Melyek most a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők?

A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, valamint lesni a Google szakembereinek szavait azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire fontos a Google számára. A helyzet ráadásul mindig változik, így egy folyamatosan frissülő anyagban vesszük át, hogy melyek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők jelenleg a Google számára. (Frissítés, 2020.10.19. – Egy új fejezettel bővítettünk: Számít-e, hogy hány darab kifelé mutató link van egy oldalon?)

2020. 10. 19. - tovább olvasom

Milyen a jó meta description? És milyen hibákat ne kövess el a megírásánál?

A meta description ugyan nem befolyásolja helyezésünket a találati listán, vagyis a Google nem veszi figyelembe a rangsorolásnál, ennek ellenére jelentős a szerepe. Mire figyelj, hogy a lehető legtöbbet hozd ki ebből a néhány karakterből? És milyen hibákat ne kövess el? (Frissítés, 2020.09.29. – Egy új fejezettel bővítettünk: Milyen gyakran írja át a Google a meta descriptiont?)

2020. 09. 29. - tovább olvasom

Google Ads (Adwords), SEO, közösségi média vagy tartalommarketing? Mikor, melyiket válaszd?

Az ideális az lenne, ha mindegyikkel foglalkoznál az online, illetve digitális marketinged részeként. A költségek azonban sokszor korlátozzák a mozgásteret, és vannak helyzetek, amikor választanod kell közöttük. Ilyenkor végig kell gondolnod, hogy az adott helyzetben Neked melyik éri meg jobban. (Frissítés, 2020.08.06. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi a különbség a SEO és a SEM között?)

2020. 08. 05. - tovább olvasom

Mik azok a long tail kulcsszavak a SEO-ban? És hogyan optimalizálj rájuk?

A long tail, azaz magyarul hosszú farok egy marketingben használt kifejezés, mely felbukkan a SEO-ban a kulcsszavakra vonatkozóan is. A long tail kulcsszavak alatt azokat a kifejezéseket értjük, melyekre kevés találat érkezik, viszont sok van belőlük, így összességében jelentős forgalmat képesek generálni. Optimalizálni viszont egész máshogy kell rájuk, mint a nagy forgalmú kulcsszavakra. (Frissítés, 2020.07.30. – Egy új fejezettel bővítettünk: Érdemes kérdésekre optimalizálni a tartalmaidat?)

2020. 07. 30. - tovább olvasom

Strukturált adatok, Schema, JSON-LD: hogyan használd őket a weboldaladon?

Ma már minden weboldalon szükség van strukturált adatokra, a schema.org és a JSON-LD használata pedig jó megoldást kínál erre. Habár a strukturált adatok és a schema használata már hosszú évekre nyúlik vissza, még mindig nem mindenki számára bevett gyakorlat az alkalmazásuk. (Frissítés, 2020.07.10. – Egy új fejezettel bővítettünk: Megszűnik a strukturált adatok tesztelő eszköze, elkészült a Bővített találatok tesztelője)

2020. 07. 10. - tovább olvasom

Google algoritmusok: Panda, Pingvin, Kolibri, Fred és a többiek

Az algoritmusok határozzák meg azt, hogy miként szerepel a weboldalad a Google találati oldalain. Ezért nem árt ismerni őket, és igazodni hozzájuk. (Frissítés, 2020.06.04. – Egy új fejezettel bővítettünk: Mi az a kereső-algoritmus? És hogyan működik?)

2020. 06. 04. - tovább olvasom

helyi seo terkep

Helyi SEO: hogyan szerezz jó helyet a térképes találatok között?

Ha van egy céged, ami főleg egy adott földrajzi területen belül keresi az ügyfeleit, akkor szükséged van arra, hogy megjelenj – lehetőleg jó pozícióban – a “helyi keresésekre”, a Google térképes találatai között. Elmondjuk, mire kell figyelni. (Frissítés, 2020.03.17. – Most több ponton is kiegészítettük a bejegyzést: így választ adunk arra a kérdésre, hogy mit mutatnak a vizsgálatok a helyi SEO rangsorolási tényezőkről?).

2020. 03. 17. - tovább olvasom

Miért érdemes https-re váltanod? És milyen problémák adódhatnak a váltásnál?

Még nem https-alapú a weboldalad? Akkor itt az ideje a váltásnak. Ma már a Google első oldali találatainak fele https-alapú, és egyre szigorúbb a Chrome is. (Frissítés, 2019. 02. 28. – Hogyan viszonyulnak az emberek a Chrome http-figyelmeztetéséhez? Egy kutatás megmutatta.)

2019. 02. 28. - tovább olvasom

Mikor használj alkönyvtárat, aldomaint, microsite-ot?

Talán számodra sem mindig teljesen világos, hogy milyen esetben melyik a legjobb megoldás SEO szempontból: egy alkönyvtár, egy aldomain vagy egy microsite létrehozása. Például, amikor újra akarod rendszerezni a tartalmaidat a meglévő weboldaladon, vagy akár csak létrehozol egy új tartalmat, esetleg van egy új üzleti elképzelésed.

2018. 05. 24. - tovább olvasom

A Google mobil index lett a SEO alapja: mit kell tudnod róla?

A mobil first index a weboldalak mobilos verzióját térképezi fel, indexeli, és ez alapján rangsorolja őket, nem pedig az asztali gépes megjelenés alapján. Vagyis az eddigi desktop oldalakon alapuló index helyett a mobil index lett a rangsorolás alapja a Google kereséseknél. De mire figyelj, hogy ne legyen gond?

2018. 03. 29. - tovább olvasom

SEO: mit tegyél, ha bezárnád pár napra a weboldalad, webáruházad? A Google megmondta

Ha pár napra leállítanád a weboldalad vagy a webáruházad – akár karbantartás, akár más okok miatt -, akkor nem elég egyszerűen felfüggeszteni a működését, vagy feldobni egy popupot. Ez ugyanis SEO szempontból kellemetlen következményekkel járhat. A Google elmondta a megfelelő eljárást.

2017. 03. 02. - tovább olvasom

Megzavarta az embereket a Google feketével írt találati oldala

Ha nálad is csak fekete, illetve sötétszürke színnel jelentek meg a találati oldalon a szövegek az elmúlt pár napban, akkor ne aggódj: a Google állítólag megint csak tesztelt valamit. Ma már visszaváltottak kékre.

2016. 05. 10. - tovább olvasom

Webhelylinkek a Webshark oldalánál

Webhelylinkek és SEO: hogyan befolyásolhatod, melyek jelenjenek meg a találati oldalon?

A webhelylinkek azok a linkek, melyek a márkakeresésekre a főoldalad alatt jelennek meg, és általában 6-4 linkről van szó. A gondot az jelentheti, hogy ezek vagy nem jelennek meg, vagy pedig nem azokat a linkeket dobja fel a Google, melyeket látni szeretnél. Van erre bármiféle befolyásod? Úgy tűnik, hogy valamennyi azért van.

2015. 10. 22. - tovább olvasom