nem feltétlenül büntet a tartalom átdátumozása miatt a hasznos tartalom algoritmus)
Local SEO: hogyan szerezz jó helyet a helyi találatok között? (Frissítve, 2022.12.09.)
Ha van egy céged, ami főleg egy adott földrajzi területen belül keresi az ügyfeleit, akkor szükséged van arra, hogy megjelenj – lehetőleg jó pozícióban – a „helyi keresésekre”, a Google találatai között. Elmondjuk, mire kell figyelni. (Frissítés, 2022.12.09. – Egy új fejezettel bővítettünk: Már 10 értékelés elég lehet a helyezésed javulásához).
Miért érdemes https-re váltanod? És milyen problémák adódhatnak a váltásnál?
Még nem https-alapú a weboldalad? Akkor itt az ideje a váltásnak. Ma már a Google első oldali találatainak fele https-alapú, és egyre szigorúbb a Chrome is. (Frissítés, 2019. 02. 28. – Hogyan viszonyulnak az emberek a Chrome http-figyelmeztetéséhez? Egy kutatás megmutatta.)
A Google mobil index lett a SEO alapja: mit kell tudnod róla? (Frissítve, 2023.11.10.)
A mobil first index a weboldalak mobilos verzióját térképezi fel, indexeli, és ez alapján rangsorolja őket, nem pedig az asztali gépes megjelenés alapján. Vagyis az eddigi desktop oldalakon alapuló index helyett a mobil index lett a rangsorolás alapja a Google kereséseknél. De mire figyelj, hogy ne legyen gond? (Frissítés, 2023.11.10. – Egy új fejezettel bővítettünk: 5 év után végre teljessé vált a mobile-first index)
Megzavarta az embereket a Google feketével írt találati oldala
Ha nálad is csak fekete, illetve sötétszürke színnel jelentek meg a találati oldalon a szövegek az elmúlt pár napban, akkor ne aggódj: a Google állítólag megint csak tesztelt valamit. Ma már visszaváltottak kékre.
Webhelylinkek és SEO: hogyan befolyásolhatod, melyek jelenjenek meg a találati oldalon?
A webhelylinkek azok a linkek, melyek a márkakeresésekre a főoldalad alatt jelennek meg, és általában 6-4 linkről van szó. A gondot az jelentheti, hogy ezek vagy nem jelennek meg, vagy pedig nem azokat a linkeket dobja fel a Google, melyeket látni szeretnél. Van erre bármiféle befolyásod? Úgy tűnik, hogy valamennyi azért van.